سنگ ها و انگشترهایی که خواصشان از سوی ائمه ذکر شده است کدام اند؟
  • 2021-02-06

سنگ ها و انگشترهایی که خواصشان از سوی ائمه ذکر شده است کدام اند؟

چند نوع از سنگ و انگشتر از سوی ائمه(ع) ذکر شده اند که دارای خواص بسیار زیادی هستند و اگر شخصی این سنگ ها و انگشترها را به همراه خود داشته باشد می تواند از خواص آن بهره مند شود در ادامه به آنها اشاره می کنیم  

 

سنگ ها و انگشترهایی که خواصشان از سوی ائمه ذکر شده است کدام اند؟

1- حدید

 

حدید صینی یا آهن چینی که رنگ آن تقریباً به رنگ مشکی و یا قهوه ای تیره است با اسم مخصوص که بر رو و پشت و دور نگین حک می شود قدرت را به دارنده آن القا خواهد کرد. انگشتر حدید برای مسئولان دولت و افرادی که دارای مشکلات زیادی هستند و مسئولیت های زیادی دارند سفارش می شود. اگر در زمانی که گرفتاری دارند از حدید استفاده کنند  مشکلات آنها رفع می شود.


خواص نگین حدید چینی:


1- برای نیرومندی خوب است.

2- موجب دوری اجنه و شیاطین می شود.

3- دارنده انگشتر حدید از شر هر موجودی در امان است.

4- تأثیر چشم زخم را از بین می برد.
 
5- برای اجابت شدن حاجت های دشوار بسیار مناسب است.

6- موجب ایمن بودن از ترس می شود.

7- هنگام نماز مکروه است  که شخص آن را همراه خود داشته باشد.

 

 نگین حدید


2- سنگ یشم


سنگ یشم یا یشب سنگ معدنی است که هر کس این سنگ را در نگین انگشتر خود  به همراه داشته باشد در نگاه مردم با وقار نشان داده می شوند. این انگشتر به رنگ های گوناگون مانند سفید، سبز مغز پسته ای و سبز تیره در بازار بسیار وجود دارد.


در قدیم از این سنگ کاسه ها و ظرف های مختلفی می ساختند. همراه داشتن سنگ یشم برای تقویت معده بسیار مفید است این سنگ جلوی اصابت صاعقه را می گیرد.همراه داشتن سنگ یشم به شکل نگین انگشتر، موجب پیروزی صاحب انگشتر می شود. بنابراین توصیه می شود که ورزشکاران، خوانندگان، هنرمندان از انگشتر دارای نگین یشم استفاده کنند تا بدین طریق پیروز و موفق شوند.

 

سنگ یشم


3- حرز

 

 انگشترهای نقره دارای حرزهای امامان معصوم(ع) و به شکل حرزهای امام جواد(ع) و حرزهای پنج تن و حرز چهارده معصوم (ع) وجود دارد. دعاهای حرز بر روی پوست آهو نوشته شده است و درون آن قرار داده می شود.
البته در حال حاضر به خاطر کسب  به خاطر نبود آهو در این حرز روی کاغذ نیز نوشته می شود.

 

حرز


4- عقیق

 

معدن سنگ عقیق در صنعای یمن است. در جاهای دیگری مانند بصره و مغرب و هندوستان این سنگ وجود دارد اما سنگ عقیق یمن از عقیق های مکان های دیگر  بهتر و اصل تر است. سنگ عقیق در رنگ های گوناگونی موجود است. در روایات مختلفی خاصیت های  عقیق آمده است این خاصیت ها عبارتند از:

 

 1- دور شدن از غم و مصیبت از صاحب عقیق

 2- دور شدن از آتش عذاب

3- مواظبت از شخص در مسافرت ها

4- حفظ شخص از مردن بد

5- موجب میمنت و مبارک بودن تا حدی که  در روایت آمده است دستی که در آن عقیق باشد اگر دست به دعا بردارد رد نمی شود.

6- فقر و تنگدستی را از بین می برد و موجب گشایش رزق و روزی می شود.

7- کارها به نیکی و خوبی تمام می شود

8- همراه داشتن نگین عقیق هنگام نماز برای شخص معادل هزار رکعت نماز است.
در روایت آمده است که حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) فرمودند: (یا علی) عقیق اولین کوهی است که به ربوبیت پروردگار و نبوت من و وصی بودن تو و امامت فرزندانت و اختصاص داشتن بهشت به پیروان تو و اختصاص آتش به دشمنان تو شهادت داده است.


اصیل بودن عقیق و استفاده آن در مکان هایی که دارای انرژی منفی هست مثل مکان های سکونت و محل کار که افراد گوناگونی با نیروهای مثبت و منفی در آنجا وجود دارند مانند آپارتمان ها، کارخانه ها و... توصیه می گردد که این عقیق را به همراه داشته باشند.

 

عقیق


5- سنگ فیروزه

 

فیروزه نوعی از سنگ است که در لغت عربی معنی آن ظفر است. معدن سنگ فیروزه در استان خراسان است. در بازار دو نوع از سنگ فیروزه به نام های نیشابوری و دامغانی وجود دارد که سنگ نیشابوری بهتر از سنگ دامغانی است. یکی از خاصیت های سنگ  فیروزه این است که نگاه کردن به آن موجب روشنایی چشم می شود. امام صادق(ع) می فرمایند: فقیر نمی شود دستی که انگشتر فیروزه در آن باشد و نیز رسول خدا(ص) می فرمایند: خداوند دستی که در آن انگشتر فیروزه باشد را محروم بر نمی گرداند.


برای به همراه داشتن سنگ فیروزه خاصیت هایی ذکر شده است که عبارتند از:


1- برای داشتن فرزند 
2- موجب بی نیازی و دور شدن از فقر و تنگدستی می شود.
3- در مستجاب شدن دعا بسیار مؤثر است.
4- موجب پیروزی و موفقیت در کارها می شود.
5- دور شدن دردها و ناراحتی ها از شخص می شود.
6- باعث باز شدن سینه می شود.
7- قوت دل را زیاد می کند.

8- موجب برآورده شدن حاجت  می شود.

 

یکی از یاران امام هادی (ع) از آن حضرت برای زیارت امام علی اجازه سفر به سرزمین طوس  را گرفت. امام هادی(ع) به او فرمودند: انگشتری با نگین عقیق زرد به همراه خود داشته باش که بر روی آن جمله  «ماشاءالله لاقوه الا بالله استغفرالله» حک شده باشد و قسمت دیگر نگین اسم «محمد و علی» حک کن. یار امام (ع) می گوید: از نزد امام هادی(ع) بیرون آمدم و انگشتری را مطابق دستور امام فراهم کردم و دوباره برای خداحافظی به سوی امام رفتم. ایشان فرمودند:

 

انگشتری دیگر با نگین فیروزه بایستی همراهت داشته باشی که در بین سرزمین طوس و نیشابور شیری با تو روبه رو می شود و جلوی قافله را می گیرد و نمی گذارد حرکت کنند.، تو به سوی آن شیر برو و انگشتر را نشانش بده، به او بگو مولای من می گوید از راه کنار برو. بعد فرمودند: باید نقش حکاکی شده در روی انگشتر الملک لله و قسمت دیگرش «الملک لله الواحد القهار» باشد که انگشتر حضرت علی (ع) این نقش را داشته است که آن به عنوان سپری در برابر درندگان و عامل پیروزی در جنگها بود.

 

سنگ فیروزه

 

6-یاقوت

 

سنگ یاقوت از انگشترهای دیگر برتراست و قرآن کریم در سوره الرحمن به سنگ یاقوت اشاره کرده است این سنگ دارای خاصیت هایی است مانند:

 

الف) موجب از بین رفتن فقر و تنگدستی می شود.

ب) موجب بزرگی شخص می شود.

ج) موجب از بین رفتن پریشانی می شود.

 

پیامبر اکرم (ص) به امام حسین (علیه السلام) فرمودند:  فرزندم، انگشتر یاقوت و عقیق به دست کن که فرخنده و مبارک است و هرگاه کسی به آنها نگاه کند نور صورتش زیاد می شود و یک رکعت نماز با آن دو، برابر با هفتاد رکعت نماز بدون آنها است.
 
یاقوت نشانه شرافت شخص مؤمن است و بهتر است بر روی سنگ یاقوت ذکر (لااله الا الله الملک الحق المبین) حک شود. کسی که انگشتر یاقوتی را دردستش می گذارد در چشم مردم با شکوه و جلا و هیبت نشان داده می شود و از این جهت به افرادی که دارای موقعیت های اجتماعی، سیاسی و... هستند سفارش  می شود که در موقع شرکت در جلسه های مهمشان خصوصاً زمانی که نیاز به ارائه شخصیت با شکوه در کنار مخاطب دارد از این انگشتر استفاده کند. یاقوت رنگ های گوناگونی دارد مانند سرخ و کبود و زرد و سفید که بهترین آن سرخ بهرمانی است و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

یاقوت

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

بهترین سنگ انگشتر برای خانم ها

سنگ های قیمتی از قدیم الایام تا به امروز جایگاه خاصی در بین بانوان و آقایان داشته اند. در روایات اسلامی نیز به همراه داشتن انگشتری که در آن از این نوع سنگ ها کار رفته باشد سفارش شده است

خواص انواع سنگ های انگشتر برای کار و زندگی

سنگ هایی که روی انواع انگشترها استفاده می شود نه تنها زیبایی ویژه ای به دستان فرد هدیه می دهند، بلکه تاثیرات بی نظیری در کار و زندگی نیز دارند.

سنگ های قیمتی ایران کدام اند؟

سنگ های قیمتی ایران از جمله سنگ های گرانبها و اصولا کم یاب هستند که از معادن مختلف استخراج می شود، این سنگ ها در ساخت جواهراتی بی نظیر و خیره کننده استفاده می شود.

سنگ های زینتی سبز رنگ

قطع به یقین زمرد یکی از معروف ترین سنگ های قیمتی به حساب می آید. این سنگ زیبا رنگ خیره کننده ای دارد. در این مقاله باخواص زمرد و سایر سنگ های سبز رنگ آشنا شوید.

سنگ های زینتی ایران

<p>سنگ های زینتی محبوبی در نقاط مختلف جهان وجود دارند که کاربردهای زیادی به ویژه در صنایع جواهر سازی دارند. در کشور ما نیز از قدیم الایام توجه ویژه ای به سنگ های زینتی می شده است. و حتی گذشتگان به وجود خواص جادویی در سنگ ها اعتقاد داشتند.</p>

از سنگ های زینتی و خواص آنها چه می دانید؟

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد