رابطه فرم صورت با انتخاب جواهرات
  • 2020-07-11

رابطه فرم صورت با انتخاب جواهرات

جواهرات متناسب با فرم صورت و اندام اهمیت ویژه‌ای دارد. شاید برای شما هم پیش آمده که هنگام انتخاب زیورآلات و جواهرات مورد نظرتان گم راه شده باشید و نگران این باشید که این انتخاب مناسب شما هست یا نه؟ همراه ما باشید تا با استفاده از روشهای صحیح و آزموده این انتخاب را برای شما آسانتر کنیم. در ابتدا یک قانون مهم و کلی را به شما گوشزد میکنیم: اضافه کردن هر شکلی از زیورآلات به ظاهر و استایلتان، آن شکل را در بدن شما تشدید و تقویت می­کند؛ برای مثال اگر گوشواره‌های دایره‌­ای استفاده کنید، این گوشواره صورت شما را گردتر نشان خواهد داد.

 

شناخت فرم چهره :

 

چهره هر فرد جزو یکی از این هفت دسته قرار می گیرد:

  • بیضی
  • گرد
  • مستطیلی(کشیده)
  • مربعی
  • قلب(مثلث وارونه)
  • مثلثی(گلابی)
  • لوزی
  •  

انتخاب گوشواره متناسب با فرم صورت

 

زیورآلات زیبا، باعث شیک شدن استایل هر شخصی می شوند اما نکته مهم این است که اگر یک مدل گوشواره یا گردنبند به دوستتان می آید، ممکن است به شما نیاید! دلیل این اتفاق به مسائلی چون رنگ پوست و در مورد گردنبند و گوشواره، به فرم صورت برمی گردد. در ادامه اطلاعاتی راجع به این نکات به دست می آورید که کمکتان می کند بهترین و مناسب ترین مدل های زیورآلات را انتخاب کنید؛ آن هایی که واقعا به شما می آیند و زیباترتان می کنند.یکی از نکاتی که به شما کمک می کند زیورآلات مناسب خودتان را انتخاب کنید فرم صورتتان است.

 

گوشواره و گردنبند هر کسی با توجه به فرم صورتش متفاوت با بقیه خواهد بود. بیشترین فرم صورتی که بین افراد دیده می شود در چهار دسته قرار می گیرد:

 

صورت های قلبی شکل (پیشانی های پهن و چانه های نوک تیز)، صورت های بیضی شکل (بدون زاویه و کشیده)، صورت های مستطیلی (زاویه دار و کشیده)، صورت های گرد (بدون زاویه و متناسب).

 

گوشواره| گردنبند| انتخاب گردنبند| فرم صورت

 

گوشواره مناسب برای صورت گرد :

 

با استفاده از گوشواره های بلند گردی صورتتان کمتر به چشم می آید، گوشواره های اشکی بلند و گوشواره های لوستر شکل بهترین انتخاب برای صورت های گرد است. گوشواره های بلند با اشکال هندسی ناموزون هم می تواند گزینه مناسبی برای این فرم صورت باشد. گوشواره های کوچک مانند گوشواره های میخی، گوشواره های توپی شکل و گرد برای صور ت های گرد اصلاً گزینه ی مناسبی نیست، گوشواره های حلقه ای گرد نیز برای چنین صورت هایی توصیه نمی شود.

 

 گوشواره مناسب برای صورت های کشیده :

 

گوشواره های میخی و گوشواره های دکمه ای برای صورت های مستطیلی گزینه مناسبی است زیرا توجه را از کشیدگی صورت دور می کند. گوشواره های گرد هم معمولاً جلوه خوبی به صورت های کشیده می دهد. معمولا از گوشواره های لوستر شکل برای صورت های کشیده استفاده می کنند البته به شرط اینکه عرض گوشواره از طول آن بیشتر باشد. گوشواره های بلند چند لایه ای هم می تواند برای صورت های کشیده مناسب باشد.

 

 گوشواره مناسب برای صورت های قلبی :

 

این نوع صورت ها بالای صورت پهن و پایین آن نازک است. به این دلیل، انتخاب بهترین گوشواره، گوشواره ای است که در بالا نازک و در پایین پهن باشد، مانند گوشواره های مثلثی معکوس یا گوشواره های اشکی. گوشواره های حلقه ای گرد معمولاً برای این فرم صورت مناسب نیست اما گوشواره های بیضی شکل می تواند انتخاب خوبی باشد.

 

گوشواره مناسب برای صورت های لوزی :

 

اگر هدف شما این است که چانه تان کمی عریض تر دیده شود باید ازاین گوشواره ها انتخاب کنید: گوشواره های کوتاه و عریض، گوشواره های اشکی کوچک و گلابی شکل، گوشواره های مثلثی شکل، گوشواره های بیضی شکل و گوشواره های میخی.

 

 گوشواره های مناسب برای صورت های مربعی :

 

در صورت های مربعی شکل که خط چانه بزرگی دارند، گوشواره هایی مناسب است که توجه را از چانه دور کند، مثل گوشواره های دایره ا ی شکل. در این فرم صورت ها نباید از گوشواره های مربعی شکل در هر اندازه ای استفاده کنید.

 

 گوشواره های مناسب برای صورت های مستطیلی :

 

در صورت های مستطیلی انتخاب گوشواره هایی که عرض شان بیشتر از طول آنهاست و یا گوشواره های گرد، از انتخاب گوشواره هایی با زاویه اشکی، حلقه ای و گوشواره هایی بیضی با لبه های منحنی بهتر است. توجه داشته باشید که اگر صورت مستطیلی شکل و موهای بلندی دارید گوشواره اشکی نباید از چانه تان بلند تر یا عریض تر باشد.

 

گوشواره| گردنبند| انتخاب گردنبند| فرم صورت

 

 گوشواره های مناسب برای صورت های مثلثی :

 

برای این فرم صورت ها بهترین انتخاب گوشواره های گرد است. گوشواره هایی که زوایای مشخص مثل مثلث، مربع و لوزی دارند انتخاب مناسبی نیستند.

 

فرم صورت شما چیست؟

 

فرم صورت گرد :

 

اگر فرم صورت شما گرد باشد، باید جواهراتی را انتخاب کنید که با گردی آن در تعادل باشد. گردنبندهای بلندی که بلندی آنها تا قفسه سینه است، گوشواره های زاویه­‌دار و بلند با اشکال مربع، مستطیل و ذوزنقه برای شما بسیار مناسب هستند. سعی کنید کمتر از گوشواره های دایره‌­ای استفاده کنید چون گردی صورت شمار ا بیشتر نشان می دهد.

 

فرم صورت بیضی :

 

این فرم صورت تقریبا با هر مدلی مطابقت دارد. گوشواره های حلقه­‌ای و آویزان، بهترین پیشنهاد برای صورت های بیضی شکل است.

 

فرم صورت مربعی :

 

فرم صورت مربعی با زیورآلاتی جذابتر خواهد شد که انتهای آنها دارای آویز یا جواهرات ریز باشد تا توجه ها را از قسمت زاویه­‌دار صورت به ویژه چانه دور کند. آویزهای با اشکال منحنی و گوشواره های حلقه ­ای و آویزهای بزرگ برای صورت‌های مربعی شکل بهتر است.

 

فرم صورت مستطیلی :

 

گردنبندهای کوتاه و گوشواره‌های میخی بهترین انتخاب برای صورت‌های مستطیلی شکل می باشد، زیرا گردنبند کوتاه برای این فرم صورت‌ها باعث می شود از کشیدگی صورت کم شود و همچنین گوشواره‌های میخی و چسبان صورت‌های مستطیلی شکل را جمع‌تر و زیباتر نشان می دهد.

 

فرم صورت قلبی یا مثلثی :

 

چوکر و گردنبندهای کوتاه، بهترین انتخاب برای فرم صورت قلبی شکل است؛ چون باعث می­شوند چانه­‌ی باریک، گرد نشان داده شود گوشواره های آویزان نیز برای فرم صورت قلبی یا مثلثی زیبا خواهد بود.

 

فرم الماسی :

 

فرم صورت الماسی نیاز به زیورآلاتی دارد که به طول چانه­‌ی فرد بیافزاید؛ پس چوکر و حلقه های کوتاه زیبایی این چهره ها را دو برابر می کند.د‌ر انتخاب زيورآلات راز تناسب‌ها را د‌ست‌كم نگيريد‌؛ اين راز به شما مي‌گويد‌ چطور هماهنگ با سليقه و زواياي چهره‌تان به انتخاب‌هاي بهتر برسيد‌  و بیشتر بدرخشید.

 

برای قد‌ بلند‌ها :

 


اين گرد‌نبند‌ طوقي‌شكل طوري طراحي شد‌ه كه د‌قيقا د‌ور گرد‌ن كيپ مي‌شود‌ و به خاطر همين ويژگي براي خانم‌هايي كه گرد‌ن كوتاه يا پهن د‌ارند‌، انتخاب جالبی نيست د‌ر عوض خانم‌هايی كه گرد‌ن باريك و بلند‌ د‌ارند‌، مي‌توانند‌ از اين مد‌ل استفاد‌ه كنند‌.ايد‌ه اصلي طراحي اين گرد‌نبند‌ از سينه‌ريزهاي قد‌يمي گرفته شد‌ه است و به د‌ليل حالت آويز مانند‌ش گرد‌ن را بلند‌ و كشيد‌ه‌تر نشان مي‌د‌هد‌.  براي به چشم آمد‌ن آن هم بهتر است سراغ لباس‌هاي يقه هفت برويد‌؛ چون يقه ظريف اين لباس‌ها زيبايي اين گرد‌نبند‌ را دو چندان می کند.

 

برای آنها که ظاهری ساد‌ه د‌ارند‌ :

 

اين گرد‌نبند‌ به د‌ليل طراحي شلوغش براي خانم‌هايي مناسب است كه معمولا چهره ایی ساد‌ه د‌ارند‌. اگر شما هم تركيب رنگ اين گرد‌نبند‌ و البته شلوغي آن را مي‌پسند‌يد‌ بايد‌ د‌ور لباس‌هاي پر طرح و نقش را خط بكشيد‌ چون د‌ر اين صورت گرد‌نبند‌ شما آنطور كه بايد‌ نمی درخشد.

 

اگر موهای‌تان را می‌بند‌ید‌ :

 

اگر ظرافت براي شما مهم است د‌ر انتخاب اين مد‌ل گوشواره شك نكنيد‌. البته اين را هم د‌رنظر بگيريد‌ كه براي به چشم آمد‌ن بيشتر اين مد‌ل بايد‌ موهاي‌تان كاملا بسته باشد‌.

 

گردنبند برای گردن بلند‌ها :

 

اولین اصل انتخاب گردنبند را به خانم های قد بلند اختصاص می دهیم، خانم هایی که اصولا دارای گردن های بلند هستند باید به سمت گردنبند های کیپ بروند، همین انتخاب ساده شما را جذاب تر نسبت به دیگران می کند.

 

بهتر است جواهرات متناسب با شخصیت فرد باشند :

 

یکی از ملاک‌هایی که در انتخاب زیورآلات و جواهرات مطلوب به شما کمک خواهد کرد، توجه به شخصیت افراد است. شناخت خانم ها از روی انتخاب جواهرات کار سختی نیست.اگر فردی شخصیت «جسور» داشته باشد، جواهرات بزرگ برای او مناسبتر هستند؛ برای مثال انگشتری برجسته و بزرگ یا تعداد زیادی النگو می­تواند رضایت شخص جسور را جلب کند.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

جواهر چیست و انواع آن کدام است؟

<p dir="rtl"> <strong>جواهر</strong> سنگ های قیمتی‌کوچکی هستند که برای زینت و زیبایی شخص به صورت سنجاق، انگشتر، دستبند، گردنبند و گوشواره مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ ها می توانند به لباس و یا بدن فرد وصل شود. از نظر باستان شناسان جواهر یکی از قدیمی ترین مصنوعات به حساب می اید. مهره های ساخته شده از صدف ناسارئیس با قیمت ۱۰۰ هزار ساله، یکی از قدیمی ترین جواهرات شناخته شده است.</p> <p> </p>

جواهرات مناسب فصل پاییز کدام اند؟

فصل پاییز یکی از فصل های زیبای سال است، افرادی که همواره به تیپ و استایل خود اهمیت می دهند سعی دارند پوشش و اکسسوری های خود از جمله جواهراتی که استفاده می کنند را مطابق با این فصل انتخاب نمایند، جواهرات متنوعی که الهام گرفته از میوه های پاییزی، برگ پاییزی و رنگ های پاییز است در این فصل مناسب هستند.

تکنیک تشخیص جواهرات اصل از تقلبی

از منظر یک خریدار و با نگاهی غیر کارشناسانه، می‌توان گفت که تقریباً تمام طلا و جواهرات موجود در بازار، زیبا، فریبنده و اصل به‌نظر می‌رسند. بسیاری از آن‌ها دارای طرح‌های زیبا و درخشندگی خیره کننده‌ای هستند و همگی در زمانی‌که شخصی از آن‌ها استفاده می‌کند، زیبا و خاص به‌نظر می‌رسند.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد