بررسی راه های شناخت طلا هندی
  • 2021-04-17

بررسی راه های شناخت طلا هندی

همانطور که همه میدانید و میتوان حد زد، همه خانم ها علاقه بسیار زیادی به طلا و جواهرات دارند. علاقه شدید خانم ها به این نوع فلز که منظورمان طلا است منجر به کسب اطلاعات بسیار مفید شده است.یکی از مشاغلی که میتوان در آن پیشرفت داشت و هر روز توسعه و رزق و روزی را در آن تجربه کرد، طلا فروشی است، همانطور که گفته شد همه خانم ها علاقه بسیار زیادی به طلا و جواهرات دارند و این نوع از کسب و کار که با طلا و فلزات تزئینی درگیر است همیشه مشتری خود را دارند.

 

فلز طلا بسیار نایاب و کم است و هر روز معادن فلز طلا کمتر و کمتر میشوند و از طرفی طلا بسیار متنوع است.معادن طلا در مناطق جغرافیایی متفاوتی وجود دارد و میتوان در همه جای دنیا آن را پیدا کرد. نوعی از طلا ها هستند که در سرزمین هند پیدا میشوند و دارای ویژگی های بسیار متفاوتی هستند. وجود این معادن در مناطق مختلف باعث شده است تا این طلا ها با هم کمی فرق کنند.

 

این تفاوت در طلا ها تنها در ظاهر و قیمت آن ها است. اگر به طلا فروشی بروید و طلا ها را مشاهده کنید، متوجه فرق کمی بین آن ها میشویدف چرا که برخی از طلا ها برق بسیار بیشتری نسبت به دیگر طلا ها دارند، و یا برخی از طلا ها دارای رنگ زرد بیشتری هستند و...

 

در این پست قصد داریم تا ویژگی های طلای هندی را بررسی کنیم، چرا که بسیاری از افراد هستند یا علاقه شدیدی به طلای هندی دارند و یا برعکس، دوست ندارند که از طلای هندی استفاده کنند. در این پست توضیحات کامل را در اختیار شما دوستداران طلا قرار خواهیم داد تا بگوییم که ویژگی ها طلای هندی چیست؟پس اگر به دنبال ویژگی های طلای هندی هستید و میخواهید به سادگی بتوانید فرق طلاها را با یکدیگر متوجه شوید، این مقاله را تا آخر مورد مطالعه قرار دهید.

 

 

این روزها طلای هندی فراوان شده است و از آن جا که خانم ها علاقه ی زیادی به خرید طلا دارند به اشتباه گردنبند طلای هندی یا النگو و یا دیگر زیورآلات را خریداری می کنند که کلاه بر سرشان می رود.تشخیص طلا یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که به هر دلیلی با طلا سرو کار دارند و قطعا نیاز به یادگیری روش تشخیص طلا در این افراد کاملا محسوس می باشد.درست متوجه شده اید برای بررسی طلاها و تشخیص نوع طلاها باید متنوع ترین طلا ها را مشاهده و بررسی کنید.

 

این روزها طلای هندی فراوان شده است و از آن جا که خانم ها علاقه ی زیادی به خرید طلا دارند به اشتباه گردنبند طلای هندی یا النگو و یا دیگر زیورآلات را خریداری می کنند که کلاه بر سرشان می رود. تشخیص طلا یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که به هر دلیلی با طلا سرو کار دارند و قطعا نیاز به یادگیری روش تشخیص طلا در این افراد کاملا محسوس می باشد.

 

در طول چند دهه، خصوصا در طی این سال های اخیر تولید زیورآلات تقلبی رو به افزایش بوده است که گاهی تشخیص طلای اصلی از تقلبی را کار بسیار دشواری کرده است که در بعضی موارد فروشندگان زبده و با تجربه در این عرصه را نیز دچار شک و سردرگمی می کند. حال به خاطر اهمیت این موضوع به بررسی راه های شناخت طلا هندی  خواهیم پرداخت تا دیگر کسی نتواند سر شما را کلاه بگذارد. پس اگر می خواهید در این زمینه یک استادکار باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

طلا هندی چیست؟

زیورآلات از قدیم الایام زیبایی قابل توجهی برای زنان هندی بوده است. اهمیت بدلیجات در زندگی یک زن هندی را می توان با توجه به تعداد هدایا و طلایی که او در مناسبت های مختلف زندگی خود دریافت می کند قضاوت کرد. حتی فقیرترین زنان هند دارای انواع زیورآلات هستند. تزیین زنان هندی با جواهرات نه تنها یک سنت مرسوم است، بلکه ارزش های زیادی برای تک تک زیورآلاتی که زنان می پوشند، وجود دارد.

طلای هندی دارای جذابیتی فراوان برای زنان اکثر کشورهای جهان که به زیورآلات کلاسیک علاقه دارند، می باشد. زیرا در طراحی آن ها از نقوش و سبک های بسیار سنتی الهام گرفته شده است.

 

طلا هندی چیست؟

 

فرق طلا هندی با طلای معمولی

طلای معمولی معمولا ظریف‌تر، ساده‌تر، زیباتر است و دارای اجرت ساخت بالاتری نسبت به طلاهای هندی است. طلاهای هندی اغلب از عیار ۱۸ یا ۲۲ ساخته می‌شوند. چون اغلب مردم این کشور از طلا به عنوان سرمایه مالی استفاده می‌کنند. بنابراین تمامی طلاهای هند ۱۸ عیار و بالاتر از آن هستند.

 

راه های تشخیص طلای هندی چیست؟

 

راه های متعددی وجود دارند که توسط آن ها می توانید طلا بدلی و یا به اصطلاح هندی را از نوع اصل آن تشخیص دهید که در ادامه با انواع راه های تشخیص طلا آشنا خواهید شد.

 

تشخیص طلا با استفاده از اعداد حک شده روی آن:

 

اولین روش برای تشخیص طلا از بدلیجات توجه به اعداد حک شده روی طلا می باشد. کد حک شده روی طلا باید واضح و خوانا باشد. این کد تمام اطلاعات طلا را نشان می‌دهد. برای پی بردن به عیار طلا کافی است بعد از رقم دوم آن یک ویرگول قرار دهید. برای مثال اگر عدد 925  روی آن حک شده است، یعنی برای ساخت آن از 92/5 درصد طلای خالص به کار برده شده است. کد‌های 375، 500، 583، 585، 750، 916، 958، 999  برای مصنوعات طلا به کار می‌روند. البته برخی از طلا‌های قدیمی فاقد کد هستند و این موضوع دلیل بر تقلبی بودن آن‌ها نمی باشد.

 

آزمودن طلا به روش وزن کردن:

 

ابتدا در این روش قطعه طلایی که به آن شک دارید را روی یک ترازوی دقیقی ، وزن کنید و عدد آن را یادداشت نمایید سپس داخل ظرفی آب بریزید ( در صورت امکان از آب مقطر استفاده کنید )، ظرف را روی ترازو قرار دهید و ترازو را صفر کنید، بعد طلا را به طور کامل در آب فرو ببرید ( حواستان باشد در این مرحله به ظرف دست نزنید ) حالا عدد ترازو را یادداشت کنید و پس از آن عدد اول به دست آمده را تقسیم بر عدد دوم کنید؛ رقم به دست آمده برای نقره خالص باید 1049 و برای طلای خالص 19.32 باشد. توجه کنید که هرچه این اعداد کمتر بود احتمال پایین بودن عیار طلا و نقره و وجود ناخالصی در آن‌ها است.

 

آهنربا; روشی در دسترس و کارآمد:

 

بدون شک یکی از آسان ترین راه های شناخت طلا هندی،  آهنربا می باشد که پیدا کردن آن برای تمامی افراد ساده است. به همین علت می توانید این روش را در اولویت قرار دهید. اگر طلای شما از میزان خلوص بسیار بالایی بهره مند باشد، هیچگونه جذبی را با آهنربا نخواهد داشت.

 

البته بعضی ها این تصور را دارند که اگر از آهنربای بسیار قوی استفاده کنند، این موضوع نیز حل خواهد شد و فرآیند جذب اتفاق می افتد. در حالی که تحت هیچ شرایطی حتی با قوی ترین آهنرباها نیز طلا نباید کوچک ترین برخورد را داشته باشد.البته از آن جایی که نقره نیز همین شرایط را دارد، پس این روش همیشه پاسخگو نخواهد بود و باید به دنبال راه حل های جدیدتر و ویژه ای باشید.

 

یخ راه حلی دیگر برای تشخیص طلا هندی از اصل :

 

یک نکته مهم دیگری که در رابطه با تشخیص طلا تقلبی باید در نظر داشته باشید این است که طلا و نقره در عین حال که رسانای الکتریسیته بسیار قوی می باشند رسانش گرمایی خوبی ( مخصوصا نقره ) نسبت به سایر فلزات را نیز دارا می باشند. به طوری که اگر شما بر روی یک تکه یخ طلا و نقره ی خود را قرار دهید ( زیورآلاتی که دمای آن در حد دمای اتاق باشد )؛ مشاهده خواهید کرد که سرعت ذوب یخ بالا می باشد که گویی شی داغی را روی آن قرار داده اید که این خاصیت اشاره به رسانش گرمایی بسیار قوی طلا و نقره اصل است.

 

تست طلای تقلبی

 

روش گاز زدن یکی از راه های تشخیص طلا هندی مناسب در هر مکانی :

 

شاید جالب باشد که بدانید روشی که در فیلم ها نشان می دهند واقعا صحیح می باشد و شما می توانید با گاز زدن فلز به طلا بودن آن پی ببرید. هرچند این روش یک روش مطمئن نیست ولی می توان با استفاده از این روش به بدل بودن زیورآلات شک کرد و فهمید که طلا نیست.

 

طلا یک فلز نرم است که می تواند به راحتی خم شود. پس اگر زیورآلات طلا را به آرامی گاز بگیرید و با دقت نگاه کنید می توانید جای دندان های خود را به راحتی مشاهده کنید. برای تشخیص عیار طلا نیز می توانید از این روش استفاده نمایید چرا که هرچقدر عیار طلا بیشتر باشد نرم تر می شود و جای دندان شما نیز بیشتر مشخص خواهد شد.

 

آزمودن طلا با خش اندازی

 

در این روش یک سکه ی مسی برداشته و با طلا روی آن خط بکشید، طلای اصل روی سکه خط نمی اندازد و خودش خش دار می شود؛ اما درست برعکس آن ،طلای قلابی روی سکه خط انداخته و خودش سالم می ماند.

 

اسید انتخابی برای خانم های خانه دار :

 

اگر جزو خانم های خانه دار هستید و به دلیل علاقه ای که به طلا دارید قصد خرید زیورآلات را دارید باید گفت که ماده ای بسیار آسان در نزدیکی های شما وجود دارد که تا حدودی می تواند به شما کمک کند. وایتکس همان ماده مورد نظر بوده که به علت ویژگی اسیدی بودنش در بین یکی از راه های تشخیص طلا هندی  قرار گرفته است. البته در استفاده از آن باید نهایت توجه را داشته باشید. زیرا هر گونه اشتباهی می تواند به طلای شما صدمه وارد سازد.

 

در این روش اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک قطره از اسید مورد نظرتان را بر روی شمش بریزید. اگر شمش شما تغییر رنگ داد، در آن صورت می توانید به اصل بودن آن پی ببرید. البته بهتر است از این روش برای زیورآلاتتان که بسیار ظریف هستند، استفاده نکنید. زیرا ممکن است جواهرات شما آسیب ببینند.

 

از دیگر روش های تشخیص طلا هندی استفاده از آب است:

 

اگر می خواهید از یک راه حل آسانی بهره ببرید به آشپزخانه بروید و یک ظرف را از آب پر کنید. طلایی که اصل باشد به عمق ظرف می رود و به نوعی باید به کف بچسبد. ولی اگر این کار را با بدلیجات و طلا هندی انجام دهید، عملی عکس آن را مشاهده خواهید نمود.

 

راه های تشخیص طلای هندی چیست؟

 

استفاده از ید :

 

با ید می توان اصل بودن طلا را آزمایش کرد. روی سطح طلا کمی ید بکشید اگر رد آن باقی ماند طلا تقلبی و بدل است. اما اگر از بین رفت زیورآلات شما اصل می باشد.اگر یک قطره ید روی پلاتین بریزید و رد تیره از خود باقی گذارد، هر چه تیرگی بیشتر باشد پلاتین خالص تر خواهد بود.

 

سرکه; سریع ترین روش تشخیص :

 

سرکه از جمله مواد غذایی است که در هر خانه ای می توانید آن را پیدا کنید. به همین دلیل اگر طلایی که خریده اید را در یک ظرف سرکه قرار دهید، نباید هیچگونه تغییر رنگی را در آن مشاهده نمایید. یک طلای بدلی به سرعت با سرکه وارد واکنش می شود. از این رو می توان در عرض پنج دقیقه طلای هندی را از اصل آن تشخیص داد.

 

محک زدن; مطمئن ترین روش :

 

اگر قصد خرید طلا را دارید و یا یک طلا را هدیه گرفته اید و یا آن را به صورت اینترنتی خریداری کرده اید، نگرانی ای بابت اصل بودن آن دارید. به همین دلیل برای اینکه از یک روش کاملا مطمئن بهره ببرید، می توانید راه حل محک زدن را انتخاب کنید. محک زدن نوعی روش است که با استفاده از سنگی به همین نام انجام می گیرد که در طلا فروشی ها می توانید به راحتی این کار را به انجام برسانید.با بردن طلای خود به این گونه مراکز می توانید از صحت اصل و یا تقلبی بودن جواهر خود آگاه شوید. البته با این راه حل شما از عیار طلا نیز مطلع خواهید شد.

 

صدا; روش مطمئنی دیگر :

 

یکی دیگر از راه های تشخیص طلا هندی  استفاده از صدای آن ها است. به گونه ای که اگر ضربه ای به طلای واقعی بزنید، باید صوتی همچون زنگ بشنوید که مدت زمان آن تنها چند ثانیه است.اگر با یک تکه فلز بر روی یک طلا بزنید و صدای مشابه ذکرشده را نشوید در آن صورت زیورآلات در دست شما خبر از بدلی بودن می دهد.

 

ظرف سرامیکی; آسان تر از چیزی که تصور می کنید :

 

اگر ظرف سرامیکی را در اختیار داشته باشید می توانید از آن به عنوان یکی از راه های تشخیص طلا هندی استفاده نمایید. بدین گونه که در ابتدا باید طلایتان را بر روی ظرف سرامیکی بکشید.اگر در ظرف شما خطوط و ردهای سیاه رنگی بر جای ماند، در آن صورت احتمال بسیار بالایی وجود دارد که طلای شما تقلبی بوده و کلاه بزرگی بر سرتان رفته باشد.

 

راه های تشخیص طلای هندی چیست؟

 

تشخیص طلا با آمونیاک

 

آمونیاک با تمام فلزات به جز پلاتین واکنش می‌دهد و رنگ آن‌ها را تیره می‌کند. در صورتی‌که زیورآلاتی که می‌خواهید آن را تست کنید طلای سفید است می‌توانید از آمونیاک استفاده کنید.

 

اسید نیتریک; دشمن اصلی طلا هندی :

 

یکی از ساده ترین روش هایی که در پیش روی شما قرار دارد استفاده از اسید نیتریک می باشد. بدین گونه که در ابتدا تکه ای طلایی که در دست دارید را در ظرفی حاوی اسید نیتریک بیندازید. اگر تکه شما حل شد، می توانید نتیجه بگیرید که طلای شما کاملا تقلبی بوده است.

 

البته همیشه نیاز به تهیه ظرفی از اسید نیتریک نیست. اگر یک قطره از آن را نیز بر روی طلا بریزید، به شما پاسخ داده خواهد شد. با این کار باید منتظر تغییر در ظاهر تکه طلای مورد نظرتان باشید. اگر تغییر رنگ داد که خبر از بدلی بودن آن دارد. در غیر این صورت می توانید با خیال راحت از آن استفاده نمایید.

 

آزمودن طلا از رنگ آن

 

طلای اصل هیچگاه تغییر رنگ نمی‌دهد و رنگ آن ثابت است، اما بدلیجات بعد از مدتی رنگ اولیه خود را از دست می‌دهند و رنگ آن‌ها سیاه می‌شود. اگر جواهری که خریداری کرده‌اید بعد از مدتی رنگش سیاه شد احتمالا برای ساخت آن از روکش طلا استفاده شده است و طلای اصل نمی باشد.


حرف خودمانی:

 

البته گاهی ممکن است شاهد سیاه شدن طلا هم باشید و این به خاطر وجود ناخالصی‌ها و فلزات دیگر در مصنوعات طلاست، برای همین  دلیل اگر زیورآلاتی دارید که رنگ آن سیاه شده است نمی‌توان گفت که صد درصد طلا نیست؛ پیشنهاد می‌کنیم آن را با روش‌های دیگر نیز بسنجید تا از طلا یا بدل بودن آن کاملاً اطمینان حاصل کنید.

 

به این نکته مهم توجه کنید :

 

بسیاری از افراد سالانه مقدار زیادی طلا تهیه می کنند تا برای آن ها یک سرمایه بزرگ باشد. زیرا با تدابیری که در سر دارند و با پیش بینی هایی که انجام می دهند همواره درصدد داشتن برنامه ریزی های مناسب هستند.از این رو این گونه افراد باید راه های تشخیص طلا هندی  را یاد بگیرند تا باعث از بین رفتن سرمایه شان نشوند.البته برخی از افراد تنها به موضوع حرف های فروشنده توجه می کنند و دنبال بررسی آن به طور جداگانه نمی باشند. زیرا آن ها با دادن اطلاعاتی در رابطه با عیار و کشور سازنده آن، خیال خریدار را راحت می کنند.

 

چیزی که در حقیقت وجود دارد این است که همیشه به این حرف ها اکتفا نکنید و اگر محصولی را نیز خریداری کردید فاکتور آن را برای همیشه در پیش خود داشته باشید تا اگر احتمال بدلی بودن طلایتان وجود داشت بتوانید یک مدرک محکم برای اثبات داشته باشید.

 

 

مشخصات طلای هندی

هند جزو کشورهاییست که در زمینه استفاده از طلا در جهان رکوردار است. علاقه آن‌ها به طلا سبب شده است که فلز طلا در هند بیشتر از جاهای دیگر مصرف شود. صنعت طلا‌سازی در کشور هند بسیار رایج است. بیشتر محصولاتی که در این کشور از طلا ساخته می‌شوند، به صورت دست‌ساز هستند.

طلا‌ی هندی زردرنگ، اندازه بزرگ و براقی خاصی دارد. این سه ویژگی به همراه طراحی خاص و تزئین توسط سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و رنگی از مشخصه‌های طلا هندیست. یک نکته که در مورد این نوع طلا خوب است بدانید این است که طلا هندی نسبت به بقیه طلاها و طلای ایرانی عیار پایین‌تری دارد. گاهی حتی طلاهایی که استفاده می‌کنند، عیار 14 دارد.

 

مشخصات طلای هندی

 

تفاوت طلای هندی و طلای ایرانی چیست؟

آن چه که در سطرهای بالایی اشاره نمودیم ویژگی های منحصر به فرد طلای هندی هستند که با این اوصاف شناخته می‌ شوند و در تمام مدل های آن این ویژگی ها قابل مشاهده هستند. نکته جالب توجه این است که طلای هندی عیار پایین تری نسبت به سایر طلاها و طلای ایرانی دارد.

فلز طلا به دلیل ویژگی نرم و چکش خواری خود که دارد به طور خالص در صنعت طلا سازی استفاده نمی شود. برای محکم شدن این فلز آن را با آلیاژهای دیگری ترکیب می ‌کنند. اگر از مقدار خلوص طلا کم تر شود و آلیاژهای بیشتری به آن اضافه شوند عیار طلا پایین تر می آید.

البته برعکس این موضوع نیز صادق است! به طور کلی طلای هندی با عیار ۱۴، ۱۸و ۲۴ ساخته می شود؛ اما بیشتر طلاعای آنان ۱۴ عیار هستند. در نتیجه میزان عیار طلای هندی معمولا کم تر از طلای ایرانی خواهد بود و به تبع قیمت آن نیز کم تر است.

 

کلام آخر

سبک جواهرات هند در دوران سلطنت‌های گوناگون متفاوت بوده است. هر امپراطوری سبک طلا  و جواهر مخصوص به خود را داشته است، به طور مثال امپراطوری مغول علاقه بسیار زیادی به سنگ‌های قیمتی داشتند، در حالی که امپراطوری راجپوت طلاهای حکاکی شده و رنگی را ترجیح می‌داده است. امروزه طلا و جواهر معاصر در کشور هند بر اساس طرح‌های مدرن، اغوا کننده و اصول زیبایی شناختی استوار است، به طوری که مصنوع طلا برای استفاده در زندگی شهری نیز مناسب باشد.

 

           

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

طلا و جواهر چگونه آسیب می بینند؟

<p style="text-align: right;">طلا و جواهرات از مورد علاقه های بانوان ایرانی هستند که نگهداری از آن ها شرایط خاصی دارد. در این مقاله تلاش کرده ایم به شما راهکارهایی را ارائه دهیم تا راه های حفاظت از طلا و جواهرات خود را شناخته و از آن ها در برابر آسیب های محیطی و غیرمحیطی حفاظت کنیم. همچنین در این مقاله روش هایی برای تمیز کردن جواهرات مختلف به شما آموزش داده تا  بتوانید آن ها را از آسیب های محیطی حفظ کنید و طلاهایی تمیز و براق داشته باشید. </p>

آلیاژهای طلا و رنگ آنها

<p style="text-align: right;">ترکیب یا آلیاژ طلا با دیگر فلز ها باعث استحکام و تنوع رنگ آن میشود که نمونه های متنوع و جزابی از انواع زیورالات در رنگ خای مختلف ارائه می دهد</p>

درمورد رنگ های طلا چه می دانید؟

<p style="text-align: right;">همانطور که در این مقاله گفتیم طلا به رنگ های مختلفی دیده می شود که رنگ آن بستگی به نوع آلیاژ به کار رفته در آن دارد به عنوان مثال در طلای سبز از نقره، در طلای رزگلد از مس، در طلای سیاه از کبالت و در طلای آبی از ایندیوم و در طلای ارغوانی از آلومینیوم استفاده می شود و همچنین طلای سفید از آبکاری با رودیوم به وجود می آید. آنچه که رنگ طلاها را از هم متمایز می کند آلیاژ است که استفاده از رودیوم به عنوان روکش ممکن است باعث شود که زمان استفاده از طلای سفید محدود شود و پس از مدتی دوباره نیاز به آبکاری داشته باشد، هر آبکاری عمدتا بین ۶ ماه تا ۱۲ ماه پایداری دارد و پس از آن رنگ طلای سفید تیره می شود‌. امید است با ارائه مطالب داده شده گامی در جهت آگاهی شما عزیزان بر داشته باشیم‌.</p>

طلای آب شده چیست؟

<p style="text-align: right;">همانطور که گفتیم طلای ذوب شده به طلای ساخته شده در دست مردم با عیار های متفاوت می گویند که پس از فروش ذوب می شوند و تبدیل به طلای آب شده می شود. در بین طلا فروشان به آن طلای آب شده گفته می شود که این اصطلاح فقط در ایران و در بین طلا فروشان رایج است و در اکثر کشورها با شمش های استاندارد شده کار می کنند و چیزی به نام طلای آب شده ندارند. طلای آب شده بدون اجرت و مالیات است به همین علت سرمایه گذاران به آن روی آورده اند و با توجه به افزایش روند رو به رشد قیمت جهانی طلا پیش بینی ها، افزایش قیمت جهانی طلا را در آینده نشان می دهند و در ادامه مبحث بالا از تفاوت های سکه طلا و طلای آب شده و مزیت و مزایای هر کدام صحبت کردیم و همچنین رنگ طلای آب شده به علت وجود فلزات دیگر ممکن است به رنگ‌ سبز و نقره ای دیده شوند و این امر هیچ تداخلی در طلا بودن آن ایجاد نمی کند و همچنین در مورد ری گیری که آزمایشگاهی است که عیار طلا را مشخص می کند و بر روی آن حک‌ می کنند و از وارد شدن به این بازار و انجام معاملات به صورت کاغذی و نقدی که بیشتر پای اعتماد و اعتبار افراد در میان است صحبت کردیم. امیدواریم با توجه به مطالب ذکر شده در بالا گامی در تکمیل اطلاعات شما عزیزان برداشته باشیم.</p>

راهنمای خرید طلای بچه گانه

اولین جواهراتی که برای کودکتان می‌خرید تا سالیان سال برای آن‌ها یادآور خاطرات خوش دوران کودکی است. پس سعی کنید برای خرید اولین هدایا دقت بیشتری داشته باشید.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد