خرید جواهر
  • 2022-11-21

خرید جواهر

طلا و جواهر ضمن اینکه دارای ارزش مادی زیادی هستند، اکسسوری‌های جذابی می باشند که زیبایی استایل ما را چند برابر می‌کنند.جواهر، اشیاء کوچک زینتی و قیمتی هستند که جزء قدیمی ترین مصنوعات بشر است و در زیور آلاتی از جمله انگشتر، دستبند، گردنبند و گوشواره جهت زیبایی و تزیین به کار می روند. این اشیا را به بدن یا لباس متصل می کنند . سنگ های قیمتی مانند کهربا، مروارید، فلزات گرانبها، مهره و صدف به عنوان جواهر شناخته می شوند .  آموزش گوهر شناسی و گوهر تراشی از رشته های مورد استفاده در جواهر شناسی است .

در بیشتر فرهنگ ها جواهر به دلیل ویژگی های ماده تشکیل دهنده ، طرح و مدل یا سمبل معنادار آن به عنوان نماد حالت شناخته می شود .جواهر تقریبا برای تمام نقاط بدن از جمله سنجاق سر تا حلقه های انگشت پا و حتی قسمت های دیگر بدن ساخته می شود .

 برای خرید جواهر یک سری نکات بسیار مهم وجود دارد که هر فردی باید به آن ها دقت داشته باشد و متوجه این موارد باشد. ما در این جا می خواهیم نکات مهم در خرید جواهر را برای شما شرح دهیم. همان طور که می دانید خرید جواهرات از دسته خرید هایی می باشد که افراد به آن اهمیت زیادی می دهند و این کار نیازمند مهارت های ابتدایی است. خرید جواهر نیازمند یک سری آموزش ها می باشد که ما در این جا به آن ها می پردازیم.

جزئیات خرید جواهر :

 شما باید توجه داشته باشید که جواهرات نیز در واقع آن دسته از طلا هایی هستند که سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دارند. حال ممکن است طلایی که در آن به کار رفته شده ۱۸ عیار و یا ۲۴ عیار باشد. در جواهرات وزن سنگ قیمتی و نیمه قیمتی بر طلا غلبه می کند و گاهی بیشتر می شود. اما به طور کلی میان جواهر و طلا تفاوتی وجود دارد و در واقع اگر در زیورالات طلا  هیچ سنگ قیمتی  به کار نرفته باشد  دیگر نمی توان نام جواهر روی آن گذاشت.


جواهر آن دسته از طلا هایی هستند که در آن ها سنگ های گران بها موجود است که ارزش این سنگ ها با یکدیگر متفاوت است. همچنین نحوه محاسبه قیمت  خرید جواهر با طلا نیز فرق دارد. برای خرید طلا قیمت روز طلا بر حسب گرم به اضافه اجرت ساخت آن طلا و حدود ۷ تا ۸ درصد سود فروشنده در نظر گرفته می شود اما برای خرید جواهر قیمت روز طلا بر حسب گرم به اضافه اجرت ساخت آن که شامل ارزش سنگی که در آن به کار رفته است و یا ساختن پایه جواهر محاسبه می‌ شود به اضافه سود فروشنده که سود فروشنده در جواهرات حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد است.


در واقع قیمت خرید طلا وجواهر با یک دیگر متفاوت است به طوری که سود فروشنده و اجرت ساخت آن با هم فرق می کند. افراد زیادی برای خرید جواهر به مراکز فروش آن مراجعه می کنند که به چند دسته تقسیم می شوند، دسته اول  افرادی هستند که به زیبایی ظاهر و تزیینات علاقه بسیار زیادی دارند و در مهمانی ها بدون داشتن جواهر شرکت نمی کنند.

 

دسته دوم کسانی هستند که جواهر را برای پس انداز خریداری می کنند و آن را ارزشمند می دانند و دسته سوم افرادی هستند که هم جزو گروه اول هستند و به زیبایی ظاهری شان اهمیت می دهند و هم جزو گروه دوم که جواهر را پس انداز می دانند. شما نیز اگر به جواهرات علاقه دارید می‌توانید آن را هم برای زیبایی و هم برای سرمایه خریداری کنید.

  

جواهر :

 وقتی ما سخن از جواهر می گوییم اولین چیزی که به ذهنمان می آید یک طلای زرد با نگین ها و سنگ های سفید است. اما باید بگوییم امروزه جواهرات بسیار زیادی در طلا فروشی ها موجود است و علاوه بر این که رنگ طلای آن ها زرد نیست بلکه رنگ سنگ های قیمتی که در آن به کار رفته است نیز در رنگ های سبز، قرمز، سیاه و ... است. معمولاً سنگ قرمز یاقوت  و یا عقیق است، رنگ سبز زمرد می باشد و رنگ سیاه ممکن است برلیان سیاه باشد، به طور کلی سنگ هایی که در جواهرات به کار می برند و زیورالات جواهر نشان را می سازند انواع مختلف و نام های مختلفی دارند.

 

جواهر

 

همچنین همان طور که در بالا گفتیم طلا نیز علاوه بر طلای زرد دارای طلای سفید، مشکی، قرمز، صورتی و ... است، رنگ طلا نیز به وسیله آبکاری تغییر می کند. مثلاً طلای قرمز با آلیاژ مس آبکاری شده و طلای سفید با ترکیب کردن نقره و پالادیم و آبکاری تشکیل شده است. همچنین برای سفید کردن طلا گاهی اوقات از ایندیم  استفاده می شود. قیمت همه این طلا ها و جواهرات یکسان است و تفاوتی با هم ندارند و اگر فروشنده ای تفاوتی برای آن ها قائل شود بدانید که از قانون پیروی نکرده است و چنین قانونی برای این جواهرات رنگی وجود ندارد. 

   

نکات مربوط به خرید جواهر :

 

برای خرید جواهر نکات مربوطه بسیار زیادی وجود دارد که ما در این جا راه های خرید جواهر و نکات آن را برای شما نام می بریم و توضیحات مختصری را از آن ها ارائه می دهیم.سنگ های قیمتی که در جواهرات به کار می روند شامل الماس، زمرد، یاقوت کبود و یاقوت قرمز هستند و سنگ های نیمه قیمتی که در جواهرات به کار می روند شامل سیترین، توپاژ، آمیتیس و ... هستند، زمانی که این سنگ ها تراش میخورند و بر روی طلا پیاده می شوند و زیورالات را میسازند به آن ها جواهر می گویند. یکی از نکاتی که شما باید به آن توجه کنید این است که چه سنگی را در اولویت قرار دهید. دلیل ارزشمند بودن سنگ جواهر درخشندگی و کمیابی و دوام آن است.

 

یعنی هر چه قدر سنگ با دوام تر باشد، ارزش بالا تری از دیگر سنگ ها دارد و هر چه قدر سنگ کمیاب تر باشد جواهری که شما می خرید خاص تر است. همچنین باید بگوییم  درخشندگی است که باعث گران بها شدن جواهر می‌ شود و مرغوبیت سنگ را نشان می دهد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که تراش سنگی که در جواهر به کار برده شده است بسیار مهم است، هر چه قدر ارزش و هزینه جواهر بالا باشد  نوع تراش و درخشندگی و انعکاس نور در سنگ اهمیت بیشتری پیدا می کند و باید  به آن  دقت داشته باشید. نکته دیگر فاکتور فروش است،  دادن یک فاکتور معتبر توسط فروشنده بسیار مهم است و خیال شما را از بابت این که طلا و سنگ شما اصل است راحت می کند.

 

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید میزان دستمزدی است که طلا فروش بابت جواهر از شما می‌ گیرد و باید درصد اجرت و مالیات و ... را در فاکتور درج نماید و شما این مبالغ را هنگام خرید با قیمت روز بازار مطابقت دهید، زیرا ممکن است هزینه بیشتری را به شما بگویند، ناگفته نماند  برخی از سنگ ها دستمزد بالا تری دارند و برخی دستمزد پایین تر که باید به این نکته نیز دقت داشته باشید. همچنین جایگاهی که سنگ در آن قرار می گیرد نیز بر میزان اجرت ساخت تاثیر گذار است.

 

آیا طلا و جواهراتی که می‌خریم، از طلای خالص ساخته می‌شوند؟

طلا یک فلز باارزش بوده که در ساخت اکسسوری و زیورآلات گران‌ بها از آن بهره بردای می گردد. چیزی که ما به‌عنوان طلا آن را می‌شناسیم، درواقع از ترکیب فلز طلا با آلیاژهای دیگر ساخته شده است و در ساخت زیورآلات استفاده می شود. دلیل ترکیب فلز طلا با سایر آلیاژهایی مثل نیکل، مس و نقره ایجاد استحکام کافی برای ساخت زیورآلات است؛ زیرا فلز طلا به‌خودی‌خود فلزی بسیار نرم است و به ‌تنهایی در ساخت زیورآلات استفاده نمی ‌شود و برای اینکه مقاومت و استحکام کافی را داشته باشد، آن را با آلیاژهای دیگری ترکیب می ‌کنند.

           

رنگ‌های مختلف طلا از چه روش‌هایی ایجاد می‌شوند؟

رنگ‌های مختلف طلا نیز از همین ترکیب با آلیاژهای مختلف به دست می‌آید. امروزه شاهد رنگ‌های بسیار متنوعی در ساخت طلا و جواهرات هستیم؛ از تناژهای رنگ‌هایی مثل سفید و زرد گرفته تا رنگ‌های رزگلد، بژ و حتی رنگ‌های مشکی و خاکستری در ساخت طلا و جواهر استفاده می‌شود و می‌توانیم طرح‌ها و مدل‌های متنوعی را بنا به سلیقه خود خریداری نماییم.

گاهی نیز برای ایجاد برخی رنگ‌ها به‌جای ایجاد ترکیب خاص در ساختار طلا از روکش‌های مختلفی برای طلا و جواهرات استفاده می‌شود که این روکش‌ها ممکن است به‌مرورزمان کم‌رنگ شده یا از بین بروند و نیاز به ترمیم مجدد داشته باشند.

 

مزد ساخت طلا

 

مزد ساخت طلا و جواهر


مبنای مزد ساخت طلا و جواهر براساس طرح آن تعیین می شود. طلاهایی که با ماشین و در تیراژ بالا ساخته می شوند مزد ساخت پایین تر و آن هایی که کار دست و محدود تر است، مزد ساخت بالاتری دارند اما به این معنی نیست که تمام طلاهای ساخت ماشین کم اجرت هستند بلکه پیچیدگی طرح و نوع سوار شدن سنگ ها روی بالا بردن هزینه اجرت تاثیر می گذارد.

معمولا افرادی که به طلا تنها به عنوان خرید سرمایه نگاه نمی کنند و جنبه تک بودن و زیبایی آن برای شان حائز اهمیت است، برای داشتن یک طرح منحصر به فرد، حاضرند برای ساخت آن هر هزینه ای را بپردازند .جیهت دیدن و خرید به وب سایت کافه طلا مراجعه نمایید.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

فروش جواهر

امروزه به دلیل بالا رفتن نرخ اجناس، اغلب جامعه روی به خرید کالاهای مورد نیازشان در شبکه های اجتماعی و سایت های مختص به خرید و فروش می کنند، در این بین خرید و فروش جواهر دست دوم نیز مخاطبان زیادی دارد.

چگونه از کیفیت سنگ جواهر مطمئن شویم؟

سنگ های جواهر زیبایی و درخشندگی خاصی دارند به شرطی که اصل بوده و کیفیت بالایی داشته باشندبرای مطمعن شدن از کیفیت سنگ جواهر به نکاتی باید توجه کرد که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم.

تکنیک تشخیص جواهرات اصل از تقلبی

از منظر یک خریدار و با نگاهی غیر کارشناسانه، می‌توان گفت که تقریباً تمام طلا و جواهرات موجود در بازار، زیبا، فریبنده و اصل به‌نظر می‌رسند. بسیاری از آن‌ها دارای طرح‌های زیبا و درخشندگی خیره کننده‌ای هستند و همگی در زمانی‌که شخصی از آن‌ها استفاده می‌کند، زیبا و خاص به‌نظر می‌رسند.

تعمیرات جواهر

رایج ترین تعمیرات جواهرات مربوط به قطعات فرسوده یا شاخک است. در بسیاری از موارد، با یک تعمیر قلاب ساده می توان از جایگزینی کامل سنگ، جواهر یا از بین رفتن مواد اضافی جلوگیری کرد.

آیا می دانید فرق طلا و جواهر چیست؟

تفاوت میان طلا و جواهرات در این است که در ساخت طلا هیچ گونه سنگ گرانبهایی استفاده نشده و تنها از طلا استفاده شده است، ولی در جواهرات سنگ های قیمتی در طراحی و ساخت جواهرات استفاده شده است که این سنگ ها شامل سنگ های اتمی و سنگ های اصل است که به ترتیب باعث ساخت جواهرات اتمی و جواهرات اصل می شوند. طلا و جواهر در قیمت و نیز نحوه قیمت گذاری برای خرید و فروش هم با هم تفاوت دارند.

جواهرات سلطنتی

خانواده های سلطنتی ها طی سال های گذشته مجموعه وسیعی از تیارارهای پوشیده از الماس، گردنبندهای تزئین شده با یاقوت کبود را جمع آوری کرده اند که از زیبایی و جلای خاصی برخوردار هستند. برخی از قطعات زیبای جواهرات سلطنتی در طی لحظات قابل توجهی از تاریخ مثل نامزدی ها، عروسی ها و سایر جشن ها استفاده شده اند.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد