سنگ های ماه تولد تیر کدام اند؟
  • 2020-09-23

سنگ های ماه تولد تیر کدام اند؟

تیر چهارمین ماه سال است، در اوستا تیشریه(tištrya  ) در پهلوی تیشتر  نام دارد و در فارسی میانه: tīr یا (tištar) از ایزد باران گرفته شده است و به ستاره ی شعرای یمانی اطلاق می‌شود. پورداود معتقد است که نامگذاری این برج به نام ایزد باران با بارندگی و فراوانی آب در این فصل مربوط نیست، بلکه بیشتر جنبه ی نیایش و بخشایش برای آب در چنین ماه گرمی دارد. تیشتر را در زبان های اروپایی سیریوس خوانده اند. هر گاه تیشتر از آسمان سر بزند و بدرخشد مژده ی ریزش باران می‌دهد. این کلمه را نباید با واژه ی عربی به معنی سهم اشتباه کرد.

 

خصوصیات متولدین تیر ماه :

چهارمین برج در طالع بینی خورشیدی برج سرطان است، متولدین تیر ماه عاشق مهتاب هستند و این علاقه از آنجا است که خصوصیات آنها نیز مثل ماه است. شوخ هستند و شخصیت ثابت دارند. آنها مجلس را به راحتی گرم و شاد می کنند. شاد بودن و خنده رو بودنشان ظاهری است و در باطن شخصیتی شکاک دارند و به راحتی این خصوصیت را به دیگران انتقال می دهند. انسانهایی زود رنج هستند و به راحتی اشکشان در می آید.

 

متولدین هر ماه سنگ مخصوص به خود را دارند، سنگ های ماه تولد هر فردی  متناسب با  حالات روحی و جسمانی همان شخص است و می‌تواند برای درمان بیماریها یا متعادل کردن قوای روحی و جسمی او مثمر ثمر باشد، به خاطر داشته باشید که برای متولدین هرماه، علاوه بر سنگ مخصوص خود او، ممکن است چندین سنگ دیگر هم مفید باشد. اگر با دنیای سنگ‌های قیمتی آشنا باشید قطعا خواهید دانست  که هر سنگ خواص منحصر به فردی دارد. از عقیق که یکی از سنگ‌های قدیمی است گرفته تا سنگ‌هایی که ما حتی اسم آن‌ها را تا به حال نشنیده‌ایم.

انواع سنگ های تیر ماه :

یاقوت سرخ به عنوان سنگ ماه تولد تیر و همچنین زمرد، مون استون (سنگ ماه) و مروارید و سنگ های فرعی (اپال،کلسدونی،کریستال)  سنگ های متولدین تیر ماه می باشند. انرژی از امواج کیهانی عبور می‌کند و به واسطه ی سنگ‌هایی که بر گردن می آویزیم یا به نحوی با بدن ما در تماس قرار گرفته‌اند به ما منتقل می‌شود. چنانچه متولدین تیر بخواهند از قدرت های کیهانی ستاره نجومی ماه خود بهره ببرند همراه داشتن این چهار سنگ ماه تولد الزامی است. در زیر به بعضی از خصوصیات این سنگ ها می پردازیم با ماه همراه باشید.

 

یاقوت :

روبی یا یاقوت سرخ مهمترین سنگ ماه تولد تیر است و همواره از جایگاه ویژه ای در افسانه ها و اسطوره ها برخوردار بوده است. یاقوت هزاران سال است که به عنوان گوهری بخت آور، مورد علاقه ی خانواده های سلطنتی در سراسر جهان قرار گرفته است و نشانه ی قدرت و شجاعت است و سبب حفظ روحیه ی مالکیت می شود. یاقوت سرخ به مدت طولانی به عنوان یکی از قدرتمندترین هدایا برای ارجمندی بودا و کریشنا (خدای هندو) شناخته شده بود. مردم هند معتقدند که درخشش قرمز روبی از یک شعله ی داخلی است که هیچ انسانی نمی تواند خاموشش کند، در نتیجه یاقوت سرخ سنگی کاملا روحانی است.

 

اغلب سند های تاریخ باستانی حاوی اطلاعاتی هستند که یاقوت سرخ برای سم زدایی خون، جلوگیری از گرسنگی و حفاظت از طاعون(مرض های مرگ آور) استفاده می شود. البته روبی هنوز هم جهت حذف سموم خون از کل بدن، درمان تب و همچنین بیماری عفونی شناخته شده است. این سنگ برای قلب و سیستم گردش خون مفید است، زیرا جریان خون را افزایش می دهد. همچنین محرک غدد فوق کلیوی، کلیه ها، طحال و اندام های تولید مثل می باشد. یاقوت سرخ به عنوان سنگ ماه تولد تیر خستگی و بی حالی را با توانایی و قدرت برای شخص جایگزین می کند.

 

 این سنگ به عنوان جواهری که قلب انسان ها را با جرقه های نورانی، آتشین می کند شناخته شده است و مردان تیر ماهی با در دست داشتن این سنگ قیمتی، می توانند از خودخواهی خود بیرون بیایند و عشق دنیوی را درک کنند. بانوان متولدین تیر ماه به این سنگ باور نکردنی علاقه ی زیادی دارند.

 

مروارید

 

مروارید :

 

مروارید سنگی بسیار نرم است که حدود 2٪ آن از آب تشکیل شده و نباید در یک مکان خیلی گرم نگهداری شود، در غیر این صورت باعث خشک شدن و ایجاد ترکهای مویی روی سطح آن می شود، مروارید جواهری ساخته شده از موجودی جان دار است. این سنگ در درون صدف های ویژه ای که در آب های دریاها و رودخانه ها زندگی می کنند، شکل می گیرد. رنگ متداول مروارید، سفید و یا کرم می باشد ولی می توان این گوهر را در رنگ های صورتی، سیاه، ارغوانی و اگر در محیط رودخانه پرورش یافته باشند به رنگ زرد، آبی و سبز پیدا کرد.

مروارید از لحاظ تاریخی نماد خلوص، بی گناهی و ایمان است، مروارید کمال شخصیت فرد را ارتقاء می دهد و به شفاف سازی ذهن شخص کمک می کند تا بتواند کانال تمیز و روشنی جهت ورود حکمت و رهنمودهای معنوی ایجاد کند. زمانی در داستان و افسانه های باستان تصور می شد که مروارید ها اشک های خدایان و الهه ها هستند. از مروارید به عنوان سنگ طلسم ماه تولد تیر نیز یاد شده است. مروارید می تواند انتخاب خوبی برای زنان تیر ماهی باشد، مروارید گوهری عرفانی است و باعث می شود زن برج تیر ماهی، از نعمت های فراوان سیاره ماه سود ببرد.

 

مروارید برای درمان بیماری های معده مفید است و چشم را جلا می دهد. در افرادی که کمبود کلسیم دارند موثر است، بیماری های گواتر و غده های چربی را درمان می کند، همچنین به درمان سرماخوردگی و خارشهای درونی پوست کمک می کند، این سنگ سبب خوش شانسی فرد دارنده ی آن می گردد. مروارید را می توان با انواع جواهرات به کار برد.

 

سنگ ماه یا مون استون :

 

این سنگ از انواع اورتوکلاز شیری رنگ و یک فلدسپار قلیایی است. با درخشندگی آبی یا سفیدش، ظاهری همانند درخشش  ماه دارد، از این رو نام آن سنگ ماه است، درخشندگی آن توسط بازتاب نور از ساختار داخلی لایه های بسیار نازک آلبیت (فلدسپات‌ سفيد به‌ فرمول‌:‏ 8‏O‏3‏iSlAaN‏) ساخته شده است.

 

در حالی که لایه ی ضخیم فلدسپار چیزی است که رنگ سفید را ایجاد می کند. سنگ ماه به اُپال آبی، چشم ماهی و چشم گرگ نیز معروف است همانطور که از نامش پیداست، سنگ ماه به شدت به ماه و الهه مادر و همچنین شهود متصل است.این سنگ مورد توجه هنرمندان، شاعران و موسیقیدان ها می باشد سنگ ماه جواهری بسیار گران و کمیاب است؛ منبع اصلی این سنگ هند است.

 

از خواص این سنگ می توان به: ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای سوم (شبکه خورشیدی، سیستم عصبی زیر معده)، تثبیت احساسات، فراهم کردن آرامش، افزایش شهود، نماد موفقیت و خوشبختی در عشق و رونق کسب و کار، حذف سموم در سیستم گوارش، ترمیم پوست ، مو، چشم ها، و ارگان های داخلی مانند کبد و پانکراس، تحریک غده صنوبری و تعادل و توازن چرخه هورمونی اشاره کرد.

زمرد :

زمرد از سانسکریت ترجمه شده به معنای چیزهای سبز رشد کننده ؛ این سنگ از گروه خانواده کانی بریل می باشد ، زمرد طبیعی با کیفیت و رنگ زیبا، بسیار کمیاب است. این سنگ در افسانه های متعلق به سرخپوستان، سنگ متعلق به شیطان بود. افسانه ها اشاره دارند که زمرد از سر ابلیس زمانی که از بهشت و درگاه خداوند رانده شده، افتاده است. این سنگ نشان خرد بوده و به صاحبش کمک می نماید تا در هدف خود متمرکز باشد. فرد دارنده ی زمرد خویی آرام داشته و احساسات را به خوبی درک می نماید.

 

اساطیر باستان گفته اند زمرد با اسطوره‌ى روم‌ مركورى، پيام‌ رسان‌ خدايان‌ كه‌ يونانيان‌ به‌ او semreH‏ مى‌گفتند تعلق دارد. بدین ترتیب در تاریخ زمرد معمولا گوهری برای محافظت از مسافرین شناخته شده است. زمرد برای بازسازی بدن پس از یک بیماری عفونی، درمان سینوس ها، ریه ها و عضلات بکار می رود. برخی گفته اند برای بهبود بینایی و اثر ضد سمی بر روی کبد خود مفید است.

 

زمرد دارای خواصی چون: سنگ سمبل امید و باران حاصل خیز کننده، تسکین دهنده ذهن، نماد ایمان و امید در مسیحیت، التیام قلب فیزیکی و ضربه های عاطفی، تقویت قلب، سیستم ایمنی، سیستم عصبی و چشمها، دفع انرژی های منفی، تقویت دید معنوی، رونق بخشیدن به کسب و کار، سنگ محافظ در سفر، سنگ مقدس در مصر باستان و سنگ عشق، خیال و شادی است.

 

 

کریستال :

 

کریستال گوهری بسیار درخشان است، در طبیعت گاهی وقت ها می توان کریستالی درخشان که به طور طبیعی براق باشد را پیدا کرد. کریستال از لغت یونانی کریستالوس به معنای یخ نشأت گرفته است. بر طبق افسانه ها کریستال می تواند دانش فرد را زیاد کرده و دمای بدن دارنده ی آن را تنظیم نماید. کیمیاگران باستان اعتقاد داشتند که کریستال پوست زمین بوده که به سبب آن می توان نشانه های الهی را درک کرد.

 

 این سنگ هم همانند دیگر سنگ ها دارای خواصی است که در زیر به آن ها اشاره می شود:

 

 ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای هفتم “جمجمه یا تاج سرتابش نور و انرژی روحانی به بدن، تصفیه روحی و روانی، نماد ذهن و افزایش توانایی ذهنی، محافظ در برابر سحر و جادو، ارتباط با ارواح و دنیای متافیزیک، تحریک و تعادل سیستم ایمنی بدن، پاک کننده ی روح،  بهترین سنگ برای مدیتیشن، معروف به سنگ قدرت، بالابردن انرژی و تقویت افکار، درمان خستگی مزمن، ورم مفاصل، صدمات استخوانی و درمان افسردگی.

 

اپال

 

اپال :

 

این سنگ بسیار زیبا و دارای درخشش است که با تلفیقی از رنگ های گوناگون در درون آن همراه شده است.  این پدیده را تابش رنگین کمانی می گویند. دارنده ی  اپال این توانایی را دارد که ذهنی باز داشته باشد و به راحتی بتواند بر یک هدف تمرکز کند و بدون آن که ذهنش دچار آشفتگی و تشویش گردد، در راه رسیدن به هدفش موفق شود. این سنگ در نواحی آتشفشانی یافت می شود و در دوران قدیم از ارزش زیادی برخوردار بوده است.

رنگ ها ی این سنگ شامل، سفید یا شیری با درخشش رنگین کمانی آبی، تلفیقی از سفید درخشان و آبی، رنگ سبز با بازی رنگی سبز براق، به رنگ قرمز با درخشش زرد، قرمز آتشین و سرانجام سیاه که بسیار گوهری نادر بوده با ترکیب زیبایی از تمامی رنگ های رنگین کمان می باشد.

 

کلسدونی :

 

سنگی است که در رنگ های کرم تا قرمز پر رنگ وجود دارد. کلسدونی به صورت رنگارنگ نیز دیده شده است. نوع سبز آن کمیاب می باشد؛ رنگ آبی و سبز این گوهر سبب آرامش اعصاب شده و برای مقابله با افسردگی بسیار مفید است.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

سنگ های ماه تولد مرداد کدام اند؟

ماه های هر فصل سنگ های مخصوص به خود را دارند مرداد ماه نیز از این امر مستثنی نیست، زبرجد، الماس، سنگ تورمالین،سنگ ساردونیکس،بلور کوارتز شفاف (دُرِّ کوهی)،سنگ اونیکس و عقیق سلیمانی سیاه، سنگ های ماه مرداد می باشند

سنگ های ماه تولد آبان کدام است؟

متولدین ابان ماه با همراه داشتن سنگ این ماه می توانند انرژی های کیهانی را به سوی خود جذب نمایند و اثرات مثبتی مانند برکت، قدرت، کاهش استرس، و کاهش انرژی های منفی را دریافت نمایند از جمله معروف ترین سنگ های متولدین ابان ماه شامل توپاژ، اکومارین، یاقوت سرخ است.

سنگ های ماه تولد آذر ماه کدام اند؟

سنگهای متولد آذر تاثیرات ویژه ای بر افزایش انرژی های مثبت در متولدین این ماه دارد، از جمله سنگ های معروف متولدین آذر فیروزه و یاقوت است.

سنگ های ماه تولد دی کدام است؟

برای هر ماه سنگ هایی معرفی می شود که می توان از آن ها در موقعیت های مختلفی استفاده کرد. در این بین سنگ های ماه تولد دی، گارنت، یاقوت سرخ، اونیکس و لاجورد هستند. این سنگ ها علاوه بر زیبایی، خواص زیادی هم دارند.

سنگ های ماه تولد بهمن کدام است؟

متولیدن هر ماهی تولد سنگ های خاص خود را دارند که هر کدام از این سنگ ها ویژگی های خاص خود را دارند. سنگ های بهمن ماه عبارتند از: اپال، عقیق، مروارید، گارنت جاسپر فیروزه و امیتیست

سنگ های متولیدین ماه اسفند کدام است؟

از زمان های بسیار دور اعتقاد بر این بوده که هر ماه از سال سنگ خاص خود را داراست، این سنگ ها بر اساس طالع بینی نجومی و مطابق با خصوصیات ذاتی متولدین هر ماه تعیین می شود.سنگ های ماه تولد اسفند عبارتند از:یشم، سنگ خون، آمتیست، جاسپر، یاقوت سرخ، یاقوت کبود، کریستال کوارتز، لاجورد، آکوامارین

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد