چرا طلا برای مردان ممنوع است؟
  • 2020-07-21

چرا طلا برای مردان ممنوع است؟

طلا از جمله فلزهای زینتی است که طرفداران زیادی دارد و  مخصوصا خانم‌ ها علاقه ی زیادی به آن دارند و بالطبع از اشکال مختلف آن به عنوان زیورآلات استفاده می ‌کنند.در این میان حتما شنیده ‌اید که استفاده از طلا برای مردان منع شده و در اسلام این کار عملا حرام است ولی تا به حال شده از خودتان بپرسید چرا زنان می توانند از طلا استفاده کنند ولی چرا طلا برای مردان ممنوع است؟

 

 به طور کلی هر موضوعی که اسلام آن را سفارش کرده باشد برای بدن انسان مفید و هر چه را که برای انسان حرام کرده باشد، برای او مُضر است.  اگر چه دلایل برخی مسائل هنوز از لحاظ علمی روشن نشده است ولی ما به عنوان مسلمان به این اعتقاد داریم که مسلما خیری در پشت این ممنوعیت ‌ها وجود دارد.

 

می گویند طلا روی تعادل گلبولهای بدن مردان تاثیر می‌گذارد، پس زنان هم نباید از این امر مستثنا باشند.مطالعاتی که روی ساختار بدن زنان انجام شده، نشان می‌دهند تفاوت‌هایی جزئی در ساختار بدن زن و مرد وجود دارد.

 

طلا حاوی اشعه‌هایی است که از پوست بدن رد شده و روی گلبول‌های بدن تاثیر می‌گذارد.این مساله در مورد مردان کاملا صدق می‌کند ولی در زنان خیر. در زنان بین لایه پوست و گوشت، یک لایه چربی وجود دارد اما در مردان این لایه وجود ندارد. همین لایه محافظ چربی است که همانند سدی محکم مانع از رسیدن اشعه‌های مضر طلا به بدن زنان می‌شود.

 

دلیل دیگری که از اهمیت زیادی هم برخوردارست، تاثیر منفی اشعه‌های فلز طلا روی هورمونهای جنسی مردان است.استفاده از طلا توسط مردان باعث بروز اختلالات هورمونی شده و ناباروری را در مردان ایجاد می کند

 

حکم استفاده از طلا برای مردان و مضرت آن

 

هزاران سال است که از طلا برای وسایل زینتی استفاده می شود. در این خصوص خانمها علاقه ی بیشتری برای استفاده از آن در زیورآلات خود دارند. مردان هم از قدیم به طلا و زیورآلات طلایی علاقه مند بودند. اما تا حالا از خود پرسیده اید که چرا طلا برای مردان خوب نیست و نباید از آن استفاده کنند ؟امروزه با توجه به حرام اعلام کردن طلا برای مردان ، استفاده از رن در میان مردان رو به افزایش است.

 

در این بخش ما علت نامناسب بودن طلا برای مردان را از نظر علمی و مذهبی بررسی خواهیم کرد.فلز طلا خاصیت شبه القائی دارد و بر پوست و خون مردان اثر منفی دارد. این خاصیت باعث غلظت خاصی در خون ، امراض قلبی و خونی و سکته می شود که این اثرات در مردان متفاوت است.

 

طلا در همه رنگ و همه‌شكل ممنوع!

 

وقتی صحبت از طلا می شود، شامل همه جواهرات ساخته شده از آن می شود. زنجیر طلا، انگشتر و حلقه طلا، بند ساعت و حتی عینك طلا و حتی طلاسازی هم می‌تواند برای مردها مشكل ایجاد كند و فرقی هم ندارد که مدت كوتاهی با این طلا در ارتباط باشید یا طولانی، به هر حال برای مردان منع استفاده دارد. اما دربعضی شرایط از طلا و سایر فلزات از قبیل نقره به عنوان درمان استفاده می‌شود و بعضی وقتا هم این فلز در دندان سازی و جراحی استخوان‌ها كاربرد دارد.

 

در این حالت چون برای درمان بوده و صرف برطرف كردن مشكل و بیماری ایجاد شده مورد استفاده قرار می‌گیرد، ایرادی ندارد. كما این كه شواهد حاكی از آن است كه در طب سنتی چینی و در طب سوزنی گاهی برای درمان بعضی بیماری‌ها از سوزن‌های طلایی یا نقره‌ای استفاده می‌كنند.

طلا به طور كلی به 3 رنگ زرد، سفید و قرمز در بازار است و مهم نیست مردان از چه رنگ طلا استفاده كنند، بلكه مهم ماهیت طلا است كه در هر سه رنگ آن است.

 

ممنوعیت طلا برای مردان| مضرات طلا| چرا طلا ممنوع است

 

چرا طلا برای زنان حرام نیست؟

 

تحقیقات علمی تفاوت ساختار بدن زن و مرد را اثبات کرده است. هر چند این تفاوت زیاد نیست اما به حدی هست که بتواند هسته ی اثرات و تغییرات باشد. تشعشعات طلا از  پوست بدن رد شده و بر روی گلبول‌های خون تاثیر می‌گذارد. اما شاید از خود بپرسید که این مسأله در مورد زنان نیز صادق است، اما اینگونه نیست! 

 

طلا و کم خونی در مردان

 

طبق بررسی ‌های پیاپی ای که صورت گرفته، تعداد گلبول ‌های سفید خون در مردان بیشتر از زن ‌ها است. حال آن که تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌ های سفید می ‌شود. به طور طبیعی با افزایش شمار گلبول‌ های سفید، جا برای گلبول‌ های قرمز خون کم می شود و تعداد آن ها به طور محسوسی کم می شود.در واقع استفاده از طلا در مردان باعث بر هم خوردن تعادل میان گلبول‌ های سفید و قرمز می‌ شود.

 

همین امر باعث می شود کم‌ خونی در مردان رایج شود و از سوی دیگر باعث بروز سرطان خون می ‌شود که همگی بر اثر اختلال در گلبول ‌های بدن مردان ایجاد می ‌شود.شاید در این جا این سوال ذهن شما را مشغول کند که پس چرا زنان می ‌توانند از طلا استفاده کنند؟ اگر طلا روی تعادل گلبول ‌های بدن مردان تاثیر می‌ گذارد، پس زنان هم نباید از طلا استفاده کنند.

 

در نگاه ابتدایی شاید حق با شما باشد، ولی مطالعاتی که روی ساختار بدن زنان انجام شده نشان می ‌دهند تفاوت‌ هایی جزئی در ساختار بدن زن و مرد وجود دارد. طلا حاوی اشعه‌ هایی است که از پوست بدن رد شده و روی گلبول ‌های بدن تاثیر می ‌گذارد. این مساله در مورد مردان کاملا صدق می ‌کند ولی در زنان اینگونه نیست. در زنان بین لایه ی پوست و گوشت، یک لایه چربی وجود دارد که در مردان این لایه وجود ندارد. همین لایه محافظ چربی است که همانند دیواری محکم مانع از رسیدن اشعه‌ های مُضر طلا به بدن زنان می‌ شود.

 

طلا و سلامتی آقایان| مضرات استفاده از طلا

 

ضرر طلا برای مردان از نظر علمی و پزشکی

 

محققان با تحقیق روی افرادی که با طلا در ارتباط اند به این نتیجه رسید‌ه‌اند که طلای موجود در بدن انسان، اختلالات هورمونی به وجود می‌آورند. تحقیقات نشان داده که دو هورمون پرولاکتین و FSH بیشترین اختلالات را به خود دیده و بیشترین مقدار طلا نیز در دستگاه تناسلی جمع شده است. این اختلالات هورمونی حرکت اسپرم ‌ها را به سطحی کاهش می‌دهد که برای باروری تخمک قدرت کافی نداشته و موجب ناباروری مرد می‌‌شود.

 

همچنین طبق تحقیقات دیگر، تعداد گلبول‌های سفید در مردان و زنان متفاوت بوده و این میزان در مردان بیشتر از زنان است. آنچه ثابت شده این است که استفاده از طلا برای مرد باعث افزایش گلبول‌های سفید خون او می‌شود، و در نتیجه افزایش گلبول‌های سفید در خون باعث کاهش گلبول‌های قرمز خون می‌شود.بر هم خوردن تعادل بین گلبول‌های سفید و قرمز خون باعث بروز کم‌خونی در مردان شده و سرطان خون را به وجود می‌آورد. 

  

سخن پایانی

 

در این بین برخی مغتقد به تفاوت طلا سفید و طلا زرد هستند طلا سفید همان پلاتین است ولی پلاتین فلزی جداگانه و با طلا سفید متفاوت است. طلا سفید همان طلای زرد رنگی است که با مخلوط کردن مقداری نقره به رنگ سفید در می‌آید و قطعا استفاده از آن برای مردان هم حرام بوده و ضرر نیز دارد. ولی پلاتین که فلز متفاوتی می باشد، هیچ یک از اشعه‌های منفی طلا را نداشته و منع استفاده‌ای هم برای مردان ندارد . بنابراین مردان می توانند با خیال راحت از این قبیل جواهرات همانند پلاتین یا نقره که حتی برای بدن مفید نیز هستند، استفاده کنند.

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه

اغلب خرید هدیه برای آقایان کاری دشوار است؛ برخی از مردان به جواهرات و طلا علاقه دارند، در این مقاله راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه برای شما فراهم شده است.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد