سنگ ماه تولد تیر
  • 2024-04-07

سنگ ماه تولد تیر

سنگ ماه تولد تیر نمادی از غرور است. هر سنگ تولد معنای منحصر به فردی دارد، چیزی خاص که با متولدین آن ماه طنین انداز می شود. این سنگ از انرژی بالایی برخوردار بوده و دارای مزایای زیادی جهت استفاده روزمره است. در اینجا قرار است سنگ های تولد ماه تیر، از جمله یاقوت معروف و برخی از سنگ های کمتر شناخته شده این ماه را بررسی کنیم.

آشنایی با سنگ ماه تولد تیر 

شناخته شده ترین سنگ ماه تولد تیر یاقوت سرخ است، یک سنگ جواهر قرمز و غنی که از زمان های گذشته وجود داشته است. محققان اغلب وجود یاقوت ها را با برخورد قاره ها که بیش از 50 میلیون سال پیش رخ داده است، مرتبط می دانند. این سنگ ‌های قیمتی در تاج‌ های سلطنتی، گردنبندهای مزین، زره ‌های زینتی و بسیاری از جواهرات مدرن یافت می ‌شوند.

• یاقوت سرخ و معنای آن

یاقوت ها چه می کنند؟ یاقوت سرخ اغلب با ثروت و رفاه همراه است. بسیاری از تاج های باستانی با یاقوت تزئین شده بودند، زیرا آنها نشان دهنده بخت و اقبال و شجاعت بودند. رنگ قرمز یاقوت نیز پیوندهایی با عشق، اشتیاق و احساسات دارد. مدت ها پیش، انسان ها بر این باور بودند که یاقوت ها حاوی قطرات خون مادر زمین هستند.

سنگ‌ها بسیار مورد توجه بودند، زیرا تصور می‌شد کلید حیات را در خود جای داده‌اند. برخی از افسانه ها می گویند که یاقوت کبود اگر به اندازه کافی در زمین بماند به یاقوت تبدیل می شود. برخی دیگر می گویند که از یاقوت برای تشخیص بدبختی استفاده می کردند. 

حقایقی منحصر به فرد در مورد سنگ ماه تولد تیر

در اینجا با حقایقی شگفت آور در مورد  سنگ ماه تولد تیر یعنی یاقوت آشنا می شویم:

• یاقوت ‌ها هدایایی برای سالگردهای مهم، از جمله 15 و 40 سالگی هستند. 

• در برخی از فرهنگ‌ های آسیایی، یاقوت ‌ها در زیر شالوده‌ی ساختمان گذاشته می ‌شدند تا ثروت و ثروت را ارتقا دهند.

• یاقوت سرخ همچنین در تسمه و زره برای اشراف زادگان چین و هند استفاده می شد.

• هندوها بر این باور بودند که یاقوت سرخ آنها را در برابر دشمنان پیش رو محافظت می کند.

• بزرگترین یاقوت شناخته شده موجود، یاقوت بل لیبرتی است که در دهه 1950 در شرق آفریقا یافت شد. وزن آن بیش از چهار گرم است و به شکل زنگ آزادی مجسمه سازی شده است.

• گران ترین یاقوت فروخته شده، یاقوت طلوع آفتاب بود که توسط یک پیشنهاد دهنده ناشناس در سال 2015 به قیمت 30 میلیون دلار خریداری شد. این گرانترین سنگ قیمتی رنگی است که تا به حال فروخته شده است، و در کل گرانترین سنگ قیمتی غیر از الماس های معروف است.

• یکی از نادرترین انواع یاقوت سرخ، یاقوت ستاره ای است. سطح سنگ دارای یک ستاره شش یا دوازده پرتویی بر روی آن است که توسط ضخامت های سوزنی مانند یاقوت سرخ ایجاد شده است. این اجزاء به سنگ پس از صیقل دادن، درخشندگی ابریشمی می بخشد و به یاقوت اجازه می دهد هنگام حرکت در نور درخشان شود.

عواملی که بر ارزش سنگ ماه تولد تیر یاقوت تأثیر می گذارد

یاقوت ها مانند سایر سنگ های قیمتی بر اساس شفافیت، رنگ، برش و وزن قیراط درجه بندی می شوند. به طور سنتی با ارزش ترین یاقوت های موجود در بازار منشأ برمه ای داشتند که به دلیل رنگ قرمز خالص خود معروف بودند.

امروزه سنگ های زیبای موزامبیک و مالاگاسی با کیفیت و رنگ منابع سنتی برمه رقابت می کنند. یاقوت و یاقوت کبود هر دو از خانواده معدنی کوراندوم هستند و از اکسید آلومینیوم ساخته شده اند. یاقوت‌هایی که رنگ آبی بیشتری نسبت به قرمز دارند، اغلب به عنوان یاقوت کبود دسته‌بندی می‌شوند.

 

عواملی که بر ارزش سنگ ماه تولد تیر یاقوت تأثیر می گذارد

 

1- یاقوت های بزرگ با رنگ قوی و شفاف به ندرت یافت می شوند. ارزش این سنگ ها با بزرگتر شدن به صورت تصاعدی افزایش می یابد، البته تا زمانی که شفافیت و رنگ آنها دست نخورده باقی بماند. سنگ هایی که دارای اجزاء زیاد یا اختلال در رنگ هستند، ارزش کمتری نسبت به سنگ های شفاف و غنی دارند.

2- پس کدام سنگ ماه تولد برای شما مناسب است؟ خب، این کاملا به سبک شخصی شما بستگی دارد. شما همیشه می توانید جواهراتی استفاده کنید که دارای چندین سنگ ماه تولد در ماه ژوئیه باشد، مانند یک حلقه یاقوت با سنگ های کناری یاقوت کبود. یا قطعه ای از جواهرات یاقوت را با لبه هایی انتخاب کنید تا زیبایی جاودانه یاقوت را با یک پیچ و تاب مدرن ترکیب کنیددر هر صورت، جواهراتی را انتخاب کنید که بیشترین معنی را برای شما دارند

3- به شکل گیری اجزای یاقوت نگاه کنید. یاقوت سرخ متعلق به خانواده کوراندوم است و از جمله گونه هایی است که شامل یاقوت کبود و رنگ های متنوع آن مانند زرد و سبز است.

کوراندوم نام خود را از "Ruber" گرفته است که نشان دهنده قرمز است. آنها از دو عنصر اکسید و آلومینیوم تشکیل شده اند که در مجموع طیف شفاف یاقوت کبود را نشان می دهند. کروم مقدار کمی از اضافه شده در یاقوت است که مسئول تغییرات رنگ است.

آنها یاقوت کبود را به سایه های قرمز تبدیل می کنند که منجر به قیمت های بالاتر می شود. یاقوت ها در ساختاری شش ضلعی طراحی شده اند. نوارهای رنگی روند رشد را دنبال می کنند که از درجات داخل آن مشهود است.

یاقوت ها به دلیل شکل گیری در سنگ پایه مرمری چشم اندازی لطیف و درخشان دارند که آنها را به گزینه ای ارزشمند تبدیل می کند. برمه سنگ های بسیار مورد تقاضا را تولید می کند و بهترین یاقوت ها به طور استثنایی از این مکان می آیند.

4- یاقوت به دلیل ظاهر و ظرافت در ساختارش مورد علاقه است و وضوح یک نکته حیاتی است که مشتری باید همیشه روی آن تمرکز کند. به طور دقیق، همه انواع سنگ های طبیعی دارای علائم تشخیص هستند که به آنها هویت متمایزی شبیه اثر انگشت می دهد. با این حال، بسیاری از تاجران تحت فرآیند گرم کردن یاقوت هستند. و این کار برای تقویت رنگ انجام می شود، که می تواند حضور آخال ها را در سنگ ها مختل کند.

5-رنگ یاقوت بر ارزش آن می افزاید که نشان دهنده رنگ قرمز تا ارغوانی این سنگ است. یاقوت های ریز اغلب به رنگ عمیق خون کبوتر مربوط می شوند. 

6- یک سنگ قیمتی بر اساس ایجاد سنگ شکل می گیرد نه بر اساس سلیقه فرد. اگر شکل‌های گرد برای الماس بهترین هستند، یاقوت ‌ها سنگ‌ های قیمتی رنگی هستند و از نظر ساختار با الماس متفاوت هستند. به عنوان مثال، یاقوت را می توان به اشکال مختلف برش داد.

شناخت تاریخچه سنگ ماه تولد تیر

 یاقوت سرخ از اصطلاح لاتین ruber به معنای قرمز گرفته شده است. یاقوت سرخ مانند جواهر خود، یاقوت کبود، از خانواده کریستال های کوراندوم است و رنگ آن از اکسید کروم می آید.

سنگ های میزبان یاقوت سرخ مانند مرمر و گنیس دگرگونی دارند. با این حال، یاقوت سرخ معمولاً از رسوبات موجود در رودخانه ها و نهرهای سیبری، تایلند، هند، میانمار، سریلانکا و برزیل استخراج می شود. یاقوت سرخ از طریق شستن شن رودخانه، ماسه و خاک جدا می شود، سپس غلیظ شده و با دست چیده می شود.

یاقوت های مصنوعی ساخته شده اند تا از نظر خواص شیمیایی، فیزیکی و نوری با یاقوت های طبیعی یکسان باشند. با این حال، آنها را می توان با عدم وجود اجزای طبیعی و اینکه نور فرابنفش موج کوتاه را منتقل می کند، تشخیص داد. 

• سنگ یاقوت، ویژگی ها و ارزش استفاده از آن 

سنگ تولد ماه تیر، یک قطعه آتشین، مکمل عالی برای افزایش دما است. یاقوت ‌ها که نماد شور و رونق هستند، قرن ‌هاست که توسط خریداران و سازندگان جواهرات مورد توجه بوده است.

یاقوت پس از الماس سخت ترین ماده معدنی است و رنگ آن از قرمز مایل به ارغوانی تا قرمز واقعی تا قرمز نارنجی متغیر است. مطلوب ترین رنگ آن قرمز خالص با رنگ آبی است. گارنت را می توان با یاقوت اشتباه گرفت

 

سنگ یاقوت، ویژگی ها و ارزش استفاده از آن 

 

با این حال، گارنت به طور کلی رنگ تیره‌تری دارد و انکسار کمتری دارد. بیشتر یاقوت‌ ها در زمان استخراج، برای افزایش رنگ آنها تحت عملیات حرارتی قرار گرفته‌اند. این یک درمان دائمی است و نیاز به مراقبت خاصی ندارد.

درحالی که یاقوت ها را می توان تقریباً به هر شکلی برش داد، سنگ های بزرگ نادر هستند. هنگامی که اجزای کریستال در یک الگوی خاص جهت‌گیری می‌شوند، یک ستاره شش پر (به نام ستاره‌شناسی) نمایان می‌شود و این جواهر را به یک یاقوت ستاره تبدیل می‌کند. هنگام در نظر گرفتن ارزش یاقوت، رنگ عامل اصلی است. 

مراقبت و تمیز کردن سنگ تولد ماه تیر

قوت یک سنگ قیمتی بادوام است که به راحتی می تواند روزانه استفاده شود. اگرچه هیچ احتیاط خاصی برای استفاده از این سنگ قیمتی وجود ندارد، اما به خاطر داشته باشید که اگر به درستی از آنها مراقبت نشود، همه جواهرات خراشیده و ساییده می شوند.

با محلول ملایمی که مخصوص جواهرات ساخته شده است تمیز کنید. بسیار مهم است که جواهرات خود را سه تا چهار بار در سال به طور حرفه ای تمیز و بررسی کنید. هنگامی که زیورآلات یاقوتی پوشیده نمی شوند، باید در جعبه جواهراتی که با پارچه نرم پوشیده شده است، نگهداری شوند.

سخن پایانی

چه برای خود خرید کنید و چه برای شخص دیگری، سنگ ماه تولد تیرمجموعه گسترده ای از جواهرات یاقوت را در سبک های مختلف دارد. یاقوت کبود یک گزینه محبوب هدیه برای کسانی است که از این سنگ استفاده می کنند.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

سنگ یاقوت برمه و مشخصات آن

یاقوت معروف برمه از یکی از مناطق معروف میانمار استخراج می شود که زیبایی منحصر بفردی دارد و بسیار مشهدر است.

انگشتر یاقوت

یکی از انواع سنگ های قیمتی که در ساخت جواهر و زیور آلاتی مانند انگشتر و گردنبند و ... کاربرد دارد، سنگ یاقوت برمه می باشد. نام گذاری یاقوت برمه به دلیل آن است که در این منطقه سنگ های اصل و گران بهای یاقوت وجود دارد. در این مقاله به صورت کامل به بررسی سنگ یاقوت برمه و انگشتر آن پرداخته ایم.

از سنگ یاقوت سرخ چه می دانید؟

از سنگ یاقوت سرخ چه می دانید؟ یکی از سنگ های گران قیمت که بر روی جواهرات به کار می رود سنگ یاقوت سرخ است، این سنگ از خواص و ویژگی های خاصی برخوردار است که همواره مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد. به راستی از سنگ یاقوت سرخ چه می دانید؟

همه آنچه باید در ارتباط با انواع یاقوت بدانید

<p style="text-align: right;">سنگ یاقوت یکی از سنگ های با ارزش و زیبا است که در طبیعت یافت می شود و در ساخت انواع جواهرات از سال های کهن تا به امروز استفاده شده است.</p>

آشنایی با اطلاعات یاقوت کبود

استفاده از سنگ های زینتی از دیرباز تا کنون مان همه افراد رواج داشته است. سنگ های بسیار زیبا و خاصی وجود دارند که از آ« ها در صنعت ساخت زیور آلات و جواهرات استفاده می شود و یکی از این سنگها، سنگ یاقوت کبود می باشد. این سنگ بسیار زیبا است و فواید بسیاری دارد. از یاقوت کبود بیشتر بر روی انگشتر ها گردنبند ها و ... استفاده می شود .

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد