انواع دستبند طلا و اهمیت شناخت آن‌ها در ست شدن بهتر
  • 2022-10-09

انواع دستبند طلا و اهمیت شناخت آن‌ها در ست شدن بهتر

اولین موردی که در خرید دستبند طلا حائز اهمیت می باشد شناخت انواع دستبند و تصمیم گیری درباره‌ ی رنگ طلا می باشد. اینکه شما چه مدل دستبندی را انتخاب خواهید کرد تا حدود بسیار زیادی به سلیقه شخصی شما بستگی خواهد داشت  ولی جهت ست شدن هرچه بیشتر دستبند می بایست رنگ پوستتان را بشناسید و با نکاتی برای ست کردن دستبند طلا با رنگ پوست آشنایی داشته باشید.

 

ابتدا رنگ پوستتان را بشناسید! رنگ پوست شما گرم است یا سرد؟

 

اگر می خواهید بیشترین میزان ست شدگی با رنگ پوستتان را با دستبند خود داشته باشد لازم است  بدانید رنگ پوستتان گرم یا سرد است . در صورتی که اهمیت دارد که ظاهری کامل داشته باشید و بهترین خروجی را از کاربرد زیورآلات طلا در استایلتان دریافت نمایید می بایست در اولین قدم جهت شناخت صحیح رنگ پوستتان قدم بردارید.

جهت شناخت رنگ پوست بدنتان لازم است تا بر روی قسمتی خاص تمرکز کنید و رنگ بدنتان را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. بهترین نقطه جهت تشخیص رنگ پوست قیمت مچ دست شما خواهد بود. رنگ پوست این قسمت را به طور دقیق در نور طبیعی محیط مشاهده نمایید، در صورتی که رنگ آن به سمت سبزی نزدیک است، رنگ پوست شما  از خانواده رنگ های گرم است و در صورتی که اثری از رنگ آبی در رنگ پوست مچ خود مشاهده نمودید، شما رنگ پوست سرد دارید. پس از اینکه رنگ پوست بدنتان را به درستی تشخیص داده شود می ‌توانید برای ست شدن بهتر دستبند طلا با رنگ پوست بدنتان تصمیم بگیرید.

 

نکات مهم اولیه در راهنمای خرید دستبند طلا

دستبند از ویژگی‌های منحصربه ‌فردی برخوردار می باشند که آن را از سایر زیورآلات منحصر به فردتر می ‌کند. بنابراین باید زمان خرید آن به ویژگی‌هایی که دارد توجه کرد. نخستین مورد مهمی که باید برای خرید دستبند توجه داشت این است که این نوع زیورآلات دست، همچون النگو یک حلقه‌ ی بسته و نامنعطف نمی باشد. مهم ترین تفاوت که در دستبند با النگو وجود دارد  در قابلیت باز و بسته شدن آن می باشد. لذا باید به بست و قفل آن توجه کرد تا باز نشود و از دست نیفتد.  از نکات مهم  دیگر راحتی باز و بسته شدن قفل دستبند است. اگرچه قفل دستبند طلا باید محکم و ایمن باشد، نباید بستن و باز کردن آن دشوار باشد.

اندازه دستبند نکته مهم دیگری می باشد. در صورتی که دستبند روی دست شما چفت گردد و فضای آزاد نداشته باشد، روی جریان خون تأثیر گذار است یا ممکن است روی پوست دست جا بیندازد. دستبند استاندارد و زیبا می بایست کمی روی دست لخت و آزاد باشد. ولی این آزادی و لختی می بایست به گونه ای باشد که دستبند بیش از حد آویزان نشود و یا از دست در نیاید.

در راهنمای خرید دستبند طلا به اصل استحکام کافی قطعات باید توجه نمایید. دست‌های ما بیشترین تماس را با محیط اطرافمان دارند. دستبند طلا به عنوان زیورآلات مخصوص دست، بیش از سایر انواع زیورآلات در معرض آسیب و ضربه است. ساختار آن باید به نحوی باشد که به سادگی تغییر شکل ندهد یا پاره نشود. 

انواع دستبند طلا می تواند معیارهای سایزبندی را تا حدی تحت تأثیر قرار دهد.مثلا تعیین سایز در دستبندهای زنجیری به دلیل ماهیتشان آزادی بیشتری به شما می‌ دهند. در صورتی که دستبندهای مدل تسبیحی باید سایزبندی دقیق ‌تر باشد. 

 

انواع دستبند طلا

 

انواع دستبند طلا

دستبند کاف، النگویی، چرمی، مرواریدی و افسون مثال‌هایی از دستبندهای انتخاب شده با توجه به فرم دست می باشند. البته توجه داشته باشید  که تنوع دستبندهای موجود در بازار بسیار زیاد بوده و نمی ‌توان همه آن‌ ها را بررسی نمود.

مدل دستبند کاف cuff

دستبند کاف یکی از مدل ‌های دستبند مناسب برای مچ‌های بزرگ می باشد. نداشتن قفل و سایزبندی سفارشی از ویژگی‌های این دستبند می باشد. دستبندهای کاف با اندازه و پهنای مختلفی تولید می گردد که هر کدام زیبایی مخصوص به خود را دارند. مثلا دستبند کاف با ضخامت 6 سانتی متری مناسب مچ‌ های ظریف نمی باشند. همچنین نمونه ‌های ظریف آن مناسب مچ‌ های بزرگ نمی باشند. لذا می بایست  در انتخاب نوع دستبند با توجه به فرم دست دقت بیشتری بگذارید.

دستنبد النگویی Bangel

 این نوع دستبند به صورت دایره ای بوده و ظاهری ساده همانند النگو دارد. ، فلزات مختلفی در طراحی و تولید این دستبندها استفاده شده است که با ارزش ترین آن طلا می باشد. دستبندهای النگویی با پهنای زیاد خود انتخابی مناسب برای دست های توپر و تپل می باشند. زیباترین انواع دستبند دخترانه مدل‌های النگویی می باشد. این دستبندها به گونه ای طراحی شده اند که تمام اطراف مچ دست فرد را پوشش می‌ دهند.

به طور معمول در طراحی ان ها از قفل‌های لولایی یا قفل دکمه‌ای استفاده شده است. البته اگر بخواهیم خود النگو را هم جزو این نوع دستبندها طبقه‌بندی کنیم، باید بگوییم که هیچ قفلی ندارند و به صورت حلقه‌ای درون مچ دست قرار می ‌گیرند. البته تفاوت آن با هم در راحتی درآوردن آن ها می باشد.

 دستبندهای چرمی

دستبندهای چرمی به عنوان محبوب‌ ترین گزینه‌های موجود برای آقایان و بانوان می باشد. این دستبند ها در طرح ‌ها و اندازهای مختلفی طراحی شده که هرکدام برای یک فرم دست مناسب می باشد. در صورتی که مچ دست شما استخوان ‌بندی درشتی دارد و قصد دارید دستبند چرمی تهیه کنید؛ مدل طلاکوب شده با پهنای بالا یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود.

دستبندهای مرواریدی

 قدیمی‌ترین و کمیاب‌ترین سنگ‌ های ارزشمند برای ساخت زیورآلات مروارید ها می باشند. نمونه‌های مصنوعی و طبیعی این سنگ ارزشمند در ساخت و طراحی انواع زیورآلات استفاده می شود. محبوبیت مروارید باعث شده است که با انواع دیگر دستبندها ترکیب شود و مدلی جدید به وجود آورند. تک پوش های مرواریدی انتخابی مناسب برای فرم دست توپر هستند و مچ دست را ظریف‌تر نشان می‌دهند.

 

دستبندهای مرواریدی

 

سایزبندی مناسب برای دستبند طلا

 دستبند طلا نباید زیاد به دست شما چسبیده یا آویزان باشد. در صورتی که دستبند شما گشاد باشد به راحتی از دستان شما خارج می‌ شود. اگر بیش از حد تنگ باشد، بر روی پوست دست شما رد می اندازد و بر روی جریان خون تأثیر منفی دارد. در هر دو صورت دستبند چه گشاد باشد و چه تنگ، برای دستان شما زیبا نخواهد بود و به این ترتیب کارکرد اصلی خود را که حفظ زیبایی است از دست خواهد داد.

بهتر است که برای اندازه‌گیری مچ دست وسیله اندازه‌گیری شما منعطف باشد تا به راحتی به دور مچ دست شما پیچیده شده و با دست شما مماس شود. مترهای پلاستیکی پارچه‌ای خیاطی بهترین گزینه برای تعیین اندازه ابعاد بدن می باشند  و انعطاف زیادی دارند. بهتر است در قسمتی که استخوان مچ خود را احساس می‌کنید سر متر را قرار داده و آن را یک دور به دور مچ دست بپیچید و اندازه را ثبت کنید.

اطمینان از طلا بودن دستبند

طلا همانند سایر محصولات دارای علائم و نشانه‌هایی می باشد که وجود آن نشان دهنده اصلی و تقلبی بودن خواهد بود یکی از نکات مهم در هنگام خرید دستبند طلا این است که خریداران دوست دارند بدانند قطعه‌ای که میخرند واقعا از جنس طلا است و یا چقدر خالص است. برای تشخیص طلا بودن یا نبودن دستبندی که خریداری کرده یا کادو گرفته‌اید، می‌توانید قسمت داخلی آن را با دقت بررسی کنید، اگر حرف انگلیسی K به همراه یک عدد که معمولاً 18 است را مشاهده کردید( K18 )، نشان‌دهنده این است که طلا اصل است.

دستبند زنجیری

دستبندهای زنجیری از محبوب ترین دستبند های زنانه به شمار می رود. این مدل از دستبند ها هرگز کهنه و قدیمی نمی ‌شوند و هیچ وقت هم از مد نخواهند افتاد. این تیپ دستبند که همیشه مورد توجه خانم‌ها قرار داشته است از به هم بافتن زنجیرهای فلزی ساخته می ‌شود. دستبند زنجیری در مدل‌های امگا، طنابی، کابلی، توری، پاپ‌کورن، ماری، سن‌مارکو، بیزانتین، S-link یا تسمه‌ای یافت می شود. برخی از دستبندهای زنجیری بسیار نازک اما بلند هستند که شما می‌توانید چند دور دور مچ دست خود آن را بپیچید.

 

دستبند زنجیری

 

دستبند مهره

سنگ‌ها و مهره‌ها اغلب بسیار خاص بوده و طرفداران زیادی دارند.بنابراین بعضی از افراد برای استفاده از انرژی ‌های آن ها و جذب سلامتی روحی و جسمی دوست دارند از این نوع از دستبندها استفاده کنند. در واقع با خرید این دستبندها فرد با یک تیر دو نشان می ‌زند و در کنار استفاده از طلا از خاصیت این نوع سنگ‌ها نیز بهره‌مند می‌شود.

 

سخن پایانی

 

امروزه دستبند ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که شما می توانید با سلیقه  خود اقدام به خرید آن نمایید. بهتر است قبل از خرید اطلاعات کاملی از انواع آن به دست آورید.

 

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

النگوی طلا ریشه کلمه معروف جواهرات دستبند در اصطلاح "النگو" است که در لاتین به معنای مچبنداست.

دستبند نقره یکی از اکسسوری های جذاب و پر طرفدار به شمار می آید که افراد هنگام خرید آن باید به نکاتی از جمله طرح، سایز و حتی قیمت توجه نمایند تا زیبایی استایل خود را به بهترین نحو تکمیل نمایند.

دستبند یکی از اکسسوری هایی جذاب است که بسیاری از خانم ها و حتی آقایان از آن استفاده می کنند. انتخاب سایز مناسب دستبند می تواند زیبایی دستان شما را تضمین کند.

دستبند های نقره از زمان های گذشته در میان ایرانیان جایگاه خاص و ویژه ای داشته است و مردم به منظور زیبایی و برازندگی بیشتر از آن ها استفاده میکردند. دستبند نقره عقیق مردانه و زنانه و همچنین دستبند فیروزه و نقره و دستبند های نقره ترکیب شده با سنگ های زینتی در میان ایرانیان همیشه مورد توجه بوده است و یکی از بهترین کادوهایی که می توانید برای زنان و دختران است.

بسیاری از افراد به هنگام مناسبت های خاص دچار شک و تردید می شوند که برای عزیزان خود چه هدیه ایی تهیه کنند و چه چیزی خریداری نمایند. باید بیان شود که خرید دستبند طلا می تواند یک انتخاب بسیار مناسب باشد و عزیزان شما را شگفت زده کند. در این مقاله به صورت کامل به بررسی دستبند کادویی طلا پرداخته ایم.

دستبند نقره یکی از زیورالات مورد علاقه خانم ها است که این روزها با ارائه طرح های مردانه نظر اقایان را نیز جلب کرده است، استفاده از دستبند نقره اصل زیبایی منحصر به فردی به استایل خانم ها می بخشد و طرح های متنوع آن هر نوع سلیقه ای را راضی میکند.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد