سنگ های ماه تولد آبان کدام است؟
  • 2020-11-01

سنگ های ماه تولد آبان کدام است؟

سنگ توپاز از اصلی ترین و بهترین سنگ های ماه تولد آبان به شمار می رود. سنگ هایی نظیر بریل، آمیتیست، یاقوت سرخ، گارنت، آکوامارین، سنگ مرجان، ابسیدین (شیشه آتشفشانی)و اشک پاچ، در بین مردم به عنوان سنگ های فرعی شناخته می شوند.

 

در واقع متولدین ماه آبان می توانند با استفاده از سنگ مخصوص به ماه تولد خود، انرژی کیهانی خود را از طریق ستاره هایی همچون اورانوس و مریخ دریافت نمایند. همچنین متولد این ماه می توانند با استفاده از انرژی این سنگ ها ذات اصلی خود را گسترش دهند. در ادامه می خواهیم خواص و ویژگی های سنگ های ماه تولد آبان را برای شما شرح دهیم. اما ابتدا بهتر است با خواص اخلاقی متولدین این ماه آشنا شوید. 

خصوصیات اخلاقی آبان ماهی ها

 

ماه آبان، به عنوان ماه عقرب معروف است و متولدین این ماه نیز همانند سایر ماه ها، از خصوصیات اخلاقی خاصی برخوردار هستند. افراد متولد ماه آبان معمولا به نظرات دیگران زیاد اهمیت نمی دهند و حرف های آن ها نیز طبق برنامه ریزی و کاملا حساب شده است.

 

از دیگر خصوصیات بارز این افراد می توان به اعتماد به نفس بالای آن ها اشاره نمود. اگر شما با چنین افرادی روبه رو شوید شاید در نگاه اول تصور کنید که این افراد بسیار سرد و بی روح هستند. اما در واقعیت این گونه نیست و این افراد بسیار با نشاط و سرحال بوده و همواره از روحیه ای طنز گونه و بشاش برخوردار می باشند. 

 

سنگ توپاز اصلی ترین سنگ آبان

 

درجه سختی این سنگ بسیار بالا بوده و حدود ۸ درجه مو می باشد. اما در واقع این سنگ همانند سنگ الماس می تواند با یک ضربه منفرد از وسط نصف شود. بنابراین این نوع سنگ باید در برابر  ضربه های سنگین محافظت شود. معروف ترین و بزرگ ترین سنگ توپاز نزدیک به ۱۶۴۰ قیراط وزن دارد و در اوایل قرن ۱۷ میلادی توسط پادشاه پرتغال به نام براگانزا نامگذاری شد.

 

سنگ توپاز طیف گسترده ای دارد که از باارزش ترین و گرانبها ترین آن می توان به توپاز زرد، طلایی و صورتی اشاره نمود. رنگ هایی مانند آبی و سبز نیز بسیار معروف هستند و طرفداران زیادی دارند. توپاز صورتی بسیار نادر است و به سختی به دست می آید. در واقع با حرارت دادن توپاز زرد، رنگ صورتی آن به وجود می آید.

 

سنگ توپاز شباهت بسیار زیادی با سنگ آکوامارین دارد و با چشم غیر مسلح نمی توان آن را به راحتی تشخیص داد. به همین دلیل بسیاری از افراد آن را با سنگ آکوامارین اشتباه می گیرند. سنگ توپاز در کشور سریلانکا با رنگ های قهوه ای، زرد، نارنجی، شرابی، قرمز و صورتی یافت می شود. همچنین توپاز در کشور هایی همچون پاکستان و روسیه به دست می آید.

 

اثرات جادویی سنگ توپاز

 

توپاز در لغت به معنای آتش بوده و مصریان قدیم بر این باور بودند که سنگ توپاز به دست خدای خورشید رنگ آمیزی شده است. بر اساس گفته مردم، این سنگ اگر در کنار مواد غذایی و نوشیدنی های سمی قرار داده شود به سرعت تغییر می کند.

از جمله خواص بی نظیر این سنگ برای متولدین آبان ماه، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

• افزایش و تقویت ایمان 

• تقویت خلاقیت و هوش 

• برکت در مال و دارایی 

• گسترش شفقت، همدلی و مهربانی 

• استفاده از توپاز زرد فراوانی و ثروت را برای فرد به ارمغان می آورد 

 

سنگ بریل

سنگ بریل 

 

بریل از محبوب ترین و گرانبهاترین سنگ های ماه آبان بوده و سختی آن حدود ۵/۷درجه مو می باشد. در واقع همین سختی باعث شده تا بیشتر افراد آن را برای استفاده روزمره استفاده نمایند. سنگ هایی نظیر آکومارین، توپاز و آمیتیست جزو خانواده بریل به حساب می آیند.

 

در زمان های قدیم یونانیان به دلیل شکست نور در سنگ بریل، آن را برای ساخت وسایلی همچون عینک مورد استفاده قرار می دادند. در واقع اولین عینک، با استفاده از این نوع سنگ ساخته شده است. سنگ بریل از بین النهرین به دست می آید و در گذشته  به عنوان سنگ سحر آمیز عبادت می شده است. دلیل استفاده از این سنگ برای عبادت، این بود که بر اساس اعتقاد مردم، این سنگ ایمان را تقویت می کرد. 

 

آکومارین سنگ محبوب آبان ماهی ها

 

سنگ آکومارین به معنای آب دریا بوده و در واقع این نام از رنگ آبی آن سرچشمه می گیرد. درجه سختی سنگ آکومارین حدود ۵/۷الی ۸ درجه در مقیاس مو می باشد. شاید برایتان جالب باشد که این سنگ جزو خانواده بریل به حساب می آید و به نوعی می توان آن را پسر عموی زمرد برشمرد.

 

در گذشته رنگ سبز برای آکومارین به عنوان محبوب ترین رنگ ها شناخته می شد. اما اکنون رنگ آبی سنگ آکومارین جزو محبوب ترین در بین مردم به حساب می آید. بسباری از سنگ های آکومارین به منظور افزایش عمق رنگ آن، حرارت داده می شوند. در واقع بهتر است سنگ های گرما دیده را جهت خرید انتخاب نکنید. چرا که گرما و حرارت باعث تغییر رنگ در سنگ آکومارین می گردد.

 

خاصیت سنگ آکومارین

 

در دوران باستان اغلب افراد در سفر های دریایی سنگ آکومارین را همراه خود می بردند. چرا که این افراد اعتقاد داشتند سنگ مورد نظر می تواند در طول سفر آن ها را محافظت کرده و از بلایای طبیعی دور نگه می دارد. به همراه داشتن سنگ آکومارین می تواند عقل و خرد شما را افزایش داده و همدردی و مهربانی را در شما گسترش دهد. 

 

آمیتیس سنگ اقبال و شانس

 

میزان سختی این سنگ برابر با ۷ درجه مو بوده و از بلور بندی تریگونال برخوردار می باشد. سنگ آمیتیس را می توان در رنگ های بنفش روشن و تیره مشاهده نمود. این نوع سنگ اغلب در داخل شکاف های خطی یافت می شود. سنگ آمیتیس از معدود سنگ هایی هست که به صورت دو رنگ نیز وجود دارد. به طوری که در رنگ های شنگرف مایل به آبی و شنگرف مایل به قرمز می توان آن را مشاهده نمود. نوع قرمز این سنگ در کوه های اورال کشور روسیه یافت می شود. همچنین در کشور های آلمان، نامیبیا، غرب استرالیا و زامبیا می توان آن را به دست آورد.

 

خاصیت سنگ آمیتیس

 

بسیاری از محققان علوم متافیزیک از این نوع سنگ برای کارهای مختلف استفاده می کنند. این نوع سنگ در دوران قدیم به عنوان سنگ اجتناب و دوری شناخته می شد و امروزه از آن برای بهبود هر گونه اعتیاد جسمانی استفاده می کنند. به همراه داشتن این سنگ می تواند استرس درونی را  کاهش داده و قدرت درونی را در افراد تقویت نماید. همچنین استفاده از سنگ آمیتیس به هنگام مراقبه بسیار مفید بوده و می تواند توانایی های ذهنی افراد را به طور چشمگیری گسترش دهد.

 

یاقوت سرخ باارزش ترین سنگ متولدین آبان

 

نام دیگر این سنگ روبی می باشد و از جمله باارزش ترین سنگ های متولدین ماه آبان به شمار می رود. در واقع قیمت و ارزش یاقوت سرخ در ابعاد بزرگ می تواند از سنگ الماس نیز فراتر برود. سختی این سنگ حدود ۹ درجه در مقیاس مو بوده و از درخشش شیشه ای و بسیار شفاف برخوردار می باشد. رنگ قرمز یاقوت سرخ یا همان روبی از کروم سرچشمه می گیرد.

 

خواص یاقوت سرخ

 

در زمان های قدیم سنگ یاقوت به عنوان نماد ثروت یاد می شده است و در اغلب تاج های سلطنتی از این نوع سنگ برای تزیین استفاده می کردند. انجام دادن مدیتیشن با این سنگ باعث باز شدن کانال های ذهن شده و انرژی بدن را به طور شگفت انگیزی فعال می کند. لازم به ذکر است که یاقوت سرخ برای چاکرای قلب بسیار تاثیر گذار بوده و آن را تقویت می کند. استفاده از این سنگ باعث افزایش انرژی مثبت شده و سیستم گردش خون را تقویت می کند.

 

سنگ گارنت

سنگ گارنت

 

بسیاری از افراد تصور می کنند که این سنگ تنها در رنگ قرمز یافت می شود اما این تصور کاملا اشتباه بوده و سنگ گارنت را می توان در رنگ های متعددی مشاهده نمود. در واقع همه رنگ ها در سنگ گارنت وجود دارند اما در گذشته  رنگ آبی در این سنگ یافت نمی شد که در سال ۱۹۹۸ محققین توانستند یک نوع رنگ تغییر پذیر را پیدا کنند. در واقع کشف این سنگ توانست کمبود رنگ آبی را برطرف کند.

 

خواص سنگ گارنت

 

سنگ گارنت به نام سنگ تعهد و عشق شناخته می شود و همچنین بسیاری از مردم از این نوع سنگ برای افزایش و تقویت میل جنسی و رابطه صمیمی و دوستانه استفاده می کنند. در واقع استفاده ار این نوع سنگ در جواهرات می تواند باعث جذب عشق و محبوبیت شده و افسردگی را به طور شگفت انگیزی کاهش دهد.

 

این نوع سنگ از بهترین سنگ ها جهت سرمایه گذاری به حساب می آید و برای افزایش اعتماد به نفس بسیار تاثیر گذار است. در زمان های قدیم مردم بر این باور بودند که به همراه داشتن این سنگ می تواند از مال و ثروت محافظت کرده و دزدان را از اطراف خانه دور نگه دارد. یک باور عامیانه در بین مردم وجود دارد که سنگ گارنت می تواند بحران را به یک چالش تبدیل کرده و راه حل مناسبی را در مقابل شما بگذارد. همچنین سنگ گارنت علاوه بر سنگ ماه آبان، جزو سنگ های خاص و زینتی دی ماهی ها نیز محسوب می شود. 

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

سنگ های ماه تولد مرداد کدام اند؟

ماه های هر فصل سنگ های مخصوص به خود را دارند مرداد ماه نیز از این امر مستثنی نیست، زبرجد، الماس، سنگ تورمالین،سنگ ساردونیکس،بلور کوارتز شفاف (دُرِّ کوهی)،سنگ اونیکس و عقیق سلیمانی سیاه، سنگ های ماه مرداد می باشند

سنگ های ماه تولد تیر کدام اند؟

متولدین تمام ماهها سنگ های مخصوص خود را دارند، متولدین تیر ماه هم از این امر مستثنی نیستند، یاقوت سرخ، زمرد، الماس و سنگ ماه از اصلی ترین سنگ های این ماه هستند

سنگ های ماه تولد خرداد کدام می باشند؟

ما در این مطلب سعی کردیم شما را با سنگ های متولدین ماه خرداد آشنا کنیم ، سنگ های متولدین این ماه زمرد، مروارید، سیترین، سنگ چشم ببر، الکساندریت، کربزوپراس هستند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به عنوان مثال سنگ مروارید دارای درخشندگی بسیاری می باشد که از خلیج فارس و استرالیا می توان آن را یافت.

سنگ های ماه تولد اردیبهشت کدام است؟

آنچه در این مقاله سعی کردیم به شما بیاموزیم سنگ ماه تولد افراد اردیبهشتی بود این ماه سنگ های متفاوتی دارد که می توان به سنگ های فیروزه، یاقوت کبود، کهربا، مرجان، کوارتز صورتی، مالاکیت، گارنت و زمرد اشاره کرد در بالا به توضیح هر کدام از سنگ ها پرداخته ایم.

سنگهای ماه تولد فروردین ، خواص و خصوصیات آن ها

سنگ های ماه فروردین تاثیرات مثبت روحی و جسمی بر افراد متولدین این ماه دارند، شناخت و همراه داشتن آنها می تواند برای متولدین فروردین مفید باشد. از مهمترین سنگ های تاثیر گذار برای متولدین فروردین الماس و یاقوت است که تاثیرات ویژه ای بر متولدین این ماه دارد.

سنگ های ماه تولد آذر ماه کدام اند؟

سنگهای متولد آذر تاثیرات ویژه ای بر افزایش انرژی های مثبت در متولدین این ماه دارد، از جمله سنگ های معروف متولدین آذر فیروزه و یاقوت است.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد