شناخت خصوصیات منحصر به فرد الماس
  • 1 نظرات
  • 2020-03-31

شناخت خصوصیات منحصر به فرد الماس

سالیان سال حتی قرن هاست که سنگ الماس مورد توجه انسان ها است، ولی پیش از قرن بیستم اطلاعات علمی زیادی در مورد آن در دست نبود. با پیشرفت علوم بخصوص فیزیک و شیمی بسیاری از حقایق درباره سنگ قیمتی روشن گردید. همچنین تحقیقات وسیع در علوم زمین شناسی بسیاری از ابهامات در مورد چگونگی پیدایش الماس را روشن ساخت. اما دلایل وجود خصوصیات منحصر به فرد الماس چیست؟

 

 مشخصات الماس در طبیعت

 

 الماس در یونانی به معنی تسخیرناپذیر است. خواهیم دید الماس تنها کانی قیمتی است که فقط از یک عنصر موجود در طبیعت یعنی کربن ساخته شده است. الماس دارای شبکه اتمی بسیار فشرده ای است که باعث بوجود آمدن سختی زیاد یا به عبارتی سخت ترین ماده متبلور شده در کره زمین است.مشخص است که وجود کربن شرط لازم برای تشکیل الماس است ولی کافی نسیت زیرا گرافیت هم از کربن تشکیل شده. نحوه قرار گرفتن اتم های کربن در کنار یک دیگر است که تفاوت الماس و گرافیت را نمایان می سازد. بعبارتی دیگر ساختار کریستال یک سنگ نقش مهمی در ماهیت آن خواهد داشت.

 

 شرایط تشکیل الماس بسیار سخت و پیچیده است. شاید هنگامی که انگشتر برلیان زیبا  که سنگهای الماس گرانبها روی آن نصب شده است و در پشت ویترین طلا و جواهر فروشی تلالو و درخشش فراوانی دارد را نظاره گر هستید به این فکر نیفتادید که چه مراحل سختی را پشت سر گذاشته تا به اینجا رسیده است.الماس در اعماق بیش از 150 کیلومتری زیر سطح زمین در حرارت و فشار بسیار بالایی شکل می گیرد. دانستن اطلاعاتی راجع به مراحل شکل گیری و استخراج الماس به شما کمک می کند که درک بهتری راجع به این که چرا سنگ الماس با کیفیت یک جواهر کمیاب و با ارزش است داشته باشید.

 

 الماس برای اولین بار در قرن چهارم پیش از میلاد به اروپا رفت ولی قبل از آن در هندوستان رفت در اواخر قرن نوزدهم تجارت این سنگ با پیدایش الماس در آفریقای جنوبی وارد مرحله جدیدی شد و از این دوران به دلیل افزایش حجم تجارت به اروپا تحول عظیمی در تجارت این سنگ بوجود آمد.

 

 الماس اصل چه ویژگی هایی دارد؟

 

زیبایی یک الماس تراش خورده ارتباط پیچیده ای با نورهای اطرافش دارد. وقتی الماس ها و نور اطراف آنها اثر متقابل خوبی با یکدیگر داشته باشند نتیجه آن می تواند برای چشم خیره کننده باشد. سوال اصلی این است که هنگام برخورد نور به سطح الماس چه اتفاقی می افتد، چه مقدار نور وارد الماس می شود و چه مقدار از آن به چشم ما برمی گردد. تمام این عوامل به خواص نوری الماس بعلاوه کیفیت تراش آن بستگی دارد.

 

کسانی که کار تراش الماس را انجام می دهند به این نکته واقف هستند که عمده خواص نوری الماس در تاج  اطراف آن خود را نمایان می سازد.حرکت به زیبایی و جلوه های نوری الماس کمک می کند، می توان با تغییر زاویه دید و حرکت در زیر یک منبع نوری میزان زیبایی یک سنگ ارزیابی کرد. الماس تراش خورده یک شی سه بعدی می باشد، وقتی نور وارد الماس می شود مسیری پیچیده را طی می کند، تحقیقات بعمل آمده ارتباط بین نور و محیط داخلی الماس را آشکار می سازد.

 

همانطور که می دانید الماس واقعی گرما را در خود نگه نمی دارد.در نتیجه شما بین 4 الی 6 ثانیه جلوی دهانتان بگیرید و ها کنید که بخار دهان سنگ را بگیرد، اگر بخار جمع نشود یا روی سنگ به کندی جمع شود حتما تقلبی است. سنگ الماس در جذب نکردن گرما همانند آینه یا صفحه نمایش تلفن همراه شما است. به عنوان مثال شما روی یک الماس بدل به صورت منظم ها کنید شاهد جمع شدن بخار روی سنگ می شوید.انعکاس نور در یک الماس اصل در زاویه های مختلف خاکستری رنگ هستش.اگر شما انعکاس رنگی مشاهده کردین مطمئن باشید الماس بدل هستش سنگ‌های واقعی گرما را به سرعت پراکنده می‌کند و آن‌ها با گرماسنج، گرم نمی‌شوند. این کار حدود 30 ثانیه طول می‌کشد و به سنگ آسیبی نمی‌رساند.

 

 همچنین می توانید با یک فندک الماس را به مدت 30 ثانیه گرم کنید و آن را مستقیماً در آب سرد قرار دهید. اگر شیشه باشد از درون خرد می‌شود، اما اگر الماس باشد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. این یکی از ساده ترین راه های تشخیص الماس اصل از الماس بدلی است. از آنجایی که الماس یکی از سخت ترین سنگ های جهان به راحتی و با استفاده از یک سطح خشن دچار سایش نمی شود.اگر سنگ قیمتی شما بعد از انجام اینکار بدون یک خط و خطوطی باقی ماند شما یک الماس بی عیب و نقص دارید.

 

 توصیه ی مهم:

 

توصیه میشود الماس را با چیزی خراش ندهید. اگر واقعی باشد، نمی‌توانید آن را خراش دهید، اما ممکن است روی آن رد باقی بگذارید یا آن را بشکنید، زیرا الماس‌ها محکم هستند اما در عین حال شکننده نیز می‌باشند. از طرف دیگردر صورتی که سنگ شما الماس واقعی هم نباشد با خراش دادن آن، جواهری را که شبیه یک الماس است را از بین می‌برید

   

شناخت سنگ الماس

 منبع 

منبع1

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

نظرات

Maysam : جطوری میتوانیم در بورس الماس یا سنگهای قیمتب بخریم؟
2020-09-09

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

الماس مصنوعی چگونه ساخته می شود؟

در کنار الماس طبیعی که از معدن ها به صورت طبیعی استخراج می شود، الماس مصنوعی نیز وجود دارد که ساخته دست انسان است و طی فرایند آزمایشگاهی تولید می شود. این الماس در ساخت انواع جواهرات و همچنین صنایع متنوعی کاربرد دارد.

درجه بندی الماس چگونه می باشد ؟

الماس های کشف شده از معادن در رنگ، اندازه، وزن، میزان سختی و ویژگی های مختلفی وجود دارند که بر همین اساس درجه بندی می شوند و ارزش گذاری آن ها متناسب با همین درجه بندی انجام می شود.

محل پیدایش الماس و تاریخچه آن

الماس یکی از جواهراتی است که در افسانه ها و خرافه ها بسیاری وجود داشته است . الماس از استحکام بالایی برخوردار است و مقاومت فشاری زیادی را تحمل می کند. این سنگ باارزش ترین و قیمتی ترین سنگ می باشد.

تراش های الماس

الماس‌های درشت را چون جواهر به کار می‌برند. الماس را پیش از آنکه به صورت جواهر درآید تراش می‌دهند و پرداخت می‌کنند. تراش و پرداخت الماس در درخشندگی آن تأثیر فراوان دارد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با انوع برش‌های الماس نظیر برش گرد، بیضی، قلبی شکل، مارکیز و ... آشنا کنیم. همچنین مفهوم تراش و اصطلاحات موجود در این هنر توضیح خواهیم داد.اگر در انتخاب طرح الماس به کار رفته در جواهریا هر چیزی که قصد ترکیب کردن آن با الماس را دارید، مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

الماس صورتی و دانستنی‌هایی جذاب درباره آن

الماس صورتی بسیار کمیاب است و زیبایی خیره کننده ای دارد درواقع جواهراتی که با این سنگ‌ تزیین می شوند به دلیل زیبایی منحصر به فرد بسیار پر طرفدار هستند و قیمت بالایی نیز دارد. این سنگ تحت فشار خیلی زیاد شکل میگیرد و درخشش و رنگ فوق العاده ای دارد.

قیمت جواهرات الماس

الماس یکی از با ارزش ترین و کمیاب ترین سنگ های قیمتی است که درخشندگی و سختی فوق العاده ای دارد. این سنگ قیمتی متشکل از کربن خالص است که به طور منظم با هم فشرده شده و بنابراین بسیار مقاوم است. انتشار نور فوق العاده الماس و مقاومت بسیار زیاد آن، آن را به یکی از سخت ترین و با ارزش ترین مواد طبیعی در جهان امروز تبدیل کرده است. این سنگ قیمتی در بسیاری از جواهر سازی استفاده می شود. به همین منظور قصد داریم شما را با انواع و ویژگی های الماس و همچنین خواص الماس آشنا کنیم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد