انواع سنگ طلا در طبیعت
  • 2024-04-03

انواع سنگ طلا در طبیعت

چه یک کاوشگر باشید یا به طور طبیعی کنجکاو باشید، دانستن اینکه کدام سنگ ها حاوی طلا هستند می تواند یک چالش باشد.

خواص منحصر به فرد فلز زرد آن را ارزشمند ساخته است و همچنین منجر به استفاده از تکنیک های بسیاری برای یافتن آن در سازندهای مختلف شده است که دارای پتانسیل هواساز هستند. بنابراین، بیایید نگاهی به انواع سنگ طلا در طبیعت بیندازیم.

سنگ هایی که به دلیل داشتن طلا شناخته می شوند

در زیر به تعدادی از انواع سنگ طلا در طبیعت اشاره شده است که آن ها را بررسی می کنیم:

1. کوارتز

کوارتز به طور کلاسیک با طلا هم تراز است. طلایی که در کوارتز ظاهر می شود تقریباً بومی جهانی است، به این معنی که به شکل فلزی موجود در کوارتز کریستالی است.

به طور جهانی غنی ترین سنگ معدن طلای موجود در کوارتز است. اصطلاح مناسب برای کوارتز حاوی طلا، کوارتز اوریفر است. طلایی که از این طریق یافت می شود ساده ترین روش پردازش است.

می توانید به سادگی با یک چکش به آن ضربه بزنید و کوارتز را در اطراف آن له کنید تا زمانی که فقط طلا باقی مانده باشد.

با این حال، اگر واقعاً این روزها قطعه ای پیدا کردید، توصیه می کنم آن را نگه دارید. طلا در کوارتز در واقع در شکل اولیه خود ارزش بیشتری نسبت به وزن طلای ساده در بیشتر موارد دارد.

2. گرانیت

گرانیت یک سنگ پیچیده است و به همین دلیل رنگ های زیادی دارد. این سنگ به عنوان یک سنگ آذرین نفوذی با دانه درشت، غنی از کوارتز، تعریف می شود.

گرانیت اوریفر اغلب حاوی رگه‌های کوارتز طلادار نیز می‌باشد و این رگه‌ها عموماً به دلیل محتوای طلای بالاتر، ابتدا توسط معدن‌کاران جستجو می‌شوند. گرانیت اطراف اغلب حاوی دانه های ریز طلا نیز می باشد که باید از سنگ جدا شوند.

گرانیت اوریفر معمولاً با سیانید شسته می‌شود، فرآیندی خطرناک که شامل استفاده از بسیاری از مواد شیمیایی بد است. گرانیت ابتدا به پودر ریز آسیاب می شود، سپس در محلول سیانید رقیق با کاتالیزور روی شناور می شود.

این روند به طلا اجازه می دهد تا در هنگام رسوب از محلول خارج شود. ضایعات حاصل از این فوق العاده سمی است، اما نتیجه برای معدنچیان طلای خالص است.

گرانیت یک سنگ بسیار رایج است و همه قطعات موجود در آن طلا ندارد. بررسی گرانیت برای ذخایر طلا هنوز یک روش عالی برای جستجوگران است.

شما معمولاً به دنبال شکاف ‌ها برای طلای انباشته ‌شده خواهید بود، اما نشانه‌ای دیگر وجود دارد. بیشتر گرانیت ‌های حاوی طلا حاوی مقدار قابل‌توجهی آهن و کوارتز هستند.

بررسی کوارتز و لیمونیت یا هماتیت می تواند به شما در جهت گیری درست کمک کند. این ذخایر عموماً در مناطقی استفاده می شوند که قبلاً کوارتز آنها استخراج شده است، گرانیت دارای وزن بسیار کمتری از طلا است و در نهایت به پردازش شیمیایی بسیار بیشتری نیاز دارد. 

3. سیترین

سیترین یکی از محبوب ترین سنگ های قیمتی زرد است، اگرچه در رنگ های نارنجی و قهوه ای مایل به نارنجی نیز وجود دارد. رنگ سیترین معمولاً از آهن می آید که با توجه به تمام سنگ های آمیتیست سیترین موجود در بازار که با حرارت عملیات حرارتی شده اند، شگفت آور است.

مقاله مرتبط:

چگونگی تشکیل و تشخیص سنگ طلا

 

سیترین

 

کریستال سیترین که نماد گرما و درخشش خورشید است از زمان های قدیم برای نشان دادن رفاه و کاهش تهاجم استفاده می شده است. این جواهر یک سنگ تولد مدرن برای ماه نوامبر و هدیه سنتی برای سیزدهمین سالگرد ازدواج است.

4. سنگ کهربا زرد

کهربا یک سنگ طلایی مایل به زرد، نارنجی یا قهوه ای شفاف است. کهربا یکی از معدود سنگ های قیمتی (با مرجان و مروارید) است که توسط موجودات زنده تشکیل شده است.

در مورد کهربا، درختان باستانی ماده ای صمغی ترشح می کنند تا شکاف هایی را در پوست خود ببندند که سخت شده و به کهربا تبدیل می شود.

شکل گیری این سنگ به حدود 50 میلیون سال قبل باز می گردد و شواهد نشان می دهد که مردم ماقبل تاریخ جواهراتی را از سنگ های قیمتی کهربا برای قرار دادن در گورها می ساختند.

معنای کهربا در فرهنگ‌های باستانی متفاوت بود، از اعتقادات چینی‌ها مبنی بر اینکه این سنگ روح ببرها را نگه می‌دارد، زنان رومی که مجسمه‌های کهربایی را برای باروری می‌پوشیدند، تا یونانی‌ها که آن را الکترون به معنای «ساخته شده توسط خورشید» می‌نامیدند.

نکات مهم درباره بررسی انواع سنگ طلا در طبیعت

طلا اغلب در مقادیر بسیار کم و مخلوط با مواد دیگر یافت می شود. کاوشگران باتجربه طلا به ندرت به دنبال طلا می گردند، بلکه بیشتر به دنبال سنگ ها و صخره هایی هستند که به داشتن طلا معروف هستند.

• سنگ کوارتز

طلا اغلب در سنگ کوارتز یافت می شود. هنگامی که کوارتز در مناطق یاتاقان طلا یافت می شود، ممکن است طلا نیز پیدا شود.

کوارتز ممکن است به صورت سنگ های کوچک در بستر رودخانه ها یا در درزهای بزرگ در دامنه تپه ها یافت شود. رنگ سفید کوارتز تشخیص آن را در بسیاری از محیط ها آسان می کند.

• آبرفت

آبرفت در مواد فرسایش یافته یافت می شود. آبرفت رسوبی از مواد و رسوبات فرسایش یافته است که در یک منطقه جمع شده است.

با فرسایش طلا و سایر مواد، قطعات کوچک توسط آب و نیروهای دیگر به بستر نهرها و رودخانه ها و دیگر فرورفتگی ها رانده می شوند. از آنجایی که طلا نسبت به سایر مواد طبیعی سنگین‌تر است، در کف این ذخایر می‌نشیند.

• سنگ نفوذی

سنگ نفوذی زمانی تشکیل می شود که ماگمای مذاب بین لایه های سنگ موجود رانده می شود. سنگ نفوذی معمولاً بسیار سخت است و به آرامی فرسایش می یابد.

این اجازه می دهد تا سنگ اطراف توسط باد و آب فرسوده شود و تنها سنگ سخت تر در جای خود باقی بماند. ذرات سنگین، مانند طلا، احتمالاً در مقابل سنگ سخت‌تر تجمع می‌کنند در حالی که مواد سبک‌تر به راحتی دور می‌شوند.

چگونه رگه های طلا را در سنگ پیدا کنیم؟

در شکل اصلی خود، طلا در رگه های آتشفشانی آذرین هیدروترمال (آب گرم) ظاهر می شود و در آنجا همراه با کوارتز، آمتیست، سایر مواد معدنی و سنگ معدن فلزات سنگین رسوب می کند.

مادر لود طلا در کالیفرنیا منطقه ای است که توسط بسیاری از رگه های هیدروترمال پر از کوارتز و طلا متلاشی شده است. تقریباً تمام رگه های کوارتز هیدروترمال در همه جا حاوی مقداری طلا هستند. برای یافتن طلا، ابتدا کوارتز را پیدا کنید.

یک مکان خوب برای جست ‌و جوی سنگ‌های کوارتز دارای طلا، رفتن به جایی است که دیگر معدن‌کاران و کاوشگران قبلاً بوده‌اند.

حتی سنگ هایی که توسط دیگر کاوشگران و همچنین باطله های معدن طلا(باقی مانده)   از آنها عبور کرده اند ممکن است حاوی طلا باشند.

تلاش‌ های شرکت ‌های بزرگ برای استخراج طلا اغلب طلایی را پشت سر می‌گذارند که توسط معدن‌چیان کوچک و جستجوگران آخر هفته با کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر استخراج می‌شود.

به طور کلی، طلا در بالادست از مکان‌ هایی سرچشمه می ‌گیرد که در آن‌ ها به طور فعال لایه‌برداری می ‌شود یا در طول تاریخ از رسوبات شن و ماسه جدا شده است. به دنبال طلا و سنگ های کوارتز حاوی طلا در مناطقی باشید که فعالیت هیدروترمال آتشفشانی در آن رخ داده است. 

 

چگونه رگه های طلا را در سنگ پیدا کنیم؟

 

چندین راه موثر برای پیدا کردن انواع سنگ طلا در طبیعت

برخی ممکن است تعجب کنند که با چه نشانه هایی می توان فهمید که این سرزمین طلا دارد یا نه و برخی نیز ممکن است معتقد باشند که این کار آسان و ساده است، اما در واقع اینطور نیست.

طلا در انواع مختلفی از ذخایر وجود دارد و شاخص های مفید بسیاری وجود دارد که جستجوگران می توانند آنها را به سمت طلا هدایت کنند. مشکل این است که شاخص هایی که باید در یک مکان برای یک نوع سپرده جستجو کنید، همیشه برای دیگری خوب کار نمی کند.

به عنوان مثال، در برخی جاها وجود کوارتز رگه ای بر روی زمین، شاخص با ارزشی برای وجود طلا است، اما در جاهایی که کوارتز رگه ای زیاد است و در جاهایی که وجود دارد، شاخص ارزشمندی نیست.

طلا به وفور اما کاملاً عاری از کوارتز رگه ای است. هیچ راه حل ساده ای برای پیدا کردن انواع سنگ طلا در طبیعت وجود ندارد. در اینجا ده نشانه زمین شناسی طبیعی وجود دارد که به سمت طلا اشاره می کنند.

1- تغییر رنگ. در بسیاری از محلول های معدنی اسیدی سنگ های منطقه را به رنگ روشن تر سفید کرده است. سایر تغییرات رنگ می تواند به دلیل تماس انواع مختلف سنگ باشد. این تغییرات رنگ می تواند نشانگر طلا باشد زیرا طلا اغلب در سنگ های تغییر یافته یا در امتداد تماس های سنگ رخ می دهد.

2- رنگ آمیزی آهن و گوسانس. همه رگه ها کوارتز زیادی تولید نمی کنند. رگه‌های طلادار می‌توانند از کلسیت یا عمدتاً سولفید تشکیل شده باشند که اغلب زمانی که پیریت‌ها به اکسیدهای آهن تبدیل می‌شوند، به لکه‌های آغشته به آهن تبدیل می‌شوند. مقادیر زیاد اکسیدهای آهن مانند هماتیت، مگنتیت و سنگ آهن می توانند شاخص های مطلوب طلا باشند.

3- سنگ بستر کوارتز. گاهی اوقات، تجمعات کوچک مواد رگه کوارتز می تواند نشان دهنده کانی شدن این سنگ در منطقه باشد. گاهی اوقات یک سنگ بستر قابل مشاهده وجود دارد که کاوشگر می تواند آن را ببیند، اما به احتمال زیاد آشکار نخواهد بود. 

4- مناطق تماس سنگ و گسل. بسیاری از رگه‌های کوارتز و دیگر ذخایر طلای سنگ سخت در «زون‌هایی» که در امتداد گسل‌ها یا در تماس دو نوع سنگ مختلف تشکیل شده‌اند، رخ می‌دهند.

5- توپوگرافی صحیح. به‌عنوان یک مفهوم کلی، طلای درشت‌تر تمایل دارد تا در بالادست قرار گیرد. 

6-گسترش مناطق شناخته شده معدنی. به غیر از بدنه‌های لوله‌ای شکل، بیشتر ذخایر طلا در مقیاس کوچک به صورت خطی دارند. معمولاً در امتداد این منطقه خطی رسوب، نهشته‌های جدیدی یافت می‌شود.

سخن پایانی

طلا یک عنصر فلزی و شیمیایی است. عدد اتمی آن 79 و نماد شیمیایی آن Au است. طلا یکی از با ارزش ترین فلزات روی زمین است و معمولا در جواهرات استفاده می شود.

همچنین رسانای الکتریکی خوبی است. پیدا کردن این کانی باارزش در سنگ های مختلف نیازمند دقت و کاوشگری بسیار زیادی است. به همین جهت راهنمایی از افراد خبره در این حوزه می تواند در این روند به شما کمک فروانی کند.جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

تشخیص سنگ طلا در کوه

<p>طلا به عنوان یک عنصر با ارزش در کره زمین شناخته شده است که ارزش بالای آن باعث شده نحوه تشکیل سنگ طلا و را های تشخیص آن مورد توجه قرار بگیرد.</p>

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد