النگو
  • 2020-10-07

النگو

  عکس ها و مدلهای النگوی طلا

 

زیورآلات به ویژه آن هایی که بیشتر در معرض دید هستند همواره برای بانوان جذاب و دوست داشتنی می باشند، به ویژه اگر طلا باشند برای اغلب آن‌ها از ارزش بیشتری نیز برخوردارند. از جمله این جواهرات که طرفداران بیشماری دارد النگو می باشد؛. یکی از قدیمی ترین و البته ساده ترین انواع جواهرات.

 

 

استفاده از النگو قدمت بسیار زیادی دارد اما شاید اولین یافته های تاریخ، ما را به دل مصر باستان ببرد جایی که مردان قوی هیکل و نیرومند به بازوها و مچ دست خودشان النگوهای پهن می بستند و زنان و دختران زیبا نیز النگوهای طرحدار و نازک استفاده می کردند. استفاده از النگوها، امروزه نیز همچنان به مانند گذشته رواج دارد. و البته تنوع، زیبایی و کیفیت آن بیشتر از پیش شده است.

 

النگوی طلا

 

این نواری عمدتا فلزی که برای زینت و زیبایی به دور مچ بسته می‌شود جنسی غالبا از طلا دارد که پهنای آن کمتر از نیم سانتی‌متر تا دو سانتی‌متر متغیر است. در میان مجموعه‌ی جواهرات، النگو دارای ساختاری ساده است، النگو  تقریبا با هر لباس و استایلی قابل استفاده است؛ این طلای باارزش با تنوع مدل و رنگ‌های مختلفی که دارد با همه‌ی سنین از کودک گرفته تا خانم های مسن سازگار است و ما می‌توانیم آن را به عنوان هدیه ای مناسب، دوست‌ داشتنی و با ارزش  به عزیزانمان پیشکش کنیم.

 

النگوی طلا با ترکیب خیره کننده رنگ زرد و سفید به گونه‌ای طراحی شده که در قسمت‌های سفید آن برش‌هایی به شکل نگین ایجاد شده است و همین  امر موجب درخشش و براق بودن آن از فاصله دور و نزدیک می‌شود. پهنای کلی النگو حدود 2 سانتی‌متر است و برای مچ‌ هایی با استخوان بندی ریز و درشت مناسب می باشد و می‌تواند انتخاب خوبی برای هدیه دادن به بانوان میانسال یا مسن باشد چرا که ظاهری شکیل و رسمی دارد.

 

همانطور که اشاره شد النگو یکی از زیورآلاتی است که خیلی به چشم می آید. چون موقع صحبت کردن یا کار کردن موقعی که دستمان تکان می خورد النگو و دستبند طلایمان نیز خیلی مشخص خواهد بود. همچنین اگر بخواهیم همواره در دستمان باشد باید دستبند شیکی انتخاب کنیم.

 

النگوهای طلا طرح ها و مدلهای مختلفی دارند از جمله ورساچه, نگین دار, هرمس، آینه ای, مات انگشتی ، النگو طلا نازک ریز ، النگو طلا پهن ،النگو طلا گوچی ، النگو ژوپینگ یا شوپینگ، النگو سواروسکی ، النگو کارتیه یا کارتیر ، النگو طلا تیفانی و... که انتخاب آن ها بستگی به خریدارانشان دارد.

 

النگوها در میان بانوان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند ، خیلی از خانمها به جای استفاده از دستبند دوست دارند از النگو استفاده کنند، چرا که برای استفاده روزمره و همین طور مجلس راحت تر است و به دلیل نداشتن قفل از امنیت بهتری نسبت به دستبندها برخوردار است و بانوان نگران آن نخواهند بود که از دستشان بیفتد و گم شود، ما می توانیم هم به صورت تکی و هم چند تایی از آنها استفاده کنیم.

 

از جمله اکسسوری های مورد علاقه به جز النگوهای باریک برای بانوان النگو های پهن یا به عبار‌تی تک پوش ها هستند چرا که می توان هم از آنها به طور دائم استفاده کرد و هم در مجالس،

 

انتخاب سایز و مدل النگو ی طلا :

 

برای انتخاب النگو و النگو دستبندی باید سایزی را انتخاب کنیم که 1 تا 1/5 سانتی‌متر بزرگ تر از اندازه ی مچ ‌دست ما باشد. همچنین برای كودكان نباید النگوهای خیلی گشاد انتخاب کنیم كه از دست آن ها بـه راحتی خارج شوند یا این كه آن چنان تنگ باشند که هر وقت خواستیم از دستشان خارج کنیم دچار مشکل شویم و بچه ها اذیت شوند.در انتخاب مدل النگو ابتدا باید موارد مهمی از جمله سن شخص را مد نظر بگیریم، مثلا اگر دختر جوانی هستیم باید از مدل النگوهای برند و اسپرت استفاده نماییم.

 

اگر خانم سن دار و جا افتاده ای هستیم از مدل النگوهای مجلسی و کلاسیک که از قدیم نیز مد بوده و طرفداران خاص خود را دارند، استفاده کنیم. اگر قرار است النگوها ی نازک بخریم بهتر است تعداد آن از 3-4 عدد بیشتر باشد و اگر می خواهیم تعداد کمتری خریداری کنیم النگوی پهن بهتر است.

 

انتخاب سایز و مدل النگو ی طلا

 

نکات مهمی که هنگام خرید النگو ی طلا باید به آن توجه کنیم ؟

 

جنس اصل:

 

اولین نکته ی مهم هنگام خرید هر نوع زیورآلات طلا به ویژه خرید النگوی طلا، توجه به اورجینال بودن جنس محصول و همچنین عیار آن است. بانوان محترم و یا آقایانی که قصد خرید یک النگوی اصل و زیبا را دارند، توجه داشته باشند راه های متعددی برای تشخیص طلای اصل یا تقلبی در بازار وجود دارد که شاید بهترین آن ها تنها خرید از یک فروشگاه کاملا معتبر و خوشنام می باشد.

 

کیفیت ساخت:

 

توجه به کیفیت ساخت و پرداخت مناسب و همچنین آبکاری درست طلای به کار رفته در ساخت این زیورآلات نکته ی مهم و ظریفی است، حواسمان باشد هنگام خرید داخل النگوها باید عاری از هرگونه برجستگی و یا جوش زائد باشد تا زمان استفاده سبب ایجاد حس ناخوشایند و ناراحتی بر روی مچ دستمان نشود یا آن که روی دستمان حساسیت ایجاد نکند.

 

اندازه ی مناسب:

 

از فاکتورهای مهم در خرید النگوی طلای اصل و باکیفیت، توجه به اندازه ی آن است. برای این که بتوانیم موفق به اندازه گرفتن مچ دست خود و یا شخصی که قرار است برای وی این مدل زیورآلات طلا را خریداری کنیم، بهتر است دست را بسته و انگشت شَست خود را از داخل بر روی انتهای انگشت کوچک و یا در کنار آن قرار دهیم و سپس با یک نوار کاغذی و یا متر پارچه ای اقدام به اندازه گیری بزرگترین حالت ممکنه بر روی دستمان نماییم.

 

فراموش نکنیم اگر النگو کوچکتر از سایز مچ دستمان باشد باعث ایجاد فشردگی و حتی نارسایی خونی در این قسمت از بدنمان می شود و اگر هم بیش از اندازه بزرگتر باشد، پیوسته در حال سُر خوردن و حتی درآمدن از مچ دستمان می باشد.

 

تناسب سنی:

 

نکته ی مهم دیگر در خصوص خرید النگو، تناسب طرح النگو با سن دختر و یا بانوانی است که قصد خرید و استفاده ی آن را دارند زیرا تنها استفاده ی درست از یک طرح زیبا که متناسب با میزان سن ما باشد، می تواند باعث جلوه ی هر چه بیشتر آن شود.

 

انتخاب رنگ:

 

زیورآلات طلایی امروزه بطور کلی در سه رنگ طلایی، نقره ای و همچنین رزگلد در بازار موجود است و ما می توانیم با توجه به رنگ پوست و همچنین نوع تیپ و استایل خود اقدام به انتخاب و سپس خرید یک رنگ مناسب از این نوع زیورآلات طلایی نماییم.

 

قیمت النگوی طلا:

 

همچون دیگر زیورآلات ساخته شده از جنس طلا، قیمت النگوی طلا نیز در بازار از ثبات آنچنانی برخوردار نیست و هزینه خرید آن به صورت کاملا شناور پیوسته در حال بالا و یا پایین آمدن است و خیلی مناسب سرمایه گذاری برای آن دسته از کسانی که به قصد سودآوری به سراغ خرید طلا می روند، نمی باشد؛ مگر این که طلای مورد نظر دسته دوم به حساب آید و فاقد هزینه ی اُجرت باشد.

 

بهترین طلا

 

بهترین طلا ، طلای ۱۸ است :

 

معمولا طلا دو عیار 18 و 24 دارند و هر چقدر عیار طلا کمتر باشد میزان ناخالصی آن بیشتر است و دیر می شکند و محکم تر خواهد بود بنابراین طلای 24 عیار اگر برای ساخت النگو استفاده شود خیلی آسیب پذیر بوده و بنابر توصیه ی طلا فروشان بهتر است النگو طلا 18 عیار بخریم. امروزه به دلیل قیمت بالای طلا معمولا طلاها را تو خالی و بصورت تور درست می کنند .

 

اگر قصد خرید دستبند طلای تو خالی دارید مراقب باشید چون ممکن است زود فرو برود و یا بشکند، از محکم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.می‌توانیم از طریق  ظاهر و قفل طلا، طلای دست دوم را به راحتی تشخیص دهیم، ظاهر تغییر یافته، قفل خش‌دار و غیر براق به خاطر استفاده ی زیاد، نشانه‌ی دست دوم بودن طلاست. کسانی هم که هدفشان سرمایه‌گذاری است.

 

پیشنهاد می‌گردد به جای طلا سکه بخرند.اگر به سنگ‌های قیمتی علاقه‌ دارند، از جواهری استفاده کنند که سنگ آن، از فیروزه‌ی نیشابور باشد. این سنگ در ایران قیمت معقولی دارد ولی در خارج از کشور، یکی از قیمتی‌ترین سنگ‌های تزئینی به شمار می‌رود. شمش تنها طلای ۲۴ عیار است و چون فلزی نرم است به تنهایی قابل استفاده در ساخت زیورآلات نیست. سازندگان برای تبدیل آن به زیورآلات و کاهش عیار، مس و نقره به آن می‌افزایند.

 

تشخیص جواهرات از یکدیگر و اصل بودن آنها کار سختی نیست که با بررسی اعداد و حروف حک شده در طلا و نقره می توان به اصل بودن آن پی برد. بیشتر طلاها با حرف انگلیسی K که کنار عیار حک می‌گردد، شناخته می‌شوند، جنس نقره با علامت بیضی مهر می‌گردد و پلاتین هم با حروف PT مشخص می‌شود .بازار طلا بیشتر اوقات در نوسان است، اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنید، مراقب ضرر و زیان خود  باشید.

 

النگو طلا مزین به سنگ‌ های قیمتی :

 

درهنگام خرید النگو های طلا مزین بـه سنگ هـای قیمتی بهتر اسـت این نکته را مدنظر داشته باشیم، اگر چـه این النگو‌ها درخشندگی بی‌نظیری دارند امّا اگر زمانی تصمیم بـه فروش آن بگیریم ممکن اسـت ضرر زیادی را متحمل شویم، چون هنگام فروش سنگ زینتی از آن جدا و طلای خالص وزن می شود ، زیبایی النگو‌هایی کـه در ساختار آن‌ها از مروارید و الماس استفاده شده اسـت با لباس هـای تیره دو چندان خواهد شد.

 

چگونه باید از النگوی طلا مراقبت و نگهداری کنیم؟

 

برای این که بتوانیم به طور موثر از النگوهای خود مراقب کنیم و تا سالیان سال آن ها را مورد استفاده قرار دهیم ، رعایت نکات زیر لازم و ضروری می باشد؛ اگر النگوی ما ظریف است باید از آن به شدت مراقبت کنیم زیرا احتمال شکستن آن وجود دارد. دست کم سالی یک دفعه النگو را به طلا فروشی یا جواهر فروشی ببریم تا آن ها به روشی حرفه ای آن درست تمیز کرده و جلا دهند. آبکاری و برق انداختن جواهراتی مانند النگو می تواند آن ها را مثل روز اول درخشان و خیره کننده کند.

 

برخی بانوان به اشتباه فکر می کنند که همه انواع النگو طلا را باید با آب گرم و یا حتی بنزین بشویند. این موضع شاید در خصوص النگویهای ساده صادق باشد اما حواستان باشد اگر النگو دارای سنگ قمیتی مثل زمرد است هیچوقت آن را با آب گرم و مخصوصا بنزین تمیز نکنید.  برای این که هم آب گرم و هم بنزین می توانند به راحتی باعث ترک خودن سنگ روی النگو شوند.

 

روغن و چربی می تواند سنگ فیروزه روی النگوهای طلا را کم رنگ و یا دو رنگ کند. بنابراین اگر در ساخت النگوی شما هم از سنگ فیروزه استفاده شده است حتما آن را دور از روغن و چربی نگاه دارید.

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

نکاتی برای انتخاب و خرید النگو

النگو یکی از زیورآلاتی است که از گذشته تا کنون مورد توجه بوده است. در گذشته مردان از النگو در بازوهای خود و زنان در دست خود استفاده می کردند. این زیور آلات از فلزات گرانبها ساخته می شوند و می توانند بسیار گران قیمت و یا ساده باشند. شما می توانید طرح مورد نظر خود را سفارش دهید تا روی النگو برای شما حکاکی کنند. در این مقاله تلاش کردیم برای شما نکاتی را بیان کنیم که در هنگام خرید و انتخاب النگو لازم است به آن ها توجه کنید. النگو می تواند یک کادوی بسیار مناسب برای شما باشد. سعی کنید در روزهای خاص و شلوغ به خرید نروید و قبل از خرید تصمیم خود را گرفته باشید که چه نوع طلایی می خواهید. در هنگام خرید سعی کنید به عیار طلای خود دقت نمایید نه داخلی و خارجی بودن آن. همچنین رنگ پوست دست و این که بیشتر از چه نوع لباس ها و چه رنگ هایی استفاده می کنید می توانند از نکاتی باشند که برای انتخاب و خرید النگو باید به آن ها توجه کنید.</p>

برای جلوگیری از شکستن یا خم شدن النگو چیکار کنیم؟

خم شدن و شکستن النگو طلا یکی از دغدغه های اصلی برای خانم ها می باشد. اگر از قطعات طلای خود به خوبی مراقبت کنید، جواهرات شما طول عمر بیشتری خواهند داشت و جلوه و زیبایی خود را حفظ خواهند کرد. در نتیجه، دوام و ماندگاری بیشتری خواهند داشت

النگوی طلای زنانه

النگوی طلای زنانه دارای تنوع بسیاری است و محبوبیت فراوانی بین دیگر انواع طلای زنانه دارد.

چگونگی فهمیدن سایز النگوی طلا

النگو به عنوان یکی از اکسسوری های جواهرات، از گذشته مورد توجه بانوان و دختران بوده و هنوز هم به خصوص در کشور ما و کشورهای آسیایی مانند هند مورد توجه است. علاقه خانم ها به النگو فقط داشتن مدل های زیبا و شیک نیست، بلکه باید با توجه به اینکه النگو مدام در دست است و قابل برداشتن نیست، النگو متناسب با مچ دست داشته باشند که راحت باشد و آسیب نبیند. در این مقاله سعی شده است سایز های استاندارد و رایج النگو ها را با توضیحات کامل در اختیار شما قرار دهیم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد