خرید و فروش زمرد
  • 2023-12-23

خرید و فروش زمرد

سنگ زمرد یکی از گرانبها ترین و قیمتی ترین سنگ هایی است که در زمینه ساخت طلا و جواهر کاربرد داشته و به عنوان یکی از زیبا ترین انواع سنگ ها محسوب می شود. خرید و فروش زمرد در سرتاسر دنیا رایج است و این سنگ قیمتی در ایران  و افغانستان و سایر کشورهای آسیایی به وفور یافت می شود.

زمرد همیشه در طول تاریخ ارزش و محبوبیت بسیاری داشته است؛ به گونه ای که مردم باستان بر این عقیده بودند که استفاده از سنگ زمرد در هر حالتی می تواند برای روحیه افراد بسیار مناسب باشد و انرژی را برای آن ها به ارمغان بیاورد. به همین دلیل در گذشتگان چه برای ساخت جواهرات مختلف و چه استفاده های گوناگون، از زمرد بهره می بردند.

 به لحاظ دارویی نیز از این سنگ استفاده های متعددی میشد و پزشکان برای درمان و علاج بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های افسردگی، اضطراب، صرع و ... از این سنگ بهره می بردند.  در این مقاله از وب سایت کافه طلا، قصد داریم تا به بررسی خرید و فروش زمرد بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا درباره خواص و خرید و فروش زمرد بیشتر بدانید.

 معنای زمرد

پیش از انکه به بررسی خرید و فروش زمرد بپردازیم، باید اطلاعاتی را در خصوص معنای زمرد خدمت شما عزیزان بیان نماییم. بدین ترتیب شما می توانید با این سنگ گرانبها آشنایی بیشتری داشته باشید. به صورت کلی سنگ زمرد به معنای سبز است به صورتی که در فرهنگ ایرانی، زمرد یا زمردی یک رنگ سبز بسیار خاص محسوب می شود.

در گذشته رنگ سبز را به صورت رنگ زمردی بیان می کردند. رنگ زمرد به گونه ای بود که برای آرامش خاطر افراد و همچنین دوری از اضطراب و مواردی از این قبیل استفاده میشد. در یونان باستان و ایران باستان رنگ سبز زمرد، رنگی زندگی بخش و حیات بود. امروزه نیز از سنگ زمرد بدین ترتیب یاد می شود.

 تاریخچه سنگ زمرد

یکی از قدیمی ترین و کهن ترین انواع سنگ های زینتی که در یونان باستان و ایران باستان برای ساخت جواهرات مورد استفاده قرار می گرفت، سنگ زمرد بود. حتی شواهد نشان داده است این استفاده از این سنگ در هزاران سال پیش در تمدن بابل نیز یافت شده است. شایان ذکر می باشد که این سنگ قیمتی و بسیار گرانبها در بیشتر فرهنگ های دنیا نظیر فرهنگ ایران، منبع مناسبی برای جذب انرژی محسوب می‌شده و از احترام بسیار بالایی برخوردار بوده است.

این سنگ به دلیل زیبایی و قدرت معنوی که داشته است، در تمامی ادیان بسیار مقدس بوده و رنگ سبز آن به دلیل آن که رنگی حیات بخش محسوب میشد، در فرهنگ ها و دین های مختلف مانند دین اسلام و مسیحیت، به عنوان یک سنگ آسمانی و با جایگاه بسیار بالا به شمار می آید.

در گذشته علاوه بر موارد جواهر سازی و طلا سازی، در صنایع دیگر از سنگ زمرد نیز استفاده میشد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • در گذشته از سنگ زمرد برای ساخت عینک و عدسی استفاده میشد و بدین ترتیب سنگ زمرد به یک سنگ مطالعه مشهور شده بود. به صورت کلی به دلیل کانی هایی که در این سنگ به کار رفته است، سنگ زمرد به عنوان یک گوهر خاص برای مشاهده اجسام اشیای کوچک کاربردهای بسیاری داشت.
  • سنگ زمرد به جز زیبایی برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های افسردگی و ... مورد استفاده قرار می گرفت؛ بنابراین بسیاری از افراد اعتقاد داشتند که سنگ زمرد یک سنگ جادویی است و می تواند انرژی مثبت و زندگی را برای افراد به ارمغان بیاورد.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که تمدن های مختلفی مانند تمدن اینکاها از زمرد بهره می بردند. به همین دلیل در سرتاسر دنیا از این سنگ استفاده میشد؛ اما استخراج زیاد این سنگ در قرن 16 انجام شد و خرید و فروش زمرد از این قرن به بعد در اوج خود قرار گرفت.

 

تاریخچه سنگ زمرد

 

 خرید و فروش زمرد و نحوه ارزش گذاری آن:

خرید و فروش زمرد و نحوه ارزش گذاری آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. به طور قطع می دانید که در بازار، سنگ های تقلبی زمرد بسیار است و اگر به دنبال تهیه این سنگ هستید، باید به جواهر سازی های معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید.

حتی شما عزیزان می توانید برای فروش زمرد، به استاد میثم فتحیان نیز مراجعه کرده و ایشان در قیمت گذاری این گوهر به شما کمک نمایند. ارزش گذاری سنگ زمرد مانند سایر سنگ ها به محل استخراج آن ارتباط زیادی ندارد، بلکه برای ارزش گذاری و یا قیمت گذاری بر روی این سنگ، فاکتورهایی مانند موارد زیر اهمیت می یابد:

  • رنگ
  • پاکی
  • نوع تراش

به عنوان مثال گونه ای از سنگ زمرد که در کشور کلمبیا یافت می شود همیشه از کیفیت بالایی برخوردار نمی باشد، اما سنگی که از کشور افغانستان پیدا می شود، ممکن است دارای کیفیت بسیار بالایی باشد. ارزش آن از زمرد کلمبیا نیز بسیار بالاتر باشد.

 ویژگی های زمرد با کیفیت چیست؟

حال که در خصوص قیمت گذاری و خرید و فروش زمرد اطلاعاتی را به دست آورید، باید درباره ویژگی‌ های یک زمرد با کیفیت و مناسب اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا بدین صورت دیدگاه بهتری برای خرید و فروش زمرد پیدا کنید. از جمله ویژگی های بسیار مهم یک زمرد با کیفیت، به شرح زیر خواهد بود.

  • زمرد در اندازه های بسیار مختلفی وجود دارد و خوشبختانه نوع کوچک آن نیز به وفور در طبیعت یافت می شود
  • زمردهای درشت با کیفیت بالا میتوانند قیمت بسیار بالایی داشته باشند.
  • وزن زمرد یکی از مهم ترین عوامل در تعیین زمرد با کیفیت است. به صورتی که زمردهای بالای 1 قیراط درخشندگی خاصی دارند (این موضوع بر خلاف الماس است که در زیر 1 قیراط نیز درخشندگی دارد)
  • هر چه رنگ سبز این گوهر پر رنگ تر و شدید تر، سر زنده تر و غیر مات تر باشد ارزش آن نیز به طبع بیشتر خواهد شد.
  • سنگ زمرد هرچه پاکتر باشد قیمت بیشتری دارد و هرچه ناپاک تر باشد، از قیمت آن کاسته می شود. به صورت کلی ناپاکی ها در سنگ زمرد ظاهری شبیه خزه یا شاخه های درخت دارند.
  • بیشتر سنگ های زمرد که اندازه بزرگی دارند از معایبی مانند ترک برخوردار هستند و یا رنگ آن ها دارای جلوه های ابری هستند.
  • درخشندگی سنگ زمرد یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که بر روی قیمت آن تأثیر دارد. این فاکتور که وابسته به نوع تراش است.

 انواع سنگ زمرد

سنگ زمرد در کل دنیا، انواع و اقسام بسیار مختلفی داشته که نوع های مختلف آن بر اساس محل استخراج مشخص خواهند شد. از جمله انواع سنگ زمرد، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

 

سنگ زمرد کشور کلمبیا

 

  1. سنگ زمرد کشور کلمبیا

زیبا ترین، مرغوب‌ترین و خوشرنگ‌ترین زمردها، متعلق به کشور کلمبیاستاین سنگ از ویژگی هایی برخوردار است که در زیر به آن اشاره می کنیم:  

  • کشور کلمبیا بزرگ ترین تولید کننده زمرد آن هم زمرد با کیفیت در جهان است
  • معادن مختلفی از زمرد در این کشور وجود دارد و تعداد آن به 150 معدن می رسد که تعداد زیادی است
  • زمردهای بسیار خاص و نادری از کشور کلمبیا استخراج می شود که زیبایی و محبوبیت بسیاری دارند. این زمردهای خاص در صنعت طلا سازی مورد استفاده قرار می گیرند
  • قیمت هر قیراط زمرد کلمبیا در بازارهای جهانی بین 4 تا 50 هزار دلار است. این در حالی‌است‌که سنگ‌هایی با تراش، رنگ و خلوص عالی با قیمت‌های بالاتری نیز خرید و فروش می‌شوند.

 

  1. سنگ زمرد کشور زیمباوه

یکی دیگر از کشورهایی که سنگ زمرد را از معادن خود استخراج می کند، کشور زیمباوه است. از جمله نکاتی که در خصوص سنگ زمرد این کشور باید بدانید، به صورت زیر است:

  • سنگ زمرد کشور زیمباوه تیره از سنگ های کلمبیایی است
  • در زمردهای زیمباوه ته رنگ آبی نیز به چشم می‌خورد که زیبایی خاصی دارد
  • زمردهای مرغوب در اندازه‌های کوچک با رنگ‌های بسیار زنده و ته رنگ زرد نیز از معادن مشهور این کشور تولید خواهند شد.

 

  1. سنگ زمرد کشور برزیل

در کشور برزیل نیز انواع و اقسام سنگ زمرد وجود دارد؛ که در زیر به ویژگی های این سنگ تولید شده در برزیل می پردازیم

  • زمردهای کشور برزیل سبز رنگ هستند و جزء گران ترین انواع زمرد محسوب می شوند
  • زمردهای مشهور و بسیار کمیاب چشم گربه‌ ای و ستاره‌ ای با ۶ پرتو نیز از این کشور به سایر نقاط جهان ارسال می شود

ممکن است این سؤال برای شما به وجود بیاید که زمرد چشم گربه ای چیست؟ زمرد چشم گربه‌ای یک نوع پدیده‌ی نوری خاص در زمرد است که به واسطه آن، شکل‌ های سوزنی در یک جهت سبب به وجود آمدن پدیده‌ چشم گربه در سنگ می شوداین موضوع زیبایی خاصی به سنگ می دهد و کمیاب است؛ بنابراین زمرد چشم گربه ای یکی از گران ترین و نایاب ترین انواع زمردهاست

  1. سنگ زمرد کشور افغانستان

کشور افغانستان نیز معادن زمرد دارد. در واقع پنجشیر افغانستان زمردهایی بسیار خاص و با کیفیت دارد که شهرت جهانی داشته و به تمام نقاط دنیا ارسال می گردد. قیمت زمرد افغانستان بسیار مختلف است و گاها با توجه به کیفیتی که این سنگ دارد، ممکن است از زمرد برزیل و کلمبیا نیز با ارزش تر باشد

  1. سنگ زمرد کشور زامبیا

یکی دیگر از بهترین و با کیفیت ترین انواع زمرد دنیا، زمرد زامبیا استاز جمله نکاتی که در خصوص این زمرد باید بدانید، به صورت زیر است:

  • رنگ و شفافیت این سنگ تولید شده، باعث شهرت بی اندازه آن در دنیا شده است
  • قیمت این زمرد بالاست اما نسبت به زمردهای افغانستان و کلمبیا ارزش کمتری دارد
  • این زمرد در بازار جهانی نهایتاً تا ۲ هزار دلار خرید و فروش خواهد شد

 

سنگ زمرد کشور زامبیا

 

  1. سنگ زمرد کشور هند

ارزان ترین نوع زمرد، زمرد هند است، زیرا ناپاکی و ناخالصی های زیادی دارد؛ اما در این کشور نیز زمردهای با ارزشی یافت می شود.

 خواص سنگ زمرد

خواص سنگ زمرد بر هیچ کس پوشیده نیست و از زمان های دور تا کنون، زمرد به عنوان یک سنگ با خواص بسیار شناخته میشد. از جمله خواص زمرد می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • از زمان های دور تا کنون از سنگ زمرد به عنوان سنگ شفا بخش استفاده میشد و خواص دارویی فراوانی داشت.
  • پزشکان در زمان باستان، از پودر زمرد و جوشانده آن برای درمان بسیاری از بیماری ها بهره می بردند
  • پزشکان یونانی نیز از زمرد برای مار گزیدگی و همچنین سایر زهر حشرات دیگر، از پودر زمرد استفاده می کردند.
  • زمرد انرژی بسیار بالایی دارد به صورتی که با استفاده از آن، فرد دچار آرامش قلبی خواهد شد
  • این سنگ برای دستگاه گوارش نیز مفید است و می تواند برای پاک سازی کبد و کیسه صفرا بسیار مفید واقع شود
  • تقویت معده و درمان زخم معده یکی دیگر از مزیت ها و خواص سنگ زمرد می باشد.
  • در انرژی درمانی و یوگا نیز به خواص سنگ زمرد اشاره شده است. این سنگ می تواند برای پاکسازی چاکراهای مختلف بدن به خصوص چاکرا ریشه مورد استفاده قرار بگیرد.
  • پیش  از ساخته شدن عینک و ذره‌ بین، برای مطالعه و دیدن اشیای ریز، از یک زمرد تراش خورده استفاده می ‌کردند و زمرد سنگی برای مطالعه نیز شناخته میشد.

 سخن پایانی:

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی خرید و فروش زمرد بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت کنید.

 

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

تاریخچه زمردهای حکاکی شده چیست؟

زمرد یکی از سنگ های گرانقیمت و بسیار زیبا است که از گذشته تا به امروز مورد توجه قرار گرفته است، در زمرد حکاکی توسط جواهر سازان نقش های خیره کننده روی زمرد پیاده می شود و زیبایی این سنگ را چند برابر می کند و جلای فوق العاده ای به زیور الات می بخشد.

سنگ زمرد و خواص آن

<p>سنگ زمرد، سنگی خاص، زیبا، جذاب و دارای خواص گوناگون است. این سنگ خواص باورنکردنی در تقویت قلب، سیستم تنفس و دستگاه گوارش و نیز درمان انواع بیماری های جسمی، روحی و عصبی دارد. خواص این سنگ به اندازه ای مهم بوده که حتی در احادیث و روایات معصومین نیز از خواص این سنگ با ارزش یاد شده است. سنگ زمرد سنگی قیمتی دارای انواع گوناگون و تراش های زیبا در قیمت های گوناگون است که این روزها در میان افراد بسیار محبوب و پرطرفدار شده است.</p>

خاتم زمرد

سنگ زمرد کلمبیا

یکی از انواع گران بهاترین سنگ های زمرد در جهان، سنگ زمرد کلمبیا است که زمردهایی بسیار زیبا و با کیفیت دارد. کشور کلمبیا از بزرگ ترین معادن استخراج زمرد در دنیا برخوردار است و بیشتر زمردهایی که استخراج می کند، جزء زمردهای کمیاب در طبیعت است.

زمرد پنجشیر افغانستان

زمرد پنجشیر افغانستان یکی از سنگ های کشف شده در اطراف افغانستان است که به دلیل شفافیت و رنگ منحصر به عرد خود مورد توجه قرار گرفته و یک‌گوهر نایاب و با ارزش محسوب می شود.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد