آیا نقره اصل سیاه می شود؟
  • 2024-09-17

آیا نقره اصل سیاه می شود؟

 

نقره اصل چه رنگی است؟

این سوالی است که بسیاری از افراد درباره آن می پرسند و اطلاع چندانی در رابطه با رنگ آن ندارند. در حقیقت، چیزی که ما از نقره مدنظر داریم، رنگ سفید متالیک است که از درخشش بالایی برخوردار است و در صورتی که در معرض رطوبت یا هوا قرار بگیرد، تغییر رنگ می دهد و به رنگ تیره در می آید. برای مشاهده و خرید انواع طلا روی لینک کلیک نمایید.

به همین جهت در پاسخ به این سوال که گفته شده آیا نقره اصل سیاه می شود؟

باید گفت، بله. به مرور زمان و تحت تاثیر عوامل محیطی، انواع نقره با گوگرد موجود در هوا مخلوط شده و سیاه رنگ می شود.

 

 آیا نقره اصل سیاه می شود؟

 

علت سیاه شدن نقره

  • نقره فلزی ارزشمند است و زمانی که در معرض عوامل محیطی قرار بگیرد، می تواند تغییر رنگ بدهد و کدر شود.

 

  • عواملی مثل تماس با مواد شیمیایی یا آرایشی یا وایتکس و رنگ مو این تغییر را تشدید می کنند.

 

  • گاهی اوقات وجود تعرق زیاد و سموم بدن می توانند موجب کدرشدن رنگ نقره شوند و زمینه سیاه شدن آن را فراهم نمایند. این تغییر رنگ بیشتر در محیط های مرطوب یا پرنور که شرایط مساعدتر است، سریع تر صورت می گیرد.

 

از فاکتورهای کلیدی که در سیاه شدن رنگ نقره نقش دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • چربی موجود روی سطح پوست

 

  • تماس مستقیم با محصولات شیمیایی مثل لوسیون، سفیدکننده ها و شوینده های شیمیایی

 

 

چگونه سیاه شدن نقره را از بین ببریم؟

روش های متعددی برای تمیز کردن نقره سیاه شده وجود دارد. ساده ترین و ابتدایی ترین روشی که می توانید پیشنهاد کنید، شست و شوی آن با آب است. از مسواک زدن و خمیردندان گرفته تا واکنش های شیمیایی و فیزیکی مختلف، با این حال، توصیه می کنیم برای تمیز کردن نقره از محصولات رایج تری استفاده کنید.

اگر سنگ یا مروارید به جواهرات گران خود چسبانده اید، از محصولات مایع اجتناب کنید، چرا که این مایع می تواند چسب را حل کند و به راحتی سنگ یا مروارید خود را از دست بدهید. ابتدا با پارچه های تمیزکننده که برای تمیز کردن نقره طراحی شده اند، فرایند پاکسازی را انجام دهید.

در صورت کثیف بودن بیشتر جواهرات، از محلول ها یا فوم های تمیزکننده استفاده نمایید. اگر این روش‌ها هم کمکی نکرد، توصیه می کنیم با جواهرسازان خوب تماس بگیرید تا به صورت تخصصی شما را راهنمایی کنند. اگر جواهرات نقره ای خود را به طور مرتب نگهداری کنید، هرگز آنقدر کدر نمی شوند که نتوانید به سادگی آن را به شکل اولیه خود تمیز کنید.

 

استفاده از پودر جوش شیرین

در وهله اول سعی کنید مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد. سپس این خمیر را روی سطح فلز موردنظر خود قرار دهید تا کاملا خشک شود و لکه ها و سیاهی های موجود روی نقره را به راحتی از بین ببرد.

 

 

علت سیاه شدن نقره

 

استفاده از روغن زیتون و لیمو

دومین موردی که می تواند برای از بین بردن سیاهی فلز نقره از آن استفاده نمایید، لیمو و روغن زیتون است. این دو ماده را با هم ترکیب نمایید و به وسیله پارچه آن را روی سطح نقره بمالید تا جذب شود و سیاهی روی آن برطرف گردد. در انتها فلز خود را با آب شست و شو دهید. برای اطلاعات بیشتر نقش شمش نقره در اقتصاد جهانی مقاله ای جامع برای شما عزیزان تهیه کرده ایم برای مطالعه روی لینک کلیک نمایید.

 

جلوگیری از سیاه شدن نقره

نقره فلزی است که قرن هاست افراد تمدن های مختلف را مجذوب خود کرده و به لطف جذابیت و ظاهر درخشانش، تاریخچه غنی و فریبنده ای دارد. در دنیای جواهرات گران قیمت و در میان دیگر کالاهای لوکس از ارزش بالایی برخوردار است و داشتن اصالت مهم ترین فاکتور برای صنعتگران ماهر بوده که قصد دارند با نقره کار کنند.

همچنین برای شما به عنوان مشتری، مهم است که صد در صد مطمئن باشید مواد مورد استفاده برای ساخت نقره اصل است، در این صورت ارزش پول شما در طول زمان حفظ خواهد شد.

سیاه شدن در اثر اکسیداسیون نقره در تماس با هوا ایجاد می شود. فرآیند اکسیداسیون را می توان با نگهداری بهتر، ترجیحاً در مکان خشک، تاریک و در کیسه یا جعبه مناسب کاهش داد. کیسه ها و پارچه های مخصوص آغشته به محلول های مختلف نیز برای کاهش اکسیداسیون نقره فروخته می شود. با این حال، باید این نکته را بدانید که نقره بعد از مدتی اکسید می شود و دیر یا زود لازم است جواهرات نقره سیاه شده را تمیز کنید.

داشتن توانایی کامل در تشخیص نقره اصیل و واقعی از نقره تقلبی فاکتور بسیار مهمی است که باید در نظر بگیرید. داشتن مهارت در تشخیص نقره واقعی، شما را در برابر کلاهبرداری محافظت می کند. بیایید به روش های مختلف جهت تشخیص نقره اصل از تقلبی بپردازیم:

 

ارزیابی با آهنربا

با توه به اینکه نقره خاصیت مغناطیسی ندارد، لذا می توانید از آهنربا برای اصل یا تقلبی بودن آن استفاده نمایید. اگر قطعه مدنظر شما به راحتی جذب آهنربا شد، نشان دهنده این است که نقره اصل  نیست و دارای مقادیر قابل توجهی ناخالصی بوده و اگر به راحتی جذب نشود، نشان دهنده خالص بودن و اصالت کالای شماست.

 

علایم حک شده روی فلز نقره

 

ارزیابی با حرارت

دومین عاملی که باید به واسطه آن بتوانید نقره اصل را از تقلبی نشخیص دهید، حرارت دادن آن هاست. نقره خاصیت رسانایی بالایی دارد و اگر یک قطعه یخ را در کنار فلز خود قرار دهید، به راحتی ذوب می شود. اگر این اتفاق رخ ندهد، نشان دهنده کیفیت و اصالت فلز شماست.برای آشنایی با نحوه قیمت گذاری نقره روی لینک کلیک نمایید.

 

ارزیابی به وسیله نیتریک اسید

نیتریک اسید ماده ای است که به واسطه آن می توان فلز نقره اصیل را از نمونه غیرواقعی آن تشخیص داد. این فرایند به مهارت و تخصص کافی احتیاج دارد تا بفهمید کالای شما اصل است یا خیر. بدین صورت که متخصص حرفه ای در این حوزه خراشی کوچک را روی نقره ایجاد می کند و سپس این محلول شیمیایی را روی آن نقطه می ریزد، اگر تغییر رنگ صورت گیرد و کرمی رنگ شود، نشان دهنده اصالت نقره شماست.

در غیر این صورت با محصولی غیرواقعی رو به رو هستید. حتما سعی کنید این فرایند را توسط یک فرد متخصص انجام دهید تا آسیبی به فلز شما وارد نگردد.برای اطلاعات بیشتر سرمایه گذاری روی نقره مقاله ای جامع برای شما عزیزان تهیه کرده ایم برای مطالعه روی لینک کلیک نمایید.

 

بررسی و ارزیابی تست انعطاف پذیری

مورد دیگری که به واسطه آن می توانید فلز نقره اصل خود را از غیرواقعی تشخیص دهید،  تست انعطاف پذیری است. نقره از انعطاف بالایی برخوردار بوده، لذا به راحتی خم می شود. اگر به وسیله خم شدن، فلز موردنظر شما نشکست، نشان می دهد که کالای موردنظر بسیار منعطف بوده و اصالت دارد. اما اگر به راحتی خم نشد، نشان دهنده وجود درصدی ناخالصی در تهیه این فلز است.

 

علایم حک شده روی فلز نقره

بیشتر علائم حک شده روی فلز نقره، اغلب یک لوگو، یک نماد یا حروف اول آنها هستند. آنها به شما خواهند گفت که چه کسی این قطعه را به طور خاص ساخته، این بدان معنی است که برند یا صنعتگری که قطعه نقره را تولید کرده به آن افتخار می کند و مشکلی از جهت اطلاع دادن به جهان در مورد آن ندارد. به عنوان مثال،

Sterling 925 این علائم نشان می دهد که نقره 92.5 درصد خالص است.

 800، 900، 958: این اعداد نشان دهنده سطوح مختلف خلوص است که 800 به معنای 80% نقره، 900 به معنای 90% و 958 به معنای 95.8% است.

 

چگونه سیاه شدن نقره را از بین ببریم؟

 

رنگ و درخشش

جذابیت نقره اصیل در رنگ منحصر به فرد و درخشش بی نظیر آن نهفته است. نقره، فلزی درخشان و سفید است که نور را جذب می کند. برخلاف نقره ‌های تقلبی ، که می‌ توانند بیش از حد براق و مصنوعی به نظر برسند، نقره‌ی اصلی درخشندگی محدودی دارد که دلیلی بر ارزش دلپذیر آن است. نقره واقعی به نرمی بر روی سطح صیقلی مانند یک ساعت می درخشد و براقیت آن به شیوه ای دلپذیر منعکس می شود.

 

 

سخن پایانی

در مجموع، نقره فلزی جذاب و زیباست که به دلیل درخشش بالایی که دارد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد. اما گاها این فلز گرانبها، کدر می شود و رنگ زیبای خود را از دست می دهد و تیره می شود. اگر این فلز بسیار ارزشمند تحت تاثیر عوامل محیطی قرار گیرد، به راحتی می تواند تغییر رنگ بدهد، لذا سعی کنید از قرار دادن این فلز در معرض مواد شیمیایی و آرایشی و رطوبت خودداری کنید تا بتوانید مدت ها از آن استفاده نمایید، بدون اینکه کوچک ترین تغییر رنگی در سطح آن ایجاد گردد.

هم چنین پیشنهاد می کنیم از راهنمایی و مشاوره افراد خبره و متخصص سایت کافه طلا در این حوزه هم استفاده کنید تا درست ترین راه ممکن را به شما نشان دهند.

 

منبع

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

قیمت هر گرم نقره 925

عوامل مختلفی در قیمت هر گرم نقره ۹۲۵ موثر است از جمله قیمت جهانی نقره، نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا که در این مقاله به آن می پردازیم.

تشخیص نقره از استیل و تفاوت آنها

نقره و استیل دو فلز هستند که به دلیل شباهت ظاهری که دارند تشخیص این دو از یکدیگر برای خریداران از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این مقاله به روش تشخیص این دو فلز می پردازیم.

نقش شمش نقره در اقتصاد جهانی

در سال های اخیر سودآوری سرمایه گذاری در نقره توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به این فلز گرانبها جلب کرده است. نقره به عنوان سرمایه ای با ثبات به حساب می آید و طی 12 ماه گذشته در بحبوحه رویدادهای سیاسی و جغرافیایی، بحران های زیست محیطی و بی ثباتی های متعدد اقتصادی توانست دوباره از مرز 30 دلار عبور کند. پس چشم انداز سرمایه گذاری برای نقره چیست؟ آیا در آینده به رشد خود ادامه خواهد داد؟ در زیر چشم انداز سرمایه گذاری نقره را تحلیل می کنیم.

چرا شمش نقره هدیه‌ای مناسب است؟

شمش نقره می تواند یک هدیه ارزشمند باشد. اگر قصد دادن هدایایی با ارزش مادی هستید بهترین انتخاب شمش است که شمش نقره هم قیمت مناسبی نسبت به طلا دارد و هم ارزش آن در طول زمان حفظ می شود.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد