راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه
  • 2022-09-13

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه

از زمان های قدیم، مردان همیشه انگشترهایی را به عنوان نماد ثروت، وضعیت تأهل و... به دست می کردند. امروزه اکثر مردان فقط انگشتر حلقه را به دست می کنند. با این حال، برخی ترجیح می دهند از انواع دیگری از انگشتر‌ها هم استفاده کنند. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید.

 

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه

 

قبل از اینکه به دنبال انگشترها و حلقه های مختلف موجود در بازار بگردید، بررسی راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه به شما کمک می کند که بدانید چه سبکی از انگشتر مردانه را می خواهید بخرید. آیا می خواهید انگشتری با ظاهری محکم داشته باشید؟ یا شاید شما می خواهید یک ظاهر زیبا داشته باشد؟ علاوه بر این، بهتر است حلقه ای را انتخاب کنید که با اکثر لباس های روزمره شما مطابقت داشته باشد.

- اندازه حلقه ای را که دوست دارید انتخاب کنید

وقتی نوبت به انتخاب اندازه انگشتر یا حلقه می رسد، باید دو عامل را در نظر بگیرید: اندازه نوار و عرض مقطع. اندازه بند به شما می گوید که انگشتر روی کدام انگشت شما قرار می گیرد. از طرف دیگر، عرض مقطع نشان می دهد که حلقه در دست شما چقدر درشت به نظر می رسد. جواهر فروش می تواند به شما کمک کند تا اندازه بند انگشتر دلخواه خود را مشخص کنید. شما فقط باید تصمیم بگیرید که کدام انگشت را می خواهید بپوشید. برای عرض مقطع، انتخاب انگشتر کاملاً به ترجیحات شما بستگی دارد.

 

- مواد مختلف به کار رفته در انگشتر یا حلقه را بشناسید

 

یک انگشتر یا حلقه را می توان از مواد مختلف ساخت. انتخاب بهترین انگشتر به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. در زیر راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه آورده شده است:

- طلا

طلا یکی از محبوب ترین مواد در جواهرات است. سه رنگ زیبا دارد: طلایی سفید، طلایی زرد و رزگلد. علاوه بر این، این نوع مواد به ارزش قیراط به فروش می رسند. از این رو، می توانید حلقه ای از طلای 10 عیار یا طلای 24 عیار را انتخاب کنید.

- نقره

نقره ارزانتر از طلا شناخته شده است. با این حال، بسته به کیفیت آنها می توانند گران نیز باشند. در بیشتر موارد، نقره استرلینگ اغلب توسط خریداران و علاقه مندان به جواهرات انتخاب می شود.

- پلاتین

نوع دیگری از موادی که می توانید انتخاب کنید پلاتین است. درست مانند طلا، این نیز به ارزش عیار فروخته می شود. علاوه بر این، پلاتین تا حدودی شبیه به نقره است، اما رنگ ملایم‌تری دارد.

- فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ به دلیل مقرون به صرفه بودن شناخته شده است. علاوه بر این، بیشتر این مواد ضد حساسیت هستند. از این رو، اگر به دنبال یک جواهرات ضد حساسیت و مقرون به صرفه هستید، این ممکن است برای شما مناسب باشد.

- تیتانیوم

این نوع مواد، سبک وزن و دارای رنگ نقره ای است. اگر به دنبال ماده ای بادوام برای انگشتر خود هستید، می توانید این فلز را انتخاب کنید. این به این دلیل است که حلقه ‌های تیتانیومی در برابر آب مقاوم هستند و خراشیدن آنها چالش برانگیز است. مانند فولاد ضد زنگ، آنها نیز ضد حساسیت هستند.

 

مواد مختلف به کار رفته در انگشتر

 

- کاربید تنگستن

کاربید تنگستن دارای رنگ نقره ای است و از تیتانیوم متراکم تر است. علاوه بر این، این ماده برای مردانی که دوست دارند حلقه‌هایشان سنگین‌تر از حد معمول باشد، عالی است. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که کاربید تنگستن برای کسانی که به کبالت، نیکل و سایر فلزات حساسیت دارند، مناسب نیست.

نکات قابل توجه در بررسی راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه

در بررسی راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه باید بدانید که اگرچه به طور کلاسیک انگشتر یا حلقه در انگشت مردان به عنوان یک نماد بود، اما در برخی از مقاطع تاریخ، انگشتر یا حلقه ‌ها نقشی شبیه به خالکوبی ‌های مدرن داشتند. طرح ‌ها، اشکال یا مواد مختلف برای نشان دادن وفاداری و تعهد به یک سبک زندگی، یک گروه یا یک عشق شخصی پوشیده می ‌شد. با گذشت زمان، نمادهای پشت این روند محو شده است، اما برجستگی حلقه ها در مد مردانه همچنان قوی باقی مانده است و دلیل خوبی هم دارد. 

- در انتخاب حلقه مردانه چه نکاتی را باید در نظر گرفت

سنگ های قیمتی

انگشتر یا حلقه های مردانه در گذشته بسیار ساده و سرراست بودند. اخیراً انگشتر مردانه به سنگ های قیمتی بسیار محبوب تبدیل شده اند. آنها برای همه مناسب نیستند. قبل از خرید انگشتر برای یک مرد سعی کنید بسیار تحقیق کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که تعداد زیادی انگشتر مردانه با سنگ های قیمتی وجود دارد که بر اساس سلیقه خود می توانید یکی را انتخاب کنید. برخی از حلقه ها دارای سنگ های قیمتی برجسته و قابل مشاهده هستند، در حالی که برخی دیگر دارای طرح های ظریف هستند. در بررسی راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه باید بدانید که الماس ها ظریف و پیچیده به نظر می رسند. رنگ سفید روشن آنها را برای هر لباسی عالی می کند و برای انگشترهای مردانه انتخابی عالی هستند.

- آمیتیست

آمتیست نماد شجاعت و وضوح است که بسیاری از مردان برای رسیدن به آن تلاش می کنند. بنفش تیره رنگ سلطنت، اشراف و غرور است.

- آکوامارین

آکوامارین نماد وفاداری، شجاعت و دوستی است. این یک انتخاب محبوب برای مردانی است که این ارزش ها را دارند. نام آن از آب های اقیانوس الهام گرفته شده است که حلقه ای مانند ماتئو را به انتخابی ایده آل برای مردان عاشق اقیانوس تبدیل می کند.

- الماس سیاه

الماس های سیاه می توانند جسورانه و چشمگیر باشند، اما در عین حال ظریف و پیچیده به نظر می رسند. مردان مدرن انگشترهایی مانند گاوین را دوست دارند زیرا تطبیق پذیری بالایی دارند.

- پریدوت

پریدوت نماد قدرت و نفوذ است. این برای مردانی با جاه طلبی، اراده و اعتماد به نفس برابر مناسب است.

 

انتخاب حلقه مردانه

 

- فلزات   

در بررسی راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه باید بدانید که فلزات یکی از قابل تنظیم ترین قسمت های انگشتر یا حلقه مردانه بودند، اما گزینه ها محدود است. 

آشنایی با انواع طلای استفاده شده توسط مردان

در زیر نمونه هایی از طلای استفاده شده توسط مردان ذکر شده است که به شرح زیر است. در بررسی راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه موارد عبارتند از:

1. طلای زرد

طلای خالص به راحتی قابل تشخیص است. همچنین کار با آن بسیار آسان است و احتمالاً اولین جواهراتی است که تا به حال ساخته شده است. بعید است هنگام خرید انگشتر از نوع طلای خالص (24 عیار) بخرید. طلای خالص گران، نرم و به راحتی تغییر شکل می دهد. انگشترهای مرغوب، ساخته شده از طلا 18 عیار هستند، به این معنی که 18/24 یا سه چهارم وزن آلیاژ آن طلا است.

مزایای آن:

مدرن و کلاسیک است

فورا قابل شناسایی است

 لکه دار نمی شود

معایب:

طلای خالص به راحتی آسیب می بیند و بسیار نرم است.

برخی از آلیاژهای طلا ممکن است حاوی فلزاتی باشند که با پوست شما واکنش بدی نشان می دهند

گران است.

2. طلای سفید

در بررسی راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه باید بدانید که طلای سفید را می توان به عنوان یک آلیاژ توصیف کرد. این بدان معنی است که طلای خالص با فلز دیگری مخلوط شده است تا مواد جدیدی ایجاد شود. هیچ استاندارد صنعتی برای حلقه های طلای سفید وجود ندارد. هنگام خرید یک انگشتر طلای سفید، به احتمال زیاد آلیاژ نقره، مس یا پلاتین دریافت خواهید کرد. برای اینکه حلقه های طلای سفید ظاهر سفید روشن داشته باشند، بسیاری از آنها با رودیوم اندود شده اند. حلقه های طلای سفید را می توان برای تغییر خواص فیزیکی مواد، علاوه بر زیبایی رنگ، سفارشی کرد. طلای خالص نرم است و به راحتی له می شود. آلیاژ نیکل طلای سفید را هم قوی و هم سخت می کند.

مزایا:

با هر رنگ و سنگ قیمتی عالی به نظر می رسد.

لکه دار نمی شود.

معایب:

نیکل به احتمال زیاد در آلیاژ است. این باعث می شود برای مبتلایان به آلرژی نامناسب باشد.

می تواند در طول زمان فرسوده شود.

 

انواع طلای استفاده شده توسط مردان

 

3. رزگلد

در بررسی راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه باید بدانید که رزگلد آلیاژی از طلای زرد و مس است که به آن رنگ صورتی گرم و صورتی می دهد. محبوبیت این رنگ منحصر به فرد بوده و در حال افزایش است، زیرا مردان کمتر آن را با رنگ های خاص جنسیت مرتبط می کنند. قبل از خرید انگشتر رزگلد برای مرد خود، مطمئن شوید که او با پوشیدن رنگ های صورتی راحت است. از او  بخواهید انگشتری را که شما خریده اید انتخاب کند.

4. طلای سیاه

روکش رودیوم باعث می شود طلای سیاه مشکی به نظر برسد. این یک انتخاب عالی برای حلقه های مردانه است زیرا طلای سیاه مورد علاقه بسیاری از مردانی است که رنگ های تیره در کمد لباس خود دارند. پلاتین فلزی زیبا با رنگ نقره ای است. با این حال، به شدت می درخشد. بادوام و ظریف است و آن را به ماده ای جذاب برای حلقه های مردانه تبدیل می کند.

5. نقره

یکی دیگر از گزینه های محبوب برای مردان نقره است. به دلیل رنگی که دارد، ظریف و مستحکم است و تقریباً با هر سبکی قابل ست کردن است. 

 

مواردی که باید در بررسی راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه در نظر بگیرید

 

در بررسی راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه باید بدانید که حلقه های مردان به طور کلی پهن تر است. عرض آنها می تواند از یک محدوده به محدوده دیگر متفاوت باشد. اندازه دست مرد به خوبی نشان دهنده عرض آنهاست. اگرچه همیشه درست نیست، اما حلقه ‌های ضخیم ‌تر در دست‌ های بزرگ ‌تر بهتر از دست ‌های کوچکتر به نظر می ‌رسند.

- سبک

سخت ترین تصمیم در هنگام خرید انگشتر استایل مردان است. همه چیز به سلیقه مرد بستگی دارد. اگر مرد جواهرات دیگری داشته باشد، این تصمیم راحت تر خواهد بود. مردانی که عادت به استفاده از جواهرات دارند، اگر حلقه ها بزرگتر باشند یا لبه های تیز داشته باشند، اذیت نمی شوند. برای مردانی که جواهرات را دوست ندارند، انگشتر با لبه های گرد ممکن است مناسب تر باشد.

- چگونه حلقه خود را تمیز کنیم

شما باید حلقه های خود را به درستی نگهداری و تمیز کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها مادام العمر باقی می مانند. یک جواهرساز واجد شرایط، بهترین راه برای تمیز کردن حلقه های شماست. همچنین می توانید با استفاده از آب، مواد شوینده ملایم، یک برس نرم و یک حوله نخی، اجسام فلزی را تمیز کنید. همچنین می توانید از یک پارچه پولیش مختص جواهرات نرم برای از بین بردن کدر شدن آن ها استفاده کنید. برای جلوگیری از خراشیدگی، باید سطح رطوبت حلقه های خود را پایین نگه دارید و از مواد ساینده استفاده نکنید. 

 

چگونه حلقه خود را تمیز کنیم

 

سخن پایانی

در بررسی راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه دانستن اینکه چه می خواهید بسیار حائز اهمیت است. انتخاب رنگ مناسب برای انگشتر یا حلقه های مردانه بسیاری از سردرگمی ها را از بین می برد. با در نظر گرفتن رنگ مناسب، وقت آن است که به معیارهای بعدی بروید. قیمت می تواند اولین معیار باشد. اما وقتی نوبت به خرید آنلاین طلا یا هر نوع جواهرات دیگر برای مردان می رسد، باید معیارهای دیگر برای ایجاد یک خرید رضایت بخش را بررسی کنید. سعی کنید در حین خرید، بودجه خود را بررسی و نهایی کنید و جواهراتی را در این بودجه جستجو کنید که الزامات رنگ، فلز و فرم از پیش تعیین شده را تأیید کند.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

انگشتر طلا سیاه قلم مردانه و زنانه

طلای سیاه قلم در انگشتر های مردانه و زنانه و النگوهای زنانه جلوه بسیار منحصر به فردی دارد و بسیار از مردان و زنان دوست دارند که نمونه از این طلا را در گالری خانگی خود داشته باشند. انگشتر سیاه قلم ارزش بسیار بالایی دارد.

انگشتر طلای مردانه یاقوت کبود

انگشتر مردانه یاقوت کبود از طراحی بسیار جذابی برخوردار است که آقایان را به ظاهری آراسته و درخورد شرکت در جلسات رسمی و مهمانیهای مجلل می کند. انگشتر مردانه با رکاب طلای سفید از از رکاب و تاجی پهن برخوردار است که از مشخصه های اصلی انگشتر مردانه است.

انگشتر نقره مردانه دست ساز

انگشتر نقره مردانه دست ساز به دلیل زیبایی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. همچنین نقره از جمله فلزاتی می باشد که توانسته ویژگی های متعددی را به خود اختصاص دهد که در ادامه این متن به صورت کامل تر آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پلاک های ریز مردانه

امروزه آقایان هم از زیور آلات استفاده می کنند خصوصا نو عروس ها برای ثبت تاریخ های تولد و آشنایی ، پلاک و دستبندهای مردانه به همسران خود هدیه می دهند در این مقاله به اشکال مختلف پلاک های مردانه و نکات مهم برای انتخاب زنجیر پرداخته ایم همراه ما باشید.

پلاک های آویز مردانه

استفاده از زیورآلات به ویژه پلاک آویز طلا برای آقایان به ویژه در چند سال اخیر دیگر به عنوان ضد فرهنگ محسوب نمی شود و آقایان هم همانند بانوان به راحتی می توانند از زیورآلات استفاده کنند، پلاک آویز مردانه در شکل های مختلف در طلا فروشی ها یافت می شود و به راحتی قابل دسترسی می باشد

دستبند چرمی مردانه

دستبند چرمی مردانه یکی از زیورالات زیبا و خاص آقایان است که طرفداران زیادی دارد. این دستبند ها مخصوصا اگر از چرم طبیعی تهیه شده باشند می توانند زیبایی ،دوام و حتی خواص بی نظیری ارائه دهند. تزیین طلا روی این دستبندهای چرمی زیبایی و ارزش آن را چند برابر می کند.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد