دستبند فیروزه
  • 2024-04-06

دستبند فیروزه

در مقالات گذشته در خصوص سنگ فیروزه و زیور آلاتی که با این سنگ گرانبها طراحی و ساخته می شود، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. به صورت کلی سنگ فیروزه یک سنگ ارزشمند بسیار زیبا است که با رنگ های منحصر به فردی مانند رنگ ‌های آبی مایل سبز، آبی و سبز مایل به زرد در طبیعت یافت می شود.

در برخی از مواقع نیز ممکن است بر روی این سنگ با ارزش و بسیار زیبا، رگه ‌های قهوه ‌ای رنگ و یا طرح های بسیار خاصی وجود داشته باشد.

امروزه به دلیل آنکه نمونه های تقلبی آن در بازار زیاد شده است، برای تهیه این سنگ با ارزش و همچنین زیور آلات ساخته شده با این سنگ مانند گردنبند فیروزه، دستبند فیروزه  و ... بهتر است که به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید.

سنگ فیروزه از زمان های بسیار دور تا کنون مورد توجه جواهر سازان و افراد جامعه قرار داشت و این همه توجه به دلیل زیبایی و رنگ منحصر به فرد آن است.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که امروزه زیبا ترین فیروزه‌ های دنیا از دل معادن نیشابور و هند استخراج می گردند و فیروزه نیشابور به عنوان یکی از بهترین فیروزه های جهان شناخته می شود که نمونه های آن بر روی زیور آلات مختلف طلا مانند دستبندهای فیروزه اصیل در دنیا مشاهده می شود.

در این مقاله از وب سایت کافه طلا قصد داریم تا به بررسی دستبند فیروزه بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دستبند فیروزه:

از زمان های گذشته تا کنون استفاده از سنگ فیروزه بسیار رایج بوده است. دستبند فیروزه به عنوان یکی از زیور آلاتی محسوب می گردد که استایل شما را تحت تاثیر قرار می دهد و بر زیبایی آن می افزاید.

به صورت کلی سنگ ‌های فیروزه از همان زمانی که مورد توجه قرار گرفتند، به عنوان یک سنگ تزئینی زیبا در جواهرات مانند دستبند فیروزه مورد استفاده شدند.

این سنگ زیبا و گرانبها در ترکیب با فلزات گرانبهایی مانند طلا و نقره زیبایی بسیار خاصی را به نمایش می گذارد و به یکی از زیباترین زیورآلات تبدیل می گردد.

فیروزه از زمان های گذشته تا کنون به عنوان یکی از زیباترین سنگ های دنیا محسوب میشد و امروزه نیز نوع نیشابوری آن در دنیا شهرت بسیار بالایی دارد.

در زمان های گذشته برخی بومیان آمریکایی بر این موضوع اعتقاد داشتند که فیروزه خواص درمانی داشته و آن را سنگی بسیار ارزشمند می دانستند.

البته در ابتدا در زمان ایران باستان خواص بی نظیر و منحصر به فرد سنگ فیروزه شناخته شد و به همین دلیل بود که در ان دوره؛ ایرانیان باستان در جواهرات خود از سنگ فیروزه بهره می ‌برند.

این روند تا امروزه نیز ادامه داشت و همچنان در ایرانیان بر این اعتقاد دارند سنگ فیروزه علاوه بر زیبایی خواص بسیار مختلفی دارد.

بنابراین جواهرات بسیار مختلفی در بازار وجود داشته که بر روی آن ‌ها یک فیروزه زیبا می‌ درخشد. از جمله مواردی که باید درباره سنگ فیروزه بدانید به شرح زیر خواهد بود:

  • انگشتر فیروزه و دستبند فیروزه از جمله زیباترین جواهراتی است که می‌ توانید برای خود خریداری کنید.
  • جواهرات فیروزه برای هدیه دادن بسیار مناسب می باشند.
  • سنگ ‌های زیبا قرار گرفته بر روی دستبند فیروزه، شکل ظاهری بسیار زیبایی را برای دستبند به ارمغان می آورد.
  • در صورت مراقبت صحیح از دستبند فیروزه این دستبند بسیار زیبا تا سال ‌های سال با همان زیبایی اولیه در کنار شما باقی خواهد ماند.
  • فیروزها‌ی به کار رفته در دستبند فیروزه در دو نوع عجمی و شجر یافت وجود دارند که فیروزه عجمی فاقد هر گونه رگه‌ ای بوده و کاملا آبی یک دست می باشند؛ اما بر روی فیروزه ‌های شجری رگه ‌های سیاه یا قهوه ‌ای وجود دارد.
  • قیمت سنگ فیروزه عجمی و فیروزه شجری با یک دیگر تفاوت داشته و به صورت معمول فیروزه‌ های یک دست از قیمت بالاتری برخوردار خواهند بود.

ویژگی‌های دستبند فیروزه

ویزگی های دستبند فیروزه بسیار خاص و منحصر به فرد است. دستبند فیروزه نیز به دلیل همین ویژگی ها مورد توجه افراد قرار دارد. البته سنگ فیروزه به عنوان گوهری ارزشمند، دلیل به وجود امدن ویژگی‌ های سنگ فیروزه می باشد.

 

ویژگی‌های دستبند فیروزه

 

به صورت کلی فیروزه به عنوان یک جواهرات مهم و بسیار با ارزش، از جمله عواملی به شمار می آید دستبند فیروزه را با سایر جواهرات متمایز می کنند.  از جمله ویژگی های بسیار منحصر به فرد دستبند فیروزه به شرح زیر است:

رنگ فیروزه:

  • رنگ آبی سنگ فیروزه از طیفی از آبی ‌ها تا فیروزه‌ های مایل به سبز تغییر می کند و البته در دنیا نیز موجود است.
  • رنگ سنگ فیروزه به عنوان نمادی از آسمان و دریا در فرهنگ ‌های مختلف شناخته می ‌شود و ارتباط بسیار خاصی با معنویت دارد.  

نقوش و طرح ‌های منحصر به فرد دستبند فیروزه:

  • دستبند فیروزه به صورت کلی با نقوشی از هنر جواهر سازی تزئین شده است که زیبایی بی نظیری دارد.
  • طرح‌ های به کار رفته در دستبند فیروزه ممکن است الهام گرفته شده از طبیعت، هنرهای محلی، یا نمادهای دینی باشند.

طراحی ‌های مختلف دستبند فیروزه:

دستبندهای فیروزه به اشکال مختلفی طراحی و ساخته می شوند. از جمله دستبندهای طراحی شده از سنگ فیروزه به شکل ها و حالت های صاف، مجاورتی یا حتی با نگین ‌های جواهراتی دیگر می باشد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که این تنوع شکل‌ ها به افراد انتخاب ‌های بیشتری در خرید و استفاده از دستبند فیروزه در استایل های مختلف خواهد داد.

تنوع در اندازه دستبند فیروزه:

یکی دیگر از ویژگی های بسیار خاص دستبند فیروزه، تنوع در اندازه این دستبندها می باشد. از جمله نکات بسیار مهمی که باید بدانید، به صورت زیر است:

  • دستبندهای فیروزه با اندازه‌ های مختلفی طراحی و ساخته می شود تا افراد با اندازه های مختلف مچ دست بتوانند از این دستبندهای زیبا استفاده کنند.
  • تنوع در اندازه دستبند فیروزه از اهمیت زیادی برخوردار است تا دستبند با اندازه مچ فرد هماهنگ باشد.

ساخت دستبند فیروزه با استفاده از فلزات گرانبها:

یکی دیگر از ویژگی های بسیار خاص دستبندهای فیروزه، استفاده از فلزات گرانبها در ساخت آن هاست! به صورت کلی دستبندهای فیروزه اغلب از فلزات گران بها مانند طلا یا نقره طراحی و ساخته می شوند. بعلاوه باید اشاره داشت که این امکان وجود دارد که نخی از جنس هایی مانند چرم یا ابریشم برای ایجاد تنوع و زیبایی در ساخت آن ها مورد استفاده قرار گرفته باشد.

لطافت در تراش و صیقل:

  • دستبندهای فیروزه با تراش و صیقل دقیق ساخته می‌ شوند تا سطحی لطیف و بی ‌نقص داشته باشند.
  • وجود لطافت در تراش و صیقل  سبب جلب توجه بیشتر و همچنین زیبایی این دستبند منحصر به فرد می گردد.

 

خواص بی نظیر دستبند فیروزه

 

خواص بی نظیر دستبند فیروزه بر روی جسم انسان:

همان گونه که بارها اشاره کرده ایم، دستبند فیروزه خواص بسیاری دارد و یکی از خواص آن خواصی است که بر روی جسم آن ها خواهد داشت. استفاده از دستبند فیروزه هم برای بانوان و هم برای آقایان فواید خاصی دارد. از جمله خواص بی نظیر دستبند فیروزه بر روی جسم و سلامتی انسان ها به شرح زیر است:

  • استفاده از دستبند فیروزه، سبب تقویت قلب و دستگاه گردش خون می شود.
  • استفاده از دستبند فیروزه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  • دستبند فیروزه در درمان التهابات ریوی موثر است.
  • شاید عجیب باشد اما دستبند فیروزه برای درمان بیماری های تنفسی نیز مفید است.
  • دستبند فیروزه می تواند انواع سر درد و درد گلو را به بهترین شکل ممکن درمان کند.
  • محققان بر این باور اند که سنگ فیروزه برای کمبود اکسیژن و انسداد رگ‌ ها بسیار مفید است.
  • استفاده از سنگ فیروزه می تواند در درمان دردهای عضلانی موثر باشد و همچنین آن ها را بهبود ببخشد.
  • استفاده از فیروزه برای درمان یبوست و جلوگیری از آن نیز بسیار مفید است.

خواص دستبند فیروزه بر روح و روان انسان ها:

دستبند فیروزه می تواند بر روی روح و روان انسان ها نیز تاثیر گذار باشد. به صورت کلی از زمان های گذشته تا کنون سنگ فیروزه به عنوان یک سنگ آرام بخش یاد میشد و تاثیرات آن بر روی روح و روان انسان قابل چشم پوشی نبوده است. در ادامه به بررسی خواص دستبند فیروزه بر روح و روان انسان ها اشاره می کنیم:

  • دستبند فیروزه آرامش ذهنی افراد را افزایش می دهد.
  • دستبند فیروزه سبب تحریک و راه ‌اندازی نیروهای درونی فرد خواهد شد و انرژی بسیاری به افراد هدیه می دهد.
  • دستبند فیروزه در درمان افسردگی های روحی بسیار موثر است.
  • دستبند فیروزه بیماری‌های روانی افراد را به بهترین شکل درمان می کند و بر روی پیشرفت درمان تاثیر گذار است.
  • دستبند فیروزه انرژی ‌های منفی و چشم زخم را دور خواهد کرد.
  • دستبند فیروزه شادی و نشاط را برای افراد به ارمغان می آورد.
  • دستبند فیروزه سبب افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.
  • این سنگ بسیار زیبا برای از بین بردن ترس و استرس بسیار مناسب است.
  • سنگ فیروزه در تقویت قدرت بیان تاثیر بسزایی دارد.
  • سنگ فیروزه سبب آرامش خاطر افراد می شود و به نوعی ارام بخش و مسکن است.

خواص معنوی سنگ فیروزه:

نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که دستبند فیروزه علاوه بر خواص و مزیت های ذکر شده در فوق، خواص دیگری نیز دارد. این خواص در واقع خواص معنوی سنگ فیروزه محسوب می شود و به شرح زیر می باشد:

  • مصریان باستان از سنگ فیروزه و دستبند فیروزه به عنوان یک سنگ جواهری ارزشمند یاد می‌کردند و اعتقاد آن‌ ها بر این بود که رنگ آّبی فیروزه، نماد حیات است.
  • دستبند فیروزه قابلیت دفع انرژ‌های منفی را داشته و می ‌تواند تمام چاکرای بدن را پاک سازی نماید.
  • افراد زیادی عقیده دارند که سنگ فیروزه آرامش درونی برای استفاده کنندگان خود به ارمغان می ‌آورد و این سنگ سبب کاهش استرس و افزایش حس آرامش خواهد شد. 

 

خواص معنوی سنگ فیروزه

 

نحوه نگهداری از دستبند فیروزه به چه صورت است؟

نکته بسیار مهمی که درباره سنگ فیروزه باید بدانید، این است که سنگ فیروزه سنگی حساس است و در اصطلاح به آن سنگ زنده می ‌گویند و بر اساس شرایط نامناسب و خاص ممکن است دچار خرابی شود و به اصطلاح بمیرد که به آن فیروزه مرده می گویند.

به صورت کلی اگر شرایط نگهداری آن به درست رعایت نگردد، سنگ فیروزه کم کم کیفیت خود را از دست داده و در اصطلاح می میرد. برای نگهداری از این سنگ زیبا نکات بسیار خاصی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • دستبند فیروزه در اثر برخورد با هر گونه مواد شیمیایی، آرایشی، انواع عطر و ادکلن، چربی‌ ها، اسیدها، حرارت و یا قرار گرفتن طولانی مدت در آبمی تواند تغییر رنگ بدهد و انرژی خود را دست داده به اصطلاح بمیرد.  
  • برای شارژ مجدد و یا احیای دوباره این سنگ می ‌توانید آن را 2 الی 4 بار در ماه، در آب جاری شسته و سپس به مدت 20 دقیقه در مقابل نور خورشید قرار دهید
  • نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که فیروزه نباید خیلی در مجاورت نور خورشید قرار بگیرد؛ زیرا آب درون سنگ خشک شده و سبب ترک دار شدن آن می‌ شود.

سخن پایانی:

در این مقاله از وب سایت کافه طلا سعی کردیم تا به بررسی دستبند فیروزه بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران در این خصوص مشورت نمایید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

سنگ فیروزه چیست؟

سنگ فیروزه کانی از جنس فسفات آبدار، آلمینیوم و مس با ساختار بلوری کج وجهی است و بهترین ناحیه از نظرآ ب و هوایی برای تشکیل این سنگ مناطق خشک است، معدن سنگ نیشابور از قدیمی ترین و مهمترین معدن در کشور و در سطح جهان نیز از شهرت و اعتبار خاصی برخوردار است.

فیروزه نیشابوری چیست و معادن آن در ایران کدام است؟

سنگ فیروزه یکی از سنگ های با ارزش است که به دلیل زیبایی و ویژگی های منحصر به فردی که دارد از گذشته تا کنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است، در این میان سنگ فیروزه نیشابور یکی از با ارزشترین سنگ های فیروزه محسوب می شود که منبع اصلی آن معادن این سنگ در دامنه جنوبی کوه بینالود است.

چطور فیروزه اصل را از تقلبی آن تشخیص دهیم؟

سنگ فیروزه یکی از سنگ های زیبا و قیمتی است که در انواع مختلفی وجود دارد، فیروزه نیشابور یکی از معروف ترین سنگ های فیروزه است که به رنگ آبی آسمانی بوده و رگه ها و نقطه های سیاه در آن وجود دارد. تغییر رنگ سنگ فیروزه در معرض آفتاب نشان دهنده تقلبی بودن آن است.

خواص انگشتر فیروزه

سنگ فیروزه از آن دسته سنگ هایی است که خواص درمانی بسیاری دارد و به همین دلیل از زمان های گذشته تا کنون از سنگ فیروزه به عنوان یک سنگ درمانی بسیار زیبا استفاده میشد. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی خواص انگشتر فیروزه بپردازیم.

فیروزه و تاثیرات مثبت آن بر جسم و روح

فیروزه علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که دارد از خواص متعددی برای انسان نیز برخوردار است از جمله می توان به تاثیر مثبت آن بر جسم و روح اشاره کرد.

راهکارهای نگهداری و تمیز کردن انگشتر فیروزه

همه سنگ های قیمتی مستعد ساییدگی هستند. متأسفانه، با گذشت زمان، زیبایی طبیعی آن‌ها کاهش می‌یابد و این می‌تواند ناشی از عوامل بسیاری از جمله خراشیدگی و تجمع کثیفی روی جواهر باشد. این فرایند در مورد انگشتر فیروزه هم صدق می کند. به همین جهت سعی کردیم نکات مراقبتی و راهکارهای تمیزکردن این سنگ گرانبها را در اینجا گردآوری کنیم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد