سرمایه گذاری بر روی نقره
  • 2023-12-13

سرمایه گذاری بر روی نقره

با توجه به کاهش تولید کارخانه های مادر و انقباض اقتصاد کشورهای مختلف، استقبال از طلا، نقره و سایر فلزات گرانبها به عنوان پشتوانه دارایی ها در جهان افزایش یافته است. در طول دو سال گذشته، سرمایه گذاری روی نقره و دلایل آن ممکن است به یکی از سوالات متداول کارشناسان نقره تبدیل شده باشد. به همین دلیل بر آن شدیم تا مجموعه ای از اطلاعات جامع در این زمینه را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم.


یک واقعیت عجیب در مورد نقره


بدانید که استفاده گسترده از نقره در صنعت، سرمایه گذاری روی نقره را توجیه می کند. اگر اخبار را دنبال کنید متوجه می شوید که محیط زیست و علاقه روزافزون به انرژی سبز باعث شده است که تولید پنل های خورشیدی روز به روز افزایش یابد. همانطور که می دانید نقره به دلیل رسانایی حرارتی بالا نقش مهمی در پنل های خورشیدی ایفا می کند.

اگر استفاده از نقره در تولید برق خورشیدی را در کنار سایر مصارف نقره در صنایع مختلف قرار دهید، اعداد شگفت انگیزی به دست می آید. به طور کلی، 56 درصد از نقره تولید شده در جهان هر ساله به صنعت می رود و مابقی به بازارهای مختلف مانند مد، ظروف و دکوراسیون سرازیر می شود.

نکته بسیار مهم این است که از آنجایی که بازیافت نقره مورد استفاده در صنایع مختلف مانند الکترونیک بسیار سخت و پرهزینه است، هر ساله صنایع مختلف مجبور به خرید مجدد نقره از بازارهای جهانی می شوند. این به معنای تقاضای بالا و عرضه محدود نقره است. شما باید فرمول عرضه و تقاضا و رابطه آن با قیمت را بدانید.

هر چه تقاضا بیشتر و عرضه کمتر باشد، قیمت نیز بالاتر است. این عدد در مورد طلا 12 درصد است و نشان می دهد که نقره مانند اژدهایی خفته است که اندازه بازار آن روز به روز در حال افزایش است. قبلاً گفتیم که پیشرفت در فناوری ساخت جواهرات نقره و شباهت چشمگیر آن به طلا و همچنین افزایش قیمت طلا، مصرف کنندگان مد را به سمت نقره سوق داده است. پس با این توضیحات مطمئن شوید که می توانید نقره را به سبد سرمایه گذاری خود اضافه کنید.


سرمایه گذاری روی نقره در ایران


واقعیت این است که نقره پس از طلا دومین فلز گرانبهای پرطرفدار در سبد سرمایه گذاری بازارهای جهانی است. اما در کشور ما اینطور نیست. شاید دلیل آن این باشد که اطلاعات بسیار کمی در مورد سرمایه گذاری در نقره داریم و مردم به سرمایه گذاری در طلا عادت کرده اند.اگر دوباره «حقایقی عجیب درباره نقره» را بخوانید، فکر می کنم نظرتان تغییر خواهد کرد. به یاد داشته باشید که نقره نقش مهمی در صنعت دارد و تقاضای بسیار بالایی دارد.

 

سرمایه گذاری روی نقره در ایران


وضعیت کشور ما چگونه است؟


تورم در کشور ما سال به سال رکورد های بی سابقه ای را ثبت می کند و اصلاً شاهد وضعیت خوبی نیستیم. در چنین وضعیت رو به وخامت اقتصادی، لازم است هر یک از اعضای جامعه برای حفظ ارزش دارایی خود در یک فلز گرانبها سرمایه گذاری کنند.

در مقایسه با ریسک های بالای حضور در بورس و ارزهای دیجیتال، این روش قطعا یکی از بهترین راه های ممکن است. البته هدف اصلی سرمایه گذاری در نقره صرفا حفظ ارزش دارایی ها نیست، بلکه هدف از سرمایه گذاری کسب مقدار مشخصی از سود مورد انتظار در بازار آشفته کشورمان است.


چرا در مورد نقره اشتباه فکر می کنیم؟


قبل از اینکه به جنبه‌ های مهم سرمایه‌ گذاری در نقره بپردازیم، چندین فرض اقتصادی ساده را تا زمانی که تصویر ذهنی شما از نقره شکل بگیرد، ارائه می‌کنیم:


نقره حباب ندارد


قیمت نقره با افزایش و کاهش قیمت دلار تغییر می کند. بنابراین نقره با دلار آمریکا مرتبط است.اما تفاوت نقره و طلا در این است که نقره حبابی قیمتی ندارد.


ریسک سرمایه گذاری در نقره کم است


قیمت نقره در مقایسه با طلا بسیار پایین است. بنابراین، اگر قیمت نقره چندان بهبود نیابد، خواب سرمایه گذاری شما بسیار کمتر از خواب طلایی شما خواهد بود. به طور خلاصه، سرمایه گذاری در نقره مستلزم ریسک بسیار کم است.


انبارهای نقره در راه است


انتظار می رود با کاهش منابع نقره در جهان و نیاز شدید به نقره در صنایع مختلف، سرانجام دولت ها مجبور به تهیه نقره شوند. این به معنای کاهش عرضه نقره و افزایش قابل توجه نقره است.اکنون که از این فرضیات آگاه شدید، یک سری نکات در مورد سرمایه گذاری روی نقره وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. ما این موارد را برای شما فهرست کرده ایم.


طلا و نقره را مقایسه کنید


درست است که قیمت طلا بسیار بالاتر از قیمت نقره است، اما با آماری که ارائه می کنیم ثابت می کنیم که سرمایه گذاری روی نقره امن تر است. این نسبت در طول قرن گذشته 1 به 15 بوده است که نشان می دهد نقره از طلا کمتر ارزش دارد. اما افزایش قیمت نقره با رونق اقتصادی پس از کرونا چیزی نیست که فراموش شود.

 

طلا و نقره را مقایسه کنید


هرگز تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید


به قول قدیمی ها، برای اینکه درآمدتان پایدار باشد، در چندین جا سرمایه گذاری کنید. نقره را می توان از یکی از این مکان ها خریداری کرد. این بدان معناست که همراه با طلا، مقداری نقره بخرید تا مقدار مشخصی از سرمایه خود را تضمین کنید.

شاید پیشنهاد بد نباشد. به یاد داشته باشید که تمام پول خود را در طلا و نقره سرمایه گذاری نمی کنید. فقط 10 تا 15 درصد سرمایه خود را صرف خرید طلا و نقره کنید. برای رونق کشور باید پول خود را به سمت تولید و اشتغال زایی سوق دهید. این یک اصل اساسی در میهن پرستی هر ایرانی است.


خرید ارز دیجیتال یا سرمایه گذاری در نقره؟


یاد حرکت آن صدا و سیما افتادم که مجری یک اسکناس یک دلاری از جیبش بیرون آورد و گفت: این اسکناس یک دلاری را می بینم. اما ارز دیجیتال شما کجاست؟؟ تا به حال، هیچ کس نتوانسته است پیش بینی کند که ارز های رمزنگاری نامرئی به کجا منتهی می شوند. اما آنچه نقره است یک کالای سرمایه ای محسوس و قابل مشاهده است.

از طرف دیگر، آیا کسی می داند که آیا یک ارز دیجیتال ارزش ذاتی دارد یا خیر؟ نقره و طلا همیشه تاریخ ارزش ذاتی خود را حفظ کرده اند و اقتصاد جهانی برای این دو فلز احترام خاصی قائل است. اگر به بازار سهام نگاه کنیم، هر سهمی ارزش ذاتی ندارد. سهامی که فقط روی یک تکه کاغذ ارزش دارد نمی تواند ارزش ذاتی داشته باشد. شما چی فکر میکنید؟


اگر قصد سرمایه گذاری دارید، شمش نقره را بخرید


برای سرمایه گذاری در نقره نیازی به خرید نقره استرلینگ ندارید. اگر مطالب قبلی را مطالعه کرده باشید، گفتیم که نقره استرلینگ دارای 7.5 درصد فلزات دیگر است. بنابراین حاوی مقدار زیادی نا خالصی است. به شما توصیه می کنیم اگر قصد سرمایه گذاری روی نقره را دارید، شمش نقره خریداری کنید.

قبلاً در مورد آلیاژهای نقره بسیار توضیح داده ایم. شاید لازم باشد مقاله را دوباره بخوانید. نکته مهم در اینجا این است که پس از خرید شمش نقره، باید مکانی را برای نگهداری از این شمش ها در نظر بگیرید. شاید بد نباشد که یک گاوصندوق با کیفیت ساخت عالی داشته باشید. می توانید از حساب های بانکی نیز استفاده کنید.


عملکرد خرید نقره برای مردم در جهان:


خزانه های بانکی در نیویورک و انجمن بازار شمش لندن (LBMA) اکنون خالی از نقره است. این ممکن است بر معاملات آتی نقره نیز تأثیر بگذارد. احساسات بازار شاهد بود که تحمل ریسک در میان عدم اطمینان نسبتاً پایین باقی می ماند. با این حال، بسته به پتانسیل رکود اقتصادی، شرایط بازار در دنیای مالی ممکن است شرایط خرید و فروش نقره را در سال آینده تغییر دهد.دلایل زیر بررسی خواهند کرد که چه چیزی مانع از افزایش قیمت نقره با وجود عوامل فوق شده است.

 

عملکرد خرید نقره


3 عامل بر عملکرد نقره تاثیر می گذارد


1. تورم


موضوع افزایش قیمت کالاها و خدمات در اقتصاد همچنان در رأس نگرانی سرمایه گذاران قرار داشت. سوال اصلی این است که بهترین راه ها برای حفظ ارزش پول در زمانی که تورم بالا باقی می ماند چیست؟ در حالی که افزایش 7.7 درصدی شاخص CPI در ماه اکتبر نشان از کاهش نرخ تورم داشت، اما این رقم در مقایسه با تاریخ همچنان بالاست و در ایران شاهد افزایش روزانه تورم هستیم.


فلزات گرانبها از دیرباز به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می شدند.طلا اغلب به عنوان پوششی در برابر فلزات گرانبها ترجیح داده می شود. با این حال، نقره در بخش حفظ ثروت نیز مزایای خود را دارد.نقره به دلایل مشابه طلا، از جمله ارزش ذاتی، تقاضای بالا و عرضه محدود، راهی جایگزین برای محافظت در برابر تورم در نظر گرفته می شود. تنوع بخشیدن به سبد خود با نقره در دوره تورم سرمایه گذاری خوبی برای حفظ ارزش پول شماست. با این حال، اگر انتظار بازده بالایی از نقره دارید، این سرمایه گذاری مناسبی برای شما نیست.

2. کند شدن اقتصاد


با توجه به تورم فعلی، مصرف کنندگان مجبور به هزینه کردن هستند. این امر منجر به کاهش رشد اقتصادی و کاهش سود شرکت ها می شود. این خبر خوبی برای بازار سهام نیست، اما برای فلزات گرانبها سناریوی خوبی است.
وقتی مانند امروز در اقتصاد جهانی بلاتکلیفی وجود دارد، قیمت نقره و فلزات گرانبها به نفع آن است.

به عنوان مثال، نقره در 30 روز گذشته بیش از 14 درصد افزایش یافته است و عملکرد بهتری نسبت به بازار گسترده‌ تر داشته است. در نتیجه، تقاضا برای نقره و سایر فلزات گرانبها ممکن است به اندازه کافی قوی نباشد که بر قیمت آنها تأثیر بگذارد.


3. دلار آمریکا


همانطور که قبلا در مقاله توضیح دادیم، قدرت دلار آمریکا می تواند بر ارزش نقره و قیمت سایر فلزات گرانبها تاثیر بگذارد. شاخص دلار آمریکا (DXY) در ماه سپتامبر به بالاترین حد در 20 سال گذشته یعنی حدود 114 رسید. برای سرمایه گذاران نقره، توجه به حرکت دلار آمریکا می تواند سودمند باشد. به این ترتیب، متوجه خواهید شد که چه زمانی زمان مناسبی برای به دست آوردن ارزش بهتر از سرمایه گذاری است.

دلیل آن این است که نقره و دلار آمریکا در کشورهای دیگر رابطه منفی دارند، به این معنی که اگر دلار قوی باشد، قیمت نقره کاهش می یابد و زمانی که دلار ضعیف شود، به دلیل افزایش قیمت، قیمت نقره افزایش می یابد. قیمت نقره تقاضا و در ایران این همبستگی مثبت است. دلار آمریکا در سال 2022 به میزان قابل توجهی در برابر همتایان خود افزایش یافته است.

 

3 عامل بر عملکرد نقره تاثیر می گذارد


افکاری در مورد بازگشت نقره در آینده


سرمایه گذاران ممکن است ناامید باشند که فلزات گرانبها در سال جاری عملکردی مطابق انتظار نداشته اند. در حالی که فدرال رزرو به مبارزه خود علیه تورم فوق العاده ادامه می دهد، انتظارات سرمایه گذاران و بازار برای نرخ های بهره بالاتر در حال افزایش است. این بحث وجود دارد که آیا تغییرات در نرخ بهره و عملکرد نقره به یکدیگر مرتبط هستند یا خیر.اما برخی معتقدند که افزایش نرخ بهره می تواند سیگنال مثبتی برای قیمت نقره باشد.

وضعیت شمش و سکه نقره


تقاضا برای شمش های نقره و سکه های نقره توسط سرمایه گذاران خرد از سال 2020 بالا بوده است.قیمت نقره اخیرا در حال افزایش بوده است، اما سوال اینجاست: آیا آنها می توانند حرکت صعودی خود را حفظ کنند؟
برخی از سرمایه گذاران بر این باورند که افزایش نرخ بهره تاثیر منفی بر قیمت نقره دارد. نرخ بهره دلار آمریکا را در سال جاری بالاتر برده و عملکرد نقره را تحت فشار قرار داده است. اگر این حرکت ادامه یابد، می تواند بر بازار فلزات گرانبها فشار وارد کند و بازده نقره آسیب ببیند.


عوامل دیگری نیز وجود دارد که می تواند از قیمت نقره حمایت کند. این شامل:


تقاضای سرمایه‌ گذاران برای نقره، صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری متقابل نقره، و استخراج ‌کنندگان نقره به عنوان دارایی ‌های امن مشابه طلا در دوران رکود.
نقره به عنوان پوششی در برابر تورم در دوره ای که قیمت ها در بالاترین سطح خود در اقتصاد هستند.
نقره مورد تقاضای بخش صنعتی، به ویژه پنل های خورشیدی و وسایل نقلیه الکتریکی است.
این نیز یکی از دلایل اصلی تنوع سبد سرمایه گذاری با نقره است، در این بین می توانید شمش نقره را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید زیرا بالاترین خلوص نقره را دارد و با خرید شمش نقره مقدار زیادی از این را به دست می آورید.
در ایران سرمایه گذاری در نقره به آسانی سرمایه گذاری در طلا نیست، زیرا به غیر از خرید طلای فیزیکی راه های دیگری نیز برای سرمایه گذاری در طلا وجود دارد. به عنوان مثال می توان به گواهی سپرده، صندوق سرمایه گذاری مشترک طلا و ... اشاره کرد که در این میان هیچ صندوق سرمایه گذاری نقره ای یا گواهی نقره ای برای سرمایه گذاری در نقره وجود ندارد.

 

 بهترین زمان برای خرید و فروش نقره


اخرین کلام


البته هر سرمایه ‌گذاری می ‌خواهد بداند بهترین زمان برای خرید و فروش نقره چه زمانی است. البته این شامل بورس تهران، فارکس و ارز دیجیتال می شود. اما تفاوت نقره، بورس و ارز دیجیتال در این است که بر خلاف این سه، نقره بیشتر در معرض گمانه زنی است.

به عنوان مثال باید گفت در طول 100 سال گذشته قیمت نقره بین 4 تا 106 دلار بوده است. در حال حاضر، نقره با قیمت ها نوسانی در بازارهای جهانی معامله می شود. اما چیزی که باید از آن مطمئن باشید این است که نقره از نظر ریسک سرمایه گذاری بسیار پایین است.

 
: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

اعداد حک شده روی طلا و نقره به چه معناست؟

اعداد حک شده روی طلا و نقره روشی مطمئن برای تشخیص طلا و نقره از اجناس تقلبی و غیر اصل می باشد. بسیاری از خانم ها و آقایان به خرید طلا و جواهرات بسیار علاقه مند می باشند اما گاهی اوقات فروشنده های این طلا و جواهرات، اجناس تقلبی را به جای اجناس اصل به مردم می فروشند. در نتیجه مردم به ویژه علاقه مندان به طلا و جواهرات باید با روشی برای تشخیص طلا و نقره ی اصل از اجناس غیر اصل و تقلبی آشنا باشند. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش های تشخیص طلا و نقره ی اصل از غیر اصل و همچنین اعداد حک شده روی طلا و نقره آشنا کنیم.

نقره شکسته و قیمت آن

نقره یکی از فلزات زیبا و درخشان می باشد که در صنعت جواهرسازی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل قدمت بسیار بالایی نیز دارد. نقره شکسته با استفاده از روش لحیم کاری تعمیر می شود که تخصص خاصی در این زمینه نیاز است. از این رو در ادامه این مطلب شما را به طور کامل با این موضوع آشنا خواهیم کرد. از این رو همراه ما باشید.

۷ تفاوت طلا و نقره کدام است؟

طلا و نقره به عنوان دو فلز محبوب و گرانبها برای تهیه انواع زیور آلات کاربرد دارند ولی این دو فلز تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند.

آلیاژ نقره و طلا و اثرات آن روی بدن انسان

آیا کسی کاملاً اهمیت انرژی و تأثیر آن بر بدن را درک می کند؟ آیا کسی هنگام سازگاری بدن با اشکال، الگوها و نیروهای مختلف انرژی، به اهمیت و انشعابات معنوی، ذهنی و جسمی آن پی می برد؟ در نسل های گذشته، تکنیک ها و فلسفه های سلامتی، همراه با آزمایش انرژی های مختلف و تأثیر آنها بر بدن بود. بررسی اثرات ترکیباتی هم چون آلیاژ نقره و طلا و عملکردهای آن ها را روی بدن انسان نتایج خوبی به همراه داشت.

عیار نقره چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

عیار نقره نشان دهنده درصد خلوص این فلز است بالا ترین عیار نقره 999 است که نشان دهنده بیشتر ین خلوص یعنی 99 درصد است اما به طور کلی در ساخت اشیاء و زیورالات و دیگر لوازم نقره از عیار پایینتری استفاده می شود چرا که فلز نقره بسیار نرم است و برای ساخت این وسایل باید با دیگر فلزات ترکیب شود و به این صورت عیار نقره کمی پایینتر می آید. عدد 925 روی اکثر زیورالات نشان دهنده عیار نقره است.

نقره چیست؟

نقره یکی از فلزهای ارزشمند یافت شده در طبیعت است که تاریخچه پیدایش ان به قرنها قبل بازمی گردد. کاربرد این فلز در صنایع مختلف همچنین در تولید انواع زیورالات باعث شد انسان ها از گزشته تا به امروز توجه ویژه ای به این فلز داشته باشند.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد