چگونه حلقه نقره و طلا را انتخاب کنیم؟
  • 2021-03-16

چگونه حلقه نقره و طلا را انتخاب کنیم؟

نکات مهمی که در خرید حلقه ازدواج  باید دانست 

 

یکی از قدیمی ترین رسوم مشترک زوج ها در بین ملت ها استفاده از حلقه ازدواج می باشد که علاوه بر مشخص کردن تعهد و وضعیت متاهلی، نشانه و نمادی است بر همراه هم بودن و به یاد هم بودن در هر زمان و هر مکان. عموما در همه فرهنگ های جدید، زوج های جوان، پیش از ازدواج، یا پس از مراسم نامزدی و یا بعد از ازدواج از حلقه ازدواج به عنوان نماد مشترک عشق استفاده می کنند. 

در اینجا به مهم ترین نکات در هنگام تهیه حلقه ازدواج می پردازیم 

 

-حلقه ازدواج از چه جنسی باشد طلا، نقره یا پلاتین

 

آنچه به یک حلقه ازدواج معنی می بخشد، ارزش معنوی و مفهومی آن است نه صرفا جنس آلیاژ به کار رفته در آن. اما به طور عمومی تقریبا در همه ملت ها از طلا به عنوان عنصر سازنده حلقه ازدواج  استفاده می شود. شاید دلیل این موضوع این است که بسیاری از مردم ترجیح می دهند نماد تعهد و عشق ارزشمند آن ها، خود یک چیز ارزشمند باشد. همچنین طلا از بقیه عناصر مانند نقره و پلاتین براق تر و خوش آب و رنگ تر بوده و برعکس آن ها، هرگز موجب پوسیدگی و زنگ زدگی نمی شود و علت دیگر آن این است که طلا عنصری جاودانه است. طلای مورد استفاده در انگشتر نامزدی و حلقه ازدواج نیز خود دارای رنگ های متفاوت بوده که در این میان معمولا رنگ طلای زرد براق، طلای سفید و طلای رز گلد رایج تر است

 

-حلقه ازدواج  به صورت ساده یا کار شده با نگین باشد

 

یکی از اصلی ترین سوالاتی که در خرید کردن حلقه ازدواج پیش می آید این است که حلقه ساده بخریم یا حلقه کار شده با جواهر. پاسخ  دادن به این سوال تا حدی به سلیقه شخصی افراد و رسوم منطقه ای باز می گردد اما در این مورد نکاتی وجود دارد که بهتر است گفته شود. اول این که جدا از قیمت مناسب تر، حلقه ازدواج ساده رایج ترین نوع حلقه در کل جهان بوده و دارای طرفداران زیادی می باشد. به طوری که حلقه ازدواج ساده، همیشه انتخاب ثروتمند ترین و سرشناس ترین افراد جهان از هنرمندان گرفته تا ورزشکاران تا سیاست مداران بوده است. این نوع حلقه، برعکس مدل های دارای نگین که در سال های قبل مدتی در کشور ایران رسم بود، هیچ وقت تابع مد نبوده و مدل آن هیچ وقت کهنه نمی شود.

 

قیمت حلقه

 

نکته مهم دیگری مربوط به قیمت حلقه ها است. حلقه ساده با توجه به اینکه به صورت صد درصد از طلا ساخته می شود و دارای سنگ تزیینی و ... نیست، اگر کسی روزی قصد فروش آن را داشته باشد، قادر به فروش آن به نرخ روز طلا هست، برعکس مدل های نگینی که در هنگام خرید، همه آن به قیمت طلا و جواهر محاسبه می شود در زمان فروش  طلافروشان سنگ ها و نگین های آنها را جدا کرده و از وزن کل کم می کنند. البته انگشتر های ازدواج جواهر کاری شده بسته به نوع و ترتیب جواهر به کار رفته می توانند زیبا و چشم نواز باشند که این زیبایی، رابطه مستقیمی با قیمت جواهر دارد.

 

حلقه ازدواج

 

-وزن و قیمت یک حلقه ازدواج 

 

وزن یک حلقه ازدواج طلای استاندارد به صورت میانگین حدود 5 تا 6 گرم است که بستگی به سایز انگشت دارد که  ممکن است کمی بالاتر و یا پایین تر شود. قیمت چنین حلقه ای متناسب با قیمت روز طلا بوده و به شکل زیر محاسبه می شود.


نحوه محاسبه کردن قیمت حلقه در بازار= هزینه طلای خام + اجرت ساختن + سود فروشنده + مالیات
اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی امکان ساخت حلقه با وزن های پایین تری هم  وجود دارد. این حلقه ها از نوع تو خالی هستند که از نظر ظاهر واستقامت مانند حلقه های تو پر می باشند ولی با وزن و قیمتی حدود یک سوم آنها. شرکت های ارائه دهنده این نوع حلقه ازدواج در ایران علاوه بر حلقه های تو پر، این نوع حلقه های توخالی، سبُک و ارزان را با کیفیت سفارشی، به مشتریان عرضه می کنند. زوج های جوان می توانند حلقه ازدواج خود را علاوه بر فروشگاه های معتبر از سایت های اینترنتی و بدون واسطه تهیه کنند که در این صورت در پرداخت سود فروشنده و مالیات فروش تخفیف میگیرند. 

 

-حلقه ساده یا طرح دار

 

علاوه بر داشتن حلقه ساده، یکی از پر طرفدار ترین حالت ها حک اسم یا تاریخ خاص و یا اثر انگشت در پشت یا روی حلقه ها می باشد که یک حلقه ازدواج ساده را تبدیل به یک یادگاری ابدی می کند. به علاوه، برای نشان نامزدی و نیز برای کسانی که می خواهند نشانی جز حلقه ازدواج ساده و یا طرح های نگین دار قدیمی داشته باشند، حلقه و انگشتر های آویز دار، رینگ اسم، انگشتر دو اسم و انگشتر های فانتزی لیزر، از دیگر گزینه های مناسب  است که افراد می توانند انتخاب کنند.

 

انگشتر مناسب برای انگشت

 

برای خرید انگشتر کار ساده‌ای وجود دارد. سایز و بلندی انگشتان کمک می‌کند که انگشتر مناسب را انتخاب کرد. انگشترهای با نگین درشت مناسب انگشتان استخوانی نیستند. این انگشترها در انگشت‌های ضخیم بهتر مشاهده می‌شوند. انگشترهای رسمی و خانوادگی غالبا در دست چپ و انگشترهای زینتی و غیررسمی در دست راست انداخته می‌شوند. اگر انگشتتان کشیده نیست و می‌خواهید انگشت شما کشیده نشان داده شود از حلقه‌های ساده و نازک استفاده کنید.

 

انتخاب طلا با توجه به رنگ پوست

 

اگر پوستتان خیلی سفید است، به جای اینکه بخواهید طلای زرد بخرید، طلای سفید بخرید. طلای سفید زیبایی و جلوه پوستتان را بیشتر می‌کند. اگر پوستتان گندم گون است از طلای زرد و قرمز استفاده کنید. اگر پوستتان برنزه یا سبزه است از ترکیب طلای زرد و سفید استفاده کنید.

 

تشخیص طلای دست دوم

 

سوالی که بسیاری از خریداران طلا  هنگام خرید می‌پرسند، این است که بهترین عیار طلا چیست؟ باید دانست که پایین‌ترین عیار طلا، یک عیار است و بالاترین آن ۲۴ است. و باید بدانید که تنها شمش طلا ۲۴ عیار خالص است. با شمش به خاطر نرمی خاصی که دارد نمی‌توان زیورآلات ساخت،

 

برای همین آن با مس و نقره ترکیب می شود تا عیار طلا بالا بیاید. بهترین عیار طلا برای خرید طلای ۱۸ عیار است. در حال حاضر و با بالا رفتن قیمت طلا، بازار طلای دست دوم داغ است. ساده‌ترین روش برای شناخت طلای دست دوم دقت کردن به ظاهر آن است؛ باید به قفل و بندی که در طلا به کار رفته توجه شود. در طلای دست دوم این قسمت‌ها کمتر از بقیه قسمت‌ها براق هستند. اگر با دقت بیشتری نگاه کنید، متوجه خش‌هایی هم در این قسمت‌ها می‌شوید. تشخیص طلا از نقره و پلاتین بسیار ساده است. طلاها با حرف انگلیسی k که در کنار آن عیار طلا نوشته می‌شود، شناخته می‌شوند. نقره‌ها را با علامت های بیضی مهر می‌کنند و پلاتین را می‌توان با حروف PT تشخیص داد.

 

انتخاب طلا با توجه به رنگ پوست

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

حلقه سولیتر چیست؟

تمام جواهرات و زیورآلاتی که فقط یک نگین دارند سولیتر نامیده می شوند. اگرچه سولیتر بودن به جواهرات خاص محدود نمی شود، حلقه سولیتر معروف ترین شکل آن است. مدل های مختلف سولیتر ، گردنبند سولیتر، دستبند سولیتر و گوشواره سولیتر را می توانید در فروشگاه ها مشاهده کنید.

انتخاب حلقه

یکی از مهمترین رسوم ازدواج‌ خرید حلقه است که از گزشته تا بخ امروز رواج داشته. حلقه در جنس های مختلف مانند پلاتین، طلا و نقره وجود دارد بعضی از حلقه ها با جواهرات گرانبها تزیین شده امد که افراد متناسب با بودجه ای که دارند نمونه مناسب را انتخاب و خریداری میکنند.

همه چیز درباره حلقه نقره زنانه

حلقه نقره زنانه علاوه بر زیبایی و کاربرد آن به عنوان یک اکسسوری نماد ظرافت و فراوانی است و به عنوان یکی از زیورالات مورد علاقه زنان محسوب می شود.

روش انتخاب حلقه عروس که بهتر است بدانید؟

برای انتخاب حلقه عروس باید فاکتورهای متعددی را مدنظر قرار دهید، از مناسب بودن حلقه با بودجه شما گرفته تا نوع فلز و نگین به کار رفته روی آن. بهتر است در وهله اول دقت بیشتری برای انتخاب به خرج دهید تا از خرید خود پشیمان نشوید

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد