انتخاب مدل گوشواره متناسب با مدل مو
  • 2022-10-21

انتخاب مدل گوشواره متناسب با مدل مو

گوشواره مناسب برای انواع مو  ممکن است برای یک مهمانی یا مراسم خاص لباس عالی خریداری کرده و تصمیم گرفته باشید که چگونه موهای خود را حالت دهید .گوشواره از جمله زیورآلاتی است که از هزاران سال پیش توسط انسان مورد استفاده قرار داشته است. مدل‌ های مختلف گوشواره به مرور به کشورهای مختلف جهان افزوده شده اند.

 

گوشواره از جمله زیور آلاتی است که می تواند جلوه و برازندگی زیادی را به شما در هر موقعیت و حالتی ببخشد و از جمله اقلام تزئینی است که به طور گسترده توسط گروه های سنی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه د صنعت مد و فشن شاهد عرضه شدن انواع مختلف لوازم تزئینی و جواهرات گوناگون هستیم که استفاده از هر کدام در موقعیت های مخصوص به خود می تواند تاثیر زیادی در متمایز شدن ظاهر و ویژگی های شما داشته باشد. 

 

برای این که بتوانید مدل گوشواره متناسب با مشخصات ظاهری و پوشاک خود را انتخاب کنید، لازم است که به عناصری مختلفی در ظاهر خود از جمله شکل و فرم صورت، لباسی که بر تن دارید، مجلسی که می خواهید در آن حضور پیدا کنید، مدل کفش ها، آرایش صورت، سایر جواهرات به کار رفته و همچنین مدل موهایتان توجه کنید تا بتوانید برازنده ترین انتخاب را داشته باشید.

 

نکات مهم در انتخاب گوشواره

 

از جمله جزئیات مهمی که نقشی برجسته در انتخاب مدل گوشواره مناسب شما ایفا خواهد کرد، مدل موهای شما و شکل صورتتان خواهد بود. اگر بتوانید گوشواره ای برای خود انتخاب کنید که بتواند به بهترین نحو مکمل حالت صورت و مدل موهای شما باشد، شک نداشته باشید که گیرایی و جذابیت شما را چند برابر کرده و به ظاهر شما به میزان زیادی ظرافت و آراستگی خواهد بخشید.

 

یک سری گوشواره ها هستند که افراد با فرم صورت های مشخص نباید از آن ها استفاده کنند. به طور مثال، اشخاصی که صورت آن ها گرد است باید از پوشیدن گوشواره های به فرم دایره پرهیز کنند؛ چرا که این گونه گوشواره ها صورت آن ها را گرد و پهن تر نشان خواهد داد. یا مثلا کسانی که فرم صورتشان دراز و کشیده است نباید از گوشواره های عمودی و استوانه ای یا حتی گوشواره هایی با اشکال قطره ای استفاده کنند؛ زیرا صورت آن ها را بلند تر و نامتناسب نشان خواهد داد.


پیش از این که بخواهید قبل از رفتن به جایی جواهرات خود را انتخاب کنید، ضمن توجه به فرم صورت خود می بایست اول پوشاک و سپس مدل موهای خود را تعیین کنید و بر اساس ترکیب نهایی این عناصر، وسایل تزئینی مناسب با تیپ خود را برگزینید. برای انواع مختلف مدل مو مثل موهای صاف، بلند، فر، مجعد، کوتاه و ... باید از جواهرات و گوشواره های متناسب با آن مدل استفاده کرد که در این مقاله قصد داریم شما را به سمت یک انتخاب درخور و متناسب برای مدل های مختلف مو هدایت کنیم.


گوشواره های مناسب برای مدل موی فر و مجعد

 

موهای فر امروزه یکی از مدل های پرطرفدار مو است که حتی کسانی که موهایشان به طور طبیعی صاف است نیز تمایل دارند گاهی موهایشان را برای برخی مجالس یا دورهمی های خود به شکل فر حالت دهند. انتخاب گوشواره برای موهای فر کار چندان دشواری نیست، اما نکته ای مهم در رابطه با گوشواره های به کار رفته در این مدل مو وجود دارد و آن هم این است که باید مدل گوشواره انتخابی به گونه ای باشد که لا به لای بافت مو گیر نکرده و موجب آزار شما و به هم خوردن ظاهرتان نشود.

 

از جمله گوشواره های مناسب برای این دسته افراد می توان مدل گوشواره میخی را نام برد که هم با مدل موی آن ها سازگار بوده و هم مشکل گیر کردن در موها را ایجاد نخواهد کرد. حال ممکن است شما به این مدل گوشواره دسترسی نداشته باشید یا به هر دلیلی مایل به انتخاب این مورد نباشید که در آن صورت مدل پیشنهادی بعدی ما برای موهای فر، گوشواره هایی با اشکال گرد و حلقه ای می باشد. این نوع گوشواره ها می توانند به زیبایی با حلقه های فر شده موهایتان هماهنگ شده و جلوه منحصر به فردی به صورت و مدل موهایتان ببخشند.

 

به علاوه با پوشیدن آن ها نگرانی هم از بابت گیر افتادن موهایتان در گوشواره ها نخواهید داشت. گوشواره های حلقه ای در طرح ها و مدل های مختلفی وجود دارند که می توانید با انتخاب هر کدام از آن ها بنا به سلیقه تان، گوشواره های خود را با مدل موهایتان تطابق دهید. 

 

نکات مهم در انتخاب گوشواره

 

نکته ای کلیدی در انتخاب گوشواره برای مدل موهای فر و مجعد

 

به طور کلی اگر موهای شما حالت فر، مجعد و پیچ خورده دارند، باید گوشواره هایی را انتخاب کنید که مدلشان متضاد بافت موهای شما باشد. برای نمونه اگر موهای شما فر با پیچ خوردگی های دایره وار است، بهترین انتخاب برای شما گوشواره های استوانه ای و صاف خواهند بود؛ چرا که در کنار حالت گرد موهای شما، ترکیبی جذاب و چشم نواز ایجاد خواهد کرد که کاملا با هم تناسب خواهند داشت. 

 

گوشواره های مناسب برای مدل موی کوتاه

 

موهای کوتاه در مدل ها و شکل های متنوعی وجود دارند. به طور کلی اگر طول موها تا روی شانه و یا بالاتر باشند در گروه موهای کوتاه قرار خواهند گرفت. در این دسته موها می توان در مقایسه با موهای بلند، مانور بیشتری روی انتخاب انواع گوشواره داد. آنچه باعث می شود دست ما در انتخاب انواع گوشواره برای این افراد باز باشد این است که نه تنها مشکل گیر کردن موها در گوشواره در این افراد به اندازه سایر مدل های مو وجود ندارد، بلکه به خاطر کوتاهی موها و هر چه بیشتر نمایان شدن اجزا صورت، گوشواره ها می توانند عضو مهمی برای جلوه بخشیدن هر چه بیشتر به جزئیات قابل تحسین صورت و ظرافت های پنهان آن باشند.

 

برخی افراد به غلط تصور می کنند که پوشیدن گوشواره هایی با جزئیات برجسته تر و طرح های نمایان تر برای کسانی که موی کوتاه دارند انتخاب اشتباهی است و نمایه زشتی خواهد داشت، در حالی که کاملا در اشتباه اند. موهای کوتاه اجازه می دهند تا گوشواره ها با زیبایی هر چه تمام تر خود را به نمایش بگذارند و به همین دلیل می توانیم با صراحت و قاطعیت بگوییم که ترکیب موی کوتاه با گوشواره های مجلل، بزرگ و با ظواهر برجسته یک ترکیب خارق العاده خواهد بود.

 

همان طور که گفتیم، به دلیل نمایان شدن بیشتر گوشواره ها در افراد با موی کوتاه، باید دقت و توجه بیشتری در انتخاب این وسیله تزئینی برای خود داشته باشند. یکی از انتخاب های مناسب برای آن ها، گوشواره های بزرگ و به طور مثال، گوشواره های بزرگ میخی خواهد بود. گوشواره هایی که در آن از سنگ های براق استفاده شده هم می توانند گزینه مناسبی باشند و نگاه های زیادی را به سمت شما جلب کنند. چنان چه صورت شما گرد بوده و نمی خواهید با گوشواره های گرد جلوه صورتتان را به هم بریزید، از گوشواره های آویز و بلند استفاده کنید. به طور کلی سعی کنید گوشواره هایتان را با مدل موهایتان هماهنگ نگه داشته و در انتخاب های خود از افراط در طرح و رنگ ها خودداری کنید.

 

اگر موهای کوتاهی دارید، هر گوشواره ای که استفاده کنید به طور محسوسی در ظاهر و صورت شما تاثیر داشته و جلوه خواهد کرد. از دیگر جلوه های زیبا برای شما می توان ایجاد چند سوراخ در گوش ها و استفاده از چند نوع مختلف از گوشواره های میخی با تنوع بالای طرح و رنگ ها را مثال زد. همچنین می توانید در کنار آن ها از گوشواره های مدل آویز هم استفاده کنید تا ترکیبی بدیع و زیبا خلق کرده و درخشش خود را چند برابر کنید.

 

اما همان طور که پیش از این نیز گفتیم، زیاده روی در به کار گیری این گوشواره ها و پر کردن تمام سطح گوش با گوشواره های ناهمگون و شلوغ، طبع شما در فشن و خوش پوشی را زیر سوال خواهد برد. یا این که اگر از سایر لوازم تزئینی مثل تاج یا گردنبندی استفاده می کنید که بزرگ و چشم گیر هستند، می بایست گوشواره های انتخابی خود را ظریف و کوچک تر بردارید تا این تعادل حفظ شود.

 

گوشواره های مناسب برای مدل موی بلند

 

موهای بلند در مقایسه با کوتاه، مدل های متنوع و بیشتری را در بر می گیرند و افرادی که موی بلند دارند ممکن است به حالت های مختلفی از جمله موهای بلند صاف، موج دار، فر یا چتری یافت شوند که برای هر مدل مو باید گوشواره متناسب با آن را به کار برد.


یک انتخابی که می تواند برای تمامی خانم ها با موی بلند و در حالت های مختلف به کار برد، گوشواره آویز است. این مدل گوشواره ها با در بر گرفتن صورت شما می تواند جلوه بیشتری به آن بخشیده و با کشیده تر نشان دادن فرم صورت و گردن شما، توجه ها را به سمت خود معطوف کنند.


اگر موهای بلندی دارید و می خواهید موهای خود را در پشتتان جمع کرده و به شکل دم اسبی ببندید یا آن ها را ببافید، گوشواره های لوستری یا به شکل اشک را انتخاب کنید. این گوشواره ها در حالتی که موهای شما در عقب جمع شده اند، می توانند با تاکید بر صورت شما، نگاه ها را به سمت زیبایی های صورتتان بازگردانند.


بافت های مو انواع مختلفی همچون تیغ ماهی، تاجی، آفریقایی، نردبانی، تلی، چهارتایی، فرانسوی، پرنسسی و چندین مدل دیگر را شامل می شوند که می توانید با هر کدام از آن ها، گوشواره های مدل منگوله دار با رنگ مورد علاقه خود یا سایر گوشواره های بلند را ست کنید.


گوشواره های مناسب برای مدل موی شینیون

 

یکی از مدل های رایج برای موهای بلند، شینیون است که در این مدل، تمام موها را در قسمت پشت سر و یا قسمت های بالاتر جمع کرده و ثابت می کنند. بدین صورت قسمت زیادی از فضای اطراف گوش ها و صورت و همچنین روی شانه ها خلوت تر می شود. همین عامل، این مدل مو را به مدلی شایسته برای به نمایش گذاردن جواهرات فریبنده و درخشان در ناحیه گردن و اطراف صورت تبدیل می کند.

 

شما برای انتخاب گوشواره در این مدل مو کاملا آزاد و مختارید. اگر دنبال یک ظاهر جمع و جور و آراسته هستید، می توانید از گوشواره های کوچک و ظریف یا بلند مطابق سلیقه تان استفاده کنید. اگر چنان چه خواستید در کنار این مدل مو، بهترین جواهرات خود را نمایش گذاشته و ظاهری خیره کننده داشته باشید، گوشواره های بزرگ و با شکوه انتخاب کنید یا گوشواره های لوکس و مجلل لوستری یا مدل آویز را برای خود برگزینید.

 

گوشواره های مناسب برای مدل موی باز

 

اگر موهای شما بلند است و می خواهید آن ها را باز گذاشته و به حال خود رها کنید، باید گوشواره انتخابی شما به گونه ای باشد که با گیر کردن لا به لای موهایتان، مزاحمتی برای شما ایجاد نکند. اگر از گوشواره آویز استفاده کنید احتمال این که به این مشکل بر بخورید زیاد است. در مقابل گوشواره های مدل خوشه ای می توانند در این موقعیت بسیار کمک کننده بوده و مورد استقبال شما قرار بگیرند. این گوشواره ها از چند سنگ یا جواهر به هم متصل شده به شکل خوشه انگور تشکیل شده اند که می توانید آن ها را در طرح و شکل های گوناگون و متناسب با لباس و سایر جزئیات خود مثل مدل صورت و آرایشتان انتخاب کنید.


بهتر است وقتی می خواهید همزمان موهای خود را باز گذاشته و از گوشواره هم استفاده کنید، موهای خود را در پشت گوشتان جمع کنید تا زیبایی گوشواره شما به آسانی قابل رویت باشد و در زیر موهایتان مدفون نشود. همچنین بهتر است از گوشواره های بزرگ و یا گوشواره های با رنگ های قوی و شاد که با رنگ موهایتان در تضاد باشد استفاده کنید تا لا به لای موهایتان مخفی نشده و از دیده پنهان نمانند.


گوشواره های مناسب برای مدل موی جمع شده در یک طرف

 

یکی از مدل موهای جذاب و پرطرفدار که به هر خانمی متانت و وقار بخشیده و تجلی بسیار زیبایی دارد، مدل موی جمع شده در یک سمت شانه می باشد. این مدل مو برای لباس های مجلسی یا یقه باز مناسب می باشد و گوشواره برازنده این مدل مو هم گوشواره لوستری می باشد. با توجه به خالی بودن یک سمت صورت و شانه در این مدل، می توانید از این فرصت برای نمایان کردن جلوه با شکوه یک مدل گوشواره پر زرق و برق استفاده کنید. همچنین از آنجایی که یک گوشواره تان همواره در زیر موهای شما مخفی خواهد ماند، انتخاب تنها یک لنگه گوشواره مجلل و پوشیدن همان برای فریبنده شدن ظاهر شما کافی خواهد بود.

 

گوشواره های مناسب برای مدل موی باز

 نحوه انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت مثلثی شکل

اگر پیشانی شما کشیده‌ترین قسمت صورتتان است و چانه‌ای باریک و نوک تیز دارید، یعنی فرم صورت شما مثلثی شکل است. این فرم صورت بسیار به فرم قلبی شکل شبیه است، با این تفاوت که فرم صورت قلبی شکل نسبت به فرم مثلثی، کمی کوتاهتر است. برای اینکه بین مدل گوشواره و فرم صورت خود تعادل برقرار کنید، بهتر است به سراغ گوشواره‌ای بروید که کاری کند تا گستردگی پیشانی شما کمتر به چشم بیاید. همچنین، این توهم را ایجاد کند که فک عریضی دارید. گوشواره‌های آویز و یا اشکی، بهترین گزینه برای افرادی با فرم صورت مثلثی شکل هستند.

نکات کلی ست کردن گوشواره با مو

چنانچه که  صورت گرد دارید، گوشواره حلقه‌ای دایره‌ای، آن را گردتر نشان می‌دهد و اندازه و قد موها هم روی آن تاثیری ندارد.

در صورتی که موهای بلند دارید، توصیه می‌کنیم آویزهای بلند و گوشواره‌های سفید و درخشانی انتخاب کنند که برق آن از زیر موهایشان دیده شود.

اگر صورتی دراز با موهای بلند دارید، خرید گوشواره حلقه‌ای بهترین گزنیه برای شماست. به این خاطر که توازن لازم برای زیبایی چهره شما را به وجود می‌آورد.

اگر قرار است موهای بلند خود را در پشت سرتان جمع کنید، فرقی ندارد چه مدل گوشواره‌ای انتخاب کنید. چون موها باعث پوشیده شدن گوشواره نمی‌شود.

هنگام انتخاب گوشواره‌های نگین‌دار مناسب برای مدل موهای‌تان حتما رنگ چشم و مو را در نظر بگیرید.

اگر همیشه موهایتان باز است بهتر است گوشواره‌های خوشه‌ای را انتخاب کنید.

 

مدل گوشواره برای موی شنیون

موی شنیون مدلی است که  در آن موها با ظرافت خاصی به سمت پشت سر و اغلب کمی بالاتر از گردن جمع می گردد. این مدل مو اغلب جهت مراسم رسمی استفاده می ‌شود و به همین دلیل بهترین مدل گوشواره برای موی شنیون گوشواره‌های آویزی مجلسی هستند.

کشیدگی این سبک از گوشواره‌ها باعث می‌شود تا گردن و خط شانه شما کشیده‌تر به نظر برسد و در عین حال ظاهر مجلسی نگین گوشواره مکمل مناسبی برای مدل موی کلاسیک و جذاب شنیون است. از آنجایی که در شنیون موها به سمت عقب سر جمع می‌شوند، شما می‌توانید از گوشواره‌های درخشان و درشت برای روح بخشیدن به ظاهر خود استفاده کنید.

 

سخن پایانی

حالت دادن به جواهرات خود برای هماهنگی با موهای شما مهارتی است که می تواند یک مجموعه لباس را بسازد یا آن را خراب کند. گوشواره ها به ویژه در جلب توجه به چهره شما خوب هستند، اما با موهای شما نیز تضاد دارند. برای اطمینان از اینکه ظاهر کلی در نقطه نظر است، مهم است که ترکیب مناسب را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

طلای روسی چیست و چه تفاوتی با طلای زرد دارد؟

طلای روس اصطلاحی است که در بسیاری از فروشگاه های طلا و سازندگان طلا و جواهر رایج می باشد. این نوع طلا تفاوت هایی با طلای زرد دارد. درصد خلوص طلای روس از طلای زرد کمتر است بدین صورت که میزان مس به کار رفته در طلای روس از طلای زرد بیشتر می باشد.

نماد لوتوس در طلا و جواهرات و فشن به چه معناست؟

نماد لوتوس در جواهرات نشانه‌ی نجابت، رشد معنوی، کمال و چرخه‌‌ی تولد و رشد انسان است. گل لوتوس به طور کلی یکی از نمادهایی است که در صنعت طلا و جواهرسازی بسایر مورد توجه طراحان قرار دارد و در ساخت طلاهای شیک به وفور از آن استفاده می‌شود.

انواع گوشواره جواهر را بشناسیم

گوشواره جواهر معمولا از فلزات گرانبها و انواع سنگ های قیمتی مانند مروارید، الماس، کهربا و... تشکیل می شوند این زیورالات جذب در مدل های مختلف طراحی و ساخته می شود که زیبایی منحصر به فردی دارد.

گوشواره جواهر بلند برای چه افرادی مناسب است؟

گوشواره ها از جمله محبوب ترین زیورآلات برای خانم ها به شمار می روند. امروزه گوشواره ها در مدل های متنوعی طراحی و ارائه می شوند که هر یک از آن ها زیبایی خاصی دارند. گوشواره جواهر را می توان به عنوان یکی از گران ترین و لوکس ترین انواع گوشواره ها معرفی کرد.

انتخاب گوشواره طلا و نقره با توجه به فرم صورت و رنگ پوست و مو

انتخاب گوشواره طلا و نقره متناسب با رنگ پوست و مو و همچنین فرم صورت می تواند زیبایی چهره را افزایش دهد و استایل شیک و جذابی به شما هدیه دهد.

نحوه تمیز کردن گوشواره طلا

گوشواره یکی از زیباترین انواع اکسسوری می باشد و به دلیل استفاده زیاد ممکن است کدر یا آلوده شود. اما نگران نباشید زیرا با استفاده از روش های خاص خانگی می توانید این زیور آلات زیبا را تمیز کنید. در این مطلب به بررسی نحوه تمیز کردن گوشواره طلا پرداخته ایم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد