۳۰ دانستنی جالب درباره ی طلا
  • 2020-05-26

۳۰ دانستنی جالب درباره ی طلا

طلا این فلز پر اهمیت که یکی از بر بحث ترین موضوعات در سرتاسر دنیا است. یک پشتیبان قوی برای اقصاد هر کشور، حتی خانواده ها نیز امروزه بیش از پیش برای سرمایه گذاری روی طلا حساب می کنند. اما خواص مختلف طلا و کاربرد های مختلف آن کدامند؟ برای .پاسخ به این سوال های مهم با ما همراه باشید. طلا امروزه شاید جزو پر تکرار ترین اسم ها در تمام دنیا باشد و کمتر انسانی روی زمین است که حداقل هفته ای چند بار اسم طلا را برای موارد مختلف نشنیده باشد. جدا از همه ی این اهمیت ها این بار قصد داریم به 30 دانستی جالب درباره طلا بپردازیم که شاید شما کمتر از آنها خبر داشته باشید.

 

۳۰ دانستنی جالب درباره ی طلا

 

1. هندی ها در استفاده از طلا رکورد دار هستند. افراد هندی روز به روز علاقه آنها به طلا بیشتر می ‌شود و بیشترین مصرف طلا را در کل دنیا هندی ها دارند. هندی ها برای طلا هم از لحاظ سرمایه‌گذاری و هم به دلیل ارزش های فرهنگی ارزش بسیار خاصی قائل هستند.

 2. دبی شهر طلای جهان است. در شهر دبی مصرف طلا آنقدر بالا گرفته است که در سال ۲۰۱۰ اولین دستگاه خودپرداز جنس طلا در یکی از هتل‌های لوکس آن شهر نصب شد.

 3. منشا طلا از فضا است. تمام طلا هایی که از معادن استخراج می ‌شود از انفجار سنگ های آسمان در میلیاردها سال پیش به وجود آمدند.

 4. طلا کمیاب ترین فلز روی زمین به حساب می آید. یکی از دلایلی که باعث شده است تا به گرانترین فلز تبدیل شود این است که بسیار کمیاب است و تنها در جاهای خاصی از زمین یافت می شود.کل مقدار طلایی که از گذشته تا به امروز ذوب شده است به اندازه ی مقدار آهنی است که در یک ساعت گداخته می شود.

 5. گیاهان طلا دارند. اکالیپتوس مقدار کمی برگ طلا را دارا می باشد اما مقدار آن آنقدر ناچیز است که با چشم افراد عادی قابل مشاهده نمی باشد.

 6. مقدار طلایی که تا کنون کشف شده بسیار کمتر از چیزی است که فکرش را کنید. کل مقدار طلایی که کشف شده است به اندازه ای است که می توان آن را در ۳ استخر شنای المپیک جاسازی کرد.

 7. برخی از طلا می ترسند. ترس از طلا را آوروفوبیا می نامند. افرادی که ترس از طلا دارند در صورت دیدن طلا دچار حمله ی عصبی می شوند. شاید این موضوع واقعا برای شما قابل درک نباشد. زیرا همیشه فکر می کردیم که همه از طلا خوششان می آید و می توانند از ان استفاده کنند.

 8. طلا خاصیت درمانی دارد. طلا را می‌توان به صورت مایع در آورد و کسانی که مشکل عضلانی دارند به عضلات آنها تزریق کرد. طلا در درمان آرتروز و سرطان نیز بسیار موثر است. گفته شده است که طلا از هر ده مورد بیماری هفت مورد را درمان کرده است.

 9. طلا در مسابقات به معنای پیروزی به حساب می آید. افراد در مسابقات برای دریافت مدال طلا بسیار تلاش می کنند زیرا بیشترین ارزش را نسبت فلزات دیگر دارد.

 10. طلا انعطاف پذیر ترین فلز است. طلا آن‌قدر انعطاف‌پذیر است که می ‌توان آن را به یک ورقه ۹۰ متر مربع ای تبدیل کرد.

 11. اقیانوس ها دارای طلای زیادی هستند. هر مایل مکعب از آب دریا ۲۵ تن طلا دارد. بنابراین تمام اقیانوس بیشتر از ۱۰ تن طلا را دارا می باشد. این دانستنی درباره ی طلا نیز بسیار شگفت اور است. اما متاسفانه نمی شود طلای موجود در اقیانوس ها را استخراج کرد.

 12. طلا فلزی است که قابل خوردن است. طلا فلز غیر سمی است و می ‌توان لایه‌های آن را به همراه غذا یا نوشیدنی میل کرد. در برخی فروشگاه ها برگ های طلا و یا لایه های بسیار نازکی از طلا فروخته می ‌شود و بعضی از رستوران ها نیز از این لایه های نازک در میان سفارش غذای خود استفاده می کنند. طلا به راحتی هضم می شود، پس نگران هضم شدن آن نباشید.

 13. طلا فلز بسیار نرمی است. طلا به حدی نرم است که می ‌توان به راحتی با دست به آن شکل داد.

 14. بدن ما انسان ها حدود ۲/. درصد طلا دارد که در خون ماست و مقدار کمی هم در موی سر ما وجود دارد. به جرئت می توان گفت که چه کسی تصور می کرد که در وجودش طلا وجود داشته باشد. شاید برای این مسئله می توانیم این ضرب المثل را بزنیم.(آب در کوزه و ما گرد جهان می گردیم.)

 

طلا در دندان

 

15. شاید فکرش را نکنید اما ۲۰ میلیون دلار برای ساخت فیلم طلا هزینه شده است. این مقدار معادل حدود ۴۴۶ گرم طلا می باشد.

 16. هر ساله مقدار بالایی طلا از معادن آفریقای جنوبی استخراج می شود.

 17. در سال ۱۹۱۲ مدال ‌های طلا از طلای خالص ساخته می شد. اما امروزه مدال ها حدود ۱.۴ درصد طلا دارند و بقیه آن نقره خالص می باشد.

 18. پایگاه ارتش آمریکا در کنتاکی حدود ۱۵۰ میلیون از طلا نگهداری می شود که اگر امروزه بخواهیم حساب کنیم چیزی حدود ۶۵۰ میلیون اونس می باشد.

 19. چین در سال ۲۰۱۸ بیشترین معادن استخراج طلا را داشت و توانست از آفریقا پیشی بگیرد

  20. ۸۰ درصد طلای موجود در کره زمین زیر پوسته زمین قرار دارد.

 21. شاید باور نکنید اما بزرگترین قطعه طلا در دنیا ۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

 22. طلا میلیون ها سال پیش در اثر برخورد شهاب سنگ به زمین طلا و مواد معدنی گران قیمتی در زمین به وجود آمد و قابل مشاهده بود.

 23. طلا ساختار کوبیک دارد و هنگام بریده شده به رنگ سیاه و یا بنفش در می اید.

 24. طلا جزء شکننده ترین فلزات به حساب می آید.

 25. طلا فلزی است که رسانای خوب دما و الکتریسیته می باشد.

 26. شاید برای شما جالب باشد که فضای بیرونی فضاپیمای آپولو از ورقه های طلا ساخته شده است.

 27. کشور ایالات متحده آمریکا در ذخیره طلا بالاترین مقام را دارد.

 28. کشف طلا به چهار هزار سال ماقبل دوران مسیح بر می گردد. یعنی از تاریخ عصر حجر نیز قدیمی‌تر است.

 29. طلا دارای مقاومت بسیار بالایی است که به سختی خراب می  شود و از بین می رود. به نوعی می ‌توان گفت طلا یک فلز ماندگار است.

 30. در قرن هفتم میلادی پزشکان ایتالیایی از طلا برای ساختن دندان مصنوعی استفاده می کردند.

 

 در آخر باید اضافه کرد که طلا به عنوان یک اصل هرگز اکسید نمی شود، زنگ نمی زند، برای همیشه براق می ماند، در مقایسه با فلزات دیگر نرم است، سنگین ترین و متراکم ترین فلز می باشد، یک گرم طلا را می توان با چکش به ورق یک متر مربعی تبدیل کرد. تاکنون حدود ۸۸ هزار تن طلا از معادن استخراج شده است. چین در سال ۲۰۱۳ بیشترین میزان طلا را تولید کرده است. از کاربردهای مهم طلا می‌ توان به استفاده در خیاطی و گلدوزی اشاره کرد. همچنین کلاه فضانوردان و پوشش محافظ در ماهواره ها نیز از طلا می باشد.

 

طلا و اهمیت ان

  

سخن پایانی

  

 طلا یکی از جالب ترین و شگفت انگیز ترین فلزات در کل دنیا است. شاید ما درباره ی کاربرد های طلا اطلاعاتی داشتیم اما نمی‌دانستیم که طلا پیشینه ی بسیار جالبی دارد.همه ی مردم طلا را به عنوان منبع اقتصادی در زندگی شان می دانند و این باعث می شد که برای طلا ارزش قائل باشد. در برخی کشورها مانند هند مردم بیشترین استفاده از طلا را می کنند. یعنی به نوعی رکورددار استفاده از طلا هندی ها می باشند. کشور ایالات متحده آمریکا نیز در ذخیره طلا بالاترین مقام را دارد. این موارد نشان می دهد که طلا برای همه کشورها ارزش دارد و همه سعی می کنند که مقدار زیادی طلا را برای خود ذخیره و یا پس انداز کنند.

 

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد