حلقه پلاتین
  • 2021-01-02

حلقه پلاتین

 

حلقه پلاتین یک فلز سفید طبیعی است، با درخشش عالی و زیبا که لکه دار نمی شود. پلاتین سنگین ترین فلز گرانبها است، بنابراین در دست بسیار لوکس احساس می شود، در برابر خراش مقاوم است، به این معنی که برای مدت بیشتری بکر به نظر می رسد.

 

نکات مؤثر در استفاده از حلقه پلاتین

 

حلقه پلاتین از نظر طبیعی نقره ای رنگ بوده و مقاوم در برابر لکه دار شدن است، پلاتین هرگز به آبکاری احتیاج نخواهد داشت، به این معنی که حلقه ای بدون نگهداری خواهد بود و این یک انتخاب عالی برای جواهرات خوب مادام العمر مانند حلقه های عروسی و حلقه های نامزدی است. این حلقه ارزش آن را دارد که به راحتی هزینه خود را صرف آن کنید، زیرا ماندگاری طولانی مدتی دارند.

 

  • هنگام انتخاب حلقه ازدواج، باید حلقه نامزدی خود را هم در نظر بگیرید.
  • - حلقه نامزدی از هر چه ساخته شده باشد، حلقه عروسی هم باید از همان فلز ساخته شود. این از مالش فلز سخت به فلز نرمتر جلوگیری خواهد کرد.
  • - طلا نرم تر از پلاتین است که با مالش روی فلز پلاتین سخت تر، سایش می کند.
  • - حلقه های ازدواج پلاتین برای افرادی که پوست حساس دارند مناسب است. جواهرات پلاتین به دلیل خلوص آن ضد آلرژی هستند، بنابراین برای پوست های حساس ایده آل است.

 

چگونه می توان از حلقه پلاتین خود مراقبت کرد

 

حلقه پلاتین با دوام ترین فلز گرانبها است و گر چه می تواند خراشیده شود، اما خراش فقط باعث جابجایی فلز می شود در نتیجه هیچ یک از حجم آن از بین نمی برد. با گذشت زمان، پلاتین یک براقیت طبیعی روی سطح ایجاد می کند که بسیاری از افراد تصور می کنند که همان اندازه جذاب بودن را برایشان به همراه دارد. برای مراقبت از حلقه پلاتین خود کافی است، ابتدا حلقه پلاتین خود را هنگام انجام کار بردارید و هنگام استفاده از حلقه ازدواج پلاتین خود، از مواد سفید کننده یا مواد شیمیایی سخت استفاده نکنید. 

 

اگر چه سفید کننده ها به پلاتین صدمه نمی زند، اما مواد شیمیایی ممکن است هر نوع سنگ قیمتی نرم را که انگشتر شما دارد را تغییر رنگ دهد. می توانید انگشتر پلاتین خود را به همان روشی که سایر جواهرات ظریف را تمیز می کنید با استفاده از تمیز کننده جواهرات از قبل بسته بندی شده یا با خیساندن آن در محلول ملایم صابون و آب گرم و سپس به آرامی با یک پارچه نرم مالش دهید.

 

خصوصیات حلقه پلاتین چیست؟

 

  • پلاتین خالص است

حلقه پلاتین یک فلز سفید طبیعی است و معمولاً 95٪ آن خالص است و هرگز محو و لکه دار نمی شود، اما رنگ سفید طبیعی خود را برای یک عمر حفظ می کند. از آنجا که پلاتین بسیار خالص است، به طور طبیعی ضد حساسیت است و برای افرادی که پوست حساس دارند ایده آل است.

  • پلاتین ماندگار است

دوام و مقاومت بی نظیر پلاتین در برابر سایش، آن را به ایمن ترین و محافظ ترین فلز تبدیل می کند. پلاتین تغییر شکل نمی دهد و فرسوده نمی شود بنابراین سنگهای قیمتی روی آن محکم و ایمن نگه داشته می شوند. تراکم پلاتین باعث دوام آن نسبت به سایر فلزات جواهرات می شود.

  • پلاتین نادر است

حلقه پلاتین یک فلز نادر است و نسل ها آن را طمع کرده اند. این یک گزینه عالی برای خانم های امروزی است. این ماده در نقاط بسیار کمی از جهان یافت می شود و 30 برابر نادرتر از طلا است.

  • پلاتین متنوع است

پلاتین همه کاره است، با کیفیت های قابل توجهی که دارد منجر به کاربردهای شگفت انگیز آن شده است. در اوایل دهه 1900، لوئیس کارتیه اولین جواهرسازی بود که با موفقیت جواهرات پلاتین خلق کرد، صفات با شکوه این فلز را آشکار کرد و از آن برای تقویت درخشش الماس استفاده کرد.

 

- براقیت سفید پلاتین برای برجسته سازی و درخشش الماس بسیار مناسب است زیرا باعث نمی شود هیچ رنگی در سنگ منعکس شود.

- پلاتین بسیار با دوام و محکم است و آن را برای جواهراتی که روزانه استفاده می کنید ایده آل می کند. در برابر فشار بسیار مقاوم است و هم در برابر گرما و هم در برابر سرمای شدید مقاومت می کند، به این معنی که جواهرات و حلقه پلاتین بهتر از هر فلز دیگری ظاهر زیبایی خود را حفظ می کنند.

- برخلاف سایر فلزات و جواهرات دیگر، به نظر می رسد که پلاتین با سایش، ظاهری بهتر دارد. خراش های سطحی پلاتینی را تشکیل می دهند که بسیار مطلوب تلقی می شود، با این وجود اگر این چیزی باشد که شما ترجیح می دهید، این فلز به راحتی توسط جواهرساز به حالت صیقلی اولیه خود برگردانده می شود.

پلاتین برای مبتلایان به آلرژی ایده آل است زیرا هیچ نیکل ندارد.

 

خصوصیات حلقه پلاتین چیست

 

مزایای استفاده از حلقه پلاتین

 

وقتی در حال خرید انگشتر نامزدی، حلقه ازدواج یا سایر جواهرات سفارشی خود هستید، بیشتر مردم از ابتدا می دانند که ترجیح آنها برای رنگ فلزی جواهرات چیست. اگر تصمیم گرفته اید که یک فلز سفید داشته باشید، پس یک انتخاب دیگر وجود دارد و آن این است که بین پلاتین و طلای سفید تصمیم بگیرید. اگر چه از نظر ظاهری شبیه هم هستند، اما این دو فلز در واقع مواد کاملاً متفاوتی با خصوصیات بسیار متفاوت دارند.

 

جواهرسازان هر روز با این فلزات کار می کنند و اگر طراحی شما به یک انتخاب خاص منجر شود، می توانند به آسانی در این زمینه پاسخگوی شما خواهند بود. یک سؤال که اغلب از جواهرفروشان پرسیده می شود این است که "کدام فلز بهتر است، طلای سفید یا حلقه پلاتین؟ " به نظر می رسد، پاسخ آن چندان مستقیم نیست. هر دو مزایا و معایب خود را دارند و گزینه های طراحی شده می تواند سهم زیادی در تعیین بهترین فلز برای قطعه شما داشته باشد.

 

  • ماندگاری

حلقه پلاتین و طلای سفید هر دو فلزات بادوامی هستند که به روش های مختلف به ضربه، فشار و خراش پاسخ می دهند. پلاتین یک فلز بسیار متراکم است و به این معنی است که در برابر فرسودگی مقاومت بسیار خوبی دارد. یک حلقه ازدواج ساخته شده در پلاتین می تواند برای دهه ها استفاده شود و به سختی ضخامت خود را از دست بدهد. نکته منفی پلاتین این است که تمایل دارد خیلی سریع لبه های تیز خود را از دست بدهد.

 

این به آن دلیل نیست که فرسوده شده اند، اما به عبارت دقیق تر، مانند خاک رس اطراف سطح حلقه، قالب می شوند. این می تواند باعث کبودی و فرورفتگی در سطح فلز شود. این ویژگی خاص است که می تواند به معنی بهتر بودن برخی عناصر طراحی در طلای سفید باشد.

 

گر چه طلا سفید به اندازه پلاتین متراکم نیست، اما ذاتاً محکم است و جزئیات ریز آن از سختی بیشتری برخوردار است. اگر طرحی دارای حکاکی دستی یا لبه های مربع شکل باشد، این جزئیات توسط طلای سفید بهتر از پلاتین حفظ می شود. نقطه ضعف طلای سفید حساسیت بیشتر آن به فرسودگی است. اگر تا به حال انگشتر قدیمی طلای سفید داشته اید، احتمالاً متوجه شده اید که به دلیل فرسودگی فلز در طول زمان، بسیار نازک شده است.

 

جواهر فروش شما طرح شما را ارزیابی می کند و از شما در مورد سبک زندگی، شغل و اینکه چند بار احتمالاً قطعه خود را استفاده می کنید از شما سؤال می کند تا تعیین کند که دوام فلزی کدام قطعه برای شما مناسب تر است.

 

  • رنگ

عامل جدا کننده دیگر بین حلقه پلاتین و طلای سفید، رنگ است. در حالی که پلاتین یک فلز سفید طبیعی است، طلای سفید با ترکیب طلای خالص (که رنگ آن زرد است) با فلزات آلیاژی مانند پالادیوم ساخته می شود. به دلیل محتوای فلز زرد آن، رنگ طلای سفید در واقع کمی خاکستری / سفید است. این را می توان با یک تیمار سطحی به نام آبکاری رودیوم اصلاح کرد. 

 

آبکاری رودیوم استفاده از یک لایه بسیار نازک از فلزی به نام رودیم است که به صورت الکتریکی روی سطح طلای سفید آبکاری می شود تا آن را به رنگ سفید روشن تری تغییر دهد. این آبکاری با گذشت زمان از بین می رود و باید در طول استفاده از جواهرات دوباره مورد استفاده قرار گیرد. اگر از جواهرات خود به خوبی مراقبت کنید، آبکاری آن می تواند حدود 3 سال طول بکشد.

  • هزینه

ملاحظه نهایی هزینه است. جواهرات پلاتین به طور معمول گرانتر از جواهرات طلای سفید هستند، اما نیاز به جایگزینی طلای سفید به این معنی است که در مقایسه با حلقه پلاتین که فقط چند سال یک بار به لاک نیاز دارد، هزینه های اضافی برای نگهداری آن وجود دارد. معمولاً برای تمام قطعاتی که ایجاد می شود، آبکاری و پرداخت تخفیف برای افراد در نظر گرفته می شود

  • جفت شدن

هنگام انتخاب فلز خود، مهم است که در آینده خرید جواهرات را نیز به خاطر بسپارید. هر گونه جواهراتی که ممکن است روی یکدیگر ساییده شوند، مانند انگشتر نامزدی و حلقه ازدواج، باید از همان فلز ساخته شود، تا اطمینان حاصل شود که یکی، دیگری را دچار آسیب نمی کند.

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

حلقه سولیتر چیست؟

تمام جواهرات و زیورآلاتی که فقط یک نگین دارند سولیتر نامیده می شوند. اگرچه سولیتر بودن به جواهرات خاص محدود نمی شود، حلقه سولیتر معروف ترین شکل آن است. مدل های مختلف سولیتر ، گردنبند سولیتر، دستبند سولیتر و گوشواره سولیتر را می توانید در فروشگاه ها مشاهده کنید.

انتخاب حلقه

یکی از مهمترین رسوم ازدواج‌ خرید حلقه است که از گزشته تا بخ امروز رواج داشته. حلقه در جنس های مختلف مانند پلاتین، طلا و نقره وجود دارد بعضی از حلقه ها با جواهرات گرانبها تزیین شده امد که افراد متناسب با بودجه ای که دارند نمونه مناسب را انتخاب و خریداری میکنند.

معرفی حلقه ازدواج اروپایی

از آنجایی که حلقه همیشه همراه زوج ها است پس در انتخاب آن حساسیت دارند. این روزها انتخاب حلقه ازدواج اروپایی بسیار ترند شده است که در این مقاله به آن می پردازیم.

نکات مهم نگهداری حلقه ازدواج که باید بدانید!!

حلقه ازدواج یک جواهر مهم در زندگی هر فردی است که باید از آن خوب نگهداری کرد؛ در این مقاله نکات مهم نگهداری حلقه ازدواج که باید بدانید را می خوانید.

محبوب‌ترین مدل حلقه نامزدی

هیچ تجربه خریدی به اندازه خرید حلقه نامزدی که با نگین‌های الماس تزئین شده باشد، هیجان انگیز نیست. هنگام جستجو حلقه ابدی خود باید فاکتورهای مختلفی را در مد نظر قرار دهید، با این حال، شاید مهم‌ترین عاملی که همه در همان وهله اول به آن توجه می‌کنند، شکل نگین‌های استفاده شده در حلقه یا همان الماس اصلی آن می‌باشد

جدیدترین حلقه نامزدی مردانه

حلقه نامزدی مردانه نیز همانند حلقه نانردی زنانه در طرح های مختلفی وجود دارد. انتخاب جدیدترین حلقه نامزدی مردانه شاید هدف خیلی از افراد باشد در این مقاله به جدیدترین حلقه نامزدی مردانه اشاره می کنیم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد