سنگ جید و خواص آن
  • 2021-05-01

سنگ جید و خواص آن

 

سنگ یشم (جید) نامی است که بین دو کانی متفاوت مشترک است، نفریت یک سیلیکات منیزیم و کلسیوم و جیدیت یک سیلیکات آلومینیوم و سدیم. در گذشته از خواص سنگ یشم برای ارتباط با عالم کیهانی و یا حتی پزشکی نیز استفاده می شد. این کانی با ساختار بلوری درهم پیچیده و متصل به هم موجب شده تا در حکاکی و کاروینگ بسیار مناسب باشد و در رنگهای باکیفیت قیمت سنگ یشم اصل بسیار بالا ببرد.

 

تشخیص سنگ جیدیت

 

این سنگ را می توان از روی تراکم و سختی آن از گونه مشابه آن مثل نفریت تشخیص داد. لازم به ذکر ؛است که با توجه به نمونه های متعدد جعلی آن که در بازار فروخته می شود ، تشخیص آن کاری دشوار برای عموم به نظر می رسد. قابل اطمینان ترین روش تشخیص، اندازه گیری وزن مخصوص آن است. همچنین از جمله روش های بازشناسی جیدیت از نفریت نیز صداسنجی است.به این معنا؛ که نفریت در صورت ضربه صدایی از خود متصاعد می کند در صورتیکه در مورد جیدیت اینطور نیست.

 

منابع سنگ جیدیت

 

اصلی ترین مبنع این سنگ و سنگ جیدیت امپراطور در برمه میانمار قرار دارد .البته سنگ جیدیت امپراطور در گواتمالا نیز استخراج می شود .علاوه بر میانمار جیدیت را می توان در ژاپن ، کانادا ، قزاقستان ، روسیه ، ترکیه ، کوبا و آمریکا نیز یافت.

 

رنگ جیدیت

 

این سنگ تنوع زیادی در رنگ از سبز ، سفید ، نارنجی ، زرد ، بنفش یاسی تا مشکی و خاکستری دارد. با علم به این که رنگ سنگ ها در اثر ناخالصی در آنها ایجاد می شود ، خالص ترین سنگ جیدیت به رنگ سفید می باشد. ارزشمند ترین حالت این سنگ به صورت سبز زمردین نیمه شفاف است.

 

این رنگ سبز به خاطر وجود کروم Chromium در سنگ است. ( چه در جیدیت چه در زمرد ) همانطور که گفته شد سنگ جیدیت امپراطور که در برمه میانمار یافت می شود به رنگ سبز زمردین می باشد. نکته جالب این است که این امکان وجود دارد تا در یک تک سنگ جیدیت چندین رنگ دیده بشود ولی ارزش سنگی بالاتر است که رنگ در آن به صورت یکدست پخش شده باشد. به علاوه ، خواستگاه های این سنگ با توجه به رنگ های آن در مناطق مختلف فرق دارد. به این معنا که ، رنگ سبز جیدیت بیشتر مورد اقبال مناطق غربی است. این در حالیست که در خاور دور بیشتر از رنگ های سفید خالص و زرد با رگه های صورتی و یا جیدیت امپراطور استقبال می شود.

 

شفافیت و درخشش جیدیت

 

سنگ جیدیت هنگام پولیش می تواند کیفیت براق-روغنی و یا مات داشته باشد. در این میان ، نفریت معمولا حالت شیشه ای را بیشتر القا می کند د رصورتیکه جیدیت خاصیت روغنی و واکسی دارد. ارزشمند ترین نوع جیدین گونه نیمه شفاف آن است.

 

شکل و برش سنگ جیدیت

 

این سنگ می تواند به اشکال بسیار ظریفی برش بخورد. امروزه آن را به صورت پیکره های چینی حکاکی شده ، بودا ، حیوانات ، اژدها و … می بینید. همچنین اشیاء کاربردی زیادی مانند ؛دکمه ، ظروف مختلف ، نمکدان و فلفل دان از آن ساخته می شوند.

 

  • در زیور آلات از آن در تهیه مهره ، سنجاق سینه و آویز گردنبند و پابند استفاده می شود.
  • ایده هایی برای طراحی سنگ یشم و زیور آلات
  • تنوع گونه های جیدیت ، این سنگ را انتخابی ایده آل برای کاربرد های متعدد می سازد .

 

جیدیت اغلب به صورت های نیمکره و ورقه ای برای استفاده در گوشواره ، گردبند و آویز برش می شود. علاوه بر این برای استفاده به صورت سنجاق سینه ، گردنبند و دستبند مهره ای ، النگو ، انگشتر و دیگر موارد تزیینی دیگر به صورت های ظریف تری برش داده می شود این سنگ هم توسط زنان و هم مردان استفاده می شود.

 

به این صورت که برای زنان این سنگ می تواند در کنار جواهراتی نظیر الماس بر طلا و نقره بنشیند.برای مردان نیز کاربرد هایی نظیر سنجاق کراوات دکمه سردست و آویز گردنبند و انواع انگشتر ها مورد استقاده قرارد می گیرد. در شرق، زیورالات جیدیت به شکل النگو به حتی کودکان نیز هدیه می دهند. نکته : هنگام خرید سنگ های ارزشمند ، بیشتر به اندازه آن توجه کنید تا وزن  آن ها. نسبت اندازه به وزن سنگ های رنگی متفاوت است. در مقایسه وزنی ، برخی از آنها بزرگتر و برخی کوچکتر از الماس هستند .

 

سنگ های جیدیت معروف

 

در اقصی نقاط جهان ، قطعاتی جیدیت وجود دارند که از لحاظ فرهنگی و هنری دارای ارزش بسیار بالایی هستند. در حراج کریستیز 1997 قطعه ای گردنبند جیدیت سبز رنگ به مباغ 9.3 میلیون دلار بفروش رفت. همچنین در موزه های دنیا تکه های جیدیت ارزشمند از لحاظ تاریخی به نمایش در آمده اند. یکی از این نمونه ها تاج طلا به نام ، گوکوک، مربوط به قرن پنجم در موزه ملی کره در سئول در کره جنوبی می باشد.

 

نمونه دیگر ، سنگ جیدیت حکاکی شده به شکل کلم است که روی برگ های آن حشراتی قراردارند و به نمونه واقعی کلم چینی از لحاظ فرم و رنگ بسیار نزدیک است. این اثر در موزه ملی قصر در تایپی در تایوان قرار دارد.نمونه بعدی ، گلدانی به شکل اژدهاست که از سنگ جیدیت بنفش و سبز برمه ای تراشیده شده است.

 

این گلدان معروف دارای طولی برابر 50 سانتیمتر است در موزه ملی تاریخ طبیعی امریکا در مؤسسه اسمیتسونین قراردارد. هردو نمونه گلدان و کلم ، نمایش ظریفکاری و تبحر تراش این سنگ هستند. همچنین آویزی به صورت خدای ذرت از تمدن مایاها یافت شده در مکزیک وجود دارد هم اکنون در موزه ملی هندیها و امریکایی ها در آمریکا نگهداری میشود.نمونه بعد نیز ، ماسکی از جنس جیدیت خاکستری یافت شده از مکزیک می باشد که بخشی از مجموعه موزه هنرهای زیبای بوستون امریکا ست.

 

تشخیص سنگ جیدیت

 

خواص سنگ جید

 

این سنگ ارمغان آور آرامش و تعادل روانی است و باعث می شود فرد آرامش لازم برای تصمیم گیری در امور مختلف زندگی را کسب کند. این سنگ به داشتن امواج آرام بخش معروف است و باعث درمان افسردگی می گردد و در مواقعی که فرد تحت فشار روانی زیاد است استفاده از آن سودمند است. سنگ جید در چین به عنوان مظهر ۵ فضیلت انسانی یعنی خرد ،شفقت، انصاف، تواضع و شجاعت است.

 

جید یک سنگ پاک کننده قوی می باشد که باعث افزایش جذب و پاکسازی بدن و ارگان های حذف شده می شود. برای درمان کلیه ها، طحال و غده فوقانی آدرنال عالی است، باعث از بین رفتن سموم و متعادل کردن مایعات و نسبت آب نمک / اسید قلیایی در بدن میشود.

 

برای استخوان ها و مفاصل، به خصوص باسن ها، و برای درمان عفونت های باکتری و ویروسی، کیست و عفونت های دستگاه ادراری، و بثورات مفصلی مفید است. سنگ جید دارای خاصیت ترمیم کنندگی است که به سیستم های سلولی و اسکلتی اجازه می دهد تا خودشان را مجددا به هم متصل کنند و در از بین بردن درد مرتبط با بهبودی بدن نیز مؤثر می باشد. از دیگر خواص سنگ جید می توان گفت برای درمان اختلالات تولید مثل در مردان مفید است همچنین برای خانم ها در زمان زایمان مفید خواهد بود.

 

این سنگ پرقدرت به دختران نوجوان که بی اشتها هستند نیز کمک می کند تا اشتهای خود را بدست آورند. آرامش و اطمینان یکی از خواص ماورائی سنگ جید(یشم) است بطوریکه باعث می شود توانایی لازم در گرفتن تصمیمات مهم را پیدا کنید. به همین جهت اگر در سمت های مدیریتی هستید و لازم است تصمیم گیری‌های مهم را انجام دهید می توانید از قدرت سنگ جید استفاده کنید.

 

این سنگ ارمغان آور آرامش و تعادل روانی است و باعث می شود فرد آرامش لازم برای تصمیم گیری در امور مختلف زندگی را کسب کند. این سنگ به داشتن امواج آرام بخش معروف است و باعث درمان افسردگی می گردد و در مواقعی که فرد تحت فشار روانی زیاد است استفاده از آن سودمند است.

 

سنگ جید در چین به عنوان مظهر ۵ فضیلت انسانی یعنی خرد ،شفقت، انصاف، تواضع و شجاعت است. جید یک سنگ پاک کننده قوی می باشد که باعث افزایش جذب و پاکسازی بدن و ارگان های حذف شده می شود. برای درمان کلیه ها، طحال و غده فوقانی آدرنال عالی است، باعث از بین رفتن سموم و متعادل کردن مایعات و نسبت آب نمک / اسید قلیایی در بدن میشود.برای استخوان ها و مفاصل، به خصوص باسن ها، و برای درمان عفونت های باکتری و ویروسی، کیست و عفونت های دستگاه ادراری، و بثورات مفصلی مفید است. سنگ جید دارای خاصیت ترمیم کنندگی است که به سیستم های سلولی و اسکلتی اجازه می دهد تا خودشان را مجددا به هم متصل کنند و در از بین بردن درد مرتبط با بهبودی بدن نیز مؤثر می باشد.

 

از دیگر خواص سنگ جید می توان گفت برای درمان اختلالات تولید مثل در مردان مفید است همچنین برای خانم ها در زمان زایمان مفید خواهد بود. این سنگ پرقدرت به دختران نوجوان که بی اشتها هستند نیز کمک می کند تا اشتهای خود را بدست آورند.آرامش و اطمینان یکی از خواص ماورائی سنگ جید(یشم) است بطوریکه باعث می شود توانایی لازم در گرفتن تصمیمات مهم را پیدا کنید. به همین جهت اگر در سمت های مدیریتی هستید و لازم است تصمیم گیری‌های مهم را انجام دهید می توانید از قدرت سنگ جید استفاده کنید.

 

•    ضد سرطان

•    محافظ در برابر امواج منفی

•     رفع کننده نگرانی و ضدافسردگی ,  آرامش بخش

•     ایجاد خوش شانسی و رونق کسب و کار

•    عشق ورزی ،پاکدامنی ، آگاهی و اراده از دیگر خواص سنگ جید است

•     اعتدال در احساسات قلبی

•     متعادل کننده فشار خون

•    تقویت بویایی

•    افزایش فعالیت

•    تقویت سیستم های روده

•    مفید برای طحال

•    تقویت درصد آهن و گلوکز خون

•    تقویت گوش ها

•    تقویت کبد – مثانه –  کلیه ها

•     تقویت غدد

•    تقویت دستگاه گوارش

•    مفید و مؤثر برای ریه

•     تسکین دردهای عصبی , کاهش دهنده دردهای قاعدگی

 

استفاده از غلتک در پزشکی مدرن

 

امروزه نیز برخی از کلینیک های زیبایی از این رولرها استفاده می کنند . طی سال های اخیر برخی از شرکت ها این رولر را تولید نموده اند البته نه از نوع سنگی آن تا فرد بتواند در خانه یک ماساژور صورت داشته باشد. استفاده از این رولرها به این صورت است که غلتک را روی پوست حرکت می دهند با حرکت غلتک بر روی پوست به پوست فشار ملایمی وارد می شود که این فشار سبب خروج سموم از پوست و توازن مایعات پوستی می شود.

 

اتفاقاتی که با حرکت غلتک سنگ یشم بر روی پوست می افتد:

•    گردش خون بهتر می شود زیرا غلتک مانند یک ماساژور عمل می کند.

•    حرکت غلتک روی برخی از قسمت های صورت مانند گونه سبب توازن مایعات جمع شده در آن می شود.

•    پف زیر چشم را از بین می رود.

•    سبب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

•    سبب سفت شدن عضلات صورت شده و چین و چروک ها را کاهش می دهد.

•    سلول سازی پوست را تسریع می بخشد.

•    با گردش غلتک روی پوست سبب کندن سلول های مرده و ظاهر شدن سلول های جدید زیر آن می شود.

•    سبب جذب بهتر کرم های پوست و تأثیرگذاری بیشتر کرم ها می شود.

•    استفاده از غلتکی که با سنگ یشم درست شده باشد پوست را شفاف تر می کند.

 

 سنگ یشم

 

نحوه استفاده از غلتک سنگ یشم

 

1.    ابتدا پوستتان را تمیز کنید.

2.     کرم روز یا شب، کرم مرطوب کننده یا سرم پوست تان را بزنید.

3.     برخلاف جاذبه زمین غلتک را روی گردن و صورت حرکت دهید.

4.     رولر را به مدت نیم ساعت قبل از استفاده در فریزر بگذارید تا سرد شود و تأثیر آن به علت سرد شدن سنگ بهترشود.

استفاده از این غلتک سبب بهتر جذب شدن کرم ها به پوست می شود و پوست شما را به دلیل سریعتر شدن جریان خون شاداب می کند . سنگ یشم دارای خواص ضد پیری است بنابراین با این ماساژ شما تأثیر کرم های ضد پیری و رفع چین و چروک را دو برابر می کنید و به جوان سازی پوست خود می پردازید.

 

مصارف جید و مقاصد:

 

یشم سنگ آرامش در میان طوفان است. عملکرد آن اعصاب را متعادل می کند و ضربان قلب را تسکین می دهد. یک تکه از یشم در جیب خود نگهداری کنید و یا از یک طرف از آن یک آویز داشته باشید تا گاه به گاه انرژی به شما بدهد و به طور سنتی بدن شما را از بیماری محافظت کند.

 

همچنین جید ممکن است برای خلق اثر شوک یا ترس از اینکه خیلی جوان یا خیلی مسن در بیمارستان یا دور از خانه و خانواده مورد توجه قرار می گیرد، به کار رود. یشم سبز یک کریستال عشق است و آن حامی عشق جدید است و قابل اعتماد بودن و وفاداری را افزایش می دهد. هم چنین عشق را بعداً در زندگی ایجاد می کند. به عنوان یک حمایت حرفه ای از سنگ, یشم به پزشکان, پرستاران, دامپزشکان و همه طبیبان سنتی در ایجاد تشخیص عملی و کاربردهای آن ها کمک می کند.

 

فنگ شویی یشم:

 

"یشم" از انرژی چوب، انرژی رشد، توسعه، شروع جدید، تغذیه و سلامت بهره می برد. نیروی زندگی را افزایش می دهد، فراوانی را به ارمغان می آورد و ما را از نظر فیزیکی در حال رشد نگه می دارد.از کریستال های سبز برای افزایش هر نوع فضایی که برای خوردن غذا استفاده می شود، در اتاق یک کودک کوچک، و یا در مکانی از منزل تان استفاده کنید که در آن پروژه جدیدی را آغاز می کنید. انرژی چوب به طور سنتی مربوط به مناطق شرق و جنوب شرقی یک خانه یا اتاق است. این منطقه در ارتباط با محیط خانواده و سلامت و منطقه مرفه و وفور در ارتباط است.

 

این یک تقویت کننده اعتماد به نفس است و به شما کمک می کند به راحتی و آرامش با افراد مشکل مقابله کنید. انرژی این سنگ شما را در هر نوع شرایطی حفظ خواهد کرد. یشم همچنین انرژی های عشق, ثروت و سلامت را به ارمغان خواهد آورد. شما یک موج شادی را در این جنبه های زندگی تجربه خواهید کرد و این همه تفاوت را خواهد داشت!

 

زمانی که یک رکود در حرفه خود را تجربه می کنید, یشم به شما کمک می کند تا اهداف هدفمندی تری ایجاد کنید. این سنگ همچنین به شما در درک پتانسیل کامل خود در هر دو چشم انداز شخصی و حرفه ای کمک می کند. یشم به شما حکمت آرامش می دهد و آن را در سیستم خود دور می اندازد. همچنین به شما نشان خواهد داد که چطور می توانید خود واقعی خود را ببینید.

 

این کار شما را به دنبال اهداف شخصی خود تشویق می کند. این موضوع به شما یادآوری می کند که خود بسندگی و عزم خود برای افزایش هر زمانی که سقوط می کنید و هر بار که یک ایست بازرسی را تجربه می کنید.یشم همچنین به عنوان سنگ ابدی جوانان شناخته می شود و این یعنی در واقع وقتی این سنگ را در زندگی خود دارید, همیشه آن روحیه پر شیطنت را دارید.

 

یشم , عشق و روابط

 

یشم به شما کمک می کند تا مسائل عمیق خود را روشن کنید تا بتوانید قطعنامه ها را پیدا کنید هر چیزی که هست در قلب تو پنهان شده است.

 

نگهداری سنگ جیدیت

 

با اینکه سنگ جیدیت ماده ای بسیار سفت و سخت است ، می بایست برای حفظ براقیت آن به نحو مطلوب از آن نگهداری کرد. برای تمیز کردن این ماده ، از آب و کف و پارچه ای تمیز استفاده کنید. پس از شستشوی سنگ آنرا کاملا آبکشی کرده و صابون را کاملا پاک کنید.قبل از انجام فعالیت های سنگین ، تمرین ورزشی و یا حمام کردن تمامی جواهرات خود را در آورید. همچنین جیدیت را در کنار زیورآلات دیگر قرار ندهید تا خراش بر ندارد. بهترین راه نگهداری آن در پارچه ای نرم و یا در جعبه طلا و جواهرات پوشیده با پارچه است.

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

سنگ خون یا یشم خطایی چیست؟

یشم خطایی سنگی با رنگ سبز تیره است که به دلیل وجود ناخالصی های اکسید آهن لکه های قرمز رنگ داخل سنگ دیده میشود و به دلیل همین رنگ قرمز که به خون شباهت دارد با نام سنگ خون نیز شناخته می شود.

سنگ یشم چیست؟

سنگ یشم یکی از زیبا ترین سنگ ها در جهان می باشد که کاربرد های فراوانی دارد. از سنگ یشم بیشتر در جواهر سازی و مجسمه سازی استفاده می کنند به دلیل آن که رنگ بسیار خیره کننده ایی دارد و هم چنین ترکیب آن با طلا می تواند زیبایی بسیاری را ایجاد کند. در این مقاله به سنگ یشم و موارد کاربرد آن پرداخته ایم.

چگونگی ست کردن طلا با لباس

برای جلوه بیشتر طلا بهتر است هنگام استفاده آن را با لباس خود ست کنید برای مثال برای لباسهای یقه باز میتوانید از گردنبندهای بلندتر و بزرگتر استفاده کنید در این متن چگونگی ست کردن طلا با لباس را برایتان شرح میدهیم.

چگونه از سنگ های قیمتی مراقبت کنیم؟

سنگ های قیمتی در کنار زیبایی و جلوه چشمگیری که به زیورالات می دهند نیاز به مراقبت نیز دارند تا همواره درخشش و زیبایی خود را حفظ کنند در ادامه به روش مراقبت از سنگهای قیمتی را شرح می دهیم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد