بین پس انداز پول یا طلا؛ کدام را برای حفظ سرمایه انتخاب کنیم؟
  • 2024-06-30

بین پس انداز پول یا طلا؛ کدام را برای حفظ سرمایه انتخاب کنیم؟

 

اول از همه، داشتن پس‌انداز برای زمانی که اتفاقات غیرمنتظره رخ می‌دهد، بسیار مهم است. خواه از دست دادن شغل، جدایی از شریک زندگی یا مشکلات سلامتی غیرمنتظره باشد. پس انداز می تواند به شما کمک کند تا دوباره روی پای خود بایستید. برای خرید طلا با اجرت پایین روی لینک کلیک نمایید.

بنابراین، ایجاد یک سرمایه برای زمانی که این موارد رخ می دهد، مهم است. با کنار گذاشتن مقدار کمی پس انداز در هر ماه، می توانید انعطاف پذیری مالی خود را تقویت کنید و به توانایی خود برای جبران هزینه های غیرمنتظره اطمینان داشته باشید. برای مشاهده جواهرات زیبا مانند الماس کافیست روی لینک ها کلیک نمایید.

 

 

شرایط پس انداز پول

 

داشتن پس‌انداز پول برای زمانی که لحظات سخت به وجود می‌آیند می‌تواند به شما کمک کند تا از دام اعتبار با بهره بالا مانند وام دهندگان روز پرداخت که اغلب نرخ‌های بهره بسیار بالایی را دریافت می‌کنند و می‌توانند تا شش سال در گزارش اعتباری شما باقی بمانند، اجتناب کنید.

دوم اینکه پس انداز کردن پول می تواند به شما در رسیدن به اهداف آینده کمک کند. اهداف مالی رایج عبارتند از: پس انداز برای سپرده خانه، خرید اولین ماشین، آماده شدن برای آینده مالی فرزندان، پرداخت زودهنگام بدهی یا پس انداز برای دوران بازنشستگی. هر چه زودتر پس انداز را برای این اهداف شروع کنید، زودتر به آنها خواهید رسید و آمادگی بیشتری خواهید داشت. پس انداز پول فواید زیادی دارد. بیایید در مورد چگونگی شروع کار و چند نکته برای پس انداز بیشتر در طول زمان بحث کنیم.

 

 

 بین پس انداز پول یا طلا؛ کدام را برای حفظ سرمایه انتخاب کنیم

 

 

چگونه می توانیم پس انداز کردن پول را شروع کنیم؟

 

اولین قدم برای پس انداز این است که بفهمید هر ماه چقدر پول دارید تا بتوانید پس انداز کنید. بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد یک برنامه بودجه است. مراحل کلیدی برای ایجاد یک برنامه بودجه موفق به شرح زیر است:

 

1. دریابید که هر ماه چقدر درآمد دارید.

 

2. بر اساس دسته بندی هایی مانند صورتحساب ها، سرگرمی ها و غیره، هر ماه چقدر هزینه می کنید.

 

3. محاسبه کنید چه مقدار از درآمد شما پس از خرج کردن باقی می ماند. این مقداری است که باید پس انداز کنید.

 

4. بخش هایی که می توانید در آن ها هزینه خود را کاهش دهید و هر ماه بیشتر پس‌انداز کنید، برجسته کنید.

 

5. برای خود، اهداف پس انداز تعیین کنید.

هنگامی که اهداف پس انداز خود را تعیین کردید، باید تصمیم بگیرید که برای هر هدف چه مدت باید پس انداز کنید. 

 

 

مزایای بسیار مهم پس انداز کردن پول

 

در اقتصاد چالش برانگیز امروزی، تامین هزینه های زندگی دشوار است. با افزایش هزینه ها، تورم و دورنمای شغلی نامشخص، همه ما می توانیم با پول اضافی کار کنیم. بیایید دلایلی را بررسی کنیم که چرا پس انداز کردن پول یک عادت بسیار خوب و ضروری است:

 

 

1. امنیت مالی

 

پس انداز پول چیزی بیش از داشتن توانایی شما برای دستیابی به اهداف مالی کوتاه مدت است. این در مورد دستیابی به امنیت مالی صدق می کند که در آن شما می توانید بر اساس خواسته ها و آرزوهای خود به جای اتکا به منابع خارجی، تصمیم گیری کنید.

به عنوان مثال، پس انداز کردن پول می تواند به شما در رسیدن به اهداف مهم مالی مانند خرید خانه یا ماشین کمک کند. با پس انداز سپرده، می توانید مقدار مورد نیاز برای وام را کاهش دهید و در نتیجه نرخ بهره پایین تر و پرداخت های ماهانه قابل کنترل تری خواهید داشت. برای بسیاری از مردم، داشتن خانه شخصی یا وسیله حمل و نقل شخصی گام مهمی در ثبات مالی آنهاست. اگر در زمینه خواص سنگ‌ها تمایل دارید اطلاعاتی داشته باشید حتما مقاله لینک شده را مطالعه نمایید.

 

 

2. یک شبکه ایمنی در هنگام سختی ها

 

زندگی همیشه فراز و نشیب های خود را خواهد داشت، با این حال اغلب ما برای مواجهه با دوره های دشوار آمادگی نداریم. پس انداز پول به ایجاد یک پشتوانه مالی کمک می کند که می تواند یک شبکه ایمنی در مواقع سخت ایجاد کند. صرف نظر از هزینه ‌های غیرمنتظره مانند تعمیر ماشین، تعمیر یک دستگاه خراب یا از دست دادن شغل، داشتن یک سرمایه‌ی مناسب می‌تواند خیالتان را راحت کند.

شرایط اضطراری پیش بینی نشده می تواند در هر زمانی رخ دهد و داشتن پول نقد می تواند به کاهش فشار و استرس کمک کند. با داشتن وجوه در دسترس، می ‌توانید از روی آوردن به کارت‌ های اعتباری یا وام ‌های با بهره بالا اجتناب کنید که می‌تواند شما را در چرخه بدهی گرفتار کند.

 

 

3. استرس مالی را از بین ببرید

 

ارتباط بین پول و سلامت روان کاملاً شناخته شده است. نگرانی در مورد پول می تواند بر سلامت روان ما تأثیر بگذارد و توانایی ما برای مدیریت پول می تواند تحت تأثیر یک مسئله سلامت روان باشد. گاهی اوقات، این دو عامل می توانند چنان در هم تنیده شوند که هر دو در کنار یکدیگر بدتر شوند.

قرار گرفتن تحت فشار مالی افزایش یافته اغلب می تواند تأثیر منفی داشته باشد و در نتیجه سطح رفاه کلی را کاهش دهد.  متأسفانه، مسائل مربوط به سلامت روان می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد. با این حال، این امکان وجود دارد که شرایط مالی خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید انعطاف پذیرتر باشید. 

 

 

4. برای آینده آماده شوید

 

بازنشستگی نقطه عطف مهمی در زندگی هر فردی است و هیچ وقت برای شروع برنامه ریزی زود نیست. بر اساس تحقیقات، از هر 10 کارگر 9 نفر پس انداز کافی برای داشتن استانداردهای زندگی خوب در دوران بازنشستگی ندارند.

با پس انداز کردن بخشی از درآمد خود، می توانید وجوهی را جمع آوری کنید که به عنوان درآمد شما در دوران بازنشستگی عمل می کند. چه از طریق بازنشستگی مبتنی بر کارفرما باشد یا از طریق حساب ‌های پس‌انداز فردی، هرچه زمان بیشتری برای سرمایه‌گذاری داشته باشید، به طور بالقوه می ‌توانید پول بیشتری جمع کنید.

  از آنجایی که پس‌اندازهای بلندمدت اغلب برای سال ‌ها دست نخورده باقی می ‌مانند، سود مرکب اغلب می ‌تواند وارد عمل شود. این بدان معناست که سودی که از پس‌انداز به دست می آورید، می ‌تواند به صندوق پس‌انداز شما برگردد تا سود بیشتری کسب کنید. 

 

 

5. پس انداز شما را قادر می سازد تا ثروت خود را بسازید

 

پس انداز پول به شما کمک می کند تا سبد ثروت خود را بسازید و برای شروع سرمایه گذاری نیازی به داشتن ثروت ندارید، اما برای ایجاد ثروت نیاز به سرمایه گذاری دارید. پلتفرم های بازار طلا و سهام هر کسی را قادر می سازد تا سرمایه گذاری کند. سرمایه گذاری با این پلتفرم ها به ایجاد سواد مالی شما کمک می کند.

 

 

6. پس انداز فرصت های بیشتری را فراهم می کند

 

پس انداز پول فرصت های آینده بیشتری ایجاد می کند. فرصت هایی برای مطالعه، سفر و جابجایی مکان برای کار فراهم می کند. آینده خود را به خاطر آنچه امروز ذخیره کرده اید سپاسگزار خواهید بود. 

 

 

7. پس انداز باعث آرامش بیشتر می شود.

 

پس انداز کردن پول، مقدار مشخصی از آرامش را فراهم می کند. وقتی پولی در حساب خود دارید تا در مواقع اضطراری از آن استفاده کنید، زندگی بسیار کمتر استرس ‌زا می ‌شود. این چیزی است که باید بخشی از برنامه مالی شما باشد.

 

 

 

مزایای بسیار مهم سرمایه گذاری روی طلا

 

 

شرایط سرمایه گذاری روی طلا

 

سرمایه‌گذاران اغلب در دوره‌ های بی‌ثباتی اقتصادی یا سیاسی به سمت طلا به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت هجوم می‌آورند. با این حال، طلا مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری متوجه شوید که چه چیزی باعث تغییر قیمت طلا و ریسک ‌های مربوط به آن می ‌شود. در اینجا، ما پنج نکته کلیدی را که هر سرمایه گذار باید در مورد طلا بداند، توضیح می دهیم.

 

 

1. طلا اغلب رفتار متفاوتی با سایر دارایی ها دارد

 

ارزش طلا تمایلی به حرکت در راستای سایر دارایی ها مانند سهام یا دارایی ندارد و اغلب در هنگام سقوط بازارهای سهام افزایش می یابد. 

 

 

2. طلا بدون ریسک نیست

 

سرمایه گذاران اغلب طلا را به عنوان یک پناهگاه امن در دوره های عدم اطمینان می بینند، اما همه انواع عوامل می توانند بر قیمت آن تاثیر بگذارند. اینها شامل عرضه و تقاضا، وضعیت اقتصاد جهانی و عدم اطمینان سیاسی است که همه به این معنی است که خرید انگشتر و یا انواع دیگر طلا می تواند یک سرمایه گذاری بسیار بی ثبات باشد. بنابراین اگر مطمئن نیستید که آیا این نوع سرمایه گذاری برای شما مناسب است، باید به دنبال مشاوره مالی حرفه ای باشید.

 

 

3. برای شما درآمدی ایجاد نمی کند

 

اگر به دنبال درآمدی از سرمایه گذاری های خود هستید، طلا هیچ سودی به شما نمی دهد و سود سهامی نیز برای شما به ارمغان نمی آورد. در عوض، امید این است که طلا سفید یا زرد بازده سرمایه بلندمدتی را برای شما به ارمغان بیاورد، اگرچه مانند سایر اشکال سرمایه‌گذاری، هیچ تضمینی وجود ندارد و می ‌توانید کمتر از آنچه که سرمایه‌گذاری کرده‌اید، پس بگیرید.

 

 

4. نگه داشتن طلای فیزیکی می تواند راهی گران قیمت برای قرار گرفتن در معرض باشد

 

اتخاذ رویکرد مستقیم برای داشتن طلا، به عنوان مثال با خرید شمش یا سکه، یکی از راه‌های قرار گرفتن در معرض فلز گرانبها است، اما باید هزینه ‌های ذخیره‌سازی و بیمه و مالیات طلا را در نظر بگیرید که می ‌تواند گران باشد.

 

 

5. می توانید بدون داشتن مالکیت فیزیکی روی طلا سرمایه گذاری کنید

 

یکی از راه‌های سرمایه ‌گذاری در طلا بدون داشتن مالکیت فیزیکی، انتخاب یک صندوق تخصصی یا کالای قابل معامله در بورس (ETC) است. مانند سایر صندوق‌ های قابل معامله در بورس، ETCها سرمایه‌گذاری‌های غیرفعال فهرست شده در بورس هستند. 

 

 

 

شرایط سرمایه گذاری روی طلا

 

 

مزایای بسیار مهم سرمایه گذاری روی طلا

 

طلا برای مدت طولانی به عنوان یک ذخیره قابل اعتماد و یک دارایی ارزشمند در زمان عدم اطمینان اقتصادی در نظر گرفته شده است. با توجه به عواملی مانند تورم، کاهش ارزش پول و نوسانات بازار سهام، بسیاری از سرمایه گذاران برای تنوع بخشیدن و محافظت از پرتفوی خود به عیار طلا روی آورده اند. در بلندمدت، قیمت طلا به طور کلی مطابق با تورم حرکت می کند و از قدرت خرید سرمایه گذاران محافظت می کند.

 

 

1. تنوع بخشی

 

برای بسیاری از سرمایه گذاران، شنیدن تورم باعث نگرانی شدید می شود. این موضوعی است که باید نگران آن بود، زیرا همیشه بر ارزش کلی سرمایه گذاری ها تأثیر می گذارد.

با گذشت زمان، این احتمال وجود دارد که قدرت خرید کلی مصرف کننده کاهش یابد. قیمت طلا اغلب مستقل از سهام و اوراق قرضه حرکت می کند. قرار گرفتن در معرض طلا می تواند تنوع بیشتری را در سبدهای سرمایه گذاری ایجاد کند. این تنوع به طور بالقوه می تواند ریسک و نوسانات کلی سبد را کاهش دهد.

خوشبختانه، طلا برای سال ‌ها مانعی در برابر تورم بوده است. به این دلیل که ارزش این فلز گرانبها با کاهش قدرت خرید ارزها افزایش می یابد. به طور کلی، هنگامی که بازار به سمت تورم بالا می رود، به عنوان محافظت از سرمایه گذاری شما عمل می کند.

 

 

2. دارایی امن 

 

 یکی از مزایای اصلی طلای فیزیکی به عنوان افزودنی به سبد سرمایه گذاری شما امنیت آن است. به طور کلی، با دانستن این موضوع که قیمت احتمالاً در بلندمدت افزایش خواهد یافت، خیالتان راحت است. اگرچه قیمت آن هر از چند گاهی کاهش می یابد، اما انتظار دارید که بلافاصله دوباره افزایش یابد.

طلا در زمان بی ثباتی اقتصادی و ژئوپلیتیکی، به عنوان یک ذخیره قابل اعتماد در نظر گرفته می شود. در مواقع بحرانی مانند رکود، سقوط بازار، جنگ یا بیماری های همه گیر، سرمایه گذاران تمایل دارند به سمت طلا به عنوان یک پناهگاه امن بروند. نگه داشتن 10 تا 15 درصد از یک سبد طلا می تواند محافظت در برابر بحران باشد.

 

 

3. محدودیت های عرضه

 

ذخایر موجود طلای قابل سرمایه گذاری محدود است و عرضه جدید در حال کاهش است.  این محدودیت‌ های عرضه در بلندمدت از قیمت طلا حمایت می ‌کنند.

 

 

4. سادگی و راحتی

 

اگر پیچیدگی های مرتبط با سهام یا اوراق قرضه را آزاردهنده می دانید، سرمایه گذاری در طلای فیزیکی ممکن است یک جایگزین باشد. بسیاری سادگی فلزات گرانبها را فریبنده می دانند. اگرچه یادگیری یک یا دو چیز در مورد طلا مفید خواهد بود، اما برای اینکه بتوانید فلزات گرانبها را بخرید، به دانش تخصصی نیاز ندارید. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در طلای فیزیکی به غیر از این، یک افزونه خوشایند خواهد بود.

 

 

مزایای بسیار مهم پس انداز کردن پول

 

 

سخن پایانی

 

در مجموع در حین سرمایه گذاری روی پول یا طلا، در وهله اول سعی کنید با کارشناسان کافه طلا و متخصصین این حوزه مشورت کنید تا بتوانید درک درستی در این حوزه داشته باشید و سپس اقدام به پس انداز کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

شمش طلا بخریم یا سکه

بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری در بازار طلا هستند. یکی از روش های سرمایه گذاری در این بازار خرید و فروش شمش های طلا یا سکه است. بنابراین ممکن است این سوال برایتان به وجود بیاید که شمش طلا بخریم یا سکه؟ در این مطلب به این سوال شما پرداخته ایم.

مهم ترین معایب صندوق سرمایه گذاری طلا

صندوق سرمایه گذاری در کنار مزایای متعدد خود، معایبی چون نامشخص بودن بازدهی سود به افراد سرمایه گذار و عدم حق شرکت در مجامع بورسی را دارد. با شناخت معایب این صندوق و درک آن می توانید انتخاب درستی در این حوزه داشته باشید.

بررسی مراحل ساخت شمش طلا

با توجه به محبوبیت شمش طلا اکثر افراد تمایل به خرید و سرمایه گذاری در آن را دارند در این مقاله به بررسی مراحل ساخت شمش طلا می پردازیم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد