آموزش جواهر سازی
  • 2020-09-30

آموزش جواهر سازی

 از یک گل ساده در مو گرفته تا جواهرات با شکوه، تاج و تزئینات می تواند اشکال مختلف داشته باشد. امروزه طراحی زیبا و چشم نوازی از قطعات برای ساخت جواهر صورت می گیرد که کار دست هنرجویان بوده که از سبک های کلاسیک تا معاصر متغیر است.

آموزش جواهرسازی

جواهر سازی و طلا فروشی ها در عملی ساختن ایده های خلاقانه خود از تکنیک های قدیمی و پیشرفته صنعتگر استفاده می کنند. آموزش صحیح در مهارت های مربوطه، پایه محکمی را ایجاد می کند که دانشجویان بتوانند قادر به بیان خلاقیت خود باشند.

طلافروشان نه تنها گردنبند، جواهرات مربوط به گوش، حلقه و آویز را ایجاد می کنند، بلکه جعبه های کوچک را هم برای زیبایی بیشتر ایجاد و خلق می کنند.

هنرجویان در طول دوره آموزش خود ابتدا با جواهراتی مانند نقره و طلا کار می کنند، زیرا این مواد قابل انعطاف بوده و بسیار بادوام هستند.

علاوه بر فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی، از مواد دیگری مانند فولاد، چوب، شیشه و پلاستیک برای ایجاد جواهرات استفاده می شود.

دانش آموختگان در این حرفه، تشویق می شوند مرزهای ممکن و پوشیدنی را آزمایش کنند. به منظور انتخاب مناسب ترین تکنیک پردازش، جواهرسازان به دانش عمیق در مورد خصوصیات موادی که با آنها سر و کار دارند و همچنین تکنیک های لازم در ساخت صنایع دستی احتیاج دارند.

اهداف آموزش در جواهرسازی

در آموزشگاه جواهرسازی، هنرجویان مراحل طراحی را از طرح اولیه تا شی تکمیل شده، تجربه می کنند و آموزش می بینند. در طول مسیر، آنها به طور روشن و کامل، به طیف وسیعی از رویکردهای طراحی معرفی می شوند تا شناخت کامل تری در این زمینه پیدا کنند.

کار پروژه آموزش جواهرسازی به دانشجویان این فرصت را می دهد تا با استفاده از مواد و تکنیک های جدید، قادر به کشف علایق جدید و همچنین توانایی خود برای کار مستقل باشند.

هنرجویان با انگیزه و پرتلاش که هدایت شده به سمت اهداف پروژه ای خود هستند، اهمیت برنامه ریزی دقیق و اجرا را به خوبی درک می کنند. آنها می فهمند که صنعت جواهر، به تنهایی برای یک فرد حرفه ای موفق کافی نیست و به نقش حیاتی طراحی در این زمینه نیاز دارند.

مقدمه ای بر ابزار طلا و جواهر جهت آموزش جواهرسازی

تولید جواهر یک روش عالی برای استفاده از جنبه های خلاقانه افراد در کنار پوشیدن لباس زیبا و بدیع است. قبل از اینکه بتوانید جواهرات زیبا درست کنید و آن را آموزش ببینید، باید ابزارهای مناسب برای جواهرسازی را تهیه کنید.

برخی از ابزارها را برای آموزش جواهرسازی باید خریداری کنید، ولی برخی دیگر را می توانید به طور بالقوه تهیه کنید. نداشتن ابزار مناسب برای جواهرسازی، مانع از خلاقیت شما نمی شود، اما ممکن است در ساخت طرح هایتان با مشکل روبرو شوید.

 در طولانی مدت، صرف پول برای ابزارهای ارزان قیمت باعث ناامیدی شما می شود. پس بهتر است به دنبال ابزارهای خوش ساخت و سبک برای ساخت جواهر باشید.

برای انتخاب دقیق ابزار خود وقت بگذارید. حتی اگر هرگز از آنها برای ساخت جواهرات استفاده نکنید، زیرا ممکن است در آینده برای بسیاری از پروژه های دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

ابزارآلاتی که برای آموزش جواهرسازی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

انبر: برای باز و بسته شدن حلقه های برش، نگه داشتن وسایل کوچک و شکل دادن به سیم به کار می رود و انواع مختلفی دارد:

1-انبردست گرد: ابزاری مناسب برای تشکیل حلقه ها در سیم است. مخصوصاً هنگام انجام هر گونه بسته بندی و ایجاد سنجاق مناسب است.

2-انبر خم شده: برای ورود و گرفتن در مکان هایی که به سختی قابل دسترسی هستند، ایده آل است. هم چنین می تواند برای باز و بسته شدن حلقه های برش و شکل دادن به سیم به کار رود.

برش کناری: این وسیله در هنگام برش سیم فلزی نازک تا قطر 1 میلی متر قابل استفاده بوده و تیغه های تخت آن موجب می شود تا لبه کار خود را برش بزنید.

لیزرهای میکروچین دار: انبردست میکرو، ابزاری مخصوص و طراحی شده برای ایجاد چین در جواهرات است. با استفاده از انبر یا پنس صاف، چین را صاف کرده و می توانید آن را با لبه های تیز استفاده نمایید.

محافظ ذره بین: برای بزرگ نمایی هنگام کار کردن.

قاب اره، تیغه ها و موم اره

چکش

سمباده

سیم بر، دم باریک

سمباده حلقه: جهت ساخت حلقه ها برای اندازه و یا اندازه گیری حلقه های موجود.

رینگ سنج: جهت اندازه گیری انگشتان برای اندازه گرفتن روی انگشتر به کار می رود.

کولیس

گیره حلقه

خط کش فلزی، کاتب، قطب نما، تقسیم کننده ها: برای طرح، طراحی و اندازه گیری.

مته دستی و مته های کوچک: برای حفاری.

ظروف: برای نگهداری براده و قراضه.

اگر می خواهید کمی پیشرفت کنید و کار خود را سریع تر انجام دهید، می توانید حرارت را زیاد کرده و لحیم کاری را امتحان کنید.

مشعل ها

سطوح لحیم کاری

انتخاب لحیم

اکر زرد: جریان لحیم را در اتصال قبلی متوقف می کند.

پین های مستقیم: برای نگه داشتن قطعات در هنگام لحیم کاری در جای خود کاربرد دارد.

سیم صحافی: برای نگه داشتن قطعات در هنگام لحیم کاری استفاده می شود.

موچین: برای قفل کردن و چیدن منظم قطعات کوچک و فلز داغ قابل استفاده است.

قیچی: برای برش ورق فلز و قطعات بزرگ استفاده می شود. این قیچی های فلزی دارای تیغه های برش سخت بوده که برای برش سیم و نوار لحیم کاری مناسب نیستند.

این لوازم برای شروع کار در جواهرسازی (مهارت کلیدی برای ساخت جواهرات) می باشند. روش های کلی کار با فلزات و جواهرات گرانبهای مختلف تقریباً یکسان است.

 بنابراین بیشتر ابزارهایی که در بالا لیست شده کاملاً جهانی هستند. در مشخصات فلزات، تنوع وجود دارد، اما ابزارها تا حد زیادی یکسان هستند.

در هنگام شروع آموزش جواهرسازی، یک چیزی که باید خیلی رعایت شود، ایمنی است! شما با مواد شیمیایی، لبه های برش تیز و گرما کار خواهید کرد.

 دمای لحیم کاری برای نقره از 1325 درجه فارنهایت تا 1490 درجه فارنهایت است. بهترین نکات ایمنی که می توان به آن عمل نمود این است که وقت بگذارید و با ابزارها، مواد و روش هایی که برای آموزش جواهرسازی استفاده می کنید آشنا شوید.

یکی از ضروری ترین وسایل هنگام کار این است که حداقل عینک ایمنی، پیش بند و کپسول آتش نشانی را تهیه نمایید.

هر آنچه که باید در مورد آموزش طلا و جواهر بدانید

یک جواهرساز و طلاساز صنعتگرانی آموزش دیده هستند که جواهرات را طراحی و تولید می کنند. در این میان از فلزاتی از قبیل طلا، نقره و پلاتین و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی برای جواهرسازی استفاده می نمایند.

جواهرسازان به هنرجویان کمک می کنند تا دانش جواهرات، فلزات خود را افزایش دهند و فنون ساخت آنها را با مهارت بیشتری انجام دهند.

دوره های آموزش جواهرسازی جنبه تجاری این صنعت را نیز شامل می شوند، از موضوعات مختلف که شامل ایجاد برنامه های تجاری گرفته شده تا بازاریابی و فروش محصولات و موارد دیگر.

دانش آموختگان این دوره های آموزشی از قبل، تجربه اولیه جواهرسازی، طلا سازی و نقره سازی را خواهند داشت و یک تخصص را بین این دو حوزه انتخاب می کنند.

در طلاسازی دوره ها شامل: تکنیک های پیشرفته تر ساخت جواهرات، مانند قالب هیدرولیک و دانه بندی را پوشش می دهد. هم چنین حکاکی و سایر مراحل تخصصی هم تحت پوشش قرار می گیرد.

 از طرف دیگر، هنرجویانی که نقره سازی را به عنوان کانون توجه و آموزش جواهرسازی خود انتخاب می کنند، می توانند مواد مختلف را در فلزکاری خود بگنجانند و همچنین از روش های پیشرفته نقره سازی برای ایجاد ظروف مختلف استفاده نمایند.

شغل و حقوق جواهرساز و طلاساز

فارغ التحصیلان دوره های طلا سازی و جواهرسازی مشاغلی را در صنعت جواهرات و فلزات پیدا خواهند کرد. بسیاری از فارغ التحصیلان کسب و کار خود را شروع می کنند یا به دنبال فرصت های آزاد در جواهرات، ظروف تخت، طراحی و ساخت و آموزش هستند.

عناوین شغلی رایج برای فارغ التحصیلان که آموزش جواهرسازی را دیده اند شامل موارد زیر است:

طلا ساز

نقره ساز

تکنسین فلزات

طراح جواهرات

کسانی که مسیر کارآفرینی را طی می کنند، در ابتدای کار، ممکن است درآمد کمی به دست آورند، زیرا آنها هزینه های اولیه خود را دارند و تنها باید در فکر خلق مشتری باشند.

 با این حال، اگر بتوانند به سرعت و به طور مداوم محصولات خود را بفروشند، ممکن است در نهایت بیش از حد متوسط، جواهر تولید کنند.

برای آموزش جواهر سازی به چه مهارت ها و یا استعدادهای طبیعی نیاز دارید؟

 در یادگیری و آموزش جواهر سازی داشتن صبر، دقت و توانایی تمرکز همواره عامل بسیار مهمی در این زمینه بوده است.

 توانایی هنری و استعداد فنی و عملی فراوان در این زمینه بی شک تاثیرگذار خواهد بود. داشتن بینایی عالی و مهارت انگشتان، دست ها و هماهنگی چشم و داشتن مهارت مکانیکی از موارد قابل توجه دیگر است که به افراد در این زمینه کمک شایانی می کند.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

جواهرات مناسب فصل پاییز کدام اند؟

فصل پاییز یکی از فصل های زیبای سال است، افرادی که همواره به تیپ و استایل خود اهمیت می دهند سعی دارند پوشش و اکسسوری های خود از جمله جواهراتی که استفاده می کنند را مطابق با این فصل انتخاب نمایند، جواهرات متنوعی که الهام گرفته از میوه های پاییزی، برگ پاییزی و رنگ های پاییز است در این فصل مناسب هستند.

فروش جواهر

امروزه به دلیل بالا رفتن نرخ اجناس، اغلب جامعه روی به خرید کالاهای مورد نیازشان در شبکه های اجتماعی و سایت های مختص به خرید و فروش می کنند، در این بین خرید و فروش جواهر دست دوم نیز مخاطبان زیادی دارد.

همه چیز درباره تراش مارکیز

از تراش مارکیز برای ایجاد شیارهای مختلف روی جواهرات استفاده می شود و دارای یک تیغه چرخان است که حرکتی مارپیچی دارد. در این مقاله به همه جزییات راجب تراش مارکیز می پردازیم.

ساخت اقساطی طلا

خرید و ساخت اقساطی طلا، می تواند سود مناسبی را نصیب خریدار نماید، به شرط انکه به جواهر سازی ها و فروشگاه های معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید تا سود خود را از فروش اقساطی به حداقل میزان ممکن دریافت نمایند.

تفاوت طلای ۱۸ عیار و طلای ۲۴ عیار چیست؟

عیار طلا به معنای درصد خلوص این ماده است. طلای 24 عیار طلای بسیار خالص و طلای 18 عیار طلایی است که از مقداری ناخالصی برخوردار است. در این مطلب به بررسی تفاوت های میان این دو عیار طلا پرداخته ایم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد