حلقه نقره
  • 2021-01-11

حلقه نقره

این روزها افراد بیشتر به سمت خرید انواع مختلف نقره می روند و در فروشگاه های نقره فروشی مشتری های زیادی وجود دارند.  به خاطر تنوع زیادی که این فلز دارد افراد زیادی مایل هستند که به جای استفاده از طلا یا بدلیجات حلقه نقره یا جواهرات نقره دیگری خریداری کنند.

چگونگی تشخیص حلقه نقره اصل از بدل اکثر مردم با این مشکل روبه رو هستند که چگونه می توانند حلقه نقره اصلی را از بدل تشخیص دهند. به همین جهت برای تشخیص اصل بودن انگشتر نقره نیازمند اطلاعات مهمی هستیم که بتوان با آن از اصل بودن انگشتر نقره مطّلع شویم. جواهرات نقره، زیبا و گران هستند و دارای طرفداران زیادی در ایران و کل دنیا هستند.

 

بسیاری از افراد نقره را ترجیح می دهند و زیورآلات متعددی از جنس نقره دارند اما بسیاری از فروشندگان متقلّب نقره (تقلبی) را به جای اصل به مردم در مغازه های خود در کنار نقره های اصل می فروشند و سود زیادی به دست می آورند. برای اینکه بتوانیم نقره اصل را از تقلبی تشخیص دهیم نیاز است مواردی را بدانیم تا با اطمینان بیشتری حلقه نقره یا زیورآلات دیگر از جنس نقره را خریداری کنیم در ادامه به این موارد می پردازیم.

خرید از فروشگاه معتبر :

 

بهترین راه برای خرید حلقه نقره اصل این است که به فروشگاه های معتبر برای خرید نقره مراجعه کنید. زیرا این فروشگاه ها  دارای مجوز هستند و بهترین اجناس نقره را برای مشتریان خود در فروشگاه به نمایش می گذارند. و شما اینگونه خیالتان راحت است که از جای مطمئنی خرید کرده اید و فروشنده حتماً نقره اصل را به شما فروخته است. فروشگاه های اینترنتی معتبر نیز قابل اعتماد هستند و می توانید نمونه های متنوعی را مشاهده و خریداری کنید.

 

توجه به شماره حک شده روی نقره :

 

برای تشخیص حلقه نقره اصل از تقلبی موردی که باید به آن دقت کرد نشانه ها و علائم آن می باشد. سازنده ها این نشانه ها را روی دستبند ، گوشواره ، گردنبند ، آویز و داخل انگشتر نقره  به صورت ریز حک می کنند ولی قابل مشاهده هستند. زمانی که  درون حلقه نقره را نگاه کنید می توانید نشانه را ببینید مگر اینکه از حک شدن آن نشانه بیشتر از ۱۰۰ سال گذشته باشد که مشخص نباشد. اگر انگشتر نقره دارای نشانه نبود باید شک کرد و مورد بررسی قرار داد. غالباً علائم تشخیص نقره اصل ، عدد ۸۰۰ و ۹۲۵ و حرف s می باشد.

 

افراد با استفاده از عیار نقره نیز می توانند اصل بودن نقره را تشخیص دهند. اعدادی که معمولاً بر روی نقره حک شده است درصد نقره  اصل و خالص را نشان می دهد. اعدادی مثل ۹۲۵، ۹۰۰ و ۸۰۰ روی جواهرات نقره حک می شود که عدد حک شده ۹۲۵ یعنی ۹۲.۵ درصد از انگشتر از نقره خالص است. پس به اعداد روی حلقه نقره دقت کنید تا بتوانید به راحتی نقره اصل را از تقلبی تشخیص دهید و مشکلی برایتان ایجاد نشود.

 

تشخیص نقره اصل از بدل به وسیله صدا

 

تشخیص نقره اصل از بدل به وسیله صدا :

 

افراد با استفاده از صدا می توانند نقره اصل را از بدل تشخیص دهند. البته استفاده از صدا برای تشخیص زیورآلات سنگین، روش آسان تری است. اگر با تکه کوچکی از فلز  به نقره اصل ضربه بزنید صدایی را خواهید شنید که ۱ تا ۲ ثانیه طول می کشد. در صورتی که سایر فلزات صدایی گرفته و بم خواهند داشت. این روش هم کمک زیادی برای تشخیص حلقه نقره در مقابل حلقه تقلبی به افراد می کند.

 

حلقه نقره خود را بو کنید :

 

حلقه نقره دست سازی را که خریداری کرده اید و در دستتان است را بو کنید. اگر بوی قوی احساس کردید یا به مشام شما رسید ممکن است در این انگشتر نقره  بیش از حد مس وجود داشته باشد.احتمال دارد حلقه نقره استرلینگ با عیار بالای نقره در آن به کار نرفته باشد.

 

خم کردن حلقه نقره :

 

 اگر حلقه ساخته شده از نقره دست ساز دارید آن را خم کنید اگر نقره اصل نباشد اصلاً خم نمی شود یا خیلی کم خم می شود. ولی دقت کنید  زمانی که می گوییم خم شود به این معنا نیست که شما به هر طریقی آن را خم کنید به گونه ای که جواهرات شما شکسته شوند. بنابریان در این مرحله باید دقت کافی داشته باشید تا به جواهرات نقره شما آسیب نرسد.

 

آزمایش کردن با اکسیداسیون  :

 

برای تشخیص حلقه نقره اصل از تقلبی استفاده از پارچه ای روشن یا سفید رنگ است. این پارچه را بر روی سطح حلقه نقره خود بکشید. پارچه را نگاه کنید اگر علامت های سیاهی یا کثیفی دیدید می توانید بگویید که این انگشتر از نقره و به احتمال زیاد نقره استرلینگ ساخته شده است.

 

استفاده کردن از آهنربا :

 

اگر حلقه نقره مردانه دست ساز دارید آهنربا را نزدیک حلقه کنید اگر حلقه به آهنربا چسبید به احتمال زیاد انگشتر نقره نیست. نقره اصل به آهنربا نمی چسبد. این یکی از آسان ترین راه برای تشخیص نقره اصل با نقره تقلبی است و افراد خیلی راحت می توانند در خانه یا زمانی که به مغازه های نقره فروشی می روند آهنربایی با خود به همراه داشته باشند تا بتوانند هنگام خرید کردن به راحتی نقره اصل را از تقلبی تشخیص دهند.

 

بررسی وزن حلقه :

 

برای تشخیص حلقه اصل از تقلبی حتماً وزن آن را مورد ارزیابی قرار دهید. معمولاً طلا و نقره از فلزات تقلبی مانند برنج و قلع و سرب ، وزن بیشتری دارند و سنگین تر هم می باشند. اگر حلقه نقره ای مانند حلقه خود پیدا کردید که وزن آن سنگین تر بود، ممکن است حلقه شما توخالی یا تقلبی باشد. 

حلقه نقره اصل معمولاً مستحکم و سنگین است. برای تشخیص نقره اصل باید آن را روی ترازویی دقیق بگذارید و وزن کنید. وزن به دست آمده را بنویسید. بعد داخل ظرفی آب مقطر بریزید و آن را روی ترازو بگذارید و عدد روی ترازو را صفر کنید. حلقه را به طور کامل داخل آب بگذارید و وزن را بنویسید. با تقسیم عدد اول به عدد دوم، حاصل باید ۱۰.۴۹ باشد که تشخیص دهید نقره خالص و اصل می باشد.

 

دلایل خرید حلقه نقره :

 

دلایل مختلفی می تواند دلیل افزایش استقبال از حلقه نقره باشد که مهمترین آن در شرایط فعلی قیمت مناسب نقره در برابر طلا است. با افزایش قیمت طلا افراد فلز نقره را جایگزین آن کرده اند که هم قیمت پایین تری دارد و هم شباهت نزدیکی به طلای سفید دارد و هم اینکه از زیبایی و ظرافت و تنوع زیادی متناسب با هر سلیقه ای برخوردار است. بعضی افراد هم بدون توجه به مقرون به صرفه بودن نقره علاقه زیادی به این فلز دارند و ترجیح می دهند حلقه نقره خریداری کنند.

 

دلایل خرید حلقه نقره

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

جعبه جواهر نقره

طلا و نقره دو فلز بسیار گران بها و پر طرف دار برای ساخت زیور آلات می باشند. بسیاری از افراد به زیور آلات طلا و نقره علاقه دارند و شایان به ذکر می باشد که نگه داری از این زیور آلات بسیار مهم است. به همین دلیل است که جعبه های جواهر زیبا و شکیل به وجود آمده اند که شما بتوانید وسایل گران بها خود را در آن جا نگه داری کنید.

حلقه نامزدی نقره

حلقه نامزدی می تواند در جنس ها و شکل های مختلف تهیه شود که از بهترین آن ها می توان به حلقه نامزدی نقره اشاره کرد. این حلقه توانسته ویژگی های مختلفی را از خود به نمایش بگذارد که در ادامه این مطلب به بررسی کامل تر آن خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید.

انواع گوشواره نقره

گوشواره های نقره انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها زیبایی خاصی را با خود به همراه دارند که در ادامه این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

سرویس نقره

امروزه زیورالات نقره بسیار مورد توجه قرار گرفته است، زیبایی این فلز در کنار قیمت مناسب آن نسبت به طلا و همچنین مقاومت و ثبات رنگ آن باعث افزایش توجه به آن شده است. انواع سرویس نقره در طرح های متنوع به بازار عرضه شده است و تنوع طرح متناسب با هر نوع سلیقه ای یافت می شود.

انگشتر نقره زنانه

انگشتر نقره زنانه یکی از اکسسوری های پر طرفدار خانم ها است که در طرح های مختلف ارائه می شود، تزیین این انگشتر ها با سنگ های زینتی می تواند زیبایی خیره کننده ای را به آن ها ببخشد.

خرید نقره

نقره یکی از فلزات زیبا و قیمتی است که به دلیل زیبایی و کیفیت و خواصی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. افراد برای خرید نقره باید علاوه بر ظاهر به اصل بودن آن توجه کنند.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد