خواص انگشتر فیروزه
  • 2024-04-06

خواص انگشتر فیروزه

سالیان سال است که خواص سنگ ها ثابت شده است و به همین دلیل استفاده از سنگ ها به شیوه های مختلف به خصوص در زیور آلات و جواهرات کاربرد دارد.

یکی از مشهورترین و زیباترین انواع سنگ ها در جهان سنگ فیروزه است که از آن در زیور آلات مختلف مانند انگشتر فیروزه، دستبند فیروزه و ... استفاده می شود.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که سنگ فیروزه دقیقا مانند بسیاری از سنگ های قیمتی دیگر خواص درمانی بسیاری داشته و به دلیل خواص بسیارش در دنیا شهرت خاصی دارد و در انواع زیورآلات زنانه و مردانه استفاده می شود.

این سنگ زیبایی بی نظیری دارد و به همین دلیل بر روی جواهرات و زیور آلات مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ سنگ فیروزه می تواند روح شما را داده و شما را به آرامش برساند.

نکته حائز اهمیت این است که رنگ آبی فیروزه ای رنگی است که از روی این سنگ برداشته شده و شهرت جهانی دارد. در این مقاله از وب سایت کافه طلا قصد داریم تا درباره خواص انگشتر فیروزه اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سنگ فیروزه چیست؟

پیش از آن که به بررسی خواص انگشتر فیروزه بپردازیم، بهتر است که درباره سنگ فیروزه اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

به صورت کلی یکی از زیباترین و خاص ترین انواع سنگ ها در جهان، سنگ فیروزه است که معادن آن بیشتر در مناطق گرم و خشک دیده می شود. اگر بخواهیم در خصوص سنگ فیروزه نکات مهمی را بیان کنیم باید اشاره نماییم که سنگ فیروزه یک کانی از جنس فسفات آبدار آلومینیوم و مس می باشد که از ساختار بلوری چند وجهی برخوردار است.

میزان شفافیت سنگ فیروزه کم بوده و به نوعی کدر و مومی شکل است. سنگ فیروزه یک سنگ بسیار قیمتی به شمار می آید که در طیف رنگ آبی تا سبز دارای رنگ‌ های مختلف تیره و روشن می باشد.

سنگ فیروزه معادن مختلف و نسبتا محدودی در جهان داشته و در نزدیکی سطح زمین و همچنین نواحی آتشفشانی یافت می ‌شود. اگر شما نیز از یک سنگ فیروزه بر روی زیور آلات خود برخوردار هستید، باید به خوبی از آن مراقبت کنید.

به دلیل آن که سنگ فیروزه از آن دسته سنگ هایی است که می تواند خاصیت خود را از دست بدهد و کدر شود یا به اصطلاح بمیرد. در زیر به نکات مهمی درباره سنگ زیبای فیروزه اشاره می کنیم:

  • سنگ فیروزه یک سنگ از انواع سنگ‌ های آذرین با سختی ۶ است.
  • سنگ فیروزه دارای خواص درمانی برای بیماری ‌های جسمی و روحی می باشد و یکی از محبوب ترین سنگ ‌های تزئینی در دنیا محسوب می گردد.
  • زمانی که فیروزه جلای خود را از دست می ‌دهد و دیگر به روشنی و شفافی قبل نمی باشد، به آن سنگ فیروزه مرده اطلاق می گردد.

انواع سنگ فیروزه

سنگ فیروزه یک سنگ گران بها بوده که دارای انواع مختلفی است و بر اساس انواعی که دارد، ارزش ‌های مختلفی به آن داده می ‌شود.  اگر با دنیای سنگ های فیروزه آشنایی داشته باشید، قاعدتا تا کنون نام سنگ فیروزه شجری و عجمی به گوشتان خورده است! اما در خصوص دسته بندی انواع سنگ های فیروزه، آن ها را به لحاظ استحکامی و منطقه رشد در کره زمین به دو دسته بسیار کلی تقسیم بندی کرده که در ادامه به آن اشاره می نماییم:

  • فیروزه‌ هایی که در عمق زمین به دلیل اسید موجود در آب ‌های زیر زمینی نرم می‌ شوند در دسته اول انواع سنگ ‌های فیروزه ‌ای قرار می‌گیرند و دارای ارزش و کیفیت کمتری هستند.
  • دیگر انواع سنگ‌ های فیروزه، سنگ ‌های موجود در نزدیکی سطح زمین هستند که خشک شده و استحکام بیشتری دارند. این دسته دوم از ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد.  

سنگ فیروزه و خواص آن

همان گونه که در بخش های قبل اشاره کرده ایم، سنگ فیروزه سنگی است که خواص بسیار بی نظیری دارد و خواص این سنگ گران بها از سالیان گذشته اثبات شده است.

به صورت کلی باید اشاره شود که سنگ ‌ها اغلب بنا به دلایل مختلف دارای خواص درمانی می باشند، این خواص درمانی نشات گرفته از موارد زیر است:

 

سنگ فیروزه و خواص آن

 

  • خواص و خصوصیات طبیعی سنگ ها
  • ساختار سنگ
  • ترکیبات شیمیایی
  • نحوه تعامل با نور و امواج الکترومغناطیسی

شایان ذکر می باشد که خواص سنگ فیروزه به صورت معمول به عنوان درمان جایگزین یا مکمل برای برخی از بیماری ‌ها و مشکلات بهداشتی بوده و در این راستا نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

بسیاری از دانشمندان بر این باور اند که خواص درمانی سنگ ها مانند سنگ فیروزه، به دلیل تأثیرات الکتریکی و مغناطیسی آن ها می باشد.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که برخی سنگ ‌ها مانند مگنتیت، هماتیت و آمتیست، خواص مغناطیسی خاصی دارند و به همین دلیل می توانند تأثیرات مغناطیسی مختلفی را بر روی بدن داشته باشند و سیستم عصبی را تغییر دهند.

البته تغییرات سیستم عصبی بدن ممکن است بر تعادل الکتریکی بدن تأثیر بسزایی داشته باشد و به همین دلیل در بهبود برخی مشکلات سلامتی مانند دردهای عضلانی-اسکلتی و التهابات کمک کننده باشد.

سنگ فیروزه نیز از این خاصیت مستثنی نبوده و دارای خواص بی نظیری است به صورتی که خواص سنگ فیروزه نیشابور نه تنها حالت درمانی ندارد.

بلکه، این سنگ خواص دیگری از جمله کاهش و از بین برنده ترس، چشم زخم، محافظت در برابر انرژی های منفی، افزایش رونق در کسب و کار و ... را دارا می باشد. در خصوص خواص درمانی سنگ بسیار زیبای فیروزه می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

  • از بین بردن افسردگی
  • تقویت دستگاه تنفسی
  • تقویت قلب و چشم ها
  • تقویت گردش خون و ...

چرا از سنگ ها به عنوان یک کانی درمانی استفاده می شود؟!

در بخش قبل در خصوص خواص مغناطیسی سنگ ها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. به صورت کلی سنگ ها به دلیل ساختار و ترکیبات شیمیایی که دارند، می توانند بر روی بدن انسان ها تاثیرات بی نظیری داشته باشند و علاوه بر درمان بیماری های جسمی، بر روی درمان بیماری های روحی و روانی نیز تاثیر خاصی بگذارند.

شایان ذکر می باشد که برخی سنگ‌ ها، مانند سنگ‌ های آهنی، کریستال‌ ها و سنگ ‌های قیمتی مانند فیروزه، می تواندد نور و امواج الکترو مغناطیسی را از خود عبور داده و یا اینکه  آن ها را بازتاب نمایند.

در واقع درمان‌ هایی مانند رنگ درمانی و کریستال ‌تراپی نیز از این خاصیت بهره می برد تا بازتاب یا جذب نور را به بدن تکمیل کرده و بدین صورت در درمان بیماری ها تاثیر گذار باشد.

یکی از خواص انگشتر فیروزه همین موارد ذکر شده است. البته برخی از افراد بر این باور هستند که هر سنگ به نوعی انرژی منحصر به فردی دارد که می ‌تواند در تعادل انرژی بدن تاثیر بسزایی داشته باشد.  

خواص انگشتر فیروزه چیست؟

به شما توصیه می کنیم که اگر شما عزیزان نیز به دنیال یک زیور آلات زیبا و با خواص متعدد هستید، انگشتر فیروزه برای شما گزینه بسیار مناسبی است.

به صورت کلی می توان اذعان داشت که سنگ فیروزه از جمله سنگ های بسیار با ارزش و گران قیمتی به شمار می آید که به دلیل رنگ منحصر به فرد و دل نشین و زیبایی که دارد، ا از آن حتی به عنوان سنگ انگشتر برای حلقه ی عروس نیز استفاده خواهد شد!

در زمان های گذشته این موضوع نیز بسیار رایج بوده و جواهر سازان از سنگ فیروزه برای حلقه نیز استفاده می کردند. نکته بسیار مهمی که درباره سنگ فیروزه باید بدانید این است که رنگ این سنگ، طیف های خاص و بی نظیری را شامل می شود که اصلی ترین آن ها به رنگ های آبی و سبز بوده و سنگ های با ارزش و زیباتر به رنگ آبی فیروزه ای می باشند.

 

انگشتر فیروزه چیست؟

 

سالیان سال است که افراد از خواص انگشتر فیروزه استفاده می کنند و این سنگ را به عنوان یک سنگ معجزه آسا می شناسند. از جمله خواص درمانی انگشتر فیروزه می توان به موارد بسیار مهم زیر اشاره داشت:

  • درمان و بهبود بیماری روماتیسم
  • بهبود بیماری برونشیت
  • بر طرف کننده سر دردهای مختلف مانند میگرن
  • دفع کننده سنگ کلیه
  • از بین بردن ناراحتی و افسردگی
  • بهبود درد معده
  • بهبود درد عضلانی
  • جلوگیری از ابتلا به بیماری نقرس
  • دفع کننده عفونت های ویروسی
  • بهبود بیماری طحال
  • کاهش اسید معده

بسیاری از دانشمندان خواص سنگ و خواص انگشتر فیروزه را محدود به موارد ذکر شده در فوق نمی دانند بلکه این سنگ بی نظیر را در درمان برخی اختلالات و بیماری های روحی و روانی مانند دفع حمله پانیک و اختلالات گفتاری، رفتاری مانند لکنت و ... بسیار تاثیر گذار می دانند.  

سنگ فیروزه اصل:

اگر می خواهید از خواص سنگ فیروزه بهره مند شوید، قاعدتا باید سنگ فیروزه اصل را تهیه فرمایید. اما از آنجا که همه چیز به صورت تقلبی نیز در بازار وجود دارد، ممکن است به هنگام خرید و فروش سنگ فیروزه این سوال برای شما به وجود بیاید که کدام یک از این فیروزه ‌ها اصل و دارای ارزش می باشد؟! کدام فیروزه کیفیت پایین تری دارد؟!

 در خصوص این موارد باید اشاره کنیم که برای خرید انگشتر فیروزه و سایر زیور آلات آن باید به فروشگاه های معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید.

بعلاوه قابل ذکر می باشد که فیروزه اصل متعلق به نیشابور بوده که شناسنامه اصلی بودن نیشابوری را دارا می باشد. بعلاوه از جمله نکاتی که می تواند به شما در تشخیص فیروزه اصل کمک کند، به شرح زیر می باشد:

  • رنگ فیروزه اصل کمی مات و به رنگ آبی آسمانی یک دست است.
  • رگه‌ های سیاهی که بر روی سنگ ‌های فیروزه قرار دارند می ‌توانند عامل بسیار مناسبی برای شناسایی فیروزه نیشابور به شمار بیاید.
  • سنگ فیروزه اصل نیشابور در مقابل آفتاب تغییر رنگ نخواهد داد و با سوزن بر روی آن نمی ‌توان خط عمیقی انداخت.

فیروزه‌ های دارای رگه طلایی قیمت بیشتری دارند.

طرز استفاده و نگهداری از انگشتر فیروزه

همان گونه که در بخش های گذشته اذعان داشته ایم، سنگ فیروزه از آن دسته سنگ هایی است که اگر از آن مراقبت نشود، کدر شده و به اصطلاح می میرد!

همان گونه که می دانید، از جمله مواردی که به سنگ ها ارزش می دهد، قیمت آن است! سنگ فیروزه به دلیل قیمت و همچنین خواص درمانی بسیاری که دارد، باید از آن به درستی نگهداری شود. از جمله نکات مراقبتی برای نگهداری طولانی مدت از انگشتر فیروزه، به شرح زیر می باشد:

  • شست و شوی فیروزه با مواد شیمیایی و شوینده می ‌تواند آسیب بزرگی محسوب شود به همین دلیل بهتر است که از این مورد دوری کنید.
  • بسیاری از افراد برای شستن چربی و آلودگی ‌های آن از آب داغ استفاده می کنند و یا اینکه در برخی از موارد با وسایل نوک تیز به تمییز کردن آن اقدام می ‌کنند که موجب می ‌شود با ایجاد خراش به فیروزه آسیب وارد کنند.
  • دوری فیروزه از کرم، ادکلن، روغن، مایع دستشویی و آب کلر دار می ‌تواند عمر سنگ فیروزه ‌تان را افزایش دهد.

خصوصیات متا فیزیکی انگشتر فیروزه

فیروزه به دلیل رنگ و خواص مغناطیسی بسیاری که دارد، بر روی روج انسان ها تاثیر گذار است. استفاده از انگشتر فیروزه و یا گردنبند فیروزه به دلیل نزدیک بودن با چاکرای گلو ما که هسته اصلی ارتباط و احساس شنیده شده ماست، می تواند برای پاکسازی این چاکرا بسیار مفید واقع شود و احساس مناسبی را در شما ایجاد نماید. از جمله خصوصیات متافیزیکی سنگ فیروزه به شرح زیر است:

 

خصوصیات متا فیزیکی انگشتر فیروزه

 

  • به احساس ارزشمندی ما کمک می کند.
  • از انگشتر فیروزه برای خرد کردن ذهن و کمک به تحول معنوی بدون توجه به اینکه در کدام مرحله از سفر خود قرار دارید، استفاده می شود.
  • فیروزه یکی از سنگ های رسمی تولد برای ماه دسامبر است و به عنوان سنگ ارتباطی بشارت داده می شود.
  • سنگ فیروزه اشتیاق را تشویق می کند و توانایی های هنری کشف نشده را به نمایش می گذارد.
  • فیروزه همچنین باعث جلب توجه و جزییات در عین جلب رفاه و موفقیت می شود.
  • در سنگ فیروزه خطوط پراکنده ماتریس مسی مقدار زیادی انرژی را برای مصرف کننده آن فراهم می کند. این موضوع ممکن است یکی از دلایلی باشد که سنگ فیروزه از مدت ها قبل به عنوان یک طلسم قدرتمند با خواص درمانی ارزشمند محسوب میشد.
  • فیروزه می تواند به تعادل چاکرای گلو آبی کمک کند، توانایی ارتباط را افزایش می دهد در حالی که مقاومت در برابر ویروس ها را افزایش می دهد، به تسکین گلودرد و آلرژی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

سخن پایانی:

در این مقاله از وب سایت کافه طلا، سعی کردیم تا به بررسی خواص انگشتر فیروزه بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. شما عزیزان نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت نمایید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

انگشتر زنانه فیروزه

امروزه کارخانه های زیادی به وجود آمده است که به تولید انواع انگشتر فیروزه زنانه مشغول هستند. انگشتر فیروزه زنانه دارای جایگاه بالایی برای بانوان می باشد و میان آن ها بسیار پر طرفدار می باشد. یکی از جواهراتی که خانم ها علاقه بسیاری دارند از آن استفاده کنند انگشترهای فیروزه می باشد. از مهمترین نگین ها که در این دسته از جواهرات برای افرودن زیبایی، استفاده می شود نگین فیروزه نیشابور می باشد که در فروشگاه های جواهرات زیادی این نوع جواهرات به فروش میرسد.

سنگ فیروزه چیست؟

سنگ فیروزه کانی از جنس فسفات آبدار، آلمینیوم و مس با ساختار بلوری کج وجهی است و بهترین ناحیه از نظرآ ب و هوایی برای تشکیل این سنگ مناطق خشک است، معدن سنگ نیشابور از قدیمی ترین و مهمترین معدن در کشور و در سطح جهان نیز از شهرت و اعتبار خاصی برخوردار است.

فیروزه نیشابوری چیست و معادن آن در ایران کدام است؟

سنگ فیروزه یکی از سنگ های با ارزش است که به دلیل زیبایی و ویژگی های منحصر به فردی که دارد از گذشته تا کنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است، در این میان سنگ فیروزه نیشابور یکی از با ارزشترین سنگ های فیروزه محسوب می شود که منبع اصلی آن معادن این سنگ در دامنه جنوبی کوه بینالود است.

چطور فیروزه اصل را از تقلبی آن تشخیص دهیم؟

سنگ فیروزه یکی از سنگ های زیبا و قیمتی است که در انواع مختلفی وجود دارد، فیروزه نیشابور یکی از معروف ترین سنگ های فیروزه است که به رنگ آبی آسمانی بوده و رگه ها و نقطه های سیاه در آن وجود دارد. تغییر رنگ سنگ فیروزه در معرض آفتاب نشان دهنده تقلبی بودن آن است.

انواع فیروزه عجم نیشابور: فیروزه عجم نیشابور با دیگر فیروزه‌ها چه تفاوتی دارد؟!

فیروزه عجم نیشابور یکی از مشهورترین و محبوب ترین سنگ های فیروزه در دنیاست که به دلیل ویژگی ها و خواصی که دارد و همچنین به دلیل کمیاب بودنش، از شهرت بسیار بالایی برخوردار است. این فیروزه در ایران و در استان خراسان رضوی یافت می شود.

راهنمای خرید انگشتر فیروزه

یکی از سنگهای منحصر به فردی که با سوار شدن روی انگشتر میتواندزیبایی منحصر به فردی به آن ببخشد فیروزه است. هنگام خرید انگشتر فیروزه توجه به اصالت سنگ اهمیت دارد.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد