تفاوت پایه‌ نگین ۴ چنگه‌ ای و ۶ چنگه‌ ای در انگشتر
  • 2023-12-09

تفاوت پایه‌ نگین ۴ چنگه‌ ای و ۶ چنگه‌ ای در انگشتر

امروزه انگشتر  پایه نگین از جمله پرمصرف ترین زيورآلات در میان خانم‌ها هستند. انگشترهای پایه نگین ۴ چنگه ای و ۶ چنگه ای به خاطر طرح و نقش متفاوت خود خصوصیات تفکر و سلیقه متفاوت افراد را پوشش می دهند. این انگشترها زیبایی خاصی دارند که هم به صورت ماشینی با دستگاه و یا توسط افراد ماهر به صورت دست ساز ساخته می شوند.

  انگشترهای پایه نگین به طورکلی به دو دسته ۴چنگه ای یا ۶چنگه ای تقسیم می شوند. مدل چنگه انگشتر ها تأثیر زیادی در زیبایی انگشترها دارند. مدل های متنوعی از  پایه نگین چنگه ای  انگشترها به‌خصوص انگشترهای مردانه وجود دارد که هر کدام بسته به سلیقه افراد بسیار محبوب هستند و معمولا هر نوع از این انگشترها زیبایی و جذابیت خاص خود را به نمایش می گذارند.

در دنیای زيورآلات تفاوت انواع انگشترها را نمی توان نادیده گرفت به همین دلیل شما باید تفاوت انگشترها را مورد بررسی قرار دهید. بنابراین تفاوت های حيرت انگیزی  بین انگشترهای پایه نگین ۴ چنگه ای  و ۶ چنگه ای  وجود دارد که شما قطعا بخشی از آن را شنیده اید با این تفاسیر توصیه ما این است که در این مقاله همراه ما باشید تا با  تفاوت‌های آن بیشتر آشنا شوید.

انگشتر پایه چنگه ای

انگشتر پایه چنگه ای یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین انواع زیور آلات‌ در میان همه افراد اعم از زن ن و مرد می باشد. نوع پایه انگشتر و تعداد چنگای  آن بیشترین تأثیر را در ظاهر کلی انگشتر خواهد داشت. انگشتر پایه نگین چنگه ای یکی از اکسسوری های پرطرف دار است که نگین آنها از سنگ های رنگی و گاهی الماس ساخته شده است. این انگشترها با توجه به نوع سنگ و پایه نگین به کار رفته هر کدام جلوه خاصی دارند.

این مدل انگشترهای پایه چنگه ای همیشه مد هستند و هیچ وقت دمده نمی شوند از مشخصات این انگشترها می توان گفت مهم ترین مسئله  پایه حلقه آن می باشد که تأثیر زیادی بر ظاهر کل انگشتر دارد. استفاده از آن باعث افزایش جذابیت انگشتان دستان شما می‌شود.

این اکسسوری به دلیل زیبایی منحصربه فردی که دارد. یکی از محبوب ترین زیور آلات در بین زنان و مردان می باشد. انتخاب این دسته از انگشترها تفاوت‌هایی ازلحاظ زیبایی  وتعداد چنگه و...دارد که در زیر به شرح  آن می پردازیم.

تفاوت پایه نگین ۴چنگه ای و۶ چنگه ای انگشتر از نظر درخشش و انعکاس

انگشترها زيورآلات جذابی هستند که استفاده از آن جلوه بسیار زیبایی به انگشت دست می بخشد. نگین های زیبا و درخشان این انگشترها به درخشش شما در جمع های مختلف کمک می کند و ظاهری شیک و جذاب به شما می بخشد. انگشترهای پایه نگین چهار چنگه ای، نگین  آنها بیشتر نمایان تر است و از زیبایی خاص و منحصربه فرد و نگین های درخشان آن جلوه زیباتری دارند از طرف دیگر این  انگشترهای ۴چنگه ای نور بیشتر منعکس می کنند و در آنجا که انعکاس نور یکی از مهم ترین معیارها برای زیبایی و درخشش یک انگشتر الماس است.

 

انگشتر پایه چنگه ای

 

بنابراین هرچه چنگه آن کمتر باشد نور بیشتری دریافت می کند. درخشش و زیبایی فوق العاده ای نیز دارد. انگشترهای با پایه نگین ۴ چنگه ای این ویژگی را به خوبی در خود جای داده اند. در حالی که انگشترها با پایه  ۶ چنگه ای نور کمتری را دریافت می کنند و انعکاس نور آن کمتر است از لحاظ درخشش و زیبایی نسبت به انگشتر ۴ پایه چنگکی کمتر است.

زیرا که انگشتر پایه نگین ۶ اطراف نگین را چنگه ها یا دندانه هایی پوشش داده اند و از زیبایی و نمای آن گرفته شده است. طراحی انگشترها با پایه نگین ۴ چنگه ای به نحوی است که نگین را بزرگ تر و با جلوه تر از آنچه که هست نشان می دهد.

تفاوت پایه نگین انگشترهای ۶ چنگه ای و ۴ چنگه ای در تمیز کردن

انگشترهای پایه نگین یکی از اکسسورهای پرطرفدار است که نگین آنها از سنگ های رنگی و قیمتی مثل الماس است. این انگشترها بسیار شیک و دارای طراحی مدرن هستند. بنابراین باید در نگهداری وحفاظت  از آن  بیشتر دقت کرد. 

چرا که اصلی ترین کاربرد برای انگشترهای پای نگین تأثیر آن در نگهداری و تمیز کردن آن می باشد به طوری که تأثیر زیادی در به نمایش گذاشتن ارزش زیبایی و درخشش و جلوه فلز و سنگ انگشتر شما دارد.  از این رو وقتی صحبت از تمیز کردن و نگهداری در بین این انگشترها پیش می آید .

قطعا مدل  انگشتر ۴چنگه ای بهترین انتخاب هستند. چراکه تمیز کردن انگشترهایی که پایه نگین ۶ دندانه دارن دشوارتر است. مخصوصا قسمت‌های زیرین سنگ که بیشتر کثیف می شوند. به طورکلی هرچه تعداد چنگ ها کمتر باشد پاک کردن پایه جواهرات راحت تر خواهد بود‌ زیرا شما به سطح بیشتری از سنگ ها دسترسی دارید و تمیز کردن  راحت تر است. در نتیجه  از نظر تمیز کردن و نگهداری انگشترها پایه نگین ۴ چنگه ای بهتر است.

تفاوت انگشتر پایه نگین ۴ چنگه ای و یا ۶ چنگه ای از نظر امنیت و حفاظت نگین

همان طورکه می دانید انگشتر پایه نگین به دلیل داشتن یک سنگ قیمتی چندین برابر با انگشترهای هم وزن خود ارزش دارد. بخصوص که اگر نگین آن الماس باشد که جزء گران ترین جواهرات به حساب می آید. طبیعتاً داشتن چنین جواهراتی به مراقبت بیشتری هم نیاز دارند. باید مدام مراقب آنها باشید که مبادا جواهرات آنها یا سنگهای قیمتی آنها گم شوند یا شکسته شوند.

به همین دلیل نحوه سوار شدن نگین بر روی  انگشتر طلا به نوع پایه و تعداد چنگ های به کاررفته آن بستگی دارد. تعداد چنگه ها وظیفه نگهداری از سنگ یا نگین شما را بر عهده دارند که اگر از نظر امنیت و حفاظت نگین بخواهیم تفاوت پایه نگین ۴چنگه ای و یا ۶ چنگه ای نگاه کنیم. قطعا پایه انگشتر ۶ دندانه بهتر است. زیرا که تعداد بیشتر دنده ها در این انگشترها باعث محکم تر بودن نگین و الماس می شوند.

 

انگشتر پایه نگین

 

اما در مورد انگشتر با پایه نگین ۴ کمتر صدق می کند. احتمال افتادن و شکستن  این نوع مدل انگشتر ها وجوددارد. درست است، این انگشترها با پایه نگین  ۴ در ظاهر بسیار محکم و ایمن به نظر می‌رسند  ولی همیشه به طور صددرصد از الماس  یا نگین  قیمتی انگشتر شما محافظت نمی کنند. بنابراین با توجه به نوع پایه و تعداد چنگ ها هم در انگشتر بسیار حائز اهمیت است.

تفاوت پایه نگین ۴ چنگه ای ۶  چنگه ای از نظر جلوه زیبایی و میدان دید

انگشترهای پایه نگین چنگه ای یکی از شیک ترین انواع انگشترهای زنانه بوده که با بالاترین کیفیت و طراحی ظریف و خاص و شیک برای استفاده بانوان تولید شده است. استفاده از این انگشترها بسیار جذاب و شیک هستند به طوری که اکثر مشتریان به دنبال چنین سبک جواهراتی هستند.

جواهری استاد میثم فتحیان، استاد زبده و ماهر ایرانی با طراحی خاص و منحصربه فرد نیاز اکثر کاربران و مشتریان خود را رفع کرده است  و یکی از پرطرف ترین محصولات  می باشد . جواهرات میثم فتحیان که تنوع بالایی در همین انگشترها پایه نگین ۴چنگه ای  و۶چنگه ای دارد  و همین امر باعث شده که تا هر کسی با هر سلیقه ای بتواند آنچه مد نظر دارد، بخرد.

درواقع قابل توجه ترین تفاوت میان این  دو انگشتر ظاهر آنهاست. انگشتر پایه نگین  ۴چنگه ای از نظر درخشش و زیبایی جذابیت بیشتری دارند. زیرا که سنگ و جواهرات به کاربرده در انگشتر ۴ دندانه ای بیشتر دیده می شود و ظاهر شکیل و درخشنده ای به آن می دهد و میزان دید وسیع تری نیز دارد.

سخن آخر

 همین امر باعث شده که تا هر کسی با هر سلیقه ای بتواند آنچه مد نظر دارد، بخرد. درواقع قابل توجه ترین تفاوت میان این  دو انگشتر ظاهر آنهاست. انگشتر پایه نگین  ۴چنگه ای از نظر درخشش و زیبایی جذابیت بیشتری دارند. زیرا که سنگ و جواهرات به کاربرده در انگشتر ۴ دندانه ای بیشتر دیده می شود و ظاهر شکیل و درخشنده ای به آن می دهد و میزان دید وسیع تری نیز دارد.

در متن بالا تفاوت‌های پایه نگین ۴چنگه ای و ۶ چنگه ای را به خوبی برای شما شرح دادیم. حالا با شناخت کاملی که از انگشترهای پایه نگین ۴ چنگه ای و ۶ چنگه ای به دست آورده اید  شما بر حسب نیاز به آنچه از داشتن یک انگشتر پایه نگین چنگه ای  انتظار دارید، می توانید به راحتی پایه مورد نظر دلخواهتان را انتخاب کنید. البته با وجود این چنین طرحهای فوق العاده خلاقانه  از استاد میثم فتحیان،از انواع پایه نگین انگشتر ها  ممکن است کمی در انتخاب سردرگم شوید امیدوارم گزینه مناسبی برای انتخاب خود پیدا خواهید کرد.

 
: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد