6 راه طلایی کوچک کردن انگشتر که هر خانمی باید بداند!
  • 2023-04-15

6 راه طلایی کوچک کردن انگشتر که هر خانمی باید بداند!

تغییر سایز انگشتر اگرچه بهتر است توسط متخصص انجام شود اما کاری است که در منزل انجام می شود. از این رو در این مقاله سعی کرده ایم ترفند هایی را توضیح دهیم که به کمک آن ها می توانید خودتان در منزل سایز انگشتر را کم و زیاد کنید. برای آشنایی با این روش ها تا انتها با ما همراه باشید.

 

معنی تغییر سایز انگشتر

 

انتخاب و استفاده از سایز صحیح انگشتر از این نظر حائز اهمیت است که احتمال گم شدن آن و آسیب رسیدن به انگشتان را کاهش می دهد. زمانی که حلقه گشادی به دست می‌ کنید، دائماً روی انگشت شما حرکت می ‌کند و احتمال افتادن و در نتیجه شکستن، ضربه خوردن یا گم شدن حلقه زیاد است.


اگر خیلی سفت باشد و آن را به انگشت خود فشار دهید، به احتمال زیاد نتوانید آن را بیرون بیاورید و باعث آسیب به انگشتا نتان شود. سفت بودن انگشتر می تواند از جریان خون به انگشت جلوگیری کند و منجر به کبودی و تورم انگشت شود. برداشتن انگشتر از انگشت متورم نیز باعث دردسر و درد بسیار می شود.


بنابراین راه منطقی و صحیح این است که همیشه انگشتر را به اندازه دست خود بخرید. زمانی که اندازه دست شما به دلایل مختلف مانند چاقی یا ضعف و یا در نتیجه برخی بیماری ها تغییر می کند، باید سایز انگشتر را نیز تغییر دهید تا از همه احتمالاتی که در بالا به آن اشاره کردیم دوری کنید.


بهترین سایز انگشتر، انگشتری است که به اندازه انگشتر باشد و زیاد حرکت نکند. توجه داشته باشید که اندازه متوسط و کل برای همه اعمال نمی شود. زیرا برخی از افراد درشت یا قد بلند هستند و در نتیجه سایز انگشت آنها با اندازه دست افراد کوچک و کوتاه قد نیست. قبل از انتخاب و خرید انگشتر های طلای مختلف، حتما باید اندازه مناسب انگشتان خود را پیدا کنید

 

چه زمانی انگشتر باید کوچک شود؟

 

اگر ناگهان متوجه شدید که حلقه شما کوچک شده و روی انگشت شما حرکت می کند، اولین و مهمترین قدم این است که علت اصلی را پیدا کنید. انگشت شما به دلایل زیادی می تواند ناگهان تغییر اندازه دهد و کاهش ناگهانی دما و کاهش وزن می تواند یکی از این دلایل باشد.

 

علاوه بر این، برخی شرایط باید در نظر گرفته شود. خیلی مهم است که در زمان خرید در چه وضعیتی بوده اید، مثلا بارداری می تواند یکی از این دلایل باشد که کاملا مشخص است. اما دلایلی وجود دارد که برای شما واضح نیست، مانند خوردن غذای شور قبل از خرید، که به طور شگفت انگیزی می تواند بر اندازه انگشت شما تأثیر بگذارد.شاید بدن شما به تغییرات دما بسیار حساس است و اندازه انگشت شما با تغییرات دما تغییر می کند. اگر هر یک از این دلایل در مورد شما صدق می کند، بهتر است حلقه خود را نبرید.

 

روش های مختلف برای تغییر اندازه انگشتر


برای تغییر اندازه انگشتر های طلا و نقره می توان از چندین روش مختلف استفاده کرد. بدون شک بهترین و مطمئن ترین راه سپردن انگشتر به متخصصی است که با ابزارهای حرفه ای در کمترین زمان و کمترین خطر، انگشتر را کوچک یا بزرگ کند. اما اگر نمی ‌خواهید این کار را انجام دهید، چند راه وجود دارد که می ‌توانید اندازه انگشتر خود را خودتان تغییر دهید. در زیر تمامی روش های حرفه ای و روش های خانگی تغییر سایز انگشتر را نوشته ایم.

 

بزرگ یا کوچک کردن حلقه توسط متخصص

 

بزرگ کردن یا کوچک کردن انگشتر توسط متخصصان و جواهر سازان به چند روش مختلف انجام می شود:

 

تغییر اندازه حلقه با برش و جوش

 

جواهر سازان حلقه را برش می دهند تا آن را بزرگتر یا کوچکتر کنند و سپس دوباره به هم جوش می دهند. در نهایت حلقه دقیقا در همان قسمتی که برش ایجاد شده ساخته می شود. به این ترتیب برای کوچکتر کردن انگشتر ابتدا طلا فروش انگشتر را بریده و قسمتی از آن را بریده و کنار می گذارد تا حلقه سفت شود. سپس دو سر آن به هم جوش داده می شود و حلقه به حالت دایره ای خود باز می گردد.برای بزرگ کردن انگشتر، پس از بریدن انگشتر، جواهرساز آن را به اندازه دلخواه دراز می کند. سپس از فلزات دیگر برای پر کردن این شکاف استفاده می کند.

 

چه زمانی انگشتر باید کوچک شود

 

سایز بندی انگشتر با مهره های فلزی(Sizing Beads)

 

در این روش جواهرساز دو گلوله فلزی از طلا یا سایر فلزات گرانبها را به قسمت داخلی باله حلقه جوش می کند. این یکی از روش های غیر دائمی برای تغییر اندازه انگشتر است و همچنین یک راه مقرون به صرفه محسوب می شود. از این توپ ها برای کوچک کردن حلقه تا نصف اندازه استفاده می شود.

 

پیشنهاد می کنیم ابتدا آن را امتحان کنید و ببینید که آیا شما را آزار می دهد یا خیر. زیرا برخی افراد با این توپ های فلزی خیلی راحت نیستند اما این روش بسیار عالی است زیرا به ظاهر و استحکام حلقه آسیبی نمی رساند. همچنین توجه داشته باشید که استفاده از این قطعات فلزی به تجربه یک جواهرساز نیاز دارد زیرا بسیار ظریف است و خودتان نمی توانید آن را در خانه انجام دهید.

 

کوچک کردن حلقه با حلقه داخلی

 

یکی دیگر از راه های حرفه ای برای تغییر اندازه حلقه ها، افزودن یک لایه فلز حلقه به فضای داخلی حلقه است. این انگشتر به شکل نعل اسب است و در اصل فنری برای سهولت استفاده است.

 

میله های اندازه گیری

 

در این روش جواهرساز یک لولا و قفل در پایین حلقه قرار می دهد تا فرد بتواند به راحتی حلقه را باز و بسته کند. با این روش می توان انگشتر را چندین اندازه کاهش داد، اما توصیه می کنیم قبل از سفارش یک نمونه را امتحان کنید تا ببینید در دستتان راحت است یا نه.

 

تغییر سایز انگشتر با ترفند های خانگی

 

اگر به دلایلی نمی خواهید به جواهر فروش و متخصص تعمیر جواهرات مراجعه کنید، راه هایی برای بزرگ کردن یا کوچک کردن انگشتر وجود دارد که می توانید خودتان در خانه انجام دهید. در زیر روش های کوچک و بزرگ شدن انگشتر در منزل را به صورت جداگانه نوشته ایم.

 

روش های کوچک برای ساخت حلقه در خانه

 

روش های کوچک کردن حلقه در خانه شامل استفاده از ابزار اضافی مانند چسب حرارتی، چسب سیلیکونی (آکواریوم)، حلقه پلاستیکی و نخ می باشد.

 


1-از یک حلقه پلاستیکی استفاده کنید

 


یکی از روش های ساده و خانگی تغییر سایز انگشتر طلا، استفاده از تنظیم کننده های پلاستیکی انگشتر است. این محصولات اغلب از سیلیکون ساخته می شوند و بین انگشت و انگشت حلقه قرار می گیرند. البته اگرچه این روش کاربردی است اما تنظیم کننده های پلاستیکی باعث می شوند که حلقه به خوبی روی انگشت قرار نگیرد و احتمال افتادن انگشتر وجود دارد.

 

2-استفاده از نخ برای کوچک کردن حلقه

 

یکی از قدیمی ‌ترین و کلاسیک ‌ترین روش ‌های تغییر اندازه حلقه ‌ها، رزوه‌ کشی است. همان نخ خیاطی که هر خانه حداقل یک قرقره از آن دارد می تواند به شما در سفت کردن حلقه کمک کند. برای این کار کافی است با حوصله و دقت کافی نخ را دور حلقه بپیچید.

 

اگرچه این روش کاملاً ارزان و کاربردی است، اما در نظر داشته باشید که به زیبایی انگشتر شما لطمه می زند. بنابراین هر بار که دست خود را حرکت می دهید، می توانید نخ های پیچیده شده دور حلقه را ببینید که چندان جالب به نظر نمی رسد.

 

3-استفاده از چسب حرارتی برای جمع کردن حلقه

 

شاید بتوان گفت خطرناک ترین گزینه در بین تمامی روش های پیشنهادی استفاده از چسب حرارتی برای جمع شدن حلقه است. زیرا چسب می تواند دست شما را بسوزاند. اما اگر می دانید چگونه با این چسب ها کار کنید یا اگر ریسک می کنید، می توانید از این روش برای تغییر سایز انگشتر به هر اندازه ای که می خواهید استفاده کنید.


برای این کار یک تکه فویل یا مقوا به اندازه یک سکه با چسب حرارتی بچسبانید. سپس یک خلال دندان را به چسب آغشته کنید و چسب را به داخل حلقه، درست در جایی که حلقه زیر انگشت قرار می گیرد، بمالید. با افزودن یک لایه اضافی به انگشتر، این روش جواهرات طلای شما را در جای خود قرار می دهد.

 

4-برای جمع کردن حلقه از چسب آکواریوم یا سیلیکون استفاده کنید

 

این روش همانند روش چسب حرارتی است. برای این کار ابتدا باید انگشتر خود را با آب و صابون بشویید و با دستمال بدون پرز خشک کنید. سپس با کبریت یا خلال دندان یک لایه چسب سیلیکونی یا چسب آکواریومی به سطح زیرین حلقه بزنید. ضخامت چسبی که دور داخل حلقه می زنید به اندازه حلقه بستگی دارد.


اگر در حین کار، چسب در کناره حلقه ساییده شود، باید قبل از خشک شدن آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. سپس حلقه را کنار بگذارید و صبر کنید تا چسب کاملا خشک شود. مدت زمان خشک شدن چسب بستگی به نوع آن دارد و ممکن است یک تا دو روز طول بکشد تا کاملا سفت و خشک شود.

 

روش های کوچک برای ساخت حلقه در خانه

 

روش های بزرگ کردن انگشتر در خانه

 

روش های ساخت انگشتر بزرگ به اندازه ساخت انگشتر کوچک متنوع و آسان نیست و نمی توان آن را به راحتی انجام داد. برای این منظور زرگران از روش های برش و سپس جوش استفاده می کنند. اما دو روش خانگی برای بزرگ کردن حلقه وجود دارد که می توانید خودتان در خانه با سنبه، چکش و انبردست انجام دهید.

 

بزرگ کردن حلقه با استفاده از سنبه و چکش

 

ابتدا صابون را روی سطح حلقه بمالید. سپس مطمئن شوید که با سنبه که یک مخروط فلزی است هم سطح باشد. حلقه را در یک استوانه فلزی قرار دهید و آن را اندازه بگیرید.بعد از این مرحله باید با احتیاط اما محکم با چکش به حلقه ضربه بزنید. زاویه عکس های شما باید پایین باشد و تعداد سنبه بزرگتر باشد زیرا می خواهیم اندازه حلقه را افزایش دهیم. توجه داشته باشید که هنگام ضربه زدن، حلقه را بچرخانید تا همه قسمت ها ضربه بخورند. پس از اتمام کار، حلقه را امتحان کنید و اگر هنوز سفت است، ادامه دهید تا به اندازه دلخواه برسید.

 

حلقه را با انبر دست بزرگ کنید

 

برای بزرگ کردن حلقه در منزل با انبر دست ابتدا قسمتی از سطح زیرین حلقه را علامت بزنید. سپس آنجا را برش دهید تا شکاف ایجاد شود. اندازه را با انبر دست به اندازه دلخواه تنظیم کنید. سپس لبه ها را با سوهان ناخن سوهان بزنید تا تیزی دست شما را خراش ندهد.

 

نکاتی که باید در مورد تغییر اندازه حلقه بدانید

 

باید بدانید که تغییر سایز بدن باعث تغییر سایز انگشتر نیز می شود. یعنی چاق یا لاغری کل بدن می تواند روی چاقی و لاغری انگشتان اثر بگذارد.اندازه صحیح حلقه ممکن است با تغییرات آب و هوا یا نوسانات طبیعی بدن تغییر کند. بنابراین، مهم نیست که حلقه شما چقدر تنگ یا پهن است، سعی نکنید فورا اندازه آن را تغییر دهید.


توجه داشته باشید که پس از تغییر اندازه، حلقه‌ ها از جایی که بریده شده‌ اند و تغییر مکان داده‌ اند، شل می ‌شوند. فرقی نمی کند این برش و جوش روی کدام قسمت از حلقه انجام شود. در هر صورت اگر فشار زیادی به این قسمت وارد شود احتمال شکستگی رینگ زیاد خواهد بود.


همچنین، اگرچه تغییر اندازه انگشتر در خانه ارزان و در دسترس است، اما به هیچ وجه روش مطمئن و معقولی نیست. چون شما حرفه ای نیستید و می توانید به انگشتر آسیب جدی وارد کنید. بهترین کار این است که از طلا فروشی ها و کارشناسان متخصص در این زمینه کمک بگیرید. اگر می دانید هزینه تغییر سایز انگشتر چقدر است، باید بگوییم که به عوامل مختلفی بستگی دارد. از ضخامت انگشتر گرفته تا سنگ های به کار رفته بر روی آن و پیچیدگی طرح انگشتر می تواند بر قیمت تغییر سایز تاثیر بگذارد.

 

کلام آخر:

 

امروز در این مقاله در مورد تعیین و تغییر سایز انگشتر طلا صحبت کردیم و بهترین روش های تغییر سایز انگشتر طلا (کوچکتر یا بزرگتر) را شرح داده ایم. امیدواریم این مقاله و مطالب آن برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با روش های تعیین و تغییر سایز انگشتر طلا آشنا کنیم.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

انواع پایه انگشتر و اهمیت آن در زیبایی و محافظت از جواهر!

انگشتر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع زیورآلات به خصوص در میان خانم‌هاست. البته که استفاده از انگشتر مرد و زن ندارد و تقریباً تمام افراد متأهل اگر از هیچ نوع زیورآلاتی استفاده نکنند حداقل یک انگشتر طلا به عنوان حلقه ازدواج در دستشان دارند.

بررسی انواع رکاب انگشتر نقره

انواع مختلفی از رکاب انگشتر نقره وجود دارد که هر کدام زیبایی خلص خود را دارند، از آن جمله می توان رکاب فیلی، خورشیدی، اشکی و ... را نام برد.

رکاب انگشتر نقره

یکی از قسمت های مهم انگشتر ، رکاب انگشتر نقره است، رکاب انگشتر در طرح ها و شکل های مختلفی ساخته می شود که می توان طرح فیلی، قلم زنی، مخراج کاری، طرح صفوی و.. را نام برد که با سوار کردن نگین های زیبا روی انواع رکاب انگشتر زیبایی آن چند برابر می شود.

تاریخچه انگشتر و نماد آن چیست؟

به دست کردن انگشتر از زمان های دور در جهان رواج داشته اما برای کاربرد دیگری مثلا بزرگان یک کشور از مهرهای انگشتری استفاده می کردند اما بعد ها به زیورآلات تبدیل شده و زن و مرد هر دو استفاده می کردند اما انگشتر در هر انگشت نمادی را نشان می دهد در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم همراه ما باشید.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد