راهنمای خرید انگشتر سولیتر
  • 2022-09-10

راهنمای خرید انگشتر سولیتر

دنیای حلقه ها و انگشترهای زنانه تنوع بالایی دارد که می توانید انواع مدل های مختلف  با طرح های ظریف و زیبا در بازار مشاهده نمایید. حلقه های پهن، انگشترهای کوکتل، انگشترهای تک نگین و حلقه های ساده که از جنس های طلا، نقره، پلاتین و سایر فلزات می باشند، تنها بعضی از مدل های رایج در دنیای گسترده زیورآلات هستند. در این میان، بعضی از انگشترها به طور سنتی مفهوم متفاوتی دارند. مثلا حلقه های طلای ساده، چه به رنگ طلای سفید و یا زرد، به طور کلاسیک به عنوان حلقه ازدواج کاربرد دارند و به دست انداختن آن ها نیز پیام مشخصی را نشان می دهد.یکی از انگشترهای بسیار جذاب و محبوب در جهان، انگشتر سولیتر طلا می باشد که معنای خاصی به همراه خود دارد. 

 

فلسفه و تاریخچه حلقه نامزدی برای اعلام نامزدی رسمی چیست؟

 

خرید حلقه نامزدی یکی از مهم‌ترین آیتم‌ های بله برون و نامزدی است. در فرهنگ ما، معمولا در روز بله برون، حلقه نشون یا حلقه نشان را به عروس هدیه می ‌دهند و بعد از آن، اعلام نامزدی می نمایند. حتی در صورتی که جشن نامزدی برگزار نکنند، باز هم این حلقه را، در مراسم بله برون، به دست عروس می نمایند. این حلقه همان حلقه نامزدی می باشد. این حلقه نامزدی همیشه باید همراهتان باشد.

رومیان در گذشته‌های دور بر این باور بودند  که، در انگشت دوم مابین انگشت کوچک و انگشت وسط، رگ خونی جریان دارد که مستقیم به قلب می رود. بنابراین همین عقیده، زوج‌ ها و عاشقان، انگشتر تعهدشان را، به این انگشت می اندازند. بعدها نیز، این انگشت را انگشت حلقه نامیدند. با پیشرفت علم و شناخت انسان نسبت به آناتومی بدن این روزها می‌دانیم که چنین رگی در انگشت حلقه دست چپ وجود ندارد. ولی همچنان بنا بر افسانه عاشقانه قدیمی، انگشت حلقه را برای انداختن حلقه نامزدی و عروسی انتخاب می نمایند.

 

سولیتر به چه معناست؟

 

به طور معمول سولیتر به معنای انگشتر نامزدی با یک الماس یا کریستال می باشد ولی می توان هر نوع حلقه ای با یک الماس را سولیتر گفت. وقتی که یک الماس با هر شکل و اندازه ای بر روی یک جواهر یا فلز و یا حلقه قرار گیرد، آن را سولیتر می گویند. لذا به طور مثال یک انگشتر سولیتر الماس در واقع یک تک کریستال بوده که بر روی حلقه ای قرار گرفته است. یا مثلا یک گوشواره ی سولیتر به معنای یک سنگ کریستال بر روی یک جفت گوشواره است. همین قانون برای یک آویز گردن و یا یک گل سینه هم وجود دارد. انگشتر سولیتر به نام های دیگری چون الماس انگشتر تک سنگ، انگشتر یک الماسی و یا انگشتر تک الماس  معرفی می شود.

 

سولیتر به چه معناست؟

 

سبک های رایج انگشتر سولیتر

سبک های رایجی که در انگشترهای سولیتر وجود دارد می تواند آن ها را خاص و منحصر به فرد کرده و سبب شود تا هر کدام از آن ها برای یک شرایط خاص مناسب باشند. در این میان مهم ترین این سبک ها و کارها عبارت اند از :

معمولا زمانی که حرف از انگشترهای سولیتر می شود، غالبا طرح و سبک کلاسیک این مدل از انگشترها در ذهن ما تداعی می گردد. در حقیقت سبک کلاسیک به حلقه های تک نگین گرد می گویند. طرح کلاسیک یکی از انواع سبک های این انگشتر می باشد که از نوع محبوب آن ها نیز به شمار می رود.

  • سولیتر گرد

در مدل انگشتر سولیتر گرد از نوع برش دادن معروف برلیان استفاده می شود. این نوع برش موجب خلق محبوب ترین انگشترهای سولیتر می گردد. درصورتی به دنبال استفاده از طرح های کلاسیک می باشد، بهتر است تا نوع انگشتر سولیتر گرد را امتحان کنید.

  • سولیتر پرنسس

نام ساخت انگشتر سولیتر پرنسس از نوع برش معروف پرنسسی استفاده می گردد که اگر بخواهیم از لحاظ محبوبیت آن را مورد سنجش و بررسی کنیم، در دومین جایگاه قرار می گیرد. در انگشترهای سولیتر که از برش های پرنسسی برخوردار می باشند، بیشتر از 70 وجه را می توانید پیدا کنید که از درخشندگی خیره کننده ای برخوردار می باشند. این سبک می تواند برای افرادی که به دنبال طرح های مدرن می باشند گزینه بسیار خوبی باشد.

  • سولیتر زمرد

سولیتر زمرد مورد بعدی می باشد. سولیتر زمرد در واقع از برش مستطیلی شکلی برخوردار است که بر روی یک انگشتر تک نگین انجام می شود. این نوع از انگشتر این روزها بسیار محبوبیت دارند و توسط هنرپیشه ها و افراد معروف زیادی کاربردی می باشند.

  • سولیتر بیضی

این سولیتر از یک تک نگین بیضی شکل برخوردار می باشد و برای آن که دست و انگشتان شما را کشیده تر از حالت عادی نشان دهد، می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.  

 

سولیتر مارکیز

 

  • سولیتر مارکیز

مدل پنجم را با نام سولیتر مارکیز می شناسند. این نوع از سولیتر نیز یکی از برش های شناخته شده الماس می باشد می توان گفت که ترکیبی از برش نرم بیضی و برش هایی با گوشه های تیز پرنسسی است. در واقع همین ترکیب منحصر به فرد باعث شده است تا انگشترهای مارکیز بسیار خاص و منحصر به فرد به نظر برسند.

  • سولیتر قلبی

مدل آخر انگشترهای سولیتر  با نام سولیتر قلبی شناخته می شود. در واقع با توجه به شکل این نوع از انگشترها می توانیم بگوییم که سولیترهای قلبی شکل می توانند عاشقانه ترین حالت ممکن انگشترها را داشته باشند.

 

سخن پایانی

 

حلقه ها و انگشتر های تک نگین اغلب با نام حلقه های سولیتر معرفی  می شوند. بدون شک انگشتر های سولیتر بهترین جواهراتی اند که می توانید  سالیان سال آن ها را بپوشید و هرگز با گذشت زمان برای شما تکراری نخواهند شد.  انگشتر های سولیتر تنها از یک الماس برخوردار می باشد. عده ای معتقدند که تنها انگشتر هایی که الماس یا کریستال گرد دارند، را می توان سولیتر معرفی کرد.

معمولا اینطور نیست. الماس یا کریستال یک انگشتر سولیتر می تواند هر شکلی داشته باشد. این الماس می تواند به شکل قلب و یا گلابی باشد. تا زمانی که این حلقه تنها یک سنگ قیمتی یا کریستال درخشان را حمل کند، می توانیم آن را سولیتر معرفی کنیم.این نمونه از انگشتر یکی از معروف ترین طرح های برای حلقه نشان یا ازدواج است ، این طرح تنها از یک نگین برخوردار بوده ولی  تک نگین حلقه دارای سایز بزرگی است که باعث می شود تا قیمت بالایی داشته باشند.

 

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

تخمه سولیتر چیست؟

باید بیان شود که سولیتر به قطعه ای از جواهر گفته می ‌شود که یک تکه الماس یا نگین بسیار قیمتی و جذاب بر روی آن قرار گرفته باشد. نکته مهم این است که انگشتر، گردنبند و جواهرات مردان نیز می ‌توانند سولیتر باشند. تخمه سولیتر به معنای نگینی است که بر روی انگشتر های سولیتر قرار می گیرد و تمام زیبایی و دلربایی این انگشتر ها را رقم می زند.

انگشتر طلا سیاه قلم مردانه و زنانه

طلای سیاه قلم در انگشتر های مردانه و زنانه و النگوهای زنانه جلوه بسیار منحصر به فردی دارد و بسیار از مردان و زنان دوست دارند که نمونه از این طلا را در گالری خانگی خود داشته باشند. انگشتر سیاه قلم ارزش بسیار بالایی دارد.

انگشتر دخترانه شیک ، فانتزی ، ساده

انگشتر یکی از زیورالات بسیار پر طرفدار است که دخترهای جوان بیشترین مخاطب آن هستند. انگشتر های فانتزی، شیک و ساده نظر بیشتر خانم های جوان را جلب می کند و در طرح های مختلف در بازار وجود دارد

قیمت انگشتر تک نگین زنانه

قیمت انگشتر تک نگین زنانه به عواملی مانند نوع نگین، جنس رکاب و وزن آن بستگی دارد، انواع انگشتر تک نگین زنانه مانند انگشتر تک نگین شرف شمس، انگشتر تک نگین زمرد، یاقوت، عقیق، فیروزه و ...وجود دارد که هر کدام خواص و ویژگی های منحصر بفردی داشته و قیمت مشخصی نیز دارند.

انگشتر زنانه فیروزه

امروزه کارخانه های زیادی به وجود آمده است که به تولید انواع انگشتر فیروزه زنانه مشغول هستند. انگشتر فیروزه زنانه دارای جایگاه بالایی برای بانوان می باشد و میان آن ها بسیار پر طرفدار می باشد. یکی از جواهراتی که خانم ها علاقه بسیاری دارند از آن استفاده کنند انگشترهای فیروزه می باشد. از مهمترین نگین ها که در این دسته از جواهرات برای افرودن زیبایی، استفاده می شود نگین فیروزه نیشابور می باشد که در فروشگاه های جواهرات زیادی این نوع جواهرات به فروش میرسد.

انگشتر طلای مردانه یاقوت کبود

انگشتر مردانه یاقوت کبود از طراحی بسیار جذابی برخوردار است که آقایان را به ظاهری آراسته و درخورد شرکت در جلسات رسمی و مهمانیهای مجلل می کند. انگشتر مردانه با رکاب طلای سفید از از رکاب و تاجی پهن برخوردار است که از مشخصه های اصلی انگشتر مردانه است.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد