چگونه از کیفیت سنگ جواهر مطمئن شویم؟
  • 2022-11-19

چگونه از کیفیت سنگ جواهر مطمئن شویم؟

خرید سنگ جواهر نیاز به دقت بالایی دارد به این دلیل که این سنگ ها در صورت اصل بودن علاوه بر ارزش مادی دارای زیبایی خیره کننده ای هستند در خرید سنگ جواهر کیفیت سنگ بکار رفته در آن اهمیت بالایی دارد. سنگ های قیمتی زیبایی جواهر را دو چندان می کنند و موجب درخشندگی هر چه بیشتر جواهر می شوند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به دنبال سنگ های قیمتی گرانبها برای جواهرات خود هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا بر دانستنی های شما در رابطه با سنگ های قیمتی بیشتر افزوده شود.


سنگ قیمتی چیست؟


اکثر سنگ های قیمتی کریستال های معدنی هستند که در صورت برش و صیقل دادن می توان از آنها برای تزئین جواهرات استفاده کرد به عنوان مثال می توان به الماس، زمرد، یاقوت کبود، یاقوت سرخ و تورمالین اشاره کرد. با این حال، برخی از ارگانیک ها نیز در دسته سنگ های قیمتی قرار می گیرند، مانند کهربا، مروارید و جت و کوپال. اگرچه آنها کانی نیستند، اما هنوز می توان آنها را برش داد، جلا داد و برای زینت جواهر استفاده کرد.

مواد معدنی و ارگانیک به دلیل زیبایی، کمیاب بودن و دوام آنها در هنگام استفاده برای ساخت قطعات جواهرات انتخاب می شوند به همین دلیل، همه کانی ها نمی توانند سنگ های قیمتی باشند، زیرا بسیاری از آنها ارزش زیبایی شناختی یا اقتصادی ندارند. سلیقه ها و مدها در طول زمان تغییر می کند، همانطور که محبوبیت سنگ های قیمتی فردی تغییر می کند با این حال، میل به جواهرات زیبا و چشم نواز همچنان وجود دارد و بیشتر خریداران مایل اند جواهراتی خریداری کنند که در عین گرانبها بودن زیبایی فوق العاده ای هم داشته باشد.


تعیین کیفیت سنگ های قیمتی جواهر

 

خرید سنگ های قیمتی رنگی یا جواهرات آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست، زیرا درست مانند سایر فلزات گرانبها یا سنگ هایی مانند الماس، جواهرات رنگی نیز باید با کیفیت خریداری شوند. تعیین کیفیت سنگ قیمتی یکی از مهمترین مواردی است که هم جواهرسازان و هم مشتریان باید قبل از خرید نگین انجام دهند.بنابراین چگونه مطمئن شوید که سنگ قیمتی که خریداری می کنید ارزش قیمتش را دارد؟ برخی از معیارها هستند که در تعیین کیفیت سنگ جواهر به ما کمک شایانی می کنند این معیارها عبارت اند از:


رنگ


یکی از فاکتورهای کیفی مهم سنگ های جواهر، شدت رنگ آن ها است که با ارزش ترین آن ها دارای رنگی عمیق و متمرکز است. رنگ انواع سنگ های قیمتی بسته به گونه های جواهر می تواند بسیار متفاوت باشد رنگ یک سنگ قیمتی را می توان بر اساس نحوه برش آن تعیین کرد. یک سنگ قیمتی نیز قبل از اینکه در بازار به فروش برسد، تحت فرآیندهای مختلف قرار می گیرد این فرایندها مانند استفاده از حرارت بالا، تزریق رنگ، روغن یا رزین، درمان های سطحی و پوشش ها، و درمان های لیزری است. با استفاده از رنگ سنگ ها هم می توان کیفیت سنگ جواهر را مشخص کرد در ادامه به تعیین رنگ هر کدام از سنگ جواهر خواهیم پرداخت:

 

 فاکتورهای کیفی مهم سنگ های جواهر


یاقوت کبود که در رنگ های مختلف یافت می شود، آبی است یاقوت کبود آبی با ارزش بالا، یاقوت کبود کشمیر است که دارای رنگ آبی پر رنگ است، با ارزش ترین آن ها رنگ آبی متوسط تا تیره دارند در واقع با ارزش ترین رنگ در زمرد سبز اشباع، با تنی متوسط تا کمی تیره است. ظاهر یک جواهر رنگی ترکیبی از بسیاری از عوامل مجزا است که هر یک به عوامل دیگر مرتبط و تحت تأثیر قرار می گیرند.


به دنبال سنگ‌هایی باشید که حتی در شرایط نور کم هم به زیبایی می درخشند در حقیقت رنگ مهمترین عامل در تعیین کیفیت سنگ جواهر است.رنگ سنگ قیمتی را به طور دقیق بررسی کنید این نشان می دهد که باید رنگ سنگ های قیمتی را در نورهای مختلف مشاهده کنید. شاید از خود سوال کنید چرا به انجام این کار نیاز دارید؟ به یاد داشته باشید که شدت نور در طول روز متفاوت است با این حال، هنگامی که یک سنگ رنگی با کیفیت بالا می بینید، باید زیر همه نورها خوب به نظر برسد.


وضوح


فاکتور اساسی بعدی برای کیفیت یک سنگ قیمتی، شفافیت آن است این تنها به این معنا نیست که گوهر چقدر شفاف است بدیهی است که هر چه سنگ شفاف تر باشد، سنگ قیمتی تر خواهد بود.وضوح بر اساس ارزیابی خصوصیات درونی و بیرونی یک جواهر ارزیابی می شود این ویژگی ها شامل اجزایی است که در داخل سنگ قیمتی وجود دارد و لکه های موجود در سطح، وضوح سنگ را مشخص می کند. 

برخی از عیب‌هایی هستند که فقط با ذره‌بین می‌توانید آن‌ها را ببینید، در حالی که برخی را می‌توانید به سرعت با چشم غیر مسلح ببینید در واقع هر چه ضمائم یا لک کمتر باشد، سنگ قیمتی تر خواهد بود.جواهراتی مانند یاقوت، زمردو یاقوت کبود درخشندگی خاصی دارند که به وضوح دیده می شود.


اندازه


اندازه نیز هنگام خرید نگین نشان دهنده کیفیت سنگ جواهر است، اندازه شامل وزن و قطر رو به بالا هر نوع سنگ جواهر است و با ارزش آن ارتباط مستقیم دارد. 


قیراط


قیراط واحدی برای اندازه گیری وزن یک سنگ قیمتی به حساب می آید در واقع  یک قیراط معادل 1/5 گرم یا 200 میلی گرم است با این حال، قیراط هم  مانند  وزن و اندازه ارزش سنگ جواهر را به خوبی نشان می دهد.

قیمت


سنگ های قیمتی طبیعی اصیل مانند یاقوت سرخ، یاقوت کبود با توجه به وزن، قیراط و رنگ، هزینه های متفاوتی دارند و در مقایسه با آنها در بالاترین سطح قرار دارند در همین حال، سنگ های قیمتی تقلبی یا مصنوعی معمولا قیمت پایین تری خواهند داشت.

وزن


یک سنگ قیمتی مصنوعی متراکم تر از یک سنگ قیمتی واقعی است، بنابراین کمی سنگین تر است بنابراین هنگام تعیین یا مقایسه سنگ های قیمتی، باید آنها را در دست خود قرار دهید و می توانید تشخیص دهید که کدام یک واقعی و کدام یک تقلبی است. 


ظاهر 


یک سنگ قیمتی واقعی یک عنصر طبیعی است که مستقیماً از معادن استخراج می شود و بنابراین دارای زیبایی فوق العاده ای است.سنگ‌های قیمتی طبیعی از معادن استخراج می‌شوند و علاوه بر تراش و صیقل دادن، تحت هیچ گونه عملیات درمانی قرار نگرفته‌اند در حالی که سنگ های مصنوعی در آزمایشگاه تولید می شوند.

 

ظاهر سنگ جواهر


برش


برش چیزی است که به یک سنگ قیمتی زیبایی و درخشندگی می بخشد. به نسبت برش توجه کنید  باید نور را به صورت یکنواخت و بدون هیچ گونه ناحیه تاریک منعکس کند یک سنگ با تناسب ضعیف معمولاً نور را مستقیماً می پذیرد بنابراین درخشندگی سنگ قیمتی را کاهش می دهد.

مزایای خرید آنلاین سنگ های قیمتی

خرید آنلاین سنگ های قیمتی این روزها بسیار رایج تر از قبل است به این دلیل که افراد تمایل دارند در خانه به راحتی خرید خود را انجام دهند در واقع بدون حضور فیزیکی می توان همه محصولات وب سایت را به طور کامل مشاهده کرد.
فرقی نمی کند، چه در حال خرید سنگ های قیمتی برای هدیه دادن به یکی از نزدیکان خود باشید و چه برای مجموعه جواهرات شخصی خود، ممکن است به فکر جستجوی آنلاین سنگ های قیمتی خود باشید. نه تنها می توانید طیف گسترده ای از سنگ های قیمتی را برای طراحی سفارشی پیدا کنید، بلکه می توانید از مزایای بسیاری دیگر از خرید آنلاین سنگ های قیمتی بهره مند شوید.
شاید تعجب کنید که بدانید امروزه بیشمار سنگ قیمتی در بازار وجود دارد و یادگیری نام آنها اهمیت بالایی دارد. شما ممکن است با سنگ های قیمتی روبرو شوید که با دو نام شناخته می شوند، مانند "بالسا یاقوت" که در واقع اسپینل قرمز است یا "زمرد عصرگاهی" که پریدوت است. شناختن نام سنگ، شما را در خرید یک سنگ جواهر زیبا و اصل یاری خواهد کرد.


خرید آنلاین سنگ های قیمتی شل به جای رفتن به بازار جواهرات چندین مزیت دارد از جمله:


شما می توانید از راحتی و حریم خصوصی خانه یا محل کسب و کار خود خرید کنید، بدون اینکه مجبور باشید در میان جمعیت و سایر خریداران حرکت کنید. علاوه بر این، می‌توانید 24 ساعت در روز خرید کنید و خرید را در زمانی که برای شما راحت‌تر است انجام دهید. از طرفی شما به راحتی و با آرامش بیشتری خرید کنید از طرفی مجبور نیستید با فشار فروشندگان مقابله کنید شما می توانید تا زمانی که می خواهید تصمیم بگیرید که چه چیزی و چه زمانی می خواهید بخرید.

سخن پایانی

خرید یک سنگ قیمتی طبیعی به آن سادگی که به نظر می رسد نیست تعیین کیفیت یک سنگ قیمتی یکی از مهمترین کارهایی است که مشتریان قبل از خرید سنگ قیمتی باید انجام  دهند.چگونه یک سنگ قیمتی واقعی و تقلبی را تشخیص دهیم؟
سنگ های قیمتی مصنوعی دارای خواص فیزیکی، نوری و شیمیایی مشابهی با همتایان طبیعی خود هستند اما سنگ های مصنوعی مانند سنگ های قیمتی طبیعی طالع بینی انرژی یا قدرت جادویی ندارند.ظاهر سنگ های قیمتی رنگی ترکیبی از عوامل مجزای فراوانی است که هر کدام به عوامل دیگر مربوط می شوندکه تحت تاثیر همان عوامل قرار می گیرند.

 

خرید سنگ جواهر

 

در حالی که هیچ سیستم رسمی پذیرفته شده ای برای درجه بندی سنگ های قیمتی رنگی وجود ندارد، این معیارها هنگام تعیین کیفیت یک سنگ، قیمتی طبیعی در نظر گرفته می شوند. خرید سنگ جواهر نیاز به دقت بالایی دارد به این دلیل که این سنگ ها در صورت اصل بودن علاوه بر ارزش مادی دارای زیبایی خیره کننده ای هستند در خرید سنگ جواهر کیفیت سنگ بکار رفته در آن اهمیت بالایی دارد. بنابراین برای تعیین کیفیت سنگ های قیمتی رنگی، کارشناسان بر چهار معیار رنگ، برش، شفافیت و قیراط تکیه می کنند. 

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

ایده استفاده از جواهرات برای فصل های مختلف

ایده های مختلفی برای استفاده از جواهرات متناسب با فصل وجود دارد که می تواند زیبایی ظاهری افراد را دوچندان کند. برای مثلا فصل پاییز از جواهراتی با رنگ های پاییزی مثل نارنجی می توان استفاده کرد. در این مقاله به بررسی انواع جواهرات ترند متناسب با فصل می پردازیم.

طلای آب شده چیست و چه ارزشی دارد؟

به طلایی گفته می‌شود که یک بار ساخته شده، اما دوباره به کارخانه طلاسازی برگشت داده می‌شود تا در آنجا ذوب شود و دوباره به چرخه تولید بازگردد. بنابراین هر کالا یا محصولی از انگشتر و گردنبند گرفته تا شمش که در ساخت آن از طلا استفاده شده باشد را می‌توان ذوب و دوباره استفاده کرد و به همین خاطر، به عنوان طلای آب شده از آن یاد می‌شود

مهم ترین نکات خرید سرویس جواهر کدام اند؟

برای خرید سرویس جواهر باید برخی نکات را رعایت کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را طبق سلیقه خود داشته باشیم.

انواع گردنبند جواهر را بشناسیم

انواع گردنبند جواهر زیبا هستند ، گردنبند زیبا به زنان زیبایی و جذابیت بیشتری می بخشد.مواد استفاده شده برای گردنبند ،طلا، نقره، سنگ های گران قیمت، کریستال و شیشه هستند. اغلب مدل جواهرات عناصر مختلفی از اشکال و اندازه ها دارد که در وسط آن بزرگتر هستند. محبوبترین جواهرات گردنبندهای طلا همراه با الماس، یاقوت، زمرد، یاقوت کبود و مروارید هستند.

معرفی برندهای مطرح جواهرات

انواع برند معروف طلا و جواهر در سرتاسر دنیا وجود دارد که علی‌رغم قیمت‌های بسیار بالایی که دارند، همچنان تقاضا برای مارک‌های گران‌قیمت جواهرات مردانه و زنانه همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. با میلیاردها دلاری که سالانه در بازار طلا و جواهر خرج می‌شود،

انواع گوشواره جواهر را بشناسیم

گوشواره جواهر معمولا از فلزات گرانبها و انواع سنگ های قیمتی مانند مروارید، الماس، کهربا و... تشکیل می شوند این زیورالات جذب در مدل های مختلف طراحی و ساخته می شود که زیبایی منحصر به فردی دارد.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد