سنگ چاروئیت و خواص آن
  • 2020-11-20

سنگ چاروئیت و خواص آن

سنگ چاروئیت یکی از سنگ های قیمتی است که در ساخت زیورآلات، تندیس ها و اشیاء زینتی مانند جعبه جواهرات و جواهرات به کار برده می شود. سنگ چاروئیت نام خود را از رودخانه چارا در جمهوری ساخا اقتباس کرده است زیرا چاروئیت بسیار کمیاب بوده و معادن این سنگ قیمتی در نزدیکی این رودخانه وجود دارد.

 

این سنگ جزو سنگهای سیلیکاتی با ساختار پیچیده است و به دلیل وجود عنصر منگنز قرمز اکثرا به رنگهای بنفش تا ارغوانی مشاهده می‌شود؛ البته این سنگ با رنگ های سفید گچی و قهوه‌ای روشن نیز مشاهده می‌شود؛ که نمونه‌های سفید آن به دلیل فرسایش به وجود آمده اند.سیستم کریستالی چاروئیت مونوکلینیک بوده و درخشندگی آن در نوع شیشه‌ای، مرواریدی تا ابریشمی است. طبق بررسی های به عمل آمده توسط گوهرشناسان، این سنگ دارای خواص درمانی مختلفی می باشد که در ادامه به خواص درمانی آن اشاره می شود.

 

کانی چاروئیت برای بدن چه فوایدی دارد؟

 

به احتمال زیاد شما در خصوص خواص انواع سنگ ها مطالبی شنیده اید؛ اما شاید تا به حال در خصوص سنگ چاروئیت مطلبی نشنیده باشید که البته طبیعی است؛ زیرا برخلاف سایر کانی های قیمتی و نیمه قیمتی مانند یاقوت، مروارید، فیروزه، عقیق و غیره که سابقه و تاریخچه ای دیرین دارند؛ سنگ چاروئیت کمتر از ۵۰ سال است که کشف شده است. تنها معدن این سنگ در نزدیکی شهر آلدن در سیبری است. همان‌طور که می‌دانید منطقه سیبری منطقه پوشیده از یخ و برف است در نتیجه فقط چند ماه در سال می توان این سنگ ارزشمند را از معادن استخراج نمود.

 

طبق بررسی های به عمل آمده توسط کانی شناسان عناصری چون هیدروژن، اکسیژن، کلسیم، منیزیوم، استرانسیوم، سدیم، پتاسیم، باریوم، سیلیکون و غیره عناصر این سنگ قیمتی را تشکیل می دهند؛ با وجود این عناصر این سنگ دارای خواص منحصر به فردی است.چاروئیت به عنوان سنگ قدرت یاد می شود و می تواند احساسات منفی را به احساسات مثبت تبدیل نماید. این سنگ برای افرادی که مدام عصبانی می شوند و یا افرادی که از چیزی ترس و وحشت دارند؛ می تواند مفید باشد.

 

  • این سنگ می‌تواند بعد معنوی را تقویت کند و باعث افزایش عزت نفس شود.
  • از نظر گوهر شناسان این سنگ می تواند برای درمان دردهایی چون سردرد، گرفتگی عضلات و مشکلات چشمی مفید باشد.
  • افرادی که مشکلات قلبی، اعصاب و مشکلات کبدی دارند می‌توانند از این سنگ برای بهبود بیماریهای خود استفاده نمایند.
  • همراه داشتن این سنگ می‌تواند شما را از شر تشعشعات خطرناک نجات دهد؛ پس وجود آن برای انسان های قرن جدید که مدام در معرض تشعشعات مختلف قرار می‌گیرند می تواند مفید باشد.

 

 سنگ چاروئیت چگونه بر قلب تاثیر می گذارد؟

 

  •  چاروئیت با تنظیم ضربان قلب و تنظیم فشار خون بر سلامت قلب و عروق تأثیر می گذارد. برای بهره بردن بیشتر از خواص سنگ چاروئیت برای قلب بهتر است که آن را به صورت گردنبند استفاده نمایید.
  • گردنبند چاروئیت در انواع مختلف موجود است؛ مثلاً چاروئیت اصل را تراش و صیقل داده اند و بر روی قاب های نقره، طلا، مس و برنج سوار کرده و پلاک های زیبا با آنها تهیه کرده اند.
  • برخی از افراد سنگ چاروئیت را به صورت خام و تراش نخورده استفاده می کنند؛ که می توان به تکه ای از سنگ خام مفتولی به عنوان آویز وصل نمود و آن را به عنوان گردنبند استفاده کرد.

 

تاثیر سنگ چاروئیت بر روان

 

سنگ چاروئیت می‌تواند بر روان انسان تاثیر گذار باشد. درون این سنگ انرژی هایی با فرکانس بالا نهفته است که این انرژی ها بر بدن افراد استفاده کننده تاثیر می گذارد. استفاده از چاروئیت می تواند به انسان کمک کند؛ تا بر خستگی غلبه پیدا کرده و انرژی مضاعفی برای پیشرفت به دست آورد. همچنین این سنگ باعث آرامش اعصاب شده و خواب راحتی را برای شما به دنبال می آورد. با استفاده از این سنگ شما می توانید بر انرژی های منفی ورودی به بدن خود غلبه پیدا کنید و جمیع انرژی های مثبت را بر بدن خود حاکم نمایید.

 

این سنگ می‌تواند به ما کمک کند تا با جهان بیرون به‌خوبی تعامل داشته باشیم.عشق، شور و منطق در درون اشعه های بنفش این سنگ نهفته است و باعث افزایش این احساسات در درون شما می شود.

 

روانشناسی رنگ بنفش

 

در مبحث کانی شناسی یکی از مواردی که مورد توجه کارشناسان قرار می گیرد؛ رنگ کانی ها است. در مبحث جم تراپی یا سنگ تراپی به تاثیرات رنگ سنگ ها نیز پرداخته می‌شود. می توان بخشی از اثرات درمانی سنگ ها را به رنگ های آن ها نسبت داد. همانطور که قبلاً بیان شد؛ سنگ چاروئیت اکثراً در طیف های روشن رنگ بنفش مشاهده می‌شود. از نظر روانشناسان طیف های روشن رنگ بنفش باعث آرامش روحی در بزرگسالان و افزایش خلاقیت در کودکان می شود.پس می توان نتیجه گرفت که بخشی از اثری که سنگ چاروئیت بر روان انسان می گذارد به سبب رنگ زیبا، جذاب و خیره کننده آن است. بخشی از این اثر نیز مربوط عناصر و بخشی نیز مربوط به انرژی های نهفته درون سنگ است.

 

آیا خاصیت درمانی سنگ های قیمتی حقیقت دارد؟

 

آیا خاصیت درمانی سنگ های قیمتی حقیقت دارد؟

 

برخی افراد می پندارند که خواص درمانی مربوط به سنگهای قیمتی برپایه خرافات و اوهام بوده و واقعیت ندارد؛ در حالیکه بررسی خاصیت درمانی سنگ های قیمتی دارای پیشینه تاریخی بوده و جم تراپی جزو طب های مکمل به حساب می آید. در طب سنتی چینی و طب سنتی ایرانی به خواص این سنگ ها به صورت مفصل اشاره شده است؛ در برخی از داروهای سنتی از وجود این سنگ ها بهره می برند؛ به عنوان مثال از مرجان و یاقوت برای تهیه کرم های ترمیم کننده پوست استفاده می شود.

 

برخی از افراد نیز تصور ماورایی از این سنگ ها داشته و تصور می کنند که با استفاده از سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی می توان تمامی امراض را درمان نمود؛ در صورتی که همانطور که گفته شد جم تراپی یک طب مکمل بوده و برای اثربخشی بیشتر یک اثر درمانی و نه درمان اصلی به کار برده می شود.

 

سنگ چاروئیت به دلیل نحوه تشکیل، وجود عناصر ضروری، سختی، ساختار کریستالی، شبکه مولکولی و غیره دارای خواص منحصر به فردی شده است که می تواند در کنار سایر سنگهای قیمتی به عنوان یک سنگ قیمتی و درمانی به کار برده شود.

 

تشخیص چاروئیت اصل با چه روش هایی امکان پذیر است؟

 

خوشبختانه تشخیص سنگ چاروئیت اصل نسبت به سایر سنگ های قیمتی مانند یاقوت، مرجان و مروارید راحت تر است؛ زیرا ظاهر این سنگ بسیار منحصر به فرد و جذاب بوده به طوری که به سختی می شود نوع تقلبی آن را تولید کرد. اما با این وجود لازم است تا اطلاعات دقیقی در خصوص ساختار چاروئیت داشته باشید تا بتوانید نوع اصل آن را از تقلبی تشخیص دهید.

 

یکی از ویژگی اصلی سنگ این است که طرح های روی آن حالت صاف ندارند؛ نقشه های راه راه از دیگر ویژگی‌های سنگ چاروئیت اصل است. در بین نقوش چاروئیت اصل لکه های سبز رنگ، سیاه رنگ یا نارنجی رنگ مشاهده می شود که علت وجود این لکه ها وجود عناصر و کانی های ناخالصی چون ائوژیرین و تیناکسیت است که به ترتیب سبب وجود لکه های سیاه و نارنجی می شوند.بافت ورقه ای و فیبر مانند از دیگر ویژگی‌های چاروئیت اصل است.

 

اگر تمایل به خرید سنگ های قیمتی اصل دارید باید به مراکز معتبر خرید مراجعه نمایید؛ خرید سنگ از هر مرکزی به هیچ عنوان به شما پیشنهاد نمی‌شود. مراکز معتبر سنگ های قیمتی را با همراه با شناسنامه بین المللی عرضه می کنند و از گوهر شناسان برای تاییدیه سنگ های خود بهره می برند؛ برای خرید سنگهای اصل می توانید از یک گوهر شناس کمک بگیرید.

 

خواص انگشتر جواهر چاروئیت

 

برای بهره‌مندی از خواص سنگ چاروئیت می‌توان آن را به عنوان انگشتر نیز استفاده کرد. مغول ها در روز خاصی از سال این سنگ را همراه با چای جوشانده برای تقویت روابط خانوادگی و صمیمیت بیشتر این چای را می نوشند. ادعا می‌شود که می‌توان با استفاده از این سنگ از وابستگی های بیهوده رها شد و از آن طرف پیوندهای خانوادگی را عمیق تر کرد. این سنگ بر روی چاکراهای ششم هفتم و هشتم اثر گذاشته و باعث تقویت آنها می شود.کسانی که اهل یوگا، مدیتیشن، پاکسازی روح و از این قبیل برنامه ها هستند می توانند از چاروئیت برای داشتن عملکرد بهتر استفاده نمایند. 

 

شارژ چاروئیت با چه روشی صورت می گیرد؟

 

شارژ نمودن سنگ ها قدرت آنها را دو برابر می کند؛ در هنگام خرید سنگ نحوه نگهداری از سنگ و نحوه شارژ کردن آن را حتماً از فروشنده بپرسید ایا از یک جواهرشناس خبره کمک بگیرید.پس از مدتی استفاده از سنگ لازم است تا سنگ شارژ شود تا قدرت دوباره به دست آورد زیرا این سنگ ها به مرور زمان انرژی های منفی را جذب می نمایند و برای استفاده مجدد از قدرت آنها باید آنها را شارژ نمود. می توانید آنها را در یک جوی آب سرد به مدت یک الی دو ساعت قرار دهید. می توانید ۴ قاشق غذاخوری سنگ نمک را در یک کاسه آب ریخته و سنگ خود را به مدت ۶ الی ۷ ساعت در آن قرار دهید.

 

شارژ چاروئیت با چه روشی صورت می گیرد؟

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

۲۰ مدل انگشتر سنگدار زنانه

انواع انگشتر سنگدار زنانه در بازار وجود دارد که هر یک زیبایی و ویژگی های خاص خود را دارند، سنگ های بکار رفته در انگشتر های زنانه علاوه بر ظاهر زیبا اثرات مثبتی بر دارنده آن می گذارند که همین امر باعث شده نظر خانم ها را جلب نماید.

انواع سنگ های قیمتی آبی رنگ

سنگ های قیمتی آبی رنگ می توانند روی انواع جواهرات به کار بروند یا به تنهایی کاربردهای فراوانی دارند.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد