سرویس برلیان
  • 2021-01-13

سرویس برلیان

 علاقه‌ ی انسان خصوصا خانم ها به زیبایی و کمال باعث شد جواهرات و سنگ‌های زینتی شانس بیشتری در بین مردم خصوصاً اشراف‌ زادگان و قشر اصیل پیدا کند. به‌ تدریج انواع سنگ‌ها و کانی‌ های قیمتی شناخته شدند و قابلیت‌های هرکدام با توجه به نوع استفاده ‌ای که از آن می‌شد، بیشتر و بیشتر موردتوجه عموم قرار گرفت.در قرون گذشته جواهرات و نگین های قیمتی و پرارزش مختص طبقه اشراف و ثروتمندان بزرگ جامعه بوده ولی امروزه همه در حد امکانات مالی می توانند جواهراتی مانند سرویس برلیان،انگشتر و ... خریداری کنند.

 

دنیای جواهرات طیفی گسترده دارد که نه تنها شامل انواع مختلف نگین های جواهر طبیعی بوده بلکه به مقدار روز افزونی شبیه سازیها و نگینهای مصنوعی را هم شامل شود .الماس نیز به عنوان یک کانی گرانبها در جواهر سازی از اهمیت زیادی برخوردار است بلور الماس از دو هزار سال پیش تا کنون به عنوان نگین جواهر شناخته شده ولی برای اولین بار در قرن چهاردهم میلادی به منظور جلا و درخشندگی بیشتر، تراش آن به تدریج مرسوم شده است.

 

سرویس برلیان

 

خرید جواهرات بسته به سلیقه هر خانمی می باشد.برخی از خانم ها به انگشتر و سرویس های درشت علاقمندند و برخی به ظرافت اهمیت می دهند. اما در بین همه ی جواهرات سرویس ، زیبایی شگفت انگیزی دارد و برای عروس خانم ها اهمیت ویژه ای دارد و بیشتر عروس خانم ها سرویس برلیان را انتخاب می کنند .سرویس برلیان می تواند سفارشی و به اندازه هزینه ای که  کنار گذاشته اید انتخاب شود.

 

اگر برای خرید سرویس برلیان دو دل هستید این را در نظر بگیرید که سنگ های قیمتی از زمان های دور ارزش فراوانی میان خانم ها داشته اند چون از ظرافت خاصی برخوردار هستند .زمانی که این سنگ ها روی سرویس می نشینند زیبایی آن ها دو چندان می شود و سرویس برلیان متناسب با سلیقه ی شما ساخته می شود. با این مقاله همراه باشید تا بیشتر راجب برلیان بدانید.

 

برلیان

 

برلیان یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین تراش الماس است . این تراش در بازار بسیار مورد استقبال اشخاص خصوصا عروس و داماد در شرف ازدواج قرار گرفته است . زیبایی که برلیان بر روی سرویس و یا حلقه می گذارد شگفت انگیز است و همه خانم ها علاقه ی فراوانی دارند. برلیان یک برش گرد است که از درخشندگی و براقیت خاصی برخوردار است  و طول عمر آن نیز نسبت به دیگر اشکال الماس بیشتر می باشد.

به طور کلی دو نوع برلیان در بازار موجود داریم برلیان طبیعی، و برلیان مصنوعی که به نوع مصنوعی آن اتمی هم می گویند.
 

تفاوت برلیان طبیعی و مصنوعی
 

برلیان های اتمی با گذشت زمان در اثر تماس با آب کدر می شوند ولی برلیان طبیعی همیشه درخشان خواهد ماند اما برلیان های اتمی وقتی روی کار سوار می شوند، انعکاس نور پایینی دارند و حتی در خیلی از مواد انعکاسی ندارند، و اگر زیر کار برلیان های اتمی را نگاه کنید کاملا مشخص است، و کافی است تا دست تان را زیر آن بگذارید تا متوجه شوید هیچ انعکاس نوری ندارند اما برلیان های طبیعی انعکاس نور فوق العاده زیبایی دارند .جنس برلیان های طبیعی از مواد طبیعی چون کربن است  ولی برلیان های اتمی از جنس اکسید زیر کونیوم و شیشه هستند. برای ساخت سرویس برلیان از هر دو برلیان استفاده می شود.

 

سرویس برلیان

 

الماس چيست و تفاوت آن با برليان چيست؟

 

الماس قیمتی‌ترین گوهر در طبقه‌ بندی گوهرها می باشد كه از تك عنصر كربن ساخته‌ شده است ، علاوه بر فرمول شيميايي ساده اين گوهر، داراي ساده‌ ترین ساختار کریستالی و قوی ‌تری به نام پيوند اتمي (پيوند كووالانسي) می باشد . اين پيوند قوي بين اتم‌های كربن باعث سختي اين گوهر است، درواقع الماس سخت ‌ترین شئي شناخته شده بر روی كره زمين می باشد .

 

اين موضوع به اين معني است كه تنها چيزي كه می‌تواند الماس را خراش دهد يك الماس ديگر است. درواقع الماس با اینکه سنگ سختي است ممكن است كه به‌ راحتی شكسته شود زيرا سنگ سفتي نمی باشد.

نکته : مثال خوب براي سنگي سفت ‌تر از الماس سنگ يشم است كه به ‌مراتب سنگي مقاوم‌ تر از الماس در برابر ضربه است.

 

برلیان مصنوعی چگونه ساخته می شود؟

 

برخلاف برلیان طبیعی، همتای مصنوعی آن‌ در شرایط آزمایشگاهی ساخته می ‌شود. در واقع برای ساختن آن از دما و فشار بالا، برای شبیه سازی شرایط موجود در تشکیل برلیان طبیعی استفاده می گردد.تمام انواع دیگر برلیان را از لحاظ شکل ظاهر به غیر از شکل گرد آن را با نام فنسی شیپ (fancy shape) می شناسند ،هر شکل دارای مشخصات فردی مختص به خود است. در ادامه به چند نوع تراش برلیان می پردازیم:

 

تراش پرنس

 

این شکل معروفترین شکل از تراش برلیان است .درخشش زیبا و تراش منحصربه فرد آن را تبدیل به شکلی محبوب برای انگشترها و سرویس برلیان کرده است . این شکل دارای گوشه های نوک تیز به صورت مربع است . وقتی درجه رنگ را انتخاب می کنید توجه داشته باشید که قیمت آن مثلا در درجه J غیر معمول است. رنگ ممکن است به صورت خفیف در گوشه های آن پیدا باشد.  بنابراین اگر شما درباره سرویس برلیان و انگشتر برلیانی که انتخاب کرده اید نگران هستید بهتر است از یک متخصص جواهرات کمک بگیرید.

 

تراش زمرد

 

چیزی که این تراش را متفاوت ساخته پخ های راست گوشه تراش آن که باعث درخشندگی خاص آن شده می باشد . این شکل ناپاکی های برلیان را پنهان می کند ، بنابراین اگر درجه پاکی SL را انتخاب کردید حتما شناسنامه آن را نیز مشاهده کنید . این شکل میتواند بسیار در تراش های راست گوشه اش متغیر شود.

 

تراش آشر

 

این تراش زیبا تا حدود زیادی شبیه به تراش زمرد است ولی مربع شکل می باشد  در سرویس های برلیان خاص مورد استفاده قرار می گیرد . این شکل از برلیان دارای تاجی می باشد که با پخ های مستطیلی تراش داده شده است. وقتی که در حال اتتخاب درجه رنگ آن هستید توجه کنید  که قیمت آن مثلا در درجه J غیر معمول می باشد .رنگ ممکن است به صورت خفیف در گوشه های آن نمایان باشد.

قیمت سنگ های قیمتی مثل الماس و برلیان متفاوت است و بسته به نوع تراش و اندازه و سایز آن قیمت ها تغییر می کنند.
 

 

چگونه میتوان برلیان طبیعی و مصنوعی را از هم تشخیص داد؟

 

حتی برای جواهر فروشان با تجربه نیز تشخیص طبیعی یا مصنوعی بودن انگشتر جواهر یا سرویس برلیان شما سخت می باشد و برای تشخیص مصنوعی بودن برلیان نیاز به تجهیزات خاصی می باشد.بسیار بعید است که کسی با چشم غیر مسلح یا حتی با استفاده از ذره بین بتواند نوع مصنوعی برلیان را از طبیعی تشخیص دهد . بهترین راه برای حل این مشکل آن است که هنگام خرید، گواهینامه جواهر را از فروشنده بگیرید . گواهینامه برلیان ها توسط G.I.A  (موسسه گوهرشناسی امریکا) صادر می شود و نشان می دهد که جواهر طبیعی است یا مصنوعی می باشد.

 

برلیان طبیعی و مصنوعی

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

برلیان سیاه

برلیان سیاه به عنوان یکی از جواهرات گران بها و بسیار زیبا و چشمگیر شناخته شده است، تزیین انواع زیور الات با برلیان سیاه ارزش و زیبایی آن را چند برابر خواهد کرد، برلیان سیاه یکی از انتخابات اکثر افراد مشکل پسند است.

چگونه برلیان اصل را تشخیص دهیم؟

یکی از سنگ های زیبا برای تزیین انواع زیورالات برلیان است که در واقع همان الماس تراش خورده است، تشخیص اصل از تقلبی بودن این سنگ هنگتم خرید جواهرات اهمیت بسزایی دارد.

فرق بین الماس و برلیان چیست؟

<p style="text-align: right;">بسیاری از افراد فکر میکنند الماس همان برلیان است اما این تصوری اشتباه است چراکه میان الماس و برلیان تفاوت هایی وجود دارد.</p>

خرید سنگ برلیان

همه می دانند که وزن طلا بر اساس گرم می باشد. اما وزن سنگهای قیمتی مانند برلیان را با قیراط اندازه‌گیری می ‌کنند. هر چه اندازه ی قطعه الماس بزرگ تر باشد قیمت آن نیز بیشتر است و هرچه سنگ الماس شما بزرگتر باشد کمیاب تر و نادر تر است. الماسی که کمترین و کوچکترین لکه را در خود داشته باشد بیشترین درجه ی وضوح و الماسی که بیشترین و واضح‌ترین لکه ها را در خود داشته باشد کمترین درجه ی وضوح را دارا می باشد.

سنگ برلیان چیست؟

درواقع برليان نوعي از تراش الماس می باشد كه طي صدسال اخير موردمطالعه قرارگرفته و اصلاح‌شده، اين نوع از تراش در مدل‌های هندسي متفاوت با استاندارخاصي تراشيده می‌شود که در این مقاله به آن پرداخته ایم همراه ما باشید.

گردنبند برلیان چیست؟

<p>گردنبند برلیان | روش تشخیص برلیان | برلیان چیست؟ | عیار برلیان | با افزایش روز افزون قیمت طلا در بازار جهانی، مردم جهان به استفاده از سنگ های زینتی برای زیورآلات خود رو آوردند. یکی از این زیرآلات گردنبند برلیان است. نگین برلیان در واقع همان سنگ جواهر الماس است که به سبک برلیان تراش خورده است. هنگام خرید الماس برلیان باید به اصل بودن آن دقت کرد.</p>

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد