خواص تسبیح فیروزه
  • 2024-03-30

خواص تسبیح فیروزه

تسبیح فیروزه ای یکی از معروف ترین و با ارزش ترین تسبیح ها به شمار می رود. خواص تسبیح فیروزه نیز در ترغیب مردم به استفاده از آن نقش اساسی دارد. علت خرید و استفاده از تسبیح فیروزه برای ما مسلمانان تنها به تلاوت و ذخیره ثواب معنوی خلاصه نمی شود و اگر هر فردی خواص تسبیح فیروزه را بداند بدون شک این تسبیح را برای بهره مندی از زیبایی منحصر به فرد و خواص استثنایی آن انتخاب می کند.

با گالری ما همراه باشید تا با خواص و تاثیرات سنگ های تسبیح فیروزه بر ذهن و بدن آشنا شوید و نکات لازم برای اطلاع از قیمت تسبیح فیروزه و خرید آن را دریافت کنید.در ادامه همراه ما باشید.


تسبیح فیروزه اصل


همان طور که می دانید فیروزه یکی از زیباترین و قدیمی ترین سنگ هایی است که ارزش زیادی دارد. بسیاری از افراد علاقه مند به خرید تسبیح فیروزه ای هستند.

زیرا زیبایی بی نظیر این تسبیح و خواص تسبیح فیروزه ای بر ذهن و جسم اجازه نمی دهد که از این تصمیم پشیمان شویم.

تسبیح فیروزه در انواع مختلفی موجود است: تسبیح فیروزه ای اصل نیشابور، تسبیح فیروزه ای تبتی و تسبیح فیروزه مصری به صورت 33 دانه و 101 دانه، لازم به ذکر است که قیمت تسبیح فیروزه با توجه به تعداد و نوع مهره ها قیمت متفاوت خواهد بود.

تسبیح گران قیمت اما در عین حال زیبا و دیدنی را می توان از سنگ فیروزه قیمتی و تزئینی درست کرد. زیرا فیروزه همانطور که قبلا ذکر شد سنگی پرطرفدار و ارزشمند است که علاوه بر ساخت تسبیح در ساخت جواهرات و زیور آلات بسیار ارزشمند و زیبا نیز استفاده شده است.

همچنین سنگ فیروزه معمولا به رنگ آبی است که زیبایی این رنگ و جذابیت و ظاهر این سنگ قیمتی را دو چندان می کند.
انتخاب تسبیح با خواص بی نظیر برای افرادی که در طول روز وقت می گذارند می تواند گزینه بسیار خوبی باشد و شاید این همان تسبیح فیروزه ای اصل با خواص بی نظیر باشد. حال که با ویژگی ها و انواع تسبیح فیروزه آشنا شدید، بهتر است خواص تسبیح فیروزه را بررسی کنید.


ویژگی های تسبیح فیروزه ای اصل


از فواید و ویژگی های تسبیح فیروزه ای چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و این موضوع علاوه بر زیبایی خاص توجه بسیاری از افراد را به این تسبیح جلب کرده است.

خواص تسبیح فیروزه به قدری شناخته شده است که توصیه های زیادی در مورد استفاده از آن شنیده شده است و این توصیه ها باعث شده است که سنگ فیروزه در ساخت تسبیح، انگشتر، جواهرات و زیور آلات استفاده شود، به طوری که می توان از خواص شگفت انگیز آن سود برد.

به طور کلی خواص تسبیح فیروزه اصل در دو بعد خواص درمانی و خواص معنوی محسوس است که در مقاله زیر به بررسی و شرح هر یک از این خواص پرداخته ایم.


خواص درمانی تسبیح فیروزه اصل


همانطور که اشاره کردیم خواص تسبیح فیروزه از نظر شفابخشی و معنویت تایید شده است. با این قیمت به بررسی خواص درمانی این تسبیح می پردازیم تا بیشتر متوجه عظمت و ارزش این تسبیح شوید. خواص درمانی تسبیح فیروزه اصل نیشابور به شرح زیر است:

 

خواص درمانی تسبیح فیروزه


1. یکی از ویژگی های تسبیح فیروزه نیشابور و سنگ آن این است که می تواند از ایجاد آلرژی در افراد جلوگیری کند.
2. بسیاری از مردم توصیه کرده اند که سنگ فیروزه از ضعف چشم جلوگیری می کند. زیرا این سنگ تاثیر بسیار خوبی در بینایی افراد دارد.
3. علاوه بر این، سنگ تسبیح فیروزه شما را از التهاب چشم محافظت می کند.


خواص معنوی تسبیح فیروزه ای اصل


از دیگر جلوه ها و ویژگی های تسبیح فیروزه اصل ذکر شده، خواص معنوی سنگ فیروزه تزئینی و زیبا می باشد. جالب است بدانید که فیروزه به عنوان یک سنگ مشکل گشا شناخته می شود و در گذشته مردم بر این باور بودند که استفاده از مهره های فیروزه و همراه داشتن آن ها تاثیر زیادی در حل مشکلات دارد.

همه این موارد و ویژگی هایی که ذکر شد باعث شده است تا اقداماتی برای خرید تسبیح فیروزه در فروشگاه های معتبر انجام شود تا مردم بتوانند از این موارد بهره مند شوند و حتی این تسبیح را به عزیزان خود هدیه دهند تا از فواید و آثار فیروزه بی بهره نمانند.


تشخیص تسبیح فیروزه ای اصل از تقلبی


رنگ آبی فیروزه ای یکی از معروف ترین و گران ترین رنگ ها برای این نوع سنگ ها به حساب می آید. برای ساخت این محصول معمولا از این نوع سنگ آبی کم رنگ استفاده می شود. پیدا کردن منشا آن چندان دشوار نیست.

اما باید در بررسی و مقایسه قیمت ها و خرید انواع تسبیح فیروزه نیشابوری، مصری و تبتی از هر فروشگاهی مراقب باشید تا متوجه ضرر و زیان نشوید. زیرا تشخیص فیروزه حتی برای افراد حرفه ای نیز کار بسیار دشواری است.


متاسفانه در برخی موارد به جای نیشابوری نمونه های کرمانی یا دامغانی با قیمت های بالا به فروش می رسد. بنابراین هنگام خرید حتما از فروشنده گواهی اصالت یا فاکتور معتبر بخواهید.


برای تشخیص فیروزه اصل از نوع تقلبی، سنگ خریداری شده را برای مدت کوتاهی در مقابل آفتاب قرار دهید. اگر رنگ آن کمی تغییر کند، نشان دهنده تقلبی بودن آن است.


سنگ فیروزه تقلبی از پلاستیک فشرده با رنگ آبی ساخته شده است. برای تشخیص رنگ فیروزه ای اصلی، یک سوزن روی آن بکشید. اگر خط عمیقی وجود داشته باشد، جعلی است. فیروزه اصیل نه تنها ضد خش نیست، بلکه می توان از آن برای ایجاد خراش روی شیشه نیز استفاده کرد.


شایان ذکر است گالری امکان بررسی آنلاین قیمت و خرید اینترنتی تسبیح نیشابوری 101 دانه و 33 دانه فیروزه ای، تبتی و مصری را نیز از مدل های ارزان مردانه و زنانه گرفته تا مدل های لوکس و گران قیمت ارائه کرده است.


اهمیت استفاده از تسبیح فیروزه ای

 
فرکانس های شفا بخش کریستال فیروزه شما را به انرژی زمین متصل می کند. مادر طبیعت در یک حالت دائمی تجدید است و فیروزه به شما این امکان را می دهد که این انرژی تجدید شده را در آغوش بگیرید و آن را به سمت شفا خود هدایت کنید.

رنگ آبی این سنگ به طور خاص انرژی آب را مهار می کند و عنصری حیات بخش است که نشان دهنده نشاط و بازسازی است. شما می توانید این انرژی های مختلف را با کمک تسبیح فیروزه محقق نمایید تا از اهداف سلامتی خود پیروی کنید.

 

اهمیت استفاده از تسبیح فیروزه


 
از آنجایی که خواص درمانی کریستال فیروزه قابل برنامه ریزی است، می توانید سنگ خود را برای هر هدفی که می خواهید برنامه ریزی کنید و سنگ شما می تواند به عنوان یک پشتیبان زندگی شخصی برای راهنمایی و حمایت از شما به خوبی عمل کند. خواص درمانی فیروزه فراتر از سلامت جسمانی است و می تواند از سلامت روان شما حمایت کند.
انواع تسبیح فیروزه
 
تسبیح فیروزه ای در رنگ های مختلف فیروزه ای موجود است. فیروزه ای از آبی تا سایه های مختلف سبز تا خاکستری مایل به سبز و زرد موجود است.

رنگ آبی آسمانی که تضاد جذابی با فلزات گرانبها ایجاد می کند، ارزش بیشتری نسبت به رنگ های دیگر دارد. برخی از کلکسیونر ها رگه های ناشی از نا خالصی سنگ ها را به ارزش آنها مرتبط می دانند. رنگ و درخشندگی سنگ هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید، گرما یا اسیدهای ضعیف مختلف بدتر می شود.
 
 در تسبیح فیروزه معمولا از دانه هایی با رنگ های مختلف فیروزه استفاده می شود که زیبایی خاصی به آن می بخشد. برای اکثر موارد استفاده از سنگ های قیمتی، فیروزه با استفاده از سطح بالایی برش داده می شود.

به طور کلی فیروزه بر اساس نا خالصی آن ارزیابی خواهد شد. یعنی مقدار نا خالصی باعث کاهش قیمت آن می شود اما از نظر زیبایی می توان گفت وجود نا خالصی باعث زیباتر شدن سنگ فیروزه می شود. علاوه بر این رنگ سبز طرفداران زیادی دارد.


تفاوت فیروزه عجمی و شجر


همان طور که قبلاً اشاره کردیم فیروزه دو نوع است یکی ایرانی و دیگری شجر تفاوت این دو در رگه هایی است که سنگ در خود دارد.

فیروزه ایرانی قیمت بیشتری نسبت به فیروزه شجر دارد زیرا خطی ندارد و کمیاب تر است. اما قیمت فیروزه به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها صاف بودن است. با توجه به سلیقه خود می توانید نمونه ای از فیروزه شجر یا ایرانی را انتخاب کنید.


برای تقویت چشم و درمان بیماری های چشم فیروزه را به چشم بمالید یا به آن نگاه کنید و یا برای تهیه سرمه از فیروزه استفاده کنید. کسی که شب بینایی خود را از دست می دهد بهتر است از سنگ فیروزه استفاده کند. اگر مردمک سفید یا هر بیماری چشم دیگری دارید، سنگ فیروزه آن را درمان می کند.


سنگ فیروزه برای بهبود گردش خون و افزایش جریان خون در هنگام پارگی رباط ها و تاندون ها، در بافت عضلانی موثر است و بر هیپوکسی، مسمومیت خون و استرس تاثیر مثبت دارد.


نتیجه گیری
همانطور که در مورد ویژگی های تسبیح فیروزه ای اصل نیشابور گفته شد، در انتخاب و خرید این تسبیح جای هیچ گونه تردیدی وجود ندارد.

 

تفاوت فیروزه عجمی و شجر

 

البته لازم به ذکر است که خصوصیات تسبیح فیروزه هیچ ربطی به معدن آن که نیشابور مصر و تبت است ندارد و این آثار از این سنگ قیمتی و تزئینی است.

هنگام خرید تسبیح فیروزه ای یا اطلاع از قیمت تسبیح فیروزه باید به نوع تسبیح و همچنین فروشگاهی که انتخاب می کنید توجه کنید.


زیرا متأسفانه سودجویان به دنبال کسب سود بیشتر از دوستداران این تسبیح گران بها هستند. در این راستا با مراجعه به فروشگاه ها و گالری می توانید از کیفیت و اصالت اجناس موجود اطمینان داشته باشید و خریدی مطمئن و مطمئن داشته باشید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

فیروزه نیشابوری چیست و معادن آن در ایران کدام است؟

سنگ فیروزه یکی از سنگ های با ارزش است که به دلیل زیبایی و ویژگی های منحصر به فردی که دارد از گذشته تا کنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است، در این میان سنگ فیروزه نیشابور یکی از با ارزشترین سنگ های فیروزه محسوب می شود که منبع اصلی آن معادن این سنگ در دامنه جنوبی کوه بینالود است.

چطور فیروزه اصل را از تقلبی آن تشخیص دهیم؟

سنگ فیروزه یکی از سنگ های زیبا و قیمتی است که در انواع مختلفی وجود دارد، فیروزه نیشابور یکی از معروف ترین سنگ های فیروزه است که به رنگ آبی آسمانی بوده و رگه ها و نقطه های سیاه در آن وجود دارد. تغییر رنگ سنگ فیروزه در معرض آفتاب نشان دهنده تقلبی بودن آن است.

ویژگی های درمانی و جادویی فیروزه کدامند؟

سنگ فیروزه علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که دارد از ویژگی های درمانی مانند آرامش قلب، رفع ترس، بهبود سیستم ایمنی و... است که جذابیت و محبوبیت این سنگ را چند برابر کرده است.

انواع فیروزه از نظر منشأ تشکیل؛ خصوصیت بهترین منابع فیروزه جهان چیست؟!

فیروزه از جمله سنگهای زیبا و قیمتی است که برای تزیین انواع زیورالات از آن استفاده می شود. این سنگ در نقاط مختلف جهان یافت می شود و با تواجه به منبعی که از آن استخراج شده کیفیت و ویژگی های متفاوتی دارد.

انواع تراش فیروزه

برای جلوه گر شدن زیبایی سنگ فیروزه نیاز است که آن را تراش دهند. انواع تراش فیروزه مانند تراش بیضی، پیکانی و مسطح وجود دارد که در این مقاله به آن می پردازیم

قیمت سنگ فیروزه خام

سنگ فیروزه از جمله سنگهای زینتی با خواص فراوان است. قیمت سنگ فیزوزه خام بستگی به کیفیت، وزن و رنگ آن دارد در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد