دستبند کادویی نقره
  • 2021-02-18

دستبند کادویی نقره

از گذشته دستبندها از اصلی‌ترین زیورآلات خانم‌ها به‌حساب می‌آمده است و امروزه استفاده از دستبند حتی در میان آقایان نیز بسیار رواج یافته. با توجه به تنوع بالا در زیورآلات می‌توان گفت هرکسی می‌تواند با هر سلیقه و هر میزان بودجه‌ای که دارد، مدل‌های مختلفی را خریداری نماید. تنوع این زیورآلات از طلا گرفته تا نقره، تیتانیوم و…. در شکل‌ها و مدل‌های مختلف در بازار موجود است و اگر با مبلغ پرداختی مشکلی ندارید، می‌توانید به سراغ خرید زیورآلات طلا بروید.

 

در غیر این صورت می‌توانید از نقره و تیتانیوم انتخاب کنید. دستبندها در انواع و اقسام مدل‌ها و با جنس‌های مختلفی از طلا، نقره، چوب، سنگ و غیره طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد دستبند کادویی نقره صحبت کنیم. این زیور به دلیل پایین بودن قیمتش نسبت به طلا بسیار موردتوجه خانم‌ها هست و از هدایای موردعلاقه خانم‌های عزیز است. ازاین‌رو دستبند نقره که هم ازنظر قیمت و هم ازنظر کیفیت مناسب باشد، هدیه‌ای ماندگار خواهد بود.


درهرصورت، تنوع زیورآلات نقره بسیار بالا رفته است و می‌توان گفت همه‌ی مدل‌هایی که طلای آن‌ها در بازار موجود است، دارای جنس نقره هم هستند. درنتیجه اگر علاقه‌ای به استفاده از طلا ندارید، یا اینکه نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی کنید. به شما خرید نقره را پیشنهاد می‌کنیم که زیبایی خاصی به استایل شما می‌بخشند و یک هدیه فوق‌العاده شیک و چشم نواز است.
هر آنچه که باید در مورد فلز نقره بدانید:


نقره در واقع یک عنصر شیمیایی است که نامش در جدول تناوبی عناصر با Ag مشخص می‌شود. نام دیگر این عنصر سیم هم هست. رنگ این فلز گران‌بها سفید، براق، شفاف و جذاب است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. نقره، این فلز براق و جذاب به رنگ سفید، یکی از فلزات گران‌بها به شمار می‌رود و بیشترین کاربرد آن نیز ناشی از قابلیت‌های آن ازجمله رسانایی بالا، جلا دار٬شکل‌پذیر و نرم و چکش‌خوار بودن آن هست.


بیشتر نقره‌هایی که در جهان یافت می‌شود، در کشورهای مکزیک، پرو، استرالیا، شیلی، چین و…. کشف‌شده است. بر طبق گفته‌ی محققان تولید نقره بیشتر از ۵ برابر تولید طلا هست. علاوه بر تولید زیورآلات به‌وسیله‌ی فلز نقره، در صنعت الکترونیک هم مورداستفاده قرار می‌گیرد.بیشترین مصرف نقره در سال‌های اخیر در صنعت و سپس ساخت جواهرات و لوازم تزئینی بوده است، علاوه بر اینکه شمش‌ها و سکه‌های نقره به‌عنوان سرمایه‌گذاری به کار می‌روند.


خواص فلز نقره

 

نقره دارای درخشندگی استثنایی است! قدرت انعکاس نور این فلز بسیار بالا است. به همین دلیل هم از آن در ساخت آینه، تلسکوپ، میکروسکوپ و سلول‌های خورشیدی استفاده می‌شود. نقره‌ی پرداخت‌شده، ۹۵ درصد شعاع‌های قابل‌رؤیت نور را بازتاب می‌دهد.


آلیاژهای نقره


نقره را می‌توان با هر درصدی با طلا ترکیب کرد، نقره با نیکل ترکیب‌شده و یک آلیاژ سفیدرنگ زیبا به وجود می‌آورد که به نقره آلمانی معروف است. به‌طور خلاصه: نقره با تمام فلزهای به‌اصطلاح نجیب مثل پالادیوم، پلاتینیوم نیکل، مس و طلا قابل‌ترکیب شدن است.به‌طورکلی می‌توان گفت نقره جامد جلادار سفیدرنگ هست که به‌راحتی شکل می‌گیرد و با چکش‌خواری تغییر شکل می‌یابد. معمولاً این فلز در مقابل اکسیداسیون هم دوام خیلی خوبی دارد.

 

نقره خالص بسیار نرم است و برای ساخت زیورآلات و ظروف مناسب نیست ازاین‌رو با افزودن مس هم مقاومت آن افزایش‌یافته و هم چکش‌خواری آن بیشتر می‌شود. البته از هر فلزی می‌توان برای این منظور استفاده کرد اما قرن‌ها تجربه نقره‌سازی نشان داده که بهترین فلز همراه نقره مس است که علاوه برافزایش سختی و ماندگاری آن، رنگ نقره را تغییر نمی‌دهد. نقره خالص بسیار نرم است و برای ساخت زیورآلات و ظروف مناسب نیست ازاین‌رو با افزودن مس هم مقاومت آن افزایش‌یافته و هم چکش‌خواری آن بیشتر می‌شود.

 

البته از هر فلزی می‌توان برای این منظور استفاده کرد اما قرن‌ها تجربه نقره‌سازی نشان داده که بهترین فلز همراه نقره مس است که علاوه برافزایش سختی و ماندگاری آن، رنگ نقره را تغییر نمی‌دهد. نقره استرلینگ در جواهرسازی برای افزایش درخشندگی معمولاً با لایه‌نازکی از نقره ۹۹۹ عیار روکش می‌شود، گاهی هم از روکش رودیم یا طلا استفاده می‌شود.

 

آشنایی بیشتر با خواص فلز نقره:

 

جواهرات نقره بسیار جذاب و بسیار سلامتی بخش هستند. استفاده از فلز نقره از دیرباز موردتوجه زنان و مردان بوده است به صورتی که در بعضی ادیان به استفاده از آن توصیه‌شده است، به‌عنوان‌مثال در دین اسلام استفاده از انگشترِ نقره با نگین عقیق بسیار سفارش شده است و یا در دین یهود نقره به‌عنوان فلزی موردعلاقه یهودیان مطرح می‌شود، درگذشته دلایل علمی خواص درمانی این فلز مشخص نبود، اما امروزه با پیشرفت علم از فواید جادویی فلزِ نقره آگاهی بسیار زیادی پیداکرده‌ایم.

 

بر اساس نتایج و تحقیقات محققان علمی، زمانی که جواهرات نقره در تماس باپوست هستند کمک می‌کنند که احساس تازگی و نیرومندی کنید، همچنین نقره بر روی تمرکز شما نیز تاثیرمثبت دارد. جالب است بدانید که نقره از طریق پوست جذب می شود و اثر تسکین درد دارد، به همین دلیل دستبندهای نقره محبوببیت زیادی در بین مردم دارند. در زیر در مورد فواید نقره مطالبی را عنوان می کنیم:


•    آرام بخش است، زمانی که انسان عصبی می شود گردش خون در بدن انسان زیاد شده به همین دلیل صورت انسان قرمز می شود. با استفاده از فلز نقره نظم ارگانیسم و سوخت و ساز بدن تنظیم شده و موجب ایجاد آرامش در افراد می گردد پس میتوان گفت یکی از فواید نقره ایجاد آرامش است. به همین دلیل است که برای زنان و مردان با فشار خون بالا استفاده از زیورآلات نقره بسیار توصیه شده است.
•    برای ترمیم پوست و تنظیم غدد درون ریز بدن مناسب است. زمانی که غدد درونی بدن به خوبی فعالیت ندارند مواد ترشحی درونی عرق و غدد چربی روی پوست تغییر می کند و فلزِ نقره به این تغییرات واکنش نشان می دهد و به مرور سطح رویی نقره اکسید و سیاه می شود. در صورت مواجه این مورد هشداری برای حفظ سلامتی شما است. وقتی از نقره استفاده می کنید و رنگ آن به سرعت سیاه می شود و زیبایی خود را از دست می دهد پس این نشانه عدم تنظیم ارگان های داخلی بدنتان است که باید پیگیری لازم را در این خصوص داشته باشید.
•    فلز نقره ۶۵۰ نوع میکروب را از بین می‌برد و می‌توان گفت خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد. از خواص فلز نقره در ضد عفونی کردن بیش از صدها مواد موثر است. استفاده از آب نقره از دوران قدیم بسیار معروف می باشد یکی دیگر از فواید نقره و دلایل مصرف آن همین ضد باکتری بودن این فلز است که در صنعتِ تصفیه آب ها به خصوص در کشور سوئیس استفاده زیادی دارد و برای سلامتی بدن مردان و زنان بسیار موثر می باشد. علت گرایش افراد به خرید دستبند نقره نیز همین است.

•    هنگام استفاده از نقره حس سرزندگی و شادابی خواهید داشت. به دلیل اینکه فلز نقره جذب پوست می‌شود، درد‌های موجود در بدن را تسکین خواهد داد. ذرات ریز این فلز از طریق پوست و به  مرور زمان جذب می شود و اثر درمانی تسکین درد را دارد، به همین دلیل دستبند های نقره بسیار محبوب هستند. همچنین استفاده از فلزاتی مانند نقره و مس در ایران باستان بسیار رواج داشته و دلیل آن اعتقاد بر دور شدن بیماری ها از انسان بود، حال می دانیم که فلزِ نقره ضد باکتری نیز است و حتی ابوعلی سینا توصیه های بسیار فراوانی برای استفاده از ظروف نقره و مس داشته و امروزه استفاده ایرانی ها از این فلزات روز به روز در حال افزایش است.

 

دستبند نقره

 

در واقع دستبند زنجیری است که به دور مچ دست می‌پیچد و یا آویز دار است یا بدون آویز. این زنجیر به وسیله‌ی قفلی که دارد، محکم می‌شود و همین قفل مانع از افتادن دستبند خواهد شد. دستبند با انواع فلزات و در طرح های متنوع ساخته می شود و در بین خانم ها و آقایان دارای محبوبیت فراوانی است.


منظور از دستبند نقره هم زنجیری از جنس نقره می‌باشد که به دلیل براق بودن و سفیدی زیبایی که دارد، دست را بسیار جذاب خواهد کرد. خانم‌ها معمولا علاقه‌ی زیادی به استفاده از دستبند نقره دارند، چرا که علاوه بر قیمت مناسب، خواص بسیاری برای بدن افراد هم خواهد داشت. نقره جزو فلزات گرانبها محسوب می شود و همیشه در کنار قیمت طلا و ارز و … بحث قیمت نقره نیز به میان می آید، بنابراین خرید نقره به هر صورتی نوعی سرمایه گذاری نیز محسوب می شود.

 

با توجه به افزایش سرسام آور قیمت طلا، افراد زیادی به خرید زیورآلات نقره روی آورده اند و از این رو خرید و فروش نقره رونق گرفته است. دستبند های نقره از زمان های گذشته در میان ایرانیان جایگاه خاص و ویژه ای داشته است و مردم به منظور زیبایی و برازندگی بیشتر از آن ها استفاده میکردند. دستبند نقره عقیق مردانه و زنانه و همچنین دستبند فیروزه و نقره و دستبند های نقره ترکیب شده با سنگ های زینتی در میان ایرانیان همیشه مورد توجه بوده است و یکی از بهترین کادوهایی که می توانید برای زنان و دختران است.

 

در میان زیورآلات نیز، زیورآلات نقره می توانند برای هدیه دادن از همه مناسب تر باشند، چرا که هم در طرح و مدل های متنوع، زیبا و بسیار پرزق و برق و جذاب تولید می شوند و هم به نسبت طلا از قیمت مناسب تری برخوردارند و به نسبت بدلیجات چشمگیرتر و ارزشمندتر هستند. در احادیث دینی تنها فلزی که توصیه به استفاده از آن به خصوص برای آقایان شده است فلز زیبای نقره است. در برخی از کشورها نیز به رسم سنتی برای دفع اضطراب از بدن، از این فلز زیبا استفاده میکنند.

 

امروزه نیز علاوه بر طرح های گذشته طرح های جدیدی نیز به سلایق ما اضافه شده است از جمله دستبند بی نهایت نقره و دستبند توپی نقره و دستبند های رنگی نقره و غیره که زیبایی های خاص خود را دارند.

 

دستبند نقره

 

انواع مختلف دستبند نقره

 

دستبند نقره آویزدار: همان طور که از نام این نوع دستبند پیداست، این نوع از دستبند دارای پنج یا شش عدد آویز می باشد که شکل ظاهری این آویز ها می تواند متناسب با سلیقه افراد متغیر باشد.
اما به طور کلی اشکالی که در طرح های آویز بسیار رایج هستند، اغلب به شکل ماهی،  قفل،  کلید،  قلب، ردپا و... می باشند.


•    دستبند نقره بدون آویز: در واقع این مدل از دستبند ها نسبت به دستبند های آویز دار از محبوبیت پایین تری برخوردار بوده، اما از نظر نمای ظاهری از طراحی بسیار جذاب و منحصر به فردی بهره مند می باشد.
دستبند نقره زنجیری: این نوع از دستبند ها ضخامت بسیار کمی دارند و به شکل چند زنجیر بوده که به دور دست پیچیده می شوند. در واقع می توان گفت برای ساخت این دستبند از طرح های بسیار ظریف استفاده شده است، بنابراین خانم هایی که به دستبند های دارای طراحی های ظریف علاقه مند هستند،  دستبند نقره زنجیری می تواند انتخاب مناسبی برای آن ها باشد.
دستبند نقره زنجیری در عین ظرافت، بسیار ساده و بدون پیچیدگی خاصی می باشد.
•    دستبند نقره تخت: این مدل از دستبند نقره نسبت به سایر مدل های دیگر از زیبایی ظاهری بیشتری برخوردار بوده و معمولا از حدید نقره ساخته می شود. در واقع  دستبند حدید نقره می تواند به راحتی و به صورت کاملا صاف بر روی دست شما بایستد و شما می توانید نمای ظاهری آن را مشاهده کنید.
دستبند نقره زینت یافته با سنگ‌های قیمتی: برای ساخت این نوع از دستبند ها، از سنگ های قیمتی همچون عقیق،  زمرد، یاقوت و شرف الشمس استفاده شده است که در واقع نسبت به سایر دستبند ها از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشد.


دلایل افزایش قیمت این نوع دستبند می تواند استفاده از سنگ های قیمتی در آن باشد. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به دستبند هایی از نوع ترکیب نقره و سنگ های قیمتی علاقه مند هستید،  خرید این نوع دستبند می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.


نکات مهم برای خرید زیورآلات نقره

 

•    طلا جزو فلزات ارزشمند هستند، بنابراین لازم است تا در هنگام خرید زیورآلات نقره نیز نکاتی را رعایت کنید تا طعمه ی سودجویی افراد کلاهبردار قرار نگیرید. عواملی چون شکل و ظاهر، آویز دار بودن، وزن و… بر روی قیمت نقره اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود اقدام به خرید دستبند نقره مورد نظر خود نمایید. زیورآلات نقره را نیز همانند طلا با فاکتور خریداری نمایید. لازم است که وزن دقیق در فاکتور ذکر شود. اگر زیورآلات نقره خود را برای آبکاری میبرید حتما فاکتور دریافت کنید و از مغازه دار بخواهید تا وزن نقره شما را در فاکتور ذکر کند.
•    نقره جات نیز همچون طلا دارای عیار با کیفیت‌های گوناگون می‌باشند و شما باید پیش از اقدام به خرید یک زیورآلات نقره ای حتماً از نوع و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. به عیار نقره آن‌ توجه ویژه نمایید، البته در برخی زیورآلات به دلیل ظرافت زیاد و نبود فضای کافی ممکن است جایی برای حک این عدد وجود نداشته باشد. نقره‌ای باکیفیت محسوب می‌شود که عیار آن بالا باشد، معمولا همانطور که گفته شد عیار نقره‌ای بالا محسوب می‌شود که ۹۲/۵ باشد‌. شما عزیزان هم سعی کنید به سراغ خرید نقره‌ای با این عیار بروید‌.
همانطور که در بالا نحوه‌ی تشخیص نقره اصل از تقلبی را بیان کردیم، هنگام خرید با توجه به مواردی که گفته شد، از اصل بودن جنس نقره انتخابی‌تان اطمینان حاصل کنید. اگر زیورآلات نقره را نه فقط به خاطر زیبایی بلکه به عنوان سرمایه خریداری میکنید، زیورآلاتی انتخاب کنید که نگین های کمتری داشته باشند.
در صورت خرید نقره و هر کالای دیگری از فروشگاه های اینترنتی، حتما به نماد اعتماد از وزارت صنعت و معدن که در سایت فروشگاه وجود دارد دقت کنید و خرید خود را با صرف مبلغی کمی بیشتر از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.
•    نکته مهم دیگری که هنگام خرید یک دستبند نقره باید به آن توجه داشته باشید، سایز و یا همان اندازه دستبندی است که مدنظر قرار داده‌اید و بایستی این اندازه با اندازه دورِ مُچ دستتان نیز متناسب باشد. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به وسیله متر پارچه ای اندازه دور مچ دست خود را بگیرید و یا اینکه اگر برای سایر عزیزانتان قصد خرید یک دستبند نقره ای را کرده‌اید، دستبندی را ترجیحاً انتخاب کنید که دارای قابلیت کم و زیاد کردن اندازه‌اش باشد. دستبند نقره انتخابی شما باید دقیقا سایز دور دست شما باشد. نه خیلی تنگ که هنگام استفاده مچ شما اذیت شود و نه خیلی گشاد که از دست شما بیفتد و گم شود.
•    از دیگر موارد قابل توجه در خصوص خرید دستبندها که اتفاقاً به راحتی نیز مشاهده می‌شوند و حسابی سبب جلب توجه دیگران به شما خواهند شد، هماهنگ بودن رنگ و یا حتی طرح دستبند با تُن رنگی پوست بدن شما می‌باشد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم چنانچه پوست رنگ شما کاملاً سفید است و جزو افراد سفید پوست هستید که رگ‌های مچ دست شما مشخص است و در انتخاب نوع دستبند دچار سردرگمی شده‌اید. پیشنهاد ما به شما خرید دستبند نقره می باشد، چون این مدل جذابیت دستان شما را چند برابر خواهد کرد.
•    از مهم‌ترین بخش‌های یک دستبند فارغ از جنبه‌های زیبایی آن توجه به قفلی است که سبب بسته شدن دستبند به دور دستِ شما خواهد شد. حواستان باشد این قفل در هر نوع و مدلی که باشد باید اولاً از استحکام بالایی در برابر حرکت‌های دستان شما برخوردار باشد و دوما با داشتن زائدگی‌های اضافه سبب زخمی و یا قرمز شدن پوست دستان در طول زمان استفاده از دستبند نشود. از سالم و محکم بودن قفل دستبند اطمینان حاصل کنید. دستبند انتخابی شما باید دارای قفلی مطمئن و بادوام باشد تا در اثر باز و بسته شدن خیلی سریع آسیب نبیند.


با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید دستبند نقره زنانه مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۵ نمونه دستبند نقره زنانه زیبا، ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

 

تمیز کردن زیورآلات نقره

 

تمیز کردن زیورآلات نقره

 

تیرگی در زمانی که نقره با مواد شیمیایی شوینده و آرایشی – بهداشتی مانند وایتکس و رنگ مو در تماس باشد حتی سریعتر انجام می‌شود. حتی اگر این ماده شیمیایی، عرق طبیعی بدن ما باشد که بیشترین تیرگی مربوط به تماس نقره با عرق طبیعی بدن است.بر روی سطح همه ی جواهرات نقره ای پس از گذشت مدتی، یک لایه ی سیاه به وجود می آید که حاصل واکنش شیمیایی بین نقره با هوا یا مواد دیگر است.


سیاه شدگی نقره، هم یک نوع خوردگی است؛ اما خوشبختانه بر خلاف زنگ زدگی لایه ی زیرین فلز را ازبین نمی برد و نسبتا راحت از بین می رود. نقره از رطوبت موجود در هوا سیاه می‌شود. سیاه شدگی نقره محصول اكسیداسیون آن بوده كه در اثر واكنش نقره با عناصری چون اكسیژن،‌گوگرد و همینطور برخی اسیدها ایجاده می‌شود. در این زمینه توصیه می‌گردد كه زیورآلات نقره‌‌ای را هیچگاه در هنگام شنا،‌رفتن به دریا و یا سونا به همراه نداشته باشید. لازم است تا زیورآلات نقره خود را در فاصله های زمانی معین یا هنگامی که حس میکنید جلای خود را از دست داده اند، تمیز کنید.


نقره اصل به مرور زمان ممکن است دارای کدری به رنگ‌های زرد و تیره بشود. هرچند که نقره خالص در محیط و دمای منزل تیره نمی‌شود ولی مس موجود در نقره عیار ۹۲۵، با نمک و گوگرد معلق در هوا ترکیب شده و باعث تیرگی محصول می‌شود.

 

بر خلاف بدلیجاتی که پوشیده از آب نقره هستند (که تقریبا نمی‌توان جلوی خرابی آن را گرفت)، خبر خوب این است که با اندکی مراقبت می‌توان از تیرگی نقره جلوگیری کرد و یا حداقل آن را به عقب انداخت. حتی اگر نقره دارای لکه‌های تیره و زرد شد با یک شستشوی ساده با آب می‌توان آنرا مانند روز اول شفاف و براق کرد. البته که چه بهتر اگر این شستشو (پولیش) توسط متخصص این کار انجام شود.

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

انواع دستبند طلا و اهمیت شناخت آن‌ها در ست شدن بهتر

انواع دستبند طلا که اغلب به عنوان یک اکسسوری شیک مورد توجه خانم ها است، از فلزات مختلف به همراه انواع سنگ‌ها ساخته می‌شود و در شکل‌ها و سبک‌های متفاوتی موجود است. با وجود این تنوع، سبک لباس و نوع سلیقه شما به هر شکلی باشد؛ دستبند متناسب با آن وجود خواهد داشت.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد