انگشتر طلای مردانه یاقوت کبود
  • 2021-02-20

انگشتر طلای مردانه یاقوت کبود

یکی از پر طرفدارترین اقلام طلا ، انگشتر است و در مهمترین رویدادهای زندگی یک انسان مانند هدیه دادن به عزیزان و سالگرد های مهم و شاد، همیشه دیده می شود.خرید طلا برای هدیه دادن در یک مناسبت خاص و یا خرید آن برای استفاده شخصی، یک تجربه لذت بخش است. طلا یک فلز بادوام و گرانبها است که ارزش آن با گذشت زمان از بین نمی رود و تا سال ها با مراقبت مناسب قابل استفاده است. هر انگشتر در کنار ارزش مالی و مادی خود، ارزش عاطفی و معنوی بسیاری دارد که به سنت ¬های دیرینه بشری ارتباط می یابد.

 

در واقع انگشترها در کنار زیبایی و آراستگی که به دست ها می بخشند حامل معانی و پیام های فراوانی برای انسان ها هستند؛ بطور مثال آنها می توانند نماد خلوصِ عشق میان یک زوج یا صمیمت روابط روزمره ما با افراد مختلف باشند. به همین دلیل است که اهمیت انگشتر در کلیت زندگی بشری قابل چشم پوشی نیست.


 انگشترها هرگز در طول زندگی انسان ها تنها یکی از دیگر انواع زیورآلات و جواهرآلات نبوده اند؛ ما انگشترها را فقط برای تزئیین و آراستگی دست¬ هایمان به کار نمی بریم. طراحان هنری و مد در سراسر دنیا و در طول دوره های مختلف، با سلیقه های خاص و دلفریب خودشان، اشکال و انواع مختلفی از انگشتر را طراحی کرده اند. این طرح های انگشتر ما را قادر می سازند که از انگشترها در مناسبت های گوناگون و البته پر اهمیت زندگی خود یا عزیزان مان بهره ببریم.


اما با وجود این تنوع کاربردی انگشترها بایستی توجه داشت که متناسب با مضمون هر مناسبت خاص، تنها یک طرح خاص از انگشتر نیز مطابقت دارد و بایستی هنگام تهیه انگشتر به این ارتباط توجه کافی داشت. از همان زمان که انسان برای نخستین بار طلا را کشف و استخراج کرد، برق و درخشندگی این فلز زرین و کمیاب، چشمان او را به تسخیر خود درآورد. این فلز کمیاب که امروزه پشتوانه اقتصادی دولت ها است، نقش مهمی را نظام پولی و مالی جهان بازی می کند و روز به روز همانند پول رایج در میان مردم دنیا متداول می گردد.

 

رنگ درخشان و چشمگیر طلا، خاصیت ضد زنگ زدگی آن و فواید درمانی این فلز گران قیمت، موجب شده تا بیش از سایر فلزات مورد توجه قرار گیرد. همانطور که گفته شد انگشتر در کنار زیبایی اصولاً برای انتقال محتوای یک مناسبت خاص به کار می رود؛ پس هنگام تدارک یک انگشتر حتما باید به محتوای مرتبط با مناسبت خاص توجه کافی داشت.


انگشتر طلای یاقوت کبود

 

زیورآلات طیف بسیار گسترده‌ای دارند که بتواند با سلیقه‌های مختلف سازگار باشد. سنگ‌ها و جواهرات متنوع با قیمت‌های مختلف در سراسر دنیا برای زیبایی بیشتر و استفاده افراد مختلف ارائه می‌شوند.  انواع مدل انگشتر طلا با یاقوت کبود طرح‌های مختلفی دارد که برای آقایان و بانوان مناسب بوده و فقط مختص افراد خاصی نیست. با اینکه استفاده از زیورآلات ارتباط مستقیم با سلیقه افراد دارد اما انواع مدل انگشتر طلا با یاقوت کبود جزو انتخاب‌های اکثر سلیقه‌هاست.

 

آقایان و خانم‌ها در مناسبات مختلف می‌توانند از انواع مدل انگشتر طلا با یاقوت استفاده نمایند. یاقوت کبود جزو سنگ‌هایی است که علاوه بر قرار گرفتن بر روی انگشتر طلا بر روی زیورآلات بسیار دیگری از جنس‌های نقره، تیتانیوم، استیل، پلاتین و ... نیز قرار می‌گیرد. به علت اینکه یاقوت کبود در رنگ های مختلف در دسترس می باشند آنها مهم ترین و تطبیق پذیرترین جواهر سنگ می باشند. یاقوت سرخ و یاقوت کبود به دلیل سختی و ضخامت به ده و یاقوت کبود به نه طبقه بندی شده اند.

 

ویژگی سختیِ یاقوت کبود باعث شده که برای جواهرات که نیاز دارند در انگشترها و دستبندها روزمره از آن استفاده شوند یک انتخاب عالی به شمار آید. شفاف ترین و بی رنگ ترین نوع یاقوت کبود به عنوان leucosapphire شناخته می شوند. برخی از آنها درون خود دارای رگه های کم رنگ هستند، برخی دیگر نیز دارای درخشندگی کمی می باشند.

 

در میان نورهای پرقدرت ، نور آنها تشدید می شوند. یاقوت کبود معمولا دایره یا بیضی شکل می شوند اما برش مستطیل و مربعی آنها نیز امکان پذیر است.بهترین یاقوت کبود زیر ۲ قیراط بسیار دسترس هستند اما آنها همچنین می توانند در اندازه های ۵ تا ۱۰ قیراط یافت شوند‌.


یاقوت کبود

 

گوهریست به‌ رنگ‌ آبی‌ روشن‌ تا تیره و سمبل‌ صلح‌ و رنگ‌ تسكین ‌دهنده‌ و نوازشگر چشم. یاقوت‌ كبود BLUE SAPPHIRE سمبل‌ واقعیت، وفاداری، عقل‌ و تفكر است چنانكه‌ گاه‌ آن‌ را سنگ‌ خردمندان نیز می‌ نامند. در قرن‌ نوزدهم‌ جواهر شناسان‌ متوجه‌ شدند كه‌ یاقوت‌ كبود از خانواده‌ كروندوم‌ و عنصر رنگ‌ در آن‌ آهن‌ و تیتانیوم‌ است. یاقوت کبود سنگ ماه تولد ماه سپتامبر است. نام یاقوت کبود از کلمه لاتین Saphirus و کلمه یونانی Sapheiros مشتق شده است. هر دو کلمه به معنی رنگ آبی است.

 

برخی معتقدند که نام یاقوت کبود بخاطر وابستگی اش به سیاره زحل از این سیاره گرفته شده است.سنگ یاقوت کبود ۱۰۰ سال قبل از میلاد مانند هر جواهر سنگی ارزشمند محسوب می شد. سافایر به‌ رنگ‌ های‌ قرمز- قرمز روشن ، صورتی ، زرد و سبز وجود دارد كه‌ همگی‌ فرمول‌ شیمیایی‌ یكسان‌ دارند و عناصر رنگ‌ موجود در آنها باعث‌ تنوع‌ رنگ‌ می ‌شود یاقوت‌ كبود و یاقوت‌ قرمز دارای سختی‌ بالا هستند و به‌ همین‌ دلیل‌ برای‌ دستگاه‌های‌ برش‌ و سایش از آنها استفاده‌ می‌ شوند.

 

در موارد دیگر از یاقوتها در ساخت‌ نوك‌ خودكار و صنعت‌ ساعت ‌سازی‌ استفاده میشود.معادن‌ مهم‌ یاقوت کبود در كشورهای‌ استرالیا ، سریلانكا ، تایلند ، برمه ، كامبوج ، كشمیر , كنیا ، تانزانیا ، افغانستان‌ و ماداگاسكار قرار دارد. این سنگ گاهی اوقات به سنگ حکمت نامیده می شود. یاقوت کبود باعث تمرکز بیشتر می شود و ذهن و آرامش می‌دهد. این سنگ افکار ناخواسته و تنش روانی را از بین میبرد. این سنگ خرد و حقیقت را به ارمغان می آورد و همچنین ادراک و فهمِ عدالت را بالا می برد.

 

این سنگ کمک می کند تا آرامش ذهنی و متانت را بدست آورید و باعث یک زندگی صمیمی تر می شود و به حفظ شخص بیگناه که در حال یادگیری حقایق زندگی کمک می کند. یاقوت کبود همچنین به عشق های رمانتیک مربوط می شود که نشان دهنده وفاداری و صمیمیت های رمانتیک است.این سنگ همچنین برای بالا بردن ایمان،امید و شادی افراد مورد استفاده قرار می گیرد و به حفظ افکار خالص و آسمانی نیز کمک می کند.

 

انگشتر طلای یاقوت کبود


خواص یاقوت کبود Sapphire در روایات ائمه و اهل بیت (ص)

 

  • سنگ ياقوت افضل انگشترهای ديگر است و قرآن کريم در سوره الرحمن بدان اشاره کرده است.
  • باعث از بين رفتن فقر می شود.
  • دارنده آن نجابت و بزرگی می يابد.
  • پريشانی را زايل می كند.
  • رسول خدا (صلی الله عليه و آله) خطاب به امام حسين (عليه السلام) فرمودند:
    فرزندم، انگشتر ياقوت و عقيق به دست كن كه فرخنده و مبارك است و هرگاه كسی به آنها نگاه كند نور صورتش زياد می‌شود و يك ركعت نماز با آن دو، برابر با هفتاد ركعت نماز بدون آنهاست.
  • ياقوت نشانه شرافت مومن است و توصیه شده بر آن ذکر (لااله الا الله الملک الحق المبين) حک شود.
    کسی که آن را همراه داشته باشد در چشم مردم باشکوه و جلا و هيبت جلوه می‌کند؛
    و از اين جهت به اشخاصی که دارای مقام و موقعيت اجتماعی، سياسی و… هستند توصيه می‌گردد که، هنگام حضور در جلسات مهم مخصوصا مواقعی که نياز به ارائه شخصيت با شکوه در نزد مخاطب دارد، از اين انگشتر استفاده نمايد.


خواص سنگ یاقوت کبود

 

خواص سنگ یاقوت کبود بسیار زیاد است و می تواند به شما در زمینه های مختلف کمک بسیار زیادی کند. در ادامه این مقاله ما برای شما مهمترین خواص سنگ یاقوت کبود را بیان کرده ایم:

  1. سنگ یاقوت کبود آرامش ذهنی را به ارمغان می آورد.
  2. این سنگ سطوح فیزیکی ، روانی و روحی را با یکدیگر هم تراز قرار می‌دهد و تعادل بدنتان را به حالت اولیه برمی گرداند.
  3. یاقوت کبود افسردگی و سردرگمی روحی را از بین برده و تمرکز را برمی‌انگیزد.
  4. چاکرای گلو و تیروئید را باز کرده و آن را بهبود می بخشند.
  5. یاقوت کبود موفقیت را به ارمغان می آورد.
  6. سنگ یاقوت کبود ناامیدی را از بین می برد.
  7. یاقوت کبود به طور موثری به عشق و پاکی مربوط می شود و بسیار برای بهبود چاکرا ها موثر است.
  8. این سنگ به شما کمک می کند تا مسیر روحی و معنوی خود را پیدا کرده و آن را دنبال کنید.
  9. در مراسمات جادوگری نیز استفاده می شد تا انرژی های منفی را تغییر دهد.
  10. بیان کردن حقیقت درونی خود را برای شما آسان می کند.
  11. بیش فعالی سیستم بدن را آرام میکند و غده ها را از بین می برد.
  12. اختلالات خونی را درمان می کند، رگها را تقویت کرده و قابلیت کشسانی را بهبود می بخشد.
  13. سنگ یاقوت کبود چشم ها را تقویت می کند.

 

اگر به دنبال هدیه‌ای خاص برای همسر خود می گردید، انگشتر طلا بهترین هدیه‌ی ممکن است. این زیور شیک، ماندگار و به‌یادماندنی است و هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود. جدای از هدیه، خرید انگشتر طلا یک سرمایه‌گذاری پرسود و بدون ضرر است و ارزش آن هیچ‌گاه کم نمی‌شودبه‌طورکلی می‌توان انگشترهای طلا را در دودسته قرار داد، دسته‌ی اول شامل انگشترهای ساده و ساخته‌شده از طلا و دسته‌ی دوم شامل انگشترهای طلا تزیین‌شده با انواع سنگ زینتی هستند. انگشترهای دسته‌ی اول مناسب برای استایل‌های روزمره و رسمی و قابل ست شدن با انواع ساعت و دستبند هستند.

 

زوج‌های جوان از این مدل انگشترها به‌عنوان حلقه‌ی ازدواج استفاده می‌کنند. انگشترهای طلا تزیین‌شده با سنگ‌های خاص و منحصربه‌فرد مانند عقیق، یاقوت، فیروزه و برلیان به‌اصطلاح سنگین‌تر هستند و قیمت بالاتری دارند. کیفیت و وزن هر یک از این سنگ‌ها بر روی مدل‌های مختلف انگشترها متفاوت است و پیش از خرید باید به آن‌‌ها توجه کرد.امروزه یاقوت کبود در کنار الماس، یکی از محبوب ترین جواهرات است و می توان آن را برای هر نوع طراحی از گل سینه، گیره، آویز، حلقه و گردنبند های نفیس به طرح های کلاسیک و ساده برای دکمه سر دست و گوشواره استفاده کرد.

 

انگشتر مردانه یاقوت کبود از طراحی بسیار جذابی برخوردار است که آقایان را به ظاهری آراسته و درخورد شرکت در جلسات رسمی و مهمانیهای مجلل می کند. انگشتر مردانه  با رکاب طلای سفید از از رکاب و تاجی پهن برخوردار است که از مشخصه های اصلی انگشتر مردانه است.


نگهداری از جواهرات یاقوت کبود

 

به علت سختی یاقوت کبود، این سنگ می تواند تقریبا به هر روشی تمیز شوند. آب گرم و صابونی بهترین روش برای پاک کردن سنگ است، در حالی‌ که شما می توانید از پاک کننده های التراسونیک نیز استفاده بفرمایید.


شما همچنین می توانید از آب با لمس آمونیاک در آن استفاده کنید. اگر شما شکافی بر روی یاقوت کبود و ستاره یاقوت کبود خود داشتید، از روش های پاک کننده مکانیکی استفاده نکنید؛ زیرا اگر به سنگ به شدت ضربه وارد کنید سنگ می تواند با یک ضربه شکسته شود. این کار ممکن است خصوصا خطرناک باشد اگر سنگ دارای شکافی بزرگ باشد که همین باعث ضعف ساختار کریستال می شود.همانطور که این سنگ ها بسیار با ارزش هستند هنگامی که از آنها استفاده می کنیم از کارهای سنگین و تماس آن با مواد شیمیایی خودداری کنید زیرا به محیط و زمینه سنگ شما آسیب خواهد رساند.

 

نگهداری از جواهرات یاقوت کبود

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

انگشتر یاقوت

یکی از انواع سنگ های قیمتی که در ساخت جواهر و زیور آلاتی مانند انگشتر و گردنبند و ... کاربرد دارد، سنگ یاقوت برمه می باشد. نام گذاری یاقوت برمه به دلیل آن است که در این منطقه سنگ های اصل و گران بهای یاقوت وجود دارد. در این مقاله به صورت کامل به بررسی سنگ یاقوت برمه و انگشتر آن پرداخته ایم.

از سنگ یاقوت سرخ چه می دانید؟

از سنگ یاقوت سرخ چه می دانید؟ یکی از سنگ های گران قیمت که بر روی جواهرات به کار می رود سنگ یاقوت سرخ است، این سنگ از خواص و ویژگی های خاصی برخوردار است که همواره مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد. به راستی از سنگ یاقوت سرخ چه می دانید؟

سنگ یاقوت برمه و مشخصات آن

یاقوت معروف برمه از یکی از مناطق معروف میانمار استخراج می شود که زیبایی منحصر بفردی دارد و بسیار مشهدر است.

همه آنچه باید در ارتباط با انواع یاقوت بدانید

<p style="text-align: right;">سنگ یاقوت یکی از سنگ های با ارزش و زیبا است که در طبیعت یافت می شود و در ساخت انواع جواهرات از سال های کهن تا به امروز استفاده شده است.</p>

آشنایی با اطلاعات یاقوت کبود

استفاده از سنگ های زینتی از دیرباز تا کنون مان همه افراد رواج داشته است. سنگ های بسیار زیبا و خاصی وجود دارند که از آ« ها در صنعت ساخت زیور آلات و جواهرات استفاده می شود و یکی از این سنگها، سنگ یاقوت کبود می باشد. این سنگ بسیار زیبا است و فواید بسیاری دارد. از یاقوت کبود بیشتر بر روی انگشتر ها گردنبند ها و ... استفاده می شود .

راهنمای خرید انگشتر سولیتر

دنیای حلقه ها و انگشترهای زنانه بسیار متنوع است و مدل های متفاوتی با طرح های ظریف و زیبا در بازار وجود دارند. حلقه های پهن، انگشترهای کوکتل، انگشترهای تک نگین و حلقه های ساده که از جنس های طلا، نقره، پلاتین و سایر فلزات هستند، تنها برخی از مدل های رایج در دنیای گسترده زیورآلات می باشند.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد