تشخیص زنجیر طلا از بدل
  • 2024-05-16

تشخیص زنجیر طلا از بدل


آیا می دانید روش تشخیص زنجیر طلا از بدل چیست؟ روش های تشخیص زنجیر طلا از بدل زیاد است که در این مقاله به بررسی هر کدام می پردازیم.


منظور از طلای خالص چیست؟


منظور از طلای اصل و خالص، طلایی است که دارای خلوص بالا در خود بوده و هیچ گونه ترکیبی یا تقلبی ندارد. طلای اصل ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر فلزات متمایز می‌کند:


خلوص بالا : طلای خالص دارای خلوص بالاتر است و به عنوان یکی از فلزات با خلوص بالاترین در طبیعت می‌شود.
رنگ و ظاهر : طلای خالص دارای رنگ زرد مایل به قرمز است و از نظر ظاهری بسیار نرم و شکل پذیر است.
مقاومت در برابر واکنش‌ ها : طلای خالص تقریباً با هیچ ماده دیگری در شرایط عادی واکنش نمی‌دهد و در مجاورت نمی‌تواند دچار زنگ‌زدگی و خوردگی شود.
استفاده در آلیاژها : نرمی طلای خالص باعث می شود تا آن را با فلزات دیگر آلیاژکننده ها افزایش دهند، این امر باعث افزایش سختی و مقاومت در برابر آلیاژهای طلا نسبت به طلای خالص می شود.


روش تشخیص زنجیر طلا از بدل


برای تشخیص زنجیر طلا از بدل، می‌ توان از روش‌ های زیر استفاده کرد:


تشخیص با آمونیاک : سطح آمونیاک همه فلزات را تیره می‌ کند به غیر از پلاتین. این روش برای تشخیص طلا از بدل بسیار پیچیده است.
تشخیص با سنگ محک : اگر رد طلا روی سنگ محک پررنگ و طلایی‌ رنگ باشد، طلای اصل است. اما اگر رد کمرنگ باشد، یعنی روکش یا بدلی است. این روش به طلا آسیب می‌رساند و بهتر است در جواهرفروشی انجام شود.
تشخیص روی رنگ : طلای اصل به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی‌دهد و رنگش ثابت است. اما طلای فیک و بدلی بعد از مدتی سیاه می‌ شود.
تشخیص با کمک سرامیک : اگر روی ظرف سرامیکی بدون لعاب رد طلا به جا مانده باشد، طلا اصل است. اگر رد آن طوسی یا سیاه باشد، یعنی از جنس نقره است؟
تشخیص با سفیدکننده (وایتکس) : اگر طلا به وایتکس واکنش نشان دهد و رنگ آن قسمت قرمز، قهوه‌ ای یا سبز شود، طلا اصل است. اما اگر بدلی باشد، رنگ آن سیاه می شود.
تشخیص با خاصیت آهنربایی : طلا و نقره نباید به آهنربا بچسبند. اگر زیورآلاتی که خریده اید به آهنربا چسبیدند، سریعا آن را به فروش می رسانید.
تشخیص با سکه مسی : اگر سکه روی طلا خش انداخت، طلا اصل است. اما اگر روی سکه خش افتاد و طلا تغییری نکرد، احتمالا طلای شما تقلبی است.
تشخیص با ید : اگر کمی ید روی سطح طلا بکشید و رد آن باقی بماند، یعنی تقلبی و بدل است. اما اگر از بین رفت، یعنی زیورآلات شما اصل است.
تشخیص از روی کد طلا : کد طلا باید خوانا و واضح باشد. برای اینکه ارزش و قیمت اصلی فلزی را خریداری کنید، مطمئن شوید که بعد از رقم دوم، روی آن قرار دهید. مقدار بدست آمده، درصد فلز به کار رفته در آن را نشان می دهد.


هر یک از این روش‌ ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و به شرایط و انواع طلاها بستگی دارند. برای اطمینان بیشتر، توصیه می‌شود که قبل از خرید طلا، با یک متخصص مشورت كنید.

 

روش تشخیص زنجیر طلا


خرید آنلاین زنجیر طلا


برای خرید آنلاین زنجیر طلا، یک مرحله کلیدی وجود دارد که باید با کمک آن یک خرید مطمئن و رضایت‌ بخش داشته باشید:


وب سایت معتبر را انتخاب کنید : ابتدا یک وب سایت معتبر و مورد اعتماد برای خرید انتخاب کنید. این وب سایت باید دارای گواهینامه‌های امنیتی باشد تا مطمئن شوید که اطلاعات شخصی و مالی شما را در حین خرید می‌توان حفظ کرد.
بررسی محصولات : قبل از خرید، زمان مناسبی را برای بررسی محصولات صرف کنید. بررسی عکس‌ ها، مشخصات فنی، وزن، متراژ، و قیمت زنجیر طلا می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را انجام دهید.
مقایسه قیمت : با توجه به نیازها و بودجه خود، قیمت های مختلف زنجیر طلا را مقایسه کنید. برخی از وب‌ سایت‌ها قیمت‌ های مختلفی را ارائه می دهند که می‌ توانند به شما کمک کنند تا بهترین قیمت را پیدا کنید.
خواندن نظرات کاربران : خواندن نظرات کاربران می‌توانند اطلاعات مفیدی در مورد کیفیت، خدمات پس از فروش، و تجربه کلی خرید ارائه دهند. این اطلاعات می‌توانند به شما کمک کنند تا تصمیم بهتری بگیرید.
استفاده از گارانتی و خدمات پس از خرید : قبل از خرید، اطمینان حاصل کنید که وب سایت ارائه دهنده خدمات برای فروش مناسب و گارانتی معتبر است. این می‌ تواند شامل خدمات جایگزین، تعمیر، و بازگشت محصول باشد.
اطمینان از پرداخت امن : هنگام پرداخت، از روش های پرداخت مانند کارت اعتباری، پرداخت الکترونیکی، یا پرداخت با موبایل استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که وب سایت از رمزنگاری SSL برای محافظت از اطلاعات پرداخت شما استفاده می‌کند.
مراجعه به فروشنده : در صورت وجود سوالی یا نگرانی در مورد محصول یا خرید، با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید. با توجه به اینکه وب سایت مورد نظر شما در حال حاضر دسترسی ندارد، پیشنهاد می‌کنم که به دنبال وب‌سایت‌های دیگر با رتبه بالا و معتبر بگردید که در زمینه فروش زنجیر طلا فعالیت می‌کنند.

همچنین می‌توانید از سایت‌های مقایسه قیمت استفاده کنید تا بهترین پیشنهادات را بررسی کنید.اگر به دنبال بهترین زنجیر طلا هستید به سایت ما سر بزنید. بهترین زنجیرهای طلا با قیمت مناسب موجود است که می توانید به صورت آنلاین خریداری نمایید.


نتیجه


این روش‌ها کمک می‌کنند تا به طور قطعی تشخیص دقیقی از اصل بودن طلا داشته باشند. اما برای اطمینان کامل، توصیه می‌شود که طلا را نزد متخصص طلا انتخاب کند.


سوالات متداول 


روش تشخیص طلای اصل از طریق ید چگونه است؟
اگر کمی ید روی سطح طلا بکشید و اگر رد آن باقی بماند، طلا تقلبی است. اما اگر ید کاملاً از بین رفت، طلا اصل است.
آیا وجود عناصر دیگر در طلا باعث کاهش خلوص آن می شود؟
حضور عناصر دیگر در طلا نه تنها باعث کاهش خلوص آن می‌شود، باعث ایجاد ویژگی‌های جدید و متفاوت در آلیاژ طلا می‌شود.

 

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

انواع زنجیر طلا کلاسیک و مدرن کدامند؟

رنجیر طلا یکی از زیورالات محبوب بین خانم ها و آقایان است. زنجیر طلا در انواع مختلف کلاسیک و مدرن طراحی و به فروش می رسد که هر کدام جلوه خاص خود را دارد.

زنجیر طلا مردانه

برای اکثر مردان، ظاهری شیک و ظریف چیزی است که می‌خواهند، بنابراین پوشیدن یک زنجیر طلایی کلاسیک متناسب با لباس شما انتخاب خوبی خواهد بود.

جدیدترین مدل های زنجیر طلا

زنجیر طلا از جمله اکسسوری هایی است که از قدیم بین خانم ها و آقایان محبوب بوده. امروزه جدیدترین مدل های زنجیر طلا در بازار طلا و جواهر وجود دارد که متناسب با هر استایلی قابل استفاده است.

زنجیر طلا

زنجیر طلا از حمله اکسسوری های جذاب بین خانم ها و آقایان است که نی توان گفت تقریبا همه خانمها و اکثر آقایان از آن استفاده می کنند. زنحیر طلا در ابعاد و ضخامت های مختلف متناسب با سلیقه افراد وجود دارد و به صورت تک یا همراه با پلاک‌ استفاده می شود.

معرفی انواع زنجیر طلا

زنجیر طلا از آن دست جواهراتی است که محبوبیت زیادی دارد و مدل‌های آن تقریبا هرگز از مد نمی‌روند. بااین‌حال خرید آن به‌همین‌راحتی نیست و نکات زیادی وجود دارد که باید درنظر بگیرید. ازآنجاکه طلا فلزی گران‌قیمت است، باید تمام جوانب را برای خرید آن در نظر داشته باشید.

طرحهای جدید زنجیر طلا

بسیاری از طرح های زنجیره ای منحصر به فرد به رنگ طلایی وجود دارد که می توانید از مجموعه آنلاین طرح های زنجیره ای جدید ما انتخاب کنید. زنجیر طلای 22 عیار تخصص ملورا است و همچنین می‌توانید طرح‌های زنجیر طلای 18 عیار را به‌صورت آنلاین انتخاب کنید. یک مدل زنجیر بلند طلا، زنجیر طلای کوتاه دخترانه، طرح های زنجیر طلای میخ دار برای گردنبند زنانه و بسیاری از طرح های انحصاری دیگر به عنوان زنجیر طلای زنانه. طرح های ما در زنجیر طلا به صورت آنلاین چشم نواز است و شما عاشق پوشیدن آنها خواهید شد. گروه طراحان و مدیران کافه طلا خود را متعهد به طراحی و تهیه زیباترین و جدیدتریم زیورآلات کردهاند. حتی می‌توانید یک انگشتر زیبا را با زنجیر طلایی ما با طرح‌های قفل دار جفت کنید و هر جا که می‌روید آن را با ظرافت حمل کنید.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد