انگشتر سنتی
  • 2021-01-13

انگشتر سنتی

ممکن است داستان انگشتر سنتی برای ما از غزل استاد شهریار که بسیار معروف است شروع شده باشد. او در غزل خود درباره انگشتری صحبت می کند که حضرت علی علیه السلام  به فرد نیازمندی داده است. البته شاید داستان انگشتر سنتی از خیلی قبل ها وجود داشته اما ما این داستان بسیار معروف را برای خود نگه داشته ایم.

 

انگشتر سنتی در هر مذهب و دین و آیینی دارای نماد و نشانه هایی است که کارکرد های خاصی نیز دارد مانند انگشتر حضرت سلیمان. همچنین انگشتر های سنتی متفاوت در دین های مختلف دارای معانی متغیری هستند و شاید شباهت هایی به یکدیگر داشته باشند اما مثل همدیگر نیستند.

 

در دین اسلام انگشتر سنتی باید در انگشت دست راست گذاشته شود و این طبق روایات آمده است. در زمان پیامبر استفاده کردن از انگشتر سنتی میان مسلمانان اهمیت بسیار زیادی داشته است و خود پیامبر انگشترهای متعددی داشته و نگین های آنها دارای نوشته های گوناگونی بوده است.

 

همچنین پیامبر انگشتری به نام خاتم داشته که ارزش بسیار زیادی در میان مسلمانان داشته است و پیامبر از آن به عنوان مهر حکومتی استفاده می کرده است. همچنین انگشتر سنتی خاصیت های بسیار زیادی داشته که از قدیم الایام تا کنون برای انسان‌ ها به جا مانده است.

 

اجزای انگشتر سنتی :

 

استفاده کردن از انگشتر سنتی در میان عامه مردم دلایل متفاوتی دارد. بعضی ها با توجه به اعتقادی که دارند در ابتدای زندگی مشترک شان از انگشتر سنتی به جای حلقه ازدواج استفاده می کنند. برخی دیگر به خاطر خاصیت سنگ این انگشترها و یا جواهرات و نگین هایی که در انگشتر سنتی به کار برده می شود از آن استفاده می کنند. و بعضی به دلیل زیبایی آن از جمله طرح های اسلیمی روی انگشتر به آن علاقه دارند و کلکسیونی از انگشترهای سنتی خریده اند.

 

 هر انگشتر سنتی دارای دو جزء اصلی است که شامل رکاب یا همان حلقه دور انگشت و نگین می شود. نگین انگشتر بر روی رکاب آن قرار می گیرد و هر دو اهمیت بسیار زیادی دارند و این گونه نیست که رکاب ارزش و اهمیتی بیشتر از نگین داشته باشد و یا بر عکس نگین اهمیت بیشتری نسبت به رکاب داشته باشد.زیرا در صورت نبودن رکاب، نگین هیچ ارزشی ندارد و نمی توانید از آن استفاده کنید و همچنین در صورت وجود نداشتن نگین رکاب ارزشی ندارد.

 

هر انگشتر سنتی با داشتن نگین، زیبایی آن کامل می شود زیرا حالت ظاهری و شکل نگین اهمیت بیشتری نسبت به رکاب دارد. البته متناسب بودن این دو با یکدیگر بسیار قابل اهمیت است زیرا حتی اگر زیباترین نگین دنیا بر روی حلقه ای نامناسب باشد انگشتر  جلوه ی زشتی به خود می گیرد.جنس رکاب انگشتر سنتی متفاوت است و گاهی اوقات ممکن است طلا یا نقره باشد و یا از فلزات دیگر برای ساخت آن استفاده شود. گاهی اوقات طلا و نقره نیز عیار مخصوص به خود را دارند.

 

 اجزای انگشتر سنتی

 

بهترین نگین برای انگشتر سنتی :

 

نگین جزء اجزای اصلی انگشتر است که بسیار مهم می باشد و جلوه خاصی به آن می دهند. در واقع جلوه هر انگشتری چه زنانه و چه مردانه به نگین آن بستگی دارد. حال این نگین ها دارای جنس های متفاوتی هستند و نام های آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. همچنین خواص آن ها و کاربردشان نیز فرق دارد.


نگین عقیق یکی از خوشرنگ ترین و پرکاربرد ترین نگین های مشهوری است که برای انگشترهای سنتی به کار برده می شود. خواص این نگین بسیار زیاد است و شامل دوری از آتش جهنم، نگهداری و نگهبانی در مسافرت، نرسیدن غم و مصیبت، مبارک بودن و دور کردن انرژی منفی می شود.دیگر نگینی که برای انگشترهای سنتی بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرد نگین فیروزه است که در میان زنان و مردان محبوبیت بسیاری دارد و برای روشنایی چشم استفاده می شود.


همچنین نگین یاقوت یک نوع سنگ قرآنی است. در انگشترهای سنتی بسیار استفاده می‌ شود و قیمت آن بسیار گران است. یاقوت خود دارای رنگ‌ هایی است که شامل سرخ، کبود، زرد و سفید می شود و زیبایی چشمگیری دارد.

یکی از خصوصیات بسیار مهم یاقوت از بین‌ رفتن فقر است. زمرد و الماس نیز در انگشتر سنتی به کار برده می شوند و بسیار مشهور هستند.  زمرد سحر را باطل می‌ کند و صاحب خود را از چشم زخم دور نگه می‌ دارد. رنگ این نگین سبز است و یکی از زیباترین سنگ های موجود می باشد.

 

خرید انگشتر سنتی  :

 

افراد زیادی همیشه به دنبال خرید انگشتر سنتی هستند و در واقع خرید آن، آن ها را به نحوی راضی نگه می‌ دارد. اما زائران عتبات عالیات زمانی که می‌ خواهند سوغاتی بخرند اولین چیزی که به نظرشان می آید انگشتر سنتی است.

زیرا می دانند که افراد از این گونه سوغاتی ها بسیار خوششان می آید و استقبال بسیار زیادی می کنند. علاوه بر این انگشتر سنتی علاوه بر زیبایی خاصی که در دست دارد دارای خواصی است که باعث می‌ شود ذهن و قلب انسان بر آن باور داشته باشد و از آن استفاده کند.

 

برای مثال زائرانی که به شهر نجف می روند به دنبال انگشتر سنتی هستند که نگین آن در نجف باشد. زیرا بی رنگ بودن و شفافیت این نگین بسیار جالب است و خاصیت های بسیار زیادی دارد. همچنین آن را باید ماهی دو بار در آب روان بشویید و در مقابل نور خورشید قرار دهید تا انرژی خود را از دست ندهد.

 

انتخاب انگشتر سنتی متناسب دستان :

 

قبل از خرید انگشتر سنتی باید به این نکته توجه داشته باشید که برای کدام دست و کدام انگشت خود می خواهید آن را بخرید. در ابتدای این کار باید به دستان خود نگاه کنید و انگشتر مناسب را انتخاب نمایید. زیرا ممکن است انگشتری انتخاب کنید که به دست شما نیاید ولی شما  ظاهر آن را دوست داشته باشید در این شرایط پیشنهاد می کنیم انتخاب معقول تری داشته باشید و انگشتری متناسب دستان تان خریداری کنید، طول انگشتان در انتخاب انگشتر بسیار مهم است.

 

چرخیدن انگشترهای سنتی در دست بسیار مهم است و نباید برای انگشت تنگ باشد البته آنقدر هم گشاد نباشد که از دست بیافتد. برای انگشتان کشیده نگین های گرد پیشنهاد می‌ شود و برای انگشت های کوتاه و تپل نگین های کشیده مورد استفاده قرار می گیرد

 

انتخاب انگشتر سنتی متناسب دستان

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

بررسی انواع رکاب انگشتر نقره

انواع مختلفی از رکاب انگشتر نقره وجود دارد که هر کدام زیبایی خلص خود را دارند، از آن جمله می توان رکاب فیلی، خورشیدی، اشکی و ... را نام برد.

رکاب انگشتر نقره

یکی از قسمت های مهم انگشتر ، رکاب انگشتر نقره است، رکاب انگشتر در طرح ها و شکل های مختلفی ساخته می شود که می توان طرح فیلی، قلم زنی، مخراج کاری، طرح صفوی و.. را نام برد که با سوار کردن نگین های زیبا روی انواع رکاب انگشتر زیبایی آن چند برابر می شود.

انگشتر عقیق

سنگ عقیق نیز همچون سنگ های با ارزش دیگر در میان مردم از جایگاه خاصی برخوردار است، عقیق در سه رنگ سرخ , زرد و کبود یافت می شود.بسیاری از ائمه بر خواص انگشتر عقیق در گشایش روزی بسیار تاکید کرده اند.

انگشتر شرف الشمس

شرف الشمس یک نگین نیست بلکه دعایی است بسیار پر فایده منسوب به حضرت علی (ع) که روی نگین زرد رنگ انگشتر در روزی خاص حکاکی می گردد و این انگشتر به نام انگشتر شرف الشمس معروف می باشد.اما نوشتن این دعا به آداب خاصی نیاز دارد که در این مقاله مفصل راجب آن صحبت کرده ایم همراه ما باشید.

انگشتر نقره مردانه دست ساز

انگشتر نقره مردانه دست ساز به دلیل زیبایی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. همچنین نقره از جمله فلزاتی می باشد که توانسته ویژگی های متعددی را به خود اختصاص دهد که در ادامه این متن به صورت کامل تر آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تاریخچه انگشتر و نماد آن چیست؟

به دست کردن انگشتر از زمان های دور در جهان رواج داشته اما برای کاربرد دیگری مثلا بزرگان یک کشور از مهرهای انگشتری استفاده می کردند اما بعد ها به زیورآلات تبدیل شده و زن و مرد هر دو استفاده می کردند اما انگشتر در هر انگشت نمادی را نشان می دهد در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم همراه ما باشید.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد