۲۰ مدل انگشتر سنگدار زنانه
  • 2021-01-26

۲۰ مدل انگشتر سنگدار زنانه

انگشتر یک نوار از جنس فلز است که برای زیبایی دور انگشتان دست یا پا قرار می گیرد. انگشتر بعضی اوقات نقش نمادین دارد مانند حلقه ازدواج که به عنوان نشان عهد و پیمان تا پایان عمر در دست زوج قرار می گیرد یا انگشتر میراث خانواده که از پدر یا مادر یا اجداد به ارث می رسد. انگشترها در سایزهای مختلف و نیز جنس های متفاوت با طرح های متنوع موجود هستند. کسانی که انگشتان ظریفی دارند معمولاً قدرت انتخاب بیش تری دارند.

 

انواع انگشتر از نظر جنس :

 

_ انگشتر طلا: این فلز زیبا و گران بها هرگز زنگ نمی زند و با قرار گرفتن در آب درخشان تر و براق تر می شود. به همین دلیل همه مردم به داشتن زیور آلات از نوع طلا علاقه دارند. اما از آن جا که طلا بسیار کمیاب بوده و استخراج آن خیلی هزینه بر است، قیمت آن به مراتب بسیار بالاست و همه مردم توان خرید طلا را ندارند. طلاسازان برای این که بخشی از مردم قادر به خرید طلا باشند آن را با عیارهای مختلف مانند 17، 18 و 24 عیار می سازند و قیمت طلا را طبق عیارش محاسبه می کنند.

 

_ انگشتر پلاتین: این فلز به طلای سفید معروف است و از طلا کمیاب تر است. به همین دلیل این فلز نیز گران بوده و همه مردم توان خرید آن را ندارند. از این رو از پلاتین بیش تر در تجهیزات پزشکی استفاده می شود. برای مراسم عروسی نیز چون طلای زرد به گفته اسلام برای مردان حرام است، انگشتر داماد را از جنس پلاتین خریداری می کنند.

 

_ انگشتر نقره: این فلز زیبا ارزان تر از طلا و پلاتین است ولی همانند آن ها زنگ نمی زند. ارزانی آن به دلیل کمیاب نبودنش و استخراج کم هزینه آن است و بعضی مردم که بودجه کمی داشتند، توانستند آن را جایگزین طلا و پلاتین کنند. البته نقره نیز به نسبت آلیاژی که به آن اضافه می شود عیار های متفاوتی دارد.

_ دیگر انگشترها از جنس سنگ، پلاستیک، برنج، مس یا استیل هستند و هر کدام به نحوی مورد استفاده قرار می گیرند.

20 مدل انگشتر سنگ دار زنانه :

 

امروزه انگشترهای سنگ دار با اشکال مختلف و رنگ بندی های خیره کننده در بازار موجود هستند. خواص سنگ های طبیعی و انرژی این سنگ ها دلایلی است که در این دوران از انگشتر و زیور آلات سنگ دار بیش تر استفاده می شود. همچنین تراش کاری روی این سنگ ها به آن ها زیبایی خارق العاده ای می دهد. امروزه اکثر هنرمندان، شاعران و عارفان نیز از این انگشترهای سنگی استفاده می کنند. انواع سنگ انگشتر را در زیر معرفی می کنیم.

 

تورمالین :

 

این سنگ قیمتی، سنگی بلوری شده با رنگ های زرد، سرخ و بنفش است که معادن اصلی آن در برزیل، آمریکا و سیبری وجود دارد. در ایران نیز در منطقه خاش استان سیستان و بلوچستان، بروجرد، جنوب غرب نهبندان، شمال غرب الیگودرز، سنندج و سیرجان معادن این سنگ یافت می شود.

کهربا :

 

سنگ قیمتی کهربا ، سنگی ارگانیک است و از پروسه های بیولوژیکی موجودات و حشرات زنده تشکیل می شود. بیش ترین استخراج آن در اروپا در کشورهای لهستان، آلمان شرقی و دانمارک صورت می گیرد که رسوبات حشرات در فسیل های کهربا موجود است. بسته به میزان کیفیت و نوع حشرات، قیمت کهربای صیقل داده شده متفاوت است.

 

زمرد :

 

سنگ زمرد از خوش رنگ ترین و چشم نوازترین سنگ های زینتی است که به رنگ سبز است. هر چه رنگ سبز آن پر رنگ تر باشد قیمت آن بیش تر است. بزرگ ترین معدن زمرد در کشور کلمبیا است و بعد از آن زامبیا بزرگ ترین تولید کننده این سنگ قیمتی است.

 

یاقوت :

 

این سنگ قیمتی، یکی از جذاب ترین سنگ های با ارزش و گران بها است. یاقوت سنگی شفاف است که به رنگ های سرخ، زرد، کبود، سبز و سفید از معادن استخراج می شود. نوع سرخ آن بعد از الماس برترین سنگ قیمتی است و هر چه ابعاد آن بزرگ تر و رنگ آن خوش رنگ تر باشد، از نظر قیمتی نیز ارزش بیش تری دارد. تأمین کننده اصلی این سنگ در دنیا کشور تایلند است.

زبرجد :

 

زبرجد به رنگ های زرد و سبز در نمونه های قدیمی وجود دارد و مشهورترین آن سبز رنگ است که در کشورهای آمریکا، برزیل، استرالیا و روسیه دیده می شوند.

 

انواع انگشتر از نظر جنس

 

گارنت :

 

سنگ گارنت خیلی با ارزش است اما تا حدودی ناشناخته است. لعل یکی از مشهورترین آن ها است. این سنگ ها در تماس با توده های نفوذی با سنگ های آهکی تشکیل می شوند و در قسمتی از نمونه های رسوبی یافت می شوند. این سنگ در برابر هوازدگی فیزیکی و شیمیایی مقاوم است.

 

الکساندریت :

 

این سنگ قیمتی، سنگی عجیب و خارق العاده است که در ابتدا تصور می شد زمرد است ولی پس از مشاهده سایه های قرمز آن به عنوان گونه کروم دار با قابلیت تغییر رنگ شناخته شد. به این سنگ زمرد روز و یاقوت شب گفته می شود که این به دلیل نمونه ای از آن است که از رنگ سبز تا سرخ تغییر رنگ می دهد.

آمیترین :

 

این سنگ قیمتی، سنگی شفاف و گران بها است که در دو رنگ ارغوانی و زرد یافت می شود. اولین کشور تأمین کننده این سنگ کشور بولیوی است و بعدها استخراج آن به کشورهای برزیل و اروگوئه هم رسید.

 

در نجف :

 

این سنگ قیمتی، یک سنگ سفید مقدس است که نحوه تشکیل آن به دو شکل کوهی و بیابانی است. در روایات از ویژگی های درمانی در نجف مانند دور کردن انرژی منفی، پیروزی بر زشتی ها، کسب حس آرامش و رابطه با انرژی های معنوی اشاره شده است.

عقیق :

 

این سنگ قیمتی از لحاظ مادی و معنوی جایگاه ویژه ای دارد و علاوه بر نوع شفاف آن، نمونه کدر نیز دارد. گونه مرغوب سنگ عقیق به رنگ سرخ و آلبالویی است و یک نمونه آن در یمن تولید می شود که به آن عقیق یمنی یا یمانی گفته می شود. عقیق از ته نشین شدن رسوبات موجود در آب های زیرزمینی در حفره های سنگ های آتشفشانی تشکیل می شود و هر چه این حفره بزرگ تر باشد ابعاد این سنگ نیز بزرگ تر می شود. ایران یکی از کشورهایی است که بیش ترین منابع عقیق را دارد.

 

فیروزه :

 

این سنگ قیمتی به رنگ آبی آسمانی استخراج می شود که بیش تر معادن آن در شهر نیشابور و استان های کرمان و فارس و آذربایجان قرار دارد. بهترین نوع این سنگ، فیروزه بواسحاقی است که در نیشابور استخراج می شود.

 

ژرمژوئیت :

 

این سنگ قیمتی بسیار کمیاب است که به رنگ آبی مایل به ارغوانی در منطقه سیبری یافت می شود.

 

ماسگراویت :

 

این سنگ قیمتی ارزش بسیار بالایی بین سنگ های قیمتی دارد. این سنگ از عناصر بریلیم، منیزیم و آلومینیوم تشکیل شده است و برای اولین بار در استرالیا یافت شد.

 

یشم :

 

این سنگ قیمتی به رنگ های کبود، سبز تیره و رنگ صابونی یافت می شود که شکل آن سوزنی و شکننده است. در قدیم سنگ یشم در منطقه ای از چین که جز قلمرو ایران بود استخراج می شد و این سنگ گویای روابط بالای ایران و چین بود.

گراندیدریت :

 

این سنگ قیمتی به رنگ آبی، سبز و سفید موجود است و دلیل آن عناصر منیزیم، آهن و آلومینیوم می باشد و فقط در کشور ماداگاسکار یافت می شود.

 

لاجورد :

 

این سنگ قیمتی یعنی لاجورد  و در واقع نیمه قیمتی به رنگ آبی متمایل به نیلی تا رنگ بنفش می باشد و میزان شکستگی آن نامنظم است و جلای آن به صورت شیشه ای می باشد. این سنگ چند رنگی ندارد و فلورانس در آن خنثی است. مرغوب ترین معدن آن در افغانستان است.

مروارید :

 

این سنگ قیمتی سفید و درخشنده است که در صدف رشد می کند و در خلیج فارس و اقیانوس هند صید می شود. شکل مروارید به صورت پولکی و کره ای است و ابعادش می تواند به اندازه سر سوزن تا اندازه تخم کبوتر باشد.

 

اپال :

 

این سنگ قیمتی به رنگ های سفید شیری، خاکستری، آبی، سبز، نارنجی و قرمز مشاهده می شود. آب در نوع قیمتی این سنگ ها، به صورت متغیر موجود است و به مرور زمان با تبخیر آن موجب ترک خوردگی سنگ می شود، بنابراین باید آن ها را با آب یا روغن اشباع کرد. این سنگ انرژی درونی انسان را تقویت می کند و مشکلات روانی آن را تسکین می دهد.

 

الماس :

 

این سنگ قیمتی، با ارزش ترین سنگ جهان است که از کربن خالص تشکیل شده و به رنگ های قهوه ای، سفید مایل به آبی، نارنجی، زیتونی و سیاه یافت می شود. الماس سرد و خشک است و فقط با سرب شکسته می شود. امروزه آفریقای جنوبی در ساخت الماس بی رقیب است. الماس از تولید سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می کند و برای بهبود و تقویت عملکرد اعصاب مفید است.

توپاز :

 

 سنگ قیمتی توپاز به رنگ آبی و زرد است و در کشور اکراین یافت شد که در درمان بعضی امراض مفید می باشد.

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

سنگ سودالیت و خواص آن

کارشناسان معتقدند که مؤثرترین راه برای ایجاد ارتباط با کریستال سودالیت و خواص درمانی آن، نگه داشتن سنگ روی بدن یا نزدیک بدن است. به شما این امکان را می دهد تا با گلو و چاکرای چشم سوم شما ارتباط برقرار کند و انسداد را از بین ببرد و تعادل را در این مراکز انرژی ایجاد کند.

سنگ لارویکیت

لارویکیت سنگی آذرین است و حاوی مقادیر قابل توجهی فلدسپات است، این نام برگرفته از منطقه ی لارویک فیورد در نروژ است. این سنگ علاوه بر فلدسپات ها، از مقادیری آپاتیت، کوارتز، الیوین نیز تشکیل شده است.لاروکیت یک سنگ محافظ و پایه است. این ماده برای اجسام ظریف پاک می شود و ارتباط قوی با انرژی زمین را تسهیل می کند.

سنگ موزانایت

سنگ موزانایت، سنگی بسیار کمیاب و نادر در طبیعت است که منبع اصلی آن در منطقه آریزونا قرار دارد. این سنگ شباهت بسیار زیادی به الماس داشته و دارای ساختاری درخشان و کریستالی است. جالب است بدانید که موزانایت نسبت به الماس، بسیار سخت تر و مقاوم تر است. البته از آن جایی که سنگ موزانایت در آزمایشگاه ها نیز تولید می شود، نسبت به الماس قیمت بسیار پایین تری دارد.

سنگ لابرادوریت

ام سنگ لابرادوریت از مکان اکتشافش یعنی جزیره پائول، نزدیک نین در لابرادور کانادا گرفته است. این کانی در سال ۱۷۷۰ به وسیله یک مبلغ دینی موراوی (اهل چک) در آنجا کشف گردید.لابرادوریت به دلیل لابادورسانس بودن ، یک سنگ تزئینی محبوب بشمار می آید و باعث ایجاد یک پدیده نوری خیره کننده از یک رنگ سبز آبی تا براق آبی عمیق می شود که در نور می درخشد , به این سنگ, سنگ اقیانوسی هم می گویند. گونه های دیگر ، از جمله نمونه های نادر ، رنگین کمان خیره کننده ای از براق کننده سبز ، بنفش یا نارنجی به نام اسپکترولیت را ارائه می دهند.لابرادوریت دارای پدیده لابرادورسنس (labradorescence) و جلوه ای متالیک و درخشش آبی سبز می باشد که در بازار نمونه هایی با طیف کامل خواهان بیشتری دارند.

سنگ آزوریت و تاریخچه آن چگونه است؟

سنگ آزوریت، از یک ماده معدنی نادر و از ترکیبی به نام کربنات مس تشکیل شده است که یا در اثر تماس آب غنی از دی اکسید کربن و مواد معدنی حاوی مس و یا از طریق واکنش نمک های معدن و سنگ آهک ایجاد می شود.

سنگ چاروئیت و خواص آن

سنگ چاروئیت داری خواص متعددی است و می تواند برای بسیاری از دردها همچون سر درد موثر باشد. این سنگ می تواند به شما احساس آرامش را هدیه دهد‌. برای آشنایی با خواص بی نهایت این سنگ با ما همراه باشید.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد