خرید انلاین طلا بدون اجرت
  • 2023-11-18

خرید انلاین طلا بدون اجرت

وضعیت اقتصادی نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان بحرانی ترین دوران خود را می گذراند. تنش بین قدرت های بزرگ جهانی و همچنین رکود اقتصادی در اکثر کشورهای جهان باعث استرس و نگرانی برای آینده در بین همه مردم جهان به ویژه ایرانیان شده است.


با توجه به اینکه ایران در بحرانی ترین شرایط سایر کشورها سپری می کند، مردم به دنبال راهی برای افزایش سرمایه خود هستند تا از آینده خود و خانواده خود مطمئن باشند.از آنجایی که قیمت مسکن در ایران به قدری بالا رفته است که افراد کمی توانایی خرید آن را دارند و درآمد مردم برای سرمایه گذاری های کلان کافی نیست، به دنبال راه های آسان تر و کم ریسک هستند. یکی از این راه ها خرید طلای دست دوم است.


البته در زمان پدربزرگ و مادربزرگ ما این خرید سرمایه گذاری برای آینده محسوب می شد، اما باید توجه داشت که در آن زمان نوسانی در بازار وجود نداشت و افراد کمی برای خرید چنین طلایی تحقیق و بررسی می کردند. با این حال، طلای دست دوم در حال حاضر به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری مطمئن شناخته می شود که البته هم مزایا و هم معایبی دارد.


امروزه با گسترش روزافزون وب سایت ها و دنیای وب، فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارند که محصولات خود را به صورت آفلاین و آنلاین به فروش می رسانند. یکی از انواع این گونه مغازه ها خرید اینترنتی طلا بدون اجرت می باشد که در آن طلای دست دوم به فروش می رسد.

این مغازه ها علاوه بر فروش طلا بدون اجرت اقدام به فروش طلای نو نیز می کنند. برای خرید طلا و جواهرات دست دوم به صورت آنلاین نکاتی را باید در نظر بگیرید زیرا امروزه افراد سودجو در این زمینه هستند که به جای طلا های دست دوم طلا های تقلبی را به مشتریان می دهند. در ادامه همراه ما باشید.

 

طلا بدون اجرت چیست؟


وقتی فردی طلا های دست دوم خود را برای فروش به جواهر فروشی می برد، اگر طلا های دست دوم قدیمی نباشد و قابل تعمیر باشد، طلا فروشی ها آن را تعمیر کرده و با آبکاری آن را مانند طلای نو می کنند. زمانی که جواهر سازان طلا را از مشتریان خریداری می کنند، تنها به ازای مقدار طلای استفاده شده در آن محصول (وزن خالص طلای محصول) پرداخت می کنند و پس از بازیابی طلا، هزینه ای برای طراحی و ساخت پرداخت نمی کنند.

بنابراین طلایی که برای فروش گذاشته می شود قیمتی مستقل از هزینه های تولید یا همان دستمزد دارد و به آن طلای غیر مزدی یا طلای کم دستمزد می گویند. البته با توجه به توضیحاتی که دادیم، مصنوعات طلای آزاد معمولا طرح های قدیمی دارند و ممکن است کیفیت تولید آنها از طلای نو کمتر باشد. معمولا هدف از خرید طلای دست دوم برای افراد تنها استفاده از محصول و زیبایی آن نیست، بلکه قصد دارند با خرید این نوع طلا ها سرمایه خود را پس انداز کنند.


چگونه بفهمیم چقدر باید پرداخت کنیم؟

 

طلای دستمزدی به دو صورت، به صورت درصدی از وزن طلا و یا به صورت ریالی ثابت که توسط کارگاه تولید طلا در نظر گرفته می شود محاسبه می شود. اگر حقوق درصدی باشد قانوناً نباید از 21 درصد بیشتر باشد اما میزان ثابت آن اینطور نیست و نمی توانید استانداردی برای آن تعریف کنید و بستگی به طلایی که ساخته می شود و ظریف کاری روی آن است.

زمانی که می خواهید طلا را از جواهر فروشی یا هر جایی که کارمزد دارد بخرید، حتما بپرسید که هزینه چگونه محاسبه می شود. به این ترتیب، فروشنده می داند که شما معنی قیمت را می دانید و نمی تواند هزینه بیشتری از شما دریافت کند.

 

طلای دستمزدی


چرا مردم ترجیح می دهند طلا را به صورت آنلاین و بدون اجرت خریداری کنند؟

یکی از وسایل و اکسسوری هایی که خانم ها در سرتاسر دنیا برای زیبایی و جذابیت خود از آن استفاده می کنند، زیورآلات طلا و نقره است که در انواع مختلفی مانند: انگشتر، دستبند، گوشواره و گردنبند طراحی شده و هر روز ترند خاصی ایجاد می شود. طلا مانند هر کالای دیگری به بازار می آید، طلا نیز از نو بودن، درخشش خاص خود را دارد و کمتر کسی به دنبال طلای دست دوم می گردد.


امروزه با توجه به شرایط اقتصادی که هر دقیقه قیمت طلا در حال افزایش است، مردم از طلا برای افزایش سرمایه خود استفاده می کنند و هدفشان تنها استفاده از آن به عنوان لوازم جانبی و زیبایی نیست. مردم می توانند با خرید آنلاین طلای بدون اجرت، طلای ارزان تری بخرند. از آنجایی که طلای دست دوم از پرداخت هزینه تولید معاف است و این اقتصادی ترین راه برای سرمایه گذاری است. هنگامی که طلا را به صورت آنلاین می‌ خرید، مواردی وجود دارد که باید رعایت کنید تا از کوچکترین ضرر جلوگیری کنید.

خرید طلای دست دوم به خصوص آنلاین می تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. زیرا نمی توانید قطعه طلای مورد نظر را ببینید و لمس کنید. همچنین، شما فروشنده را نمی شناسید. با توجه به اینکه قیمت طلا در کشور ما متغیر بوده و قیمت آن در حال افزایش است و همچنین این واقعیت وجود دارد که طلای دست دوم به دلیل نبود دستمزد نسبت به نو ارزانتر است اما در آن زمینه نیز افراد سودجو هستند و می توانند طلا های قاچاق و دزدی را بفروشند و خریدار که از آنها طلا بخرد رسید دریافت نمی کند.

چرا؟ چون طلای دست دوم رسید ندارد و می تواند برای خریدار مشکل ایجاد کند و نتوانید ثابت کنید که آن را خریده اید و حتی طلایی که می خرید با عیاراتی که به شما گفته اند مطابقت نداشته باشد، بنابراین حتی ممکن است آنچه شما خریدید، اصلا طلا نیست و مردم عادی نمی توانند طلا را از نمونه های تقلبی تشخیص دهند و تنها با کمک دستگاه های مخصوص می توانید طلای واقعی را از نمونه های تقلبی تشخیص دهید.

آیا رسید و فاکتور اصالت طلا را ثابت می کند؟

نکته ای که همیشه باید در نظر داشته باشید این است که اگر طلای دست دومی که خریداری می کنید رسید داشته باشد، آن رسید دلیلی بر اصل بودن طلا نیست و مردم می توانند برای طلا های تقلبی رسید دریافت کنند و اتحادیه طلا فروشان هیچ رسیدی ندارد. تضمین طلای دست دوم از آنجایی که این قطعه فقط می تواند از فلز زرد باشد یا فقط یک لایه طلا روی آن باشد، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا حد امکان طلای نو را از جواهر فروشی هایی که دارای مجوز صنفی معتبر زرگری هستند، خریداری کنید.

اجرت در طلا به چه معناست؟

وقتی برای خرید طلا به جواهر فروشی می روید، علاوه بر قیمتی که برای وزن و عیار آن می پردازید، باید هزینه طراحی و تولید آن را نیز بپردازید. البته این مقدار بسته به نوع طرح و ظرافت کار متفاوت است.امروزه سکه های طلا وجود دارد که به صورت آنلاین و بدون واسطه به فروش می رسند یا این سکه های طلا مورد استفاده یا فروش قرار می گیرند و شما مجبور نیستید برای آنها هزینه کنید. (قیمت چنین طلایی به ارزش واقعی آن نزدیکتر است). تا چند سال پیش هیچکس باور نمی کرد که می توان طلا را به صورت مجازی خرید.


در خرید اینترنتی طلا حتما به نکاتی توجه کنید

علامت الکترونیکی اعتماد در مکان های فروش طلا:

برای خرید اینترنتی که هزینه زیادی برای شما به همراه خواهد داشت، باید فروشگاه اینترنتی طلا را به دقت بررسی کنید و گارانتی لازم را از فروشگاه دریافت کنید. یکی از نکاتی که اصالت فروشگاه اینترنتی را نشان می دهد، نماد اعتماد الکترونیکی است.

 

 مکان های فروش طلا:

 

(راهنمای جامع و کامل باید در آن صفحه موجود باشد). یک راهنمای جامع و مفید می تواند به مشتری اطمینان دهد که محصول سفارش داده شده بدون هیچ تغییر و مشکلی به دست او می رسد و می تواند با اطمینان کامل محصول مورد علاقه خود را سفارش دهد.

خرید اینترنتی طلا بدون اجرت هزینه چه مزایایی دارد؟

اگر می خواهید برای افزایش سرمایه خود طلا بخرید، بهتر است طلایی بخرید که اجرتی ندارد و ارزش واقعی داشته باشد تا هنگام فروش آن ضرر نکنید. اصولاً برای سود بیشتر از طلای دست دوم استفاده می شود و اگر آنها را فقط برای سرمایه گذاری می خواهید، بسیار بهتر از خرید سکه هستند زیرا می توانید از آنها برای بهبود استایل خود استفاده کنید. این نشان می دهد که شما رشد سرمایه دارید و از آن به عنوان یک ابزار کمکی نیز استفاده کرده اید. به یاد داشته باشید که طلای دست دوم سود بیشتری نسبت به ارز و دلار دارد.
 
با افزایش هر روزه قیمت طلا، همه به دنبال طلای دست دوم هستند و همین امر باعث شده تا هر زمان که نیاز به پول داشتید، طلای دست دوم را خریداری کنید. در خرید اینترنتی طلا و جواهرات ارزان قیمت در صورت به روز بودن وب سایت مورد نظر به قیمت روز طلا توجه کنید. اگر طلای بدون اجرت را از مغازه های معتبر بخرید برای شما بسیار سودآور خواهد بود.

طلا گرانتر است یا جواهرات؟


پورسانت خرید جواهرات به طور قابل توجهی بیشتر از پورسانت خرید طلا است زیرا همانطور که گفته شد سنگ های قیمتی مانند الماس یا برلیان پردازش سختی دارند و در اثر بی دقتی می توانند شکسته و برای سازنده گران شوند. به همین دلیل هزینه ای که برای تراش و پرداخت الماس باید بپردازیم بسیار بیشتر خواهد بود.

بهترین محصولات طلا برای سرمایه گذاری و خرید طلا بدون اجرت کدامند؟


(دستبند طلا بدون اجرت ، دستبند طلا بدون اجرت ، سرویس طلا با اجرت کم، انگشتر طلا بدون اجرت )

علاوه بر سکه های طلا که مردم در کارگاه های طلاسازی می سازند، بسیاری از کارگاه ها از دستگاه های CNC استفاده می کنند. از این دستگاه ها معمولاً برای ساخت سکه های طلای ساده استفاده می شود که ساخت آنها کار سختی نیست. در نتیجه هزینه ها در این موارد زیاد نخواهد بود و تقریبا بدون اجرت است.

ساخت قطعات طلای این دستگاه به زحمت کمتری از کاربر نیاز دارد و از این رو طلای بدون اجرت محسوب می شود. معمولاً وقتی اطرافیان شما می شنوند که قصد دارید برای سرمایه گذاری طلا بخرید، به شما می گویند: «چون کارمزدش کم است، دستبند بخر!». دلیل این ادعا دقیقاً این است که دستبند به زحمت زیادی از طرف سازنده نیاز ندارد و به صورت ماشینی ساخته می شود.

 

بهترین محصولات طلا

 

چرا باید طلا را بدون اجرت یا طلا را با دستمزد کم بخریم؟


گفتیم محصولاتی که ساده و به اصطلاح طراحی مینیمالیستی (مانند انگشتر طلا) دارند یا محصولاتی که فرآیند ساخت آنها بر پایه لیزر است، هزینه طراحی و ساخت کمتری خواهند داشت. امروزه طرفداران بسیاری از طراحی ساده و مدرن هستند. بنابراین طلایی که انتخاب می کنند ترکیب سود کمتری خواهد داشت.

خرید طلای بدون حق اجرت یا ارزان قیمت به معنای خرید طلای با ارزش و کیفیت پایین نیست، بلکه برعکس، طلای بدون حق اجرت یا دست دوم لزوما قدیمی نیست. بسیاری از مواقع فردی که طلا های خود را می فروشد نیاز به پول دارد و سرویس طلا یا دستبند طلای خود را به شکل جدید می فروشد و طلا فروشان این طلا را به عنوان طلای کم ارزش برای فروش عرضه می کنند.

آنچه در این میان حائز اهمیت است این است که پس انداز طلا یکی از راه های خوب حفظ و افزایش ارزش پول است و در شرایط تورمی سختی که با آن مواجه هستیم می تواند ابزاری برای حفظ ارزش دارایی ها باشد. پولی که با زحمت به دست می آید اگر در بانک بماند روز به روز ارزش خود را از دست می دهد!

بسیاری از خانواده ها، زنان خانه دار، زنان شاغل و غیره... هر ماه مقدار کمی از حقوق و پول خود را در قالب خرید طلا پس انداز می کنند، در ضمن اگر طلای ارزان یا بدون اجرت را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند برایشان سود بیشتری خواهد داشت.

طلای ایرانی بهتر است یا خارجی؟

پاسخ این سوال به شما بستگی دارد. البته هنگام خرید طلا فاکتورهای زیادی را در نظر دارید: ظرافت طرح، رنگ طلا، هزینه ساخت، کیفیت و... هر کدام از این عوامل می تواند تعیین کننده باشد. علاوه بر همه اینها، مثلاً طلای ایتالیایی به دلیل ظرافت بالای طرح، هزینه تولید بالایی دارد و اینکه آیا خرید چنین طلایی توجیه اقتصادی دارد یا خیر، بستگی به بودجه شما دارد. اما در اینجا می خواهیم از یک محصول داخلی که در بین خارجی ها محبوبیت دارد حمایت کنیم.

شاید نام طلای یزد را شنیده باشید. این طلا از نظر کارت و مدل های متنوع در ساخت قطعات طرفداران زیادی دارد. طلای یزد معمولاً از 20 عیار ساخته می شود. این طلا شفاف تر و مقاوم تر است. زرگری در یزد به یک صنعت تبدیل شده و هزاران کارگاه در این شهر به زرگری مشغول هستند. اگر بین طلای خارجی و ایرانی یا طلای ایرانی مردد هستید، طلای یزد را در راس لیست خود قرار دهید.


چالش های طلای بدون اجرت

در سال های گذشته و قبل از افزایش چشمگیر قیمت طلا، خرید طلای دست دوم راهی مناسب برای صرفه جویی در هزینه به نظر می رسید، اما کارشناسان مدتی است که با خرید طلای دست دوم اختلاف نظر دارند، در صورت استفاده از طلا، تقلبی و یا طلا آبکاری شده، شناسایی آن دشوار است و می تواند آسیب قابل توجهی ایجاد کند.

به غیر از نا خالصی و عیار پایینی که می شد با رنگ پوشاند، معلوم نیست فردی که قبلاً از این طلا استفاده کرده در چه وضعیتی بوده و وضعیت سلامتی مناسبی داشته و حالش خوب بوده است یا خیر؟ این یکی دیگر از چالش های خرید طلای دست دوم با کارمزد کم است.

 

چالش های طلای بدون اجرت


طلای تقلبی به جای طلای دست دوم


امروزه آنقدر در تولید زیورآلات بدلی پیشرفت کرده اند که شناخت برخی از جواهرات بدلی با طلا را فقط باید به دستگاه ها یا سنگ های خاص سپرد. ممکن است به این بهانه باشد که فاکتور طلا گم شده یا سال ها پیش طلا ها را خریده ایم و اکنون اثری از آن طلافروشی نداریم. طلا های تقلبی را با نام طلای استفاده شده و دستمزد کم به شما می فروشند.

البته به خاطر داشته باشید که بسیاری از افراد برای سکه های طلای جعلی فاکتورهای طلا جعل می کنند. به همین دلیل هر طلای دست دومی که فاکتور داشته باشد دلیلی بر اصل و مرغوب بودن ندارد. نایب رئیس اتحادیه طلا در ادامه تصریح کرد: اتحادیه طلا بر مصنوعاتی که با نام طلای دست دوم فروخته می شود نظارتی ندارد و به مردم توصیه می کند به آنجا مراجعه نکنند زیرا ممکن است فلزات دیگر را پلاک کنند و به عنوان طلای دست دوم بفروشند یا گروهی فرصت طلب ترکیب کنند.

مس، نقره و آلیاژهای زرد را در کارگاه های زیرزمینی انجام می دهد و محصول را به نام طلای دست دوم به اصناف می فروشد که در همین راستا رئیس اتحادیه طلافروشان به مردم توصیه می کند زیورآلات را از واحدهای مجاز خریداری کنند تا در صورت مواجه شدن با مشکل، اقدام به خرید طلا و جواهر کنند. وی همچنین به خریداران مصنوعات طلا و طلای فرآوری شده توصیه کرد: طلا را از محصولات داخلی کنترل شده و با کیفیت بالا خریداری کنند و از خرید خود مطمئن باشند.

اخرین کلام
در این مقاله در مورد موضوع کارمزد طلا و طلا بدون اجرت صحبت کردیم. گفتیم کارمزد مبلغی است که به قیمت به اضافه وزن سکه طلا اضافه می شود اما از فرمول خاصی پیروی نمی کند و کاملا متغیر است. در نهایت به طلای دست دوم اشاره کردیم و گفتیم که خرید این نوع طلا پر ریسک بوده و احتمال وجود درصد بالایی از نا خالصی و حتی طلای تقلبی وجود دارد.بنابراین حتی کارشناسان نیز خرید این نوع طلا بدون اجرت را توصیه نمی کنند.

 
: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

خرید طلا

خرید طلا یکی از کارهای جذابی می باشد که می تواند همراه با نکات بسیار زیاد باشد. این نکات بسیار ضروری هستند و رعایت هر کدام از آن ها می تواند تاثیر بسیار زیادی را بر روی خرید شما بگذارند. به همین علت قصد داریم تا در ادامه به بررسی کامل این نکات بپردازیم. از این رو تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

خرید طلای دست دوم

این روزها بازار طلای دست دوم داغ است چراکه به دلیل اجرت کم یا حتی بدون اجرت مردم می توانند صاحب طلا شوند. اجرت به این معنی می باشد که شما هزینه ساخت آن طلا را به طلافروش می پردازید اما در طلای دست دوم این مورد حذف می شود چراکه یکبار اجرت طلا پرداخته شده است.با این مقاله همراه باشید تا تفاوت طلای نو با دست دوم را دریابید.

جواهرات

جواهرات از جمله زیورالات قیمتی هستند که از گزشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته اند. این زیورالات له انواع انگشتر، دستبند، گردنبند، گوشواره و ... اطلاق می شود که از جنس طلا یت نقره بوده و اصولا با سنگهای گرانقیمت تزیین شده اند.

باید ها و نباید های خرید انلاین طلا بدون اجرت

امروزه با پیشرفت روزافزون وب سایت ها و دنیای وب، فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارند که محصولات خود را به صورت آفلاین و آنلاین به فروش می رسانند. یکی از انواع این فروشگاه ها خرید اینترنتی طلا بدون اجرت می باشد که طلای مستعمل را به فروش می رسانند این فروشگاه ها علاوه بر فروش طلا بدون اجرت اقدام به فروش طلای نو نیز می نمایند. برای خرید اینترنتی طلا و جواهرات بدون اجرت باید نکاتی را در نظر بگیرید زیرا امروزه افراد سودجو در این زمینه هستند که به جای طلاهای مستعمل طلاهای تقلبی را به مشتریان می دهند.

فروش اقساطی طلا و جواهر

فروش اقساطی طلا و جواهر یک راه حل بسیار خوب برای خرید و سرمایه گذاری روی طلا است که به افراد کمک می کند بتوانند محصول موردنظر خود را به صورت قسطی و در بازه های زمانی مشخص شده پرداخت نمایند.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد