ورق طلا در دکوراسیون داخلی
  • 2021-02-08

ورق طلا در دکوراسیون داخلی

در طول تاریخ و در سراسر جهان، طلاکاری با فلزات گرانبها مانند طلا و نقره به عنوان اثر خیره کننده ای در معماری و طراحی بیرونی و داخلی استفاده شده است. لذا استفاده از ورق طلا در دکوراسیون داخلی موجب شده طرفداران بیشماری را مجذوب این طراحی زیبا کند.

 

تذهیب ورق طلا در دکوراسیون داخلی

 

تذهیب یک روش تزئینی است که شامل استفاده از یک ورق بسیار نازک از طلا یا برگ فلز دیگر روی یک سطح است. نتیجه یک پایان جذاب است که چشم بیننده را به سمت دکوراسیون می کشاند و تجربه مشاهده را بالا می برد. در حالی که تذهیب اغلب به برگ طلا اشاره دارد، این اصطلاح برای سایر فلزات تبدیل شده به برگ، مانند مس، آلومینیوم، پالادیوم و نقره نیز استفاده می شود. به عنوان مثال، فلز هلندی نوعی برنج است که شبیه ورق طلا ساخته می شود، اما قیمت آن بسیار کمتر است.

 

تذهیب را می توان در هر نوع شی تزئینی یافت: قاب عکس، مبلمان، مجسمه سازی، سرامیک و غیره. این همیشه به منظور بالا بردن درک بینندگان از ارزش و

در طول تاریخ و در سراسر جهان، طلاکاری با فلزات گرانبها مانند طلا و نقره به عنوان اثر خیره کننده ای در معماری و طراحی بیرونی و داخلی استفاده شده است. لذا استفاده از ورق طلا در دکوراسیون داخلی موجب شده طرفداران بیشماری را مجذوب این طراحی زیبا کند.

 

تذهیب ورق طلا در دکوراسیون داخلی

 

تذهیب یک روش تزئینی است که شامل استفاده از یک ورق بسیار نازک از طلا یا برگ فلز دیگر روی یک سطح است. نتیجه یک پایان جذاب است که چشم بیننده را به سمت دکوراسیون می کشاند و تجربه مشاهده را بالا می برد. در حالی که تذهیب اغلب به برگ طلا اشاره دارد، این اصطلاح برای سایر فلزات تبدیل شده به برگ، مانند مس، آلومینیوم، پالادیوم و نقره نیز استفاده می شود. به عنوان مثال، فلز هلندی نوعی برنج است که شبیه ورق طلا ساخته می شود، اما قیمت آن بسیار کمتر است.

 

تذهیب را می توان در هر نوع شی تزئینی یافت: قاب عکس، مبلمان، مجسمه سازی، سرامیک و غیره. این همیشه به منظور بالا بردن درک بینندگان از ارزش و اهمیت ورق طلا در دکوراسیون داخلی است. همین اثر در مورد تذهیب معماری و نمای خارجی نیز صادق است که غالباً در بالای گنبدهای درخشان، ساختمان های دولتی و فضاهای مقدس و همچنین سایر بناهای تاریخی مشاهده می شود.

 

- معنی و نماد ورق طلا در دکوراسیون داخلی

 

از دو لحاظ اقتصادی و اجتماعی، ورق طلا اغلب در طول تاریخ به عنوان نماد ثروت و موقعیت اجتماعی بالا استفاده می شده است. استحکام، کمبود نسبی و البته درخشش آن، نشانگر تجمل در بین سبک های مختلف دکوراسیون بوده است. از دیرباز در هنر و معماری مذهبی، ورق طلا با الهیات همراه بوده است، که نماد اهمیت معنوی در تزئینات است. حتی در دوران مدرن، تزئینات طلاکاری شده در کلیساها، مساجد، معابد و سایر هنرهای مذهبی برجسته است.

 

- تاریخچه تذهیب ورق طلا د دکوراسیون داخلی

 

اگرچه تا امروز نیز استفاده از ورق طلا در دکوراسیون داخلی قابل توجه باقی مانده است، اما تذهیب یک روش قدیمی است. اعتقاد بر این است که این روند بیش از 8000 سال پیش در ترکیه آغاز شده است و معمولاً توسط مصریان باستان، فنیقی ها و سرانجام اروپایی های اولیه مورد استفاده قرار می گرفت.  در تاریخ جدیدتر، طلاکاری در سبک های معماری کلاسیک، پالادیان و گوتیک معمول بود که پس از جنگ داخلی (اواسط 1800) تا اوایل دهه 1900 در ایالات متحده پذیرفته و "احیا" شد.

 

از آن دوره به عنوان عصر طلاکاری یاد می شود، زمانی که چند خانواده ثروتمند ثروت خود را در طول انقلاب صنعتی افزایش دادند، زیرا راه آهن فرا قاره ای امکان حمل سریع فولاد و سایر کالاها به هر نقطه از کشور را فراهم کرد. حرص و طمع، فساد سیاسی و نابرابری درآمد حاصل از آن به افراد ثروتمند اجازه داد تا در زمین های بازی مورد علاقه خود خانه های مجلل بسازند.

 

در حالی که تمام این سازه های عجیب و غریب از سالها پیش در طی سالهای گذشته سهم خود را از خسارات، بی توجهی ها و تلاش های ترمیم و بازسازی بدون تحصیلات تحمل کرده اند، عکس های تاریخی نمای اجمالی از آنچه در گذشته بودند را ارائه می دهند. در ویژگی های تزئینی ورق طلا در دکوراسیون داخلی، می توان از طلاکاری برای برجسته سازی و انتخاب جزئیات استفاده کرد. تذهیب اغلب در سر ستون ها، قالب های مهره و قرقره و غیره یافت می شود تا تزئین را برجسته کند و توجه بیننده را به عظمت فضا جلب کند.

 

این نوع تزئینات منحصر به ورق طلا نیست. عناصر را می توان در فلزات مختلف مانند آلومینیوم، پالادیوم، مس، نقره یا ترکیبی از فلزات طلاکاری کرد تا طیف وسیعی از اهداف زیبایی را ارائه دهد. نوع فلز انتخاب شده سبک طراحی و قصد فضا را در نظر می گیرد.

 

یک فلز سفید مانند آلومینیوم یا پالادیوم ممکن است در فضای داخلی کلاسیک زنانه استفاده شود در حالی که طلا به عنوان مثال مردانگی و قدرت را نشان می دهد. برای نمای خارجی، گنبد طلاکاری شده بیشترین تشخیص را دارد. ورق طلا، در خالص ترین شکل خود، علاوه بر غیر واکنش پذیر بودن آن، محکم ترین و با دوام ترین فلز است. در حالی که خود برگ نازک است، اما با استفاده از خالص ترین شکل ورق طلا، دوام آن برای ده ها سال باقی مانده و در برابر همه عناصر مقاومت می کند.

 

تذهیب ورق طلا در دکوراسیون داخلی

 

روند تذهیب در ورق طلا در دکوراسیون داخلی

 

اگرچه تکنیک های مختلف کاربردی جهت استفاده از ورق طلا در دکوراسیون داخلی وجود دارد، اما روند کار به طور کلی ثابت باقی می ماند. ابتدا، یک سطح تمیز مانند تزئینات گچ، قالب گچ یا چوب، یا جزئیات سطح رنگ شده با "اندازه"، یک مایع یا محیط شفاف یا رنگی پوشانده شده است تا پایان آن کمی چسبناک و خشک می شود. سپس ورق فلزی به سطح منتقل شده و با ظرافت نسبت به اندازه شناور می شود. اندازه به عنوان یک چسب عمل می کند و برگ فلزی را به سطح می چسباند.

 

مرحله بعدی سوزاندن، از بین بردن تمام لکه های اضافی ورق طلا در امتداد لبه ها است. برای محکم شدن پیوند باید دقت شود، با این وجود فشار زیاد باعث بزرگ شدن ورق طلا و از بین رفتن درخشندگی آن می شود. در طول تاریخ، تذهیب برای برجسته سازی جزئیات، تزئینات و ساخت کار استفاده شده است و امروزه به عنوان جزئیات قابل توجه در هنر و معماری باقی مانده است. این ماده با ظرافت جاویدان، برجستگی را نشان می دهد.

 

صرفه جویی، بازیابی یا انتخاب نوع ورق برای طراحی جدید امری ضروری است، به یاد داشته باشید که معماری را در نظر بگیرید و هدف واقعی استفاده از آن را درک کنید. درخشش این کار برای دستیابی به اثر مطلوب نیاز به دست صنعتگران ماهر و باتجربه دارد و توجه به این واقعیت هنگام انتخاب پیمانکار برای یک پروژه تذهیب مهم است. در مرحله آماده سازی ورق طلا در دکوراسیون داخلی، حتماً مشخصات موثری برای کار انجام شده ایجاد کنید و زمانی را برای یافتن پیمانکار تخصصی مناسب برای این کار اختصاص دهید.

 

روش برای افزودن ورق طلا در دکوراسیون داخلی

 

آیا می خواهید خانه شما برای بازدیدکنندگان و میهمانان شما جذاب و زیبا به نظر برسد؟ پس کافی است ورق طلا در دکوراسیون داخلی را در تزیینات خود به کار ببرید.

 

  • - لوسترها

لوستر بهترین مکان برای شروع زیبایی خانه با درخشش است. توصیه می شود یک لوستر زیبا انتخاب کنید که کمی روشنایی به اتاق شما اضافه کند. به عنوان مثال، فلزی را انتخاب کنید که سنگین نباشد، اما کیفیت خوبی داشته باشد. این احساس ظرافت بیشتری به اتاق غذاخوری، اتاق نشیمن، اتاق خواب شما می بخشد.

 

  • - مبلمان، پارچه و رنگ

استفاده از ورق طلا در دکوراسیون داخلی به خصوص در مبلمان ایده قشنگی است. به  مجلات طراحی و تزئینات فعلی نگاهی بیندازید و مطمئناً اتاق های زیبایی را می بینید که دارای نشانه هایی از ورق های طلای براق استراتژیک در اتاق هستند.

 

  • - لوازم جانبی با ورق های طلا درخشش می یابند

همه شمع ها برای سوزاندن نیستند و این امر به خصوص در مورد افزودن طلائی به تزئینات منزل شما صادق است. سعی کنید چند عدد شمع طلای پر زرق و برق را به میز خود یا یک میز انتهایی در اتاق نشیمن اضافه کنید و ببینید که تا حدود زیادی درخشش دارد. اگر شمع مورد علاقه شما نیست، در نظر داشته باشید که یک میز رومیزی را با یک پارچه طلای براق، روی آن را با یک گلدان شیشه ای پر از گلوله های تزئینی طلا تهیه کنید. درمجموع روش های زیادی برای ایجاد یک طراحی باشکوه و براق وجود دارد.

 

قاب عکس در مد یکی از ساده ترین بخش هایی است که می توانید به هر دیوار یا میز خانه اضافه کنید. قاب هایی را که دارید به سادگی با حاشیه های طلا و پیچیده جایگزین کنید و تماشای زندگی جدید و پر زرق و برق دیوارهای خود را تماشا کنید. اگر قاب هایی را که دارید دوست دارید، اما می خواهید آنها را براق کنید، استفاده از ورق طلا در دکوراسیون داخلی را در نظر بگیرید. شما به سادگی با استفاده از چسب مخصوص ورق طلا را  چسب می زنید، و سپس شما دارای قاب های طلای شگفت انگیز به سبکی هستید که از قبل دوست دارید.

 

بیشتر فروشگاه های کالاهای خانگی، میز تزئینات منزل را دارند و اینجاست که اگر کمی سلیقه به خرج دهید، معمولاً فروش های شگفت انگیزی روی طرح های گل یا حتی قطعات انتزاعی فلزی درخشان پیدا خواهید کرد. چیدمان این تکه های منفرد روی دیوار، دقیقاً مانند یک دسته گل، می تواند یک قطعه بی نظیر و جذاب طلایی به شما بدهد که وقتی فصل تعطیلات به پایان می رسد به راحتی قابل تعویض است.

 

  • - ستون ها و ترازهای کلاس بالا

برای افزودن یک ستون از ورق طلا در دکوراسیون داخلی منزل شما نیازی نیست که ورودی خانه خود را بازسازی کنید. ستون های فوم یا پلاستیک به اندازه کافی برای قرار دادن گوشه ها و لبه ها در خانه شما موجود است و می توان آنها را با اسپری رنگ طلایی یا اسپری های دیگر، آن ها را زرق و برق کمی داد. بهترین قسمت این است که می توانند از مکانی به مکان دیگر منتقل شوند تا متناسب با طراحی خانه شما باشد. همچنین، این ستون ها را می توان به اندازه برش داد و از آنها برای ایجاد جداول انتهایی استفاده کرد.

در دکوراسیون داخلی است. همین اثر در مورد تذهیب معماری و نمای خارجی نیز صادق است که غالباً در بالای گنبدهای درخشان، ساختمان های دولتی و فضاهای مقدس و همچنین سایر بناهای تاریخی مشاهده می شود.

 

روش برای افزودن ورق طلا در دکوراسیون داخلی

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد