تخمه سولیتر چیست؟
  • 2022-10-15

تخمه سولیتر چیست؟

سولیتر به عنوان هر قطعه طلایی که یک تک سنگ الماس روی آن کار شده باشد شناخته می شود، این یک قطعه طلا می تواند گوشواره، سنجاق سینه، پلاک گردنبند و از همه معروف تر یک انگشتر باشد. در این خصوص عده ای فکر می کنند این تک سنگ حتما می بایست گرد باشد، ولی هیچ فرقی در شکل هندسی سنگ نخواهد داشت.

 

از قدیم الایام برای آن که پیوند بین زنان و مردان را به صورت علنی اعلام کنند از انگشترها استفاده می کردند، باید بیان شود که این انگشترها معمولاً از طلا یا نقره ساخته می شدند تا از ماندگاری بالا برخوردار باشند. امروزه این سنت نیز در میان تمام جوامع حفظ شده است و مردان و زنان برای نشان دادن پیوندشان و همچنین عشق به یکدیگر از انگشتر یا حلقه ازدواج استفاده می کنند.

 

حلقه های ازدواج از انواع و اقسام مختلفی بهره مند هستند که بنا به سلیقه های متفاوت در میان افراد طراحی و تولید می شود، برخی از آن ها ظاهری ساده و برخی دیگر از ظاهری بسیار شکیل و لاکچری برخوردار می باشند. در هر صورت بنا بر بودجه شما انگشترهای بسیار زیبایی توسط طراحان مد طراحی و تولید می شود که شما می توانید از آن ها بهره ببرید. لازم به ذکر می باشد که در این مقاله از وب سایت کافه طلا به بررسی سولیتر و تخمه سولیتر می پردازیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

سولیتر چیست؟

 

باید بیان شود که بر طبق انجمن گوهر شناسی ایالت متحده آمریکا، سولیتر به قطعه جواهری گفته می‌ شود که شامل یک قطعه الماس بر روی خود می باشد. این جواهر می ‌تواند شامل موارد زیر باشد، یعنی می تواند بر روی زیور آلات زیر به کار گرفته شود :

 

  • انگشتر
  • گوشواره
  • گردنبند،
  • سنجاق ‌سینه

 

و اما نکته بسیار مهم این است که سولیتر حتی می تواند بر روی انگشترهای مردانه نیز باشد. البته بنابر آنچه در بین عموم مردم رواج پیدا کرده است، انگشتر سولیتر به معنای انگشتر نامزدی با یک قطعه الماس و یا کریستال است. امروزه و با تغییر صنعت مد و جواهر سازی هر نوع حلقه ‌ای با نگین الماس یا کریستال و همچنین با هر اندازه و هر تراشی در دسته انگشترهای سولیتر قرار می ‌گیرند.

 

لازم به ذکر می باشد که انگشترهای سولیتر در فرهنگ غرب یاد آور یک اتفاق خاص در زندگی افراد می باشد مانند سالگرد ازدواج و یا نامزدی فرد. افراد برای ازدواج خود در فرهنگ غرب از انگشترهای سولیتر استفاده می کنند به دلیل آن که نشان دهنده عشق و همچنین نمایان گر آن می باشد و بسیاری از بانوان به عنوان یاد بودی از عشقشان آن را به دست می کنند. همان گونه که بیان شد، این سبک از انگشترها معمولاً به ‌عنوان حلقه ازدواج و یا نامزدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

امروزه انگشترهای سولیتر با نام‌ های دیگری همچون انگشترهای تک نگین یا یک الماسی نیز شناخته ‌شده است و بسیاری از افراد به سولیتر انگشترهای تک نگین نیز می گویند. نوع نگین و یا الماس استفاده‌ شده در حدود ۵۳ درصد از انگشترهای سولیتر از نوع تراش‌ های فست یا زاویه ‌ای می باشد، به دلیل آن که این تراش با توجه به زوایای ایجاد شده بر روی نگین، درخشش و نور بسیار زیادی را از خود ساطع می نمایند.

 

بسیاری از افراد در زمان خرید انگشتر نامزدی یا ازدواج خود، به ‌صورت ناخود آگاه حلقه ‌هایی انتخاب می‌ کنند که به سبک سولیتر می باشد؛ اما از مدل انگشتر خود بی ‌اطلاع‌ هستند و نمی‌دانند انگشتری که در دست دارند در واقع یک انگشتر سولیتر می باشد.

 

می توان بیان کرد که رکاب ‌های متفاوتی برای سولیتر تا کنون طراحی شده است اما پرکاربرد ترین آن ۶ چنگ پایه بلند می باشد و به جرأت می توان گفت که به زیبایی هر چه تمام تر سنگ را در خود جای داده و هم چنین با ارتفاع مناسب خود جزئیات الماس را نمایان می‌ کند. حدود ۱۲۵ سال پیش برند تیفانی این طرح را برای انگشترهای سولیتر رونمایی کرد که تا به امروز نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

 

تخمه سولیتر چیست ؟

 

همان گونه که تا این بخش از مقاله بیان کردیم، منظور از انگشترهای سولیتر یا همان سولیتر، انگشترهایی هستند ( یا زیور آلاتی هستند ) که بر روی خود یک نگین بسیار زیبا از الماس یا کریستال یا دیگر نگین های خاص و قیمتی جای داده اند. در صنعت جواهر سازی به نگینی که بر روی انگشتر قرار می گیرد، تخمه می گویند و زمانی که می گویند تخمه سولیتر منظور نگین بر روی انگشتر می باشد که معمولاً از سنگ های بسیار قیمتی طراحی می شود. حال این سولیترها می تواند تک تخمه، دو تخمه، سه تخمه و .... ( حتی پنج یا شش تخمه ) نیز باشند و یعنی بر روی انگشتر سه یا پنج نگین بسیار زیبا و جذاب قرار گرفته است.

 

قطعاً که هر چقدر تعداد این نگین ها یا تخمه ها بیشتر شود، بر قیمت انگشتر نیز افزوده خواهد شد (بر اساس قیمت الماس یا دیگر نگین های قیمتی). اما اگر بخواهیم به صورت تاریخی این انگشترها را مورد بررسی قرار دهیم، می توانیم بیان کنیم که در اصل سولیتر ها باید به صورت تک تخمه (نگین بزرگ یا نگین کوچک) باشند و از قدیم این مدل تخمه سولیتر بروی انگشتر قرار می گرفت که البته ظاهری بسیار زیبا و ساده و همچنین در عین حال فوق العاده لاکچری و خاص داشت.

 

امروزه طراحی های بسیار متنوعی بر روی سولیتر انجام گرفته است که طراحان جواهر معروف در سرتاسر دنیا برای برندهای معروف، این انگشتر را طراحی کرده اند. در زیر به برخی از طراحی های بسیار خاص و زیبا برندهای معروف می پردازیم، با ما همراه باشید.

 

سولیتر چیست؟

 

طراحی های معروف سولیتر :

 

همان گونه که در بخش های قبلی مقاله ذکر کردیم، طرح ۶ چنگ تیفانی که در حدود ۱۲۵ سال پیش معرفی‌ شد و هم چنان بسیار معروف و زیبا می باشد و به عنوان الگویی برای حلقه ازدواج قرار گرفت. این طرح باعث افزایش تعداد خریداران حلقه ‌های سولیتر گردید و دیگران نیز به عنوان یک الگوی ثابت از آن استفاده کردند. در این طرح شش چنگ یک رکاب بسیار ساده از جنس طلا ساخته شده است که بر روی آن یک تک نگین قرار گرفته و دور تا دور نگین را چنگ هایی پوشانده است که تعداد آن ها شش تا می باشد.

 

بعد از آن طراحی های بسیار معروفی از انگشترهای سولیتر به وجود آمد که به برخی از آن ها یعنی پر طرفدارترین و معروف ترین آن ها اشاره می کنیم :

 

  • سولیتر طرح کتیدرال cathedral

این نوع چینش با شباهت به نوع قبلی‌ اما سبکی متفاوت با یک شیب ملایم از اطراف سنگ را احاطه کرده و باعث نمایش بسیار ویژه و درخشش الماس می گردد. نام این چینش برگرفته از معماری طاق ‌های زیبای کلیساهای قدیمی‌ که بر سر محراب کشیش بوده گرفته شده است و ساخت آن نیز ایده بسیار جالبی داشته است. در واقع می توان اذعان داشت که این اسم از زمانی‌ بر جای مانده است که کلیسا قدرتی‌ حکومتی داشته و جایگاه کشیش در کلیسا همانند جایگاه و مسند پادشاه بوده ، بنابراین صندلی‌ و طاق ‌های آن قسمت تفاوت شایان توجهی‌ داشته است، این شکل و شمایل معماری و طراحی کتیدرال نام داشته و بسیار معروف بوده است.

 

  • سولیتر طرح بزل Bezel

این طراحی صاف و مدرن می‌ باشد و برای افرادی مناسب است که علاقه دارند انگشتر آن ها بسیار ساده و خاص باشد. لازم به ذکر می باشد که در این سولیتر، حلقه به طور کامل دور تا دور سنگ را احاطه کرده است و یکی‌ از کاربرد‌های اصلی‌ آن استفاده روزمره از حلقه می‌ باشد که در آن سنگ در معرض آسیب و ضربه کمتری است.

 

  • سولیتر طرح تنشن Tension

باید بیان شود که این طراحی به طرز بسیار زیبائی از اطراف سنگ را احاطه کرده است و به صورت فنری تحت فشار آن را در جای خود ثابت نگاه داشته شده و به سنگ اجازه می دهد حالتی شناور و معلق در هوا داشته باشد و مزیت دیگر آن این است که چون از زیر فلزی به آن اتصال ندارد تمیز کردن آن کاری بسیار ساده و راحت می ‌باشد .

 

نکته بسیار مهم :

الماس به طور طبیعی جاذب چربی‌ و کثیفی می باشد و به مرور زمان با احاطه شدن سنگ توسط چربی‌ از شفافیت آن کاسته می شود بنابراین بعد از مدتی به تمیز کاری نیاز دارد تا جلای خود را دوباره به دست آورد.

 

انگشتر سولیتر یک هدیه بسیار مناسب برای بانوان :

 

باید بیان شود که انتخاب یک انگشتر سولیتر می ‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای فردی باشد که هنوز شناخت کافی از سلیقه همسر خود ندارد، این انگشترها به گونه ای طراحی شده اند که یکی از بهترین انتخاب ها می باشند به دلیل آن که همه بانوان به آن علاقه دارند و ست کردن آن با لباس های مختلف نیز امکان پذیر است، علاوه بر این موضوع همسر شما می ‌تواند برای درخشش و جلوه بیشتر این انگشتر، از چند انگشتر رینگی ساده در کنار آن استفاده کند و زیبایی دستان خود را دو چندان نماید.

 

انگشترهای سولیتر معمولاً به دلیل شیک بودن و در عین ‌حال سادگی و کلاسیک بودن آن مناسب برای هر بانوی با سلیقه و زیبایی می باشد و اگر شما به فکر خرید یک انگشتر به عنوان هدیه یا انگشتر نامزدی برای بانوی خود هستید می توانید از انگشترهای سولیتر بهره ببرید که زیبایی فوق العاده ای دارند، به خصوص دختر خانم های جوان طرفدار پر و پا قرص این انگشترها می باشند.

 

همان گونه که در قسمت های پیشین این مقاله ذکر کردیم، در فرهنگ کشور ما اغلب حلقه ‌های نامزدی از نوع سولیتر می باشند و در حالی‌ که در فرهنگ غرب از آن، جهت یاد آوری یک اتفاق و یا رخداد مهم، مانند سالگرد ازدواج خریداری می شود. بنابراین شما نیز می توانید برای سالگرد ازدواج خود و ... به همسرتان یک انگشتر زیبای سولیتر هدیه دهید.

 

سولیتر یک انگشتر مناسب برای خواستگاری و پیشنهاد ازدواج :

 

قطعاً دادن پیشنهاد ازدواج به فردی که از صمیم قلب دوستش دارید یکی از بهترین و همچنین هیجان ‌انگیزترین رخدادهای مهم در زندگی هر شخص می باشد، این پیشنهاد باید به بهترین نحو و نیز با بهترین و زیباترین انگشتر انجام شود تا همیشه در یاد و خاطر همسر شما باقی بماند .

 

به همین دلیل همه افراد در تلاش ‌اند تا این پیشنهاد ویژه را به بهترین نحو بیان کنند و با سربلندی و گرفتن جواب مثبت از آن عبور کنند. در زمان خواستگاری زانو زدن و دادن حلقه به زنان می ‌تواند آن‌ها را در هر شرایط و مکانی تحت تأثیر قرار دهد. برای پیشنهاد  ازدواج تقدیم کردن یک حلقه سولیتر می تواند بسیار خاص و جذاب باشد، از طرف دیگر می توان اذعان داشت که معمولاً رسم است این حلقه یک انگشتر سولیتر تک ‌سنگ باشد. مطمئن باشید این شیوه‌ی خواستگاری و این مدل از حلقه ‌های ازدواج فرد مورد نظر شما را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد.

 

از طرفی دیگر برای خانواده‌ های سنتی ایرانی نیز این سبک از انگشترها می ‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای انگشتر نشان باشد. انگشترهای نشان باید از سادگی و در عین حال زیبایی خاصی برخوردار باشند. در خانواده ‌های سنتی ایرانی بسیاری از ازدواج‌ ها به روش سنتی و با معرفی خانواده ‌ها صورت می‌گیرد. در این سبک از ازدواج ‌ها پس ‌از آن که خانواده داماد جواب مثبت را از خانواده عروس گرفتند. برای رسمی کردن این انتخاب در جلسه بعد انگشتری به‌ عنوان تحفه برای عروس می ‌آورند که این انگشتر نشان‌دهنده آن است که دختر خانم در آستانه تأهل قرار دارد. این انگشتر در انگشت چهارم دست راست قرار می‌گیرد. حلقه ازدواج در مرحله بعدی و به سلیقه شخص عروس خانم تهیه می‌ شود.

 

انگشتر نقره سولیتر زنانه :

 

بسیاری از افراد ممکن است به دلیل گران بودن طلا از خرید آن سرباز بزنند و به همین دلیل است که به نقره روی می آورند که البته نقره نیز زیبایی و درخشندگی خاص خود را دارا می باشد.. خوشبختانه به ‌تازگی به ‌منظور مقرون ‌به‌ صرفه بودن هزینه این سبک از انگشترها نیز راه کارهایی از سمت جواهر سازان ارائه‌ شده است که یکی از آن‌ ها جایگزین کردن نگین‌های اتمی تراشیده و درخشان به‌ جای نگین الماس و برلیان اصل است. از طرفی با ساخت پایه انگشتر از جنس نقره به ‌جای طلا هزینه ساخت و تهیه این انگشتر کمتر شده است؛ اما در عین حال می‌ توانید با تهیه انگشترهای نقره طرح سولیتر به زیبایی و جلوه دستان خود بیافزایید.

 انگشتر سولیتر یا همان انگشتر تک نگین یکی از پرطرفدارترین انگشتر ها در میان خانم ها است. این نوع انگشتر معمولا برای انگشتر ازدواج و نامزدی خریداری میشود. همچنین این نوع حلقه و انگشتر جلوه بسیار زیبا و درخشانی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت کافه طلا مراجعه کنید.  

 

 

انگشتر نقره سولیتر زنانه : 

انواع برش های الماس برای حلقه سولیتر الماس

با توجه به اینکه الماس مرکز حلقه قرار دارد .بیشتر  مردم فرآیند انتخاب را با شکل الماس شروع می کنند. محبوب ترین شکل سنگ برای حلقه سولیتر الماس، برلیانت گرد است (53٪ از تمام حلقه های نامزدی را به خود اختصاص داده است). این سبک خلاقانه و چند وجهی برش خورده تا درخشش بالایی به نمایش بگذارد و عمق سنگ را به رخ بکشد. این برش قطعا درخشان‌ترین گزینه در بین تمام انتخاب‌های حلقه سولیتر الماس است، زیرا حداکثر مقدار بازگشت نور را از سطح الماس فراهم می‌کند. از دیگر سبک های محبوب تراش الماس در حلقه های الماس سولیتر، می توان به تراش کوسن، پرنسس، درخشنده و اشک “cushion, princess, radiant, and pear” اشاره کرد.

پرفروش ترین مدل انگشتر تک نگین چیست؟

سولیترها یا حلقه های نامزدی به عنوانمحبوبترین و پرفروش ترین جواهرات شناخته می شوند. این انگشترها را با نام هایی  همچون انگشتر تک نگین، انگشتر تک تخم، انگشتر تک سنگ و تک الماس می شناسند. انگشتر تک نگین گرد ساده یکی از کلاسیک ترین و قدیمی ترین انگشتر های تک تخم در کل تاریخ هستند. در این میان نگین گرد کلاسیکترین نوع نگین سولیتر محسوب می شود که می توان گفت قرن ها به عنوان سمبل عشق معرفی می گردید  و به این علت هیچ وقت از مد نمی افتاد. این برش نگین به عنوان ترند برتر امسال معرفی می شود. شاید قیمت آن با نگین گرد برابری  کند اما به دلیل بیضی بودن بزرگ تر به نظر می رسد و نسبت به نگین دایره ای مدرن تر است. این نوع نگین ظاهر دست را کشیده تر نشان می دهد.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

حلقه های ازدواج سلطنتی

حلقه های ازدواج سلطنتی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و هر کدام از آن ها قیمت های مختلفی را به خود اختصاص داده اند. می توان اینطور بیان کرد که این دسته از حلقه ها بین گران ترین گزینه ها قرار گرفته اند و بسیاری از افراد سلبریتی استفاده کننده آن هستند. از این رو قصد داریم تا شما را با این افراد و محبوب ترین حلقه های سلطنتی آشنا کنیم. از این رو تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

انگشتر پشت حلقه

خرید حلقه ازدواج یکی از هیجان انگیز ترین بخش از ازدواج زوج های جوان می باشد. بسیاری از زوج های جوان علاقه دارند تا حلقه ازدواج شان را بسیار زیبا و خاص تهیه کنند و زیبایی دستانشان را دو چندان کنند. برای رسیدن به این منظور می توانید از انواع انگشتر های پشت حلقه که با حلقه ازدواج تان ست می باشد، استفاده کنید و جلوه حلقه ازدواج خود را بیشتر کنید.

تفاوت بین حلقه نامزدی ، نشان و ازدواج در چیست؟

حلقه نامزدی، نشان و ازدواج نوعی از حلقه هایی می باشند که همانطور که از نامشان پیداست، در مناسب های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و همین نشان دهنده تفاوت بین آن هاست که در ادامه به بررسی هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت. از این رو تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی را در رابطه با این موضوع به دست بیاورید.

راز استفاده از برلیان برای حلقه ازدواج و نامزدی چیست؟

حلقه ازدواج یکی از زیورالات مهم در نامزدی و ازدواج است که از قدیم تا به امروز در جوامع مختلف مرسوم بوده است. تزئینات حلقه ازدواج اغلب با سنگ برلیان است. برلیان علاوه بر زیبایی خاصی که به آن می بخشد تاریخچه دیرینه دارد و ارزش این انگشترها را بالاتر می برد.

راهنمای خرید انگشتر سولیتر

دنیای حلقه ها و انگشترهای زنانه بسیار متنوع است و مدل های متفاوتی با طرح های ظریف و زیبا در بازار وجود دارند. حلقه های پهن، انگشترهای کوکتل، انگشترهای تک نگین و حلقه های ساده که از جنس های طلا، نقره، پلاتین و سایر فلزات هستند، تنها برخی از مدل های رایج در دنیای گسترده زیورآلات می باشند.

قیمت طلای ۱۸ عیار چگونه محاسبه می شود؟

برخی از طلافروشان قیمت واحد هر گرم طلا را روی فاکتور نمی نویسند و فقط وزن کل، عیار و قیمت کل را می نویسند. این باعث می‌شود همزمان متوجه نشوید که آیا طلافروشان در نهایت قیمت را همانطور که به شما گفته‌اند محاسبه کرده‌اند یا خیر. اما برای اینکه در هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید و از قبل بدانید که برای طلای مورد نظر خود چه قیمتی باید بپردازید، محاسبه قیمت طلا را برای شما در هنگام خرید گرد آوری کرده ایم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد