انگشتر زنانه فیروزه
  • 2021-02-27

انگشتر زنانه فیروزه

سنگ فیروزه ماده معدنی است که از فسفات مس و آلومینیوم نمناک تشکیل شده است. ماده رنگی موجود در آن از مس و آهن است. بیشتر فیروزه ها در شکاف سنگ هایی یافت می شوند که منابع غنی از آلمینیوم هستند؛ و در لابه لای سنگ ها و شکاف آنها یافت می شود. تغییر رنگ در سنگ فیروزه در نتیجه تابش نور آفتاب، تبخیر آب طبیعی موجود در آن، پاکی و کدورت هوا  و برخورد چربی و مواد شیمیایی با آن صورت می گیرد. به همین دلیل، بهتر است در هنگام شستن دست ها، انگشتر فیروزه از انگشت بیرون آورده شود.

 

همچنین در حرارت 250 درجه سانتیگراد رنگ آبی آسمانی آن به رنگ سبز مات تبدیل می شود و جلا دادن سنگ فیروزه سبب پر رنگ شدن آن می شود. سنگ فیروزه خواص زیادی دارد که در ادامه مطلب بصورت کامل به خواص سنگ فیروزه اشاره می کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.فیروزه دارای خلل وشکاف طبیعی است که آن ها را با تزریق مواد پلاستیکی می پوشانند و فیروزه را سخت تر می کنند تا مقاوم باشد. همچنین برای خوش رنگ کردن آن از نمک های مس و آنیلین استفاده می نمایند زیرا خلل و شکاف فراوان در توده فیروزه را پر نمایند.

همچنین کانی های زیادی وجود دارند که به سبب شباهت با فیروزه آن ها را به جای فیروزه عرضه می کنند که از این میان می توان به کالسدونی، هولیت رنگ کرده، آمازونیت، کریسوکولا و لازولیت اشاره کرد.


سنگ فیروزه یکی از اولین گوهرهای زینتی به شمار می رود، قدیمی ترین نمونه این گوهر زیبا در شبه جزیره سینا مصر یافت شده که دارای قدمتی ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می باشد. سنگ فیروزه بیش از ۳۰۰۰ سال است که در ایران استخراج می شود و یکی از پر طرفدارترین گوهر ها نزد ایرانیان به شمار می رود.

سنگ فیروزه شاید قدیمی ترین سنگی باشد که بشریت تا به حال شناخته است. فیروزه یک سنگ مقاوم و محافظت کننده ای است و هنگامی که شما آن را در دست خود نگه می دارید به شما احساس آرامش و آسودگی می دهد.

 

امروزه از سنگ فیروزه در زیورآلات مختلفی همچون انگشتر نقره، گردنبند، حلقه، گوشواره و ... استفاده می شود. این روزها استفاده از سنگ های معدنی همانند فیروزه و عقیق در زیورآلات رونق ویژه ای دارد و در انگشترهای مردانه و زنانه، گردنبند و دستبند زنانه به طور فراوان مشاهده می شود و افراد علاقه خاصی به استفاده از آنها دارند.فیروزه سنگی پرطرفدار در میان مردم ایران است، چرا که خواص درمانی بسیاری دارد و مورد سفارش ائمه اطهار علیه السلام است.

 

مردم ایران بر اساس اعتقادات خود این سنگ را به شکل‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌دهند. انگشتری که نگین آن سنگ فیروزه است در بین زنان و مردان بسیار پرطرفدار و محبوب است و هرکس به نحوی سعی در خرید آن به شکل های مختلف دارد.

از این رو ما در این نوشتار قصد داریم با معرفی خواص انگشتر فیروزه شما را در شناخت هر چه بیشتر این سنگ گران‌بها یاری نماییم. پس تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید. این گوهر یکی از سنگ‌های قیمتی می باشد که از عهد باستان در ایران شناخته شده می باشد؛ البته با توجه به خواص فیروزه و همچنین خواص گردنبند فیروزه، قیمت سنگ فیروزه اصل به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 

این سنگ، سنگ آرزوهای تمام شاهان ممالک از زمان کوروش کبیر می باشد. در کشور ایتالیا نیز این نگین به گوهر آبی شهرت دارد و به عنوان گران‌قیمت‌ترین جواهر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین مصریان آن را سنگ زندگی می نامیدند. در کشور روسیه یک رسم طولانی وجود دارد که از انگشتر فیروزه در حلقه عروسی به عنوان نماد عشق استفاده می کنند. در انگلستان نیز مردم بر این باورند که خواص فیروزه با عشق پایدار همراه است.
فیروزه نیشابور که بهترین نوع و گران ترین سنگ است. در خراسان یکی از معروف ترین معادن فیروزه در دنیا قرار گرفته و به همین علت، این استان مرکز تراش و معاملات عمده فیروزه در جهان است و فیروزه استخراجی از معادن را در مشهد تراش می دهند و از آن جا به دیگر بازارهای جهانی وارد می کنند.

 

فیروزه از انواع سنگهای آذرین است و دارای درجه سختی 6 است و میتواند شیشه را ببرد و در رنگهای آبی، سبز و سفید وجود دارد. سنگ فیروزه در اثر حرارت، آب خود را از دست داده و تغییر رنگ می دهد و رنگ آن سیاه و تیره می شود. سنگ فیروزه دو نوع دارد که چنانچه گفته ایم نوع مشرقی که رنگ آن هیچ زمان خراب نمی شود و فیروزه مغربی که بون نام دارد و رنگ آن در اثر مرور زمان تغییر کرده و به علت وجود فسفات در آن تبدیل به سبز می گردد.در گذشته هر که با خود فیروزه داشته بر دیگران پیروز می شد؛ بر این اساس نام اصلی این سنگ پیروزه بوده و بعدها به فیروزه تبدیل شده است. فیروزه دامغان نسبت به فیروزه نیشابور کیفیت پایین تری دارد.

 

در تماس با مواد شیمیایی و حتی آرایشی رنگ فیروزه تغییر می کند و جلای آن از بین می رود؛ بنابراین جواهرات دارای فیروزه را هنگام استفاده از مواد آرایشی و یا استحمام و شست وشو در آورید. چنانچه این سنگ رنگ خود را از دست بدهد یا اینکه خرد شود، تمام نیرویش را برای شما از دست داده است بنا براین آن را در خاک قرار دهید تا آنجا استراحت کند.

آستان قدس رضوی از دیدنی ترین مراکز فیروزهِ دنیا است که در آن فیروزه های نادر وجود دارد که در دنیا کم نظیر است و هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از آن به آستان قدس رضوی مراجعه می کنند.امروزه کارخانه های زیادی به وجود آمده است که به تولید انواع انگشتر فیروزه زنانه مشغول هستند. انگشتر فیروزه  زنانه دارای جایگاه بالایی برای بانوان می باشد و میان آن ها بسیار پر طرفدار می باشد.

 

یکی از جواهراتی که خانم ها علاقه بسیاری دارند از آن استفاده کنند انگشترهای فیروزه می باشد. از مهمترین نگین ها که در این دسته از جواهرات برای افرودن زیبایی، استفاده می شود نگین فیروزه نیشابور می باشد که در فروشگاه های جواهرات زیادی این نوع جواهرات به فروش میرسد.

فیروزه گوهر متولدین آذر ماه است همچنین گوهر فرعی متولدین بهمن و اردیبهشت نیز می باشد و انگشتر فیروزه به عنوان هدیه ای مناسب برای پنجمین و یازدهمین سالگرد ازدواج شناخته می شود.در اکثر موارد قیمت انگشتر زنانه که با نگین فیروزه نیشابور ساخته می شود نسبت به نوع مردانه از قیمت پایین تری برخودار است که علت این موضوع را میتوان سبک بودن نقره استفاده شده در ساخت انگشتر زنانه و نگین های فیروزه با ابعاد و اندازه کوچک و ظریف، اشاره نمود.

 

سنگ درمانی با انگشتر فیروزه

 

از آنجایی که سنگ فیروزه خواص درمانی بسیاری دارد، استفاده از انگشتر فیروزه مورد سفارش ائمه اطهار علیه السلام می باشد. به همین دلیل در بین زنان و مردان بسیار محبوب است. در واقع فیروزه یک سنگ تصفیه کننده می باشد.

این گوهر انرژی منفی را از بین برده و همه چاکراها را متعادل و هم تراز می کند، نوسانات روحی را تثبیت و آرامش درونی را القا می کند. برای افسردگی و خستگی بسیار عالی است، همچنین قدرت جلوگیری از حملات هراس را دارد. فیروزه باعث تحقق خودآگاهی و کمک به حل مسئله می شود. این گوهر سمبل دوستی است و القای عشق رمانتیک است.

 

سنگ درمانی با انگشتر فیروزه


خواص درمانی سنگ فیروزه

 

خواص سنگ فیروزه بسیار زیاد است و می تواند به شما در زمینه های مختلف کمک بسیار زیادی بکند در ادامه این مطلب ما برای شما چندین مورد از خواص سنگ فیروزه را بیان کرده ایم:

1. درمان های فیزیکی

 

فیروزه که یک سنگ مقاوم است برای خستگی، مایوس شدن و حملات عصبی و افسردگی بسیار مفید است. فیروزه در بسیاری از مشکلات و بیماری هایی در چشم، مغز، گردن، گوش ها، گلو مخصوصا برای درد میگرن، آب مروارید و  سردرد مفید است. فیروزه همچنین محافظت کننده سیستم تنفسی است و در نتیجه آلرژی و اختلالات را در ریه درمان می کند. اعتقاد بر این است که با استفاده از گردنبند فیروزه ای ترشحات و سایه بیماری های مرتبط با برونشیت از بین می رود همچنین گمان کردن که فیروزه مشکلات سخن گفتن از قبیل لکنت زبان را درمان می کند.


2. درمان احساسی

 

سنگ فیروزه یکی از درمان کننده های تاثیرگذار و شناخته شده ای است که آرامش و تسکین را برای کل بدن فراهم می کند. فیروزه برای تعادل روحیه و احساسات و برای برقرای آرامش و آسودگی بسیار سودمند است. فیروزه تنش های عصبی را کاهش می دهد و نقطه کانونی را به قلب منتسب می کند.

 

3. درمان روحی

 

از نقطه روحی و معنوی فیروزه مانند یک پرستار و مراقب عمل می کند که انرژی های مرکز بدن را پاک می کند. فیروزه اجازه می دهد که احساس زیبایی مهربانی و همچنین اعتماد به وجود بیاید که باعث چیره شدن بر قدرت های آسمانی می شود. فیروزه الهام بخش و القاء کننده ای است که باعث می شود افراد احساسات خود را نسبت به دیگران گسترش دهند و همچنین باعث می شود فرد از آنچه که برای خود آرزو می کند از قبیل محبت، عشق، مهربانی برای دیگران هم آرزو کند.

 

خواص انگشتر فیروزه برای روح و روان شامل درمان افسردگی‌های روحی و روانی، جلوگیری از دیدن خواب‌های بد و دفع نیروهای منفی، خواص انگشتر فیروزه در رابطه با ایجاد نشاط و شادی، ایجاد و افزایش اعتماد به نفس، فیروزه ظرفیت دارندگان خود را افزایش می دهد تا آنها همه مشخصه های درون خود (چه خوب یا چه بد) را درک کنند.
دیگر خواص سنگ فیروزه برای بدن:


•    تحریک و راه اندازی نیروها و چاکراهای انسان ها
•    آرامش دادن
•    بیدار شدن نیروهای درونی افراد
•    درمان انواع بیماری های معده مثل زخم، ورم، درد معده و…
•    درمان انواع سر درد و میگرن
•    درمان دردهای عضلانی و استخوانی
•    درمان یبوست
•    درمان بادفتق
•    درمان درد ریح
•    درمان جنون
•    درمان درد اعضاء
•    درمان صرع
•    درمان سنگ کلیه
•    درمان بیماری های طحال

 

احادیث معصومین درباره خواص سنگ فیروزه

 

امام جعفر صادق (ع) نیر از خواص فیروزه می فرمایند: هر که انگشتر فیروزه در دست داشته باشد، دستش فقیر نگردد.
فضيلت فيروزه از قول امام كاظم (ع): فیروزه،  سنگي است كه جبرئيل به رسول خدا (ص) هديه نموده است و رسول خدا آن را به اميرمومنان علي (ع) بخشيد. فیروزه،  درمان كسي است كه صاحب فرزند نمي شود.
امام صادق از رسول خدا چنين نقل فرمودند: خداوند سبحان مي فرمايد: هر آينه من خدا، حيا مي كنم از بنده اي كه دستش را به سوي من بالا آورده و در دستش انگشتري با نگين فیروزه،  است، نا اميد برگردانم."
نقل شده که امام علی (ع) چهار انگشتر در دست داشتند که سنگ یکی از آنها از همین گوهر بوده برای نصرت و یاری اش.

 

خلاصه خواص انگشتر فیروزه در احادیث معصومین

 

بطور خلاصه می توان خواص سنگ فیروزه اصل را که در روایات معصومین آمده، لیست نمود:
الف )فواید انگشتر فیروزه سبب بی نیازى و دفع فقر مى گردد.
ب) رفع مشکل فرزندآوردی
ج) در استجابت دعا مؤثر می باشد.
د) عامل فتح و پیروزى می باشد.
ح) دورکننده درد ها و نور دیده مردان و زنان
و) مورد اخر از خواص انگشتر فیروزه زنانه و مردانه نیز گشایش در امور است

 

نگهداری سنگ فیروزه

 

با توجه به خواص نگین فیروزه باید در نگهداری و مراقبت از آن بسیار حساس بود و توجه لازم را داشت چرا که این نگین اگر در معرض نور شدید و یا حرارت زیاد قرار بگیرد رنگ اصلی خود را از دست میدهد و ممکن است به تدریج به رنگ سبز تغییر کند و این جزء خواص نگین فیروزه میباشد. این سنگ اگر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرد آسیب دیده و ضعیف می شود و دیگر به خوبی اول خواص نگین فیروزه اصل و سالم را ندارد. برای بهره بردن از خواص نگین فیروزه بایستی مواد شیمیایی و مخصوصا مواد چرب و روغنی را از آن دور نگهدارید.


همانطور که مشاهده کردید انگشتر فیروزه دارای خواص درمانی بی‌شماری هم برای جسم و هم برای روح است. از طرفی دارای خواص معنوی بی‌شماری است که فواید بسیار زیادی را نصیب صاحب خود می‌نماید. پس اگر علاقه‌مند به زیورآلات به خصوص انگشتر هستید حتماً انگشتری تهیه کنید که نگینی از سنگ فیروزه داشته باشد. با این کار از هم از خواص درمانی آن بهره‌مند می‌شوید و هم از خواص معنوی آن و بتوانید از نزدیک خواص بی نظیر آن را مشاهده نمایید.


از طرفی همراه داشتن سنگ فیروزه این اطمینان را به شما می‌دهد که با اعتماد به نفس بیشتری به سوی کارهایی که می‌دانید درست است گام بردارید و در انجام آن موفق شوید. احادیثی که پیرامون استفاد ه از انگشتر فیروزه از ائمه اطهار (ع) نیز نقل شده است می‌تواند مایه دلگرمی و امیدواری شما به پیروزی، الفت و دوستی، عشق و محبت و حفاظت از بلاهای طبیعی و خطرات احتمالی باشد. پس سعی کنید با تهیه یک انگشتر فیروزه از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید و اثرات جالب آن را در زندگی خود مشاهده نمایید.

 

نگهداری سنگ فیروزه

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

فیروزه نیشابوری چیست و معادن آن در ایران کدام است؟

سنگ فیروزه یکی از سنگ های با ارزش است که به دلیل زیبایی و ویژگی های منحصر به فردی که دارد از گذشته تا کنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است، در این میان سنگ فیروزه نیشابور یکی از با ارزشترین سنگ های فیروزه محسوب می شود که منبع اصلی آن معادن این سنگ در دامنه جنوبی کوه بینالود است.

چطور فیروزه اصل را از تقلبی آن تشخیص دهیم؟

سنگ فیروزه یکی از سنگ های زیبا و قیمتی است که در انواع مختلفی وجود دارد، فیروزه نیشابور یکی از معروف ترین سنگ های فیروزه است که به رنگ آبی آسمانی بوده و رگه ها و نقطه های سیاه در آن وجود دارد. تغییر رنگ سنگ فیروزه در معرض آفتاب نشان دهنده تقلبی بودن آن است.

سنگ فیروزه چیست؟

سنگ فیروزه کانی از جنس فسفات آبدار، آلمینیوم و مس با ساختار بلوری کج وجهی است و بهترین ناحیه از نظرآ ب و هوایی برای تشکیل این سنگ مناطق خشک است، معدن سنگ نیشابور از قدیمی ترین و مهمترین معدن در کشور و در سطح جهان نیز از شهرت و اعتبار خاصی برخوردار است.

راهنمای خرید انگشتر سولیتر

دنیای حلقه ها و انگشترهای زنانه بسیار متنوع است و مدل های متفاوتی با طرح های ظریف و زیبا در بازار وجود دارند. حلقه های پهن، انگشترهای کوکتل، انگشترهای تک نگین و حلقه های ساده که از جنس های طلا، نقره، پلاتین و سایر فلزات هستند، تنها برخی از مدل های رایج در دنیای گسترده زیورآلات می باشند.

آیا خرید انگشتر زنانه استیل میتواند انتخابی مناسب بجای طلا باشد؟

با توجه به گرانی قیمت طلا و جواهرات، امروزه مردم به زیورآلات با جنس نقره و استیل روی آورده اند، در این مقاله می خواهیم بدانیم آیا خرید انگشتر زنانه استیل میتواند انتخابی مناسب بجای طلا باشد؟

انواع پایه انگشتر و اهمیت آن در زیبایی و محافظت از جواهر!

انگشتر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع زیورآلات به خصوص در میان خانم‌هاست. البته که استفاده از انگشتر مرد و زن ندارد و تقریباً تمام افراد متأهل اگر از هیچ نوع زیورآلاتی استفاده نکنند حداقل یک انگشتر طلا به عنوان حلقه ازدواج در دستشان دارند.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد