حلقه سولیتر چیست؟
  • 2022-09-14

حلقه سولیتر چیست؟

حتما حلقه های زیادی با انگشتر های تک نگین دیده اید. انگشتر هایی که فقط یک نگین کریستال یا الماس دارند، حلقه های سولیتر (Solitaire) نامیده می شوند. سولیتر مناسب ترین حلقه برای مراسم نامزدی و عروسی است. انگشتر های سولیتِر از نظر زیبایی و سادگی جزو بهترین انگشتر های دنیا هستند. اگر عروس برای نشان دادن حلقه نامزدی سولیتر خود هیجان زده است، فقط یک چیز را به او بگویید. بگویید: “همسرَت بسیار باسلیقه است و تمامی جهان را تقدیم تو کرده است”.


از زمان های قدیم از انگشترها برای اعلام عمومی روابط زن و مرد استفاده می شد، باید گفت که این حلقه ها معمولا از طلا یا نقره ساخته می شدند تا بادوام باشند. امروزه نیز این سنت در همه جوامع حفظ شده است و زن و مرد برای نشان دادن ارتباط و عشق به یکدیگر از حلقه ازدواج استفاده می کنند.


حلقه سولیتر چیست؟

 

تمام جواهرات و زیورآلاتی که فقط یک نگین دارند سولیتر نامیده می شوند. اگرچه سولیتر بودن به جواهرات خاص محدود نمی شود، حلقه سولیتر معروف ترین شکل آن است. مدل های مختلف سولیتر ، گردنبند سولیتر، دستبند سولیتر و گوشواره سولیتر را می توانید در فروشگاه ها مشاهده کنید.
در صنعت جواهر سازی، انگشتر سولیتِر در خانواده حلقه های الماس طبقه بندی می شود. به همین دلیل در قدیم فقط افراد ثروتمند و اشراف توانایی خرید این نوع انگشتر را داشتند. اما امروزه در حلقه های نقره سولیتر به جای الماس از کریستال های بیشتری استفاده می کنند. در کشور ما ایران به انگشتر سولیتر حلقه نامزدی یا حلقه نشان نیز می گویند.


تیفانی سازنده سولیتر

 

تیفانی برای اولین بار حلقه سولیتر را معرفی کرد. هدف تیفانی از ساخت این نوع انگشتر نشان دادن زیبایی و سادگی الماس بود. در ابتدا این انگشتر فقط متعلق به طبقه اشراف بود. به همین دلیل تیفانی تمام تلاش خود را برای زیباسازی آن به کار گرفت.تیفانی معمولا پایه های حلقه سولیتر را از نوع نرم (Comfort Fit Shank) انتخاب می کند.


ویژگی‌های انگشتر سولیتر

 

سولیتر دارای یک ویژگی یا ویژگی مهم است که آن را از سایر جواهرات یا جواهرات متمایز می کند. این ویژگی منحصر به فرد بودن آنهاست. به عبارت دیگر ویژگی اصلی زیورآلات یا انگشتر سولیتِر این است که حتماً نگین داشته باشد. علاوه بر این ویژگی، سادگی در عین زیبایی از دیگر ویژگی های اصلی انگشتر سولیتر است. وزن سبک و قیمت مناسب تر نسبت به انواع پر از دیگر نکات مثبت این انگشتر محسوب می شود.

 

ویژگی‌های انگشتر سولیتر


تفاوت بین انگشتر سولیتر و انگشتر سه نگینی

 

اگر بیش از یک نگین در یک انگشتر استفاده شود، دیگر انگشتر سولیتر نیست. به عنوان مثال حلقه هایی به نام حلقه های سه جواهر وجود دارد که در پایه آنها سه الماس یا سه کریستال وجود دارد. اگر بخواهیم انگشتر سولیتِر و انگشتر سه نگینی را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که انگشتر سولیتِر از نظر سادگی و زیبایی بالاتر از انگشتر سه الماس است. برای اینکه انگشتر سه نگینی ساده تر و زیباتر به نظر برسد از سنگ های قیمتی مانند الماس، موسانیت و یاقوت استفاده می کنند.


انگشتر نقره سولیتر

 

اکثر مردم نمی توانند انگشتر های طلا یا پلاتین سولیتر را بخرند زیرا گران هستند. به همین دلیل انگشتر های نقره سولیتر در بین افراد مختلف با سلیقه های مختلف طرفداران زیادی پیدا کرده است. از طرفی قیمت پایین نقره و شباهت زیاد نقره به طلای سفید باعث شده است که انگشتر های نقره سولیتر برای مراسم عروسی و نامزدی مورد استفاده قرار گیرند. در فروشگاه ها می توانید انواع حلقه های ازدواج خاص و نقره سولیتر را پیدا کنید. قیمت این سبک انگشتر نیز توسط جواهرسازان پیشنهاد شده است و یکی از آنها جایگزینی نگین های اتمی تراش خورده و درخشان به جای الماس و برلیان های اصلی است. از طرفی با ساخت پایه انگشتر از نقره به جای طلا، هزینه های ساخت و خرید این انگشتر کاهش یافته است. اما در عین حال می توانید انگشتر های نقره طرح سولیتر را به زیبایی و ظاهر دستان خود اضافه کنید.


 انگشتر های سولیتر یا تک نگینی برای چه سبکی مناسب است؟

 

برای داشتن استایلی کامل و زیبا توجه به هماهنگی لباس و زیورآلات بسیار مهم است. یکی از ویژگی‌های مثبت حلقه‌های نگینی این است که می‌توان آن‌ها را با انواع لباس‌ها ست کرد. اما از دیدگاه طراحان مد، لباس های آستین دار که تا مچ می رسد، مناسب ترین لباس ها برای حلقه های تک نگینی سولیتر هستند. به خصوص اگر جنس لباس آستین بلند بافت باشد این زیبایی چند برابر می شود.


سولیتر مناسب برای نامزدی

 

همانطور که گفتیم، یکی از محبوب ترین حلقه های نامزدی در سراسر جهان، حلقه تک سنگ قیمتی سولیتر است. انجمن گوهرشناسی آمریکا گزارش داد که حدود 25 درصد از زوج های آمریکایی به حلقه های نامزدی سولیتر علاقه مند هستند. عده ای تک نگین این انگشتر را نشانه منحصر به فرد بودن عشق می دانند. سادگی این انگشتر باعث شده تقریبا همه زوج ها از حلقه سولیتر به عنوان حلقه نامزدی یا ازدواج استفاده کنند. زیرا انگشتر سولیتر با سلیقه دیر پسندترین افراد هم مطابقت دارد. برای اینکه بتوانید از پشت حلقه نیز استفاده کنید، توصیه می کنیم همراه با انگشتر سولیتِر از انگشتر معمولی استفاده کنید. یک انگشتر ساده جلوه انگشتر سولیتِر را بیشتر می کند.


این نوع انگشتر علاوه بر مراسم نامزدی می تواند هدیه ای شیک برای سالگرد ازدواج، تولد و سایر سورپرایزها باشد. از آنجایی که انگشتر تک سنگ قیمتی ظاهری کلاسیک دارد، بهترین انتخاب برای خانم هایی است که عاشق جواهرات و سبک کلاسیک هستند. فراموش نکنید که همسرتان در طول زندگی خود هزاران بار به حلقه خود نگاه می کند و آن روز و لحظه خواستگاری را به خاطر می آورد. به همین دلیل این انگشتر برای خانم ها ارزش خاصی دارد و بهتر است برای انتخاب بهترین انگشتر دقت زیادی داشته باشید.

 

سولیتر مناسب برای نامزدی


نکات مهم در خرید انگشتر تک نگینی

 

اگر تصمیم دارید با انگشتر سولیتر از عشقتان جواب مثبت بگیرید یا با هدیه او را خوشحال کنید به چند نکته توجه کنید. این نکات می تواند به شما در صرفه جویی بسیار کمک کند. پس بهتر است با مطالعه این نکات یک بار برای همیشه یک انگشتر ناب سولیتِر بخرید.


اندازه نگین

 

توجه به اندازه انگشتر نگین یکی از نکات اصلی است. مراقب باشید که انگشتر سولیتر با سنگ بزرگ برای انگشتان ظریف و کوتاه مناسب نیست. برعکس انگشتر سولیتر با یک سنگ کوچک روی انگشتان بزرگ و درشت جلوه مناسبی ندارد.


شکل مانتینگ یا پایه

 

تمام انگشتر به جز سنگ قیمتی آن، مانتینگ یا پایه انگشتر نامیده می شود. شکل یا فرم مانتینگ بستگی به اندازه سنگی دارد که روی آن قرار می گیرد. معروف ترین پایه هایی که در انگشتر سولیتر استفاده می شود، مانتینگ کلیسای جامع (Cathedral Style Mounting) و مانتینگ پیچشی (Wraps Mounting) هستند. مانتینگ کلیسای جامع شبیه قوس‌های کلیساهاست که دارای شش چَنگه (Prongs) است. از آنجایی که الماس یک سنگ قیمتی است، تعداد چنگه‌ها حلقه سولیتر شش عدد در نظر می‌گیرند. هر چه چنگه‌ها بیشتر باشد، احتمال افتادن نگین از انگشتر کمتر می شود.

علاوه بر مانتینگ کلیسای جامع، از مانتینگ پیچشی (Wraps Mounting) نیز از روکش استفاده می‌شود. معمولا در میان شرکت های معروف جواهر سازی، تیفانی از این نوع مانتیگ استفاده می کند. مانتینگ پیچشی مانند فنر به دور پایه نگهدارنده می پیچد و در دو نوع سنگ ساده و کانالی ساخته می شود.


نگین انگشتر سولیتر

 

برخی معتقدند که سنگ یا نگین سولیتر باید گرد بریده شود. اما این همیشه صدق نمیکند. امروزه می توانید نگین های مختلف سولیتر را در نقره سازی ها و زرگری ها پیدا کنید. نگین مربع، نگین مستطیلی و نگین گرد از جمله محبوب ترین شکل های جواهری در حلقه سولیتر هستند.

مناسب ترین و محبوب ترین برش برای نگین انگشتر سولیتِر تراش الماس است. حدود 53 درصد از علاقه مندان به حلقه های نگینی تک از تراش الماس استفاده می کنند. دلیل انتخاب این نوع برش برای سولیتر نکته بسیار جالبی است. در بین تمام برش هایی که روی سنگ های قیمتی انجام می شود، تراش الماس درخشان ترین است. به عبارت دیگر انگشتر نگین تراش الماس سولیتر مانند ستاره ای در دل تاریکی می درخشد. معروف ترین شکل تراش الماس برلیان گرد می باشد که کاملاً متقارن است.


انگشتر سولیتر یک هدیه بسیار مناسب برای خانم ها است:

 

باید گفت که انتخاب انگشتر سولیتر می تواند گزینه بسیار مناسبی برای فردی باشد که هنوز سلیقه همسرش را نمی شناسد، این انگشتر به گونه ای طراحی شده است که یکی از بهترین انتخاب ها می باشد زیرا مورد علاقه است. همه خانم ها علاقه مند هستند و امکان ست کردن آن با لباس های مختلف وجود دارد.همچنین همسر شما می تواند با استفاده از حلقه های ساده انگشتر در کنار آن استفاده کند و زیبایی دست هایش را بیشتر نشان دهد و دو چندان کند.

 

انگشتر سولیتر یک هدیه بسیار مناسب برای خانم ها است:

 

انگشتر های سولیتر به دلیل استایل و در عین حال سادگی و زیبایی معمولا برای هر خانم با سلیقه و زیبایی مناسب است و اگر به فکر خرید یک حلقه به عنوان هدیه یا حلقه نامزدی برای خانم خود هستید می توانید از حلقه های سولیتر استفاده کنید که زیبایی فوق العاده ای دارند. مخصوصا خانم های جوان طرفدار پر و پا قرص این حلقه هستند.همانطور که اشاره کردیم، در فرهنگ کشور ما حلقه های نامزدی بیشتر از نوع سولیتر هستند، در حالی که در فرهنگ غربی برای بزرگداشت یک رویداد یا اتفاق مهم مانند سالگرد ازدواج خریداری می شوند. شما همچنین می توانید برای سالگرد ازدواج خود یک حلقه سولیتر زیبا به همسر خود هدیه دهید.

 

سولیتر یک انگشتر مناسب برای خواستگاری و پیشنهاد ازدواج :

 

قطعا پیشنهاد ازدواج به فردی که از صمیم قلب دوستش دارید یکی از زیباترین و در عین حال هیجان انگیزترین اتفاقات مهم زندگی هر فردی است.به همین دلیل همه سعی می کنند این پیشنهاد ویژه را به بهترین شکل بیان کنند و با افتخار از آن عبور کنند و پاسخ مثبت بگیرند. در دوران خواستگاری، یک زانو زدن و دادن انگشتر به خانم ها می تواند در هر موقعیت و مکانی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. برای خواستگاری ارائه انگشتر سولیتر می تواند بسیار خاص و جذاب باشد، از طرفی می توان اذعان داشت که معمولا این انگشتر یک حلقه سولیتر با یک سنگ باشد. مطمئن باشید این روش خواستگاری و این مدل حلقه ازدواج تاثیر زیادی روی فرد مورد نظر شما خواهد گذاشت.

از طرفی برای خانواده های سنتی ایرانی این سبک انگشتر می تواند گزینه انگشتر مهر بسیار مناسبی باشد. انگشتر های نشان باید ساده و در عین حال زیبا باشند. در خانواده های سنتی ایرانی بسیاری از ازدواج ها به روش سنتی و با معرفی خانواده منعقد می شود. در این سبک ازدواج ها بعد از اینکه خانواده داماد از طرف خانواده عروس جواب مثبت گرفتند.برای رسمی کردن این انتخاب، در جلسه بعدی، حلقه ای به عنوان هدیه می آورند که نشان می دهد دختر در شرف ازدواج است. این حلقه در انگشت چهارم دست راست قرار می گیرد.در مرحله بعد حلقه ازدواج با سلیقه شخصی عروس تهیه می شود.

 

چرا حلقه سولیتر الماس محبوب ترین است؟

 

حلقه نامزدی الماس نماد شناخته شده عشق و فداکاری پایدار است. وقتی مردی روی یک زانو می نشیند و یک حلقه الماس روی انگشت نامزدش می گذارد، لحظه ای است که برای همیشه به یاد می ماند. یک زن می تواند هزاران بار در زندگی خود به حلقه نامزدی خود نگاه کند. به همین دلیل باید انگشتر را به طرز ماهرانه ای با مدل دست و انگشتان عروس هماهنگ کرد. بسیاری از خریداران حلقه نامزدی، یک حلقه سولیتر الماس”diamond solitaire” را به دلیل ظرافت کلاسیک و توانایی به نمایش گذاشتن زیبایی سنگ انتخاب می کنند. در واقع، در یک نظرسنجی اخیر از بیش از 7000 زن که نامزد کرده بودند،دریافتیم که 25 درصد از آنها یک حلقه الماس سولیتر داشتند.در دسته حلقه الماس سولیتر تنظیمات و انواع پایه های زیادی برای خرید حلقه نامزدی عالی سولیتر وجود دارد.


انگشتر سولیتر با کدام لباس مناسب است

 

خوشبختانه این نوع انگشترهای زنانه برای هر لباسی مناسب هستند. البته نوع تک نگینی اغلب در پیراهن های آستین بلند دیده می شود،به خصوص اگر کمی پایین تر از مچ دست شما باشد. همچنین در مهمانی های خاص بهتر است رنگ لباس خود را هماهنگ با حلقه انتخاب کنید.

 

انگشتر سولیتر با کدام لباس مناسب است


اخرین کلام


در انتخاب انگشتر الماس باید به کیفیت و اندازه آن توجه کرد. هر چه وزن (قیراط) الماس بیشتر باشد،اندازه و ارزش آن بیشتر است. رنگ، برش، شفافیت و سختی این سنگ قیمتی در زیبایی و ارزش انگشتر سنگ قیمتی بسیار مهم است. اما بسیاری از این پارامترها به راحتی قابل تشخیص نیستند. به همین دلیل بهتر است برای تعیین کیفیت و خرید انگشتر تک نگین از یک متخصص کمک بگیرید.

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

نکات خرید پایه جواهر و پایه حلقه جواهر

برای ساخت جواهرات ابتدا برای آن قالب طلا می سازند و سپس روی آن نگین و سنگ می گذارند. به طور کلی زیورآلات همان قالبی است که برای زیورآلات بدون نگین و سنگ ساخته می شود و هر کسی می تواند بنا به سلیقه و دلخواه خود آن را سفارش دهد.

نمایشگاه آنلاین طلا و جواهر حلقه عروسی کافه طلا 1401 سری 1

چگونه حلقه نقره و طلا را انتخاب کنیم؟

انتخاب حلقه برای زوج های جوان از اهمیت بالایی برخوردار است در گزشته رسم خرید حلقه طلا و پلاتین بوده اما امروزه با افزایش قیمت این فلزات خرید حلقه نقره نیز باب شده است چگونگی انتخاب درست حلقه طلا و نقره می تواندنتیجه مطلوبی برای زوج های جوان همراه داشته باشد.

حلقه ازدواج نقره

خرید حلقه ازدواج از دیرباز تاکنون رایج بوده است، امروزه به دلیل بالا رفتن قیمت طلا، در بین زوج های جوان خرید حلقه ازدواج نقره محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

حلقه نقره

حلقه نقره یکی از زیورالات جذاب و دوست داشتنی در بین نسل جوان است که بدلیل تنوع طرح های ارائه شده بسیارمورد توجه قرار گرفته است.ثبات رنگ، زیبایی، قیمت مناسب و تنوع از جمله مزایای حلقه نقره است.

حلقه پلاتین

وقتی به یک حلقه ازدواج سنتی فکر می کنید، یک طلای کلاسیک معمولاً به ذهن شما خطور می کند، با این حال، اگر به دنبال چیزی کمی متفاوت هستید، می توانید برای ازدواج خود حلقه پلاتین را در نظر بگیرید.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد