اثرات درمانی سنگ فیروزه
  • 2024-04-09

اثرات درمانی سنگ فیروزه

سنگ فیروزه یک ماده معدنی فسفات غنی از مس و آلومینیوم است که به دلیل خواص و کاربردهای چندمنظوره ای که دارد، مورد علاقه بسیاری از افراد است. چه به دنبال درمان یا زیبایی خود باشید، فیروزه می تواند همه این کارها را انجام دهد. در این راهنمای کل نگر، مشخصات متنوع فیروزه، معانی، خواص درمانی و موارد دیگر را بررسی خواهیم کرد. 

همه چیز درباره سنگ فیروزه

سنگ‌ های فیروزه، کانی ‌های فسفات آبی و سبز هستند که به خاطر انرژی تسکین‌ دهنده و زیبایی اقیانوسی ‌شان شناخته می‌ شوند.

هزاران سال است که مردم به جواهرات فیروزه ای علاقه داشته اند. چه از طرفداران حلقه، آویز، مهره یا گردنبند باشید، فیروزه مطمئناً انتخاب خیره کننده ای خواهد بود.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان در ماه دسامبر تولد دارید، با خوشحالی می توانید فیروزه را به عنوان سنگ تولد خود ادعا کنید. رنگ‌های آبی سرد فیروزه برای نوزادان زمستانی مناسب است. فیروزه یک فسفات هیدراته پر از مس و آلومینیوم است. این بدان معناست که اگر فیروزه را در آب فرو کنید، مایع را جذب می کند.

• مشخصات و خصوصیات فیروزه

     رنگ: فیروزه ای، آبی کم رنگ تا تیره، سبز آبی، زرد

     ساختار کریستالی

     درخشش: زجاجیه (کریستال)، مومی یا کدر 

     شفافیت: شفاف تا نیمه شفاف (نادر)، مات

     ضریب شکست: 1.590-1.650

     وزن مخصوص: 2.40-2.90 گرم

• معنی سنگ فیروزه

نام سنگ فیروزه از قرن هفدهم از طریق کلمه فرانسوی turquois یا ترکی گرفته شده است. از این گذشته، مسافران ترک اولین بار اروپای قرون وسطی را با سنگ فیروزه از معادن ایرانی آشنا کردند. آیا فیروزه یک سنگ خوش شانس است؟ فیروزه به عنوان نماد محبوب خوش شانسی می تواند موفقیت و ثروت را برای شما به ارمغان بیاورد.

فیروزه همراه با خوش شانسی، نشان دهنده امید و آرامش نیز هست. سعی کنید خانه یا محل کار خود را با این سنگ آبی آسمانی تزئین کنید تا از آرامش و شادی شایسته برخوردار شوید.

حتی می توانید با سنگ فیروزه خود مدیتیشن کنید، چه به تنهایی یا در یک شبکه کریستالی. در نهایت، نماد فیروزه ای محافظت در برابر خطر، به ویژه سلامت شخصی شما را ارائه می دهد. طبق باورهای رایج، اگر سنگ فیروزه شما شکست، این را هشدار خطر بدانید. اگر رنگ جواهر شما کمرنگ شد، ممکن است به زودی بیمار شوید.

خواص درمانی فیروزه

سنگ فیروزه مانند بسیاری از جواهرات، می تواند به عنوان یک سنگ شفابخش قوی شود. بنابراین، فواید سنگ فیروزه چیست؟

• سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

• مواد مغذی را جذب می کند

• بافت آسیب دیده را بازسازی می کند

• چشم و گلو درد را درمان می کند

• درد بدن را تسکین می دهد

• با افسردگی و خستگی مبارزه می کند

• از حملات پانیک جلوگیری می کند

• هماهنگی درونی را تقویت می کند

• خودآگاهی را بهبود می بخشد

• چاکراهای قلب، گلو و چشم سوم را فعال می کند

• چاکراهای پایینی را تثبیت می کند

به هر حال چاکراها چه هستند؟ چاکراها مراکز انرژی مقدسی هستند که از تاج سر تا پایه ستون فقرات شما جریان دارند. چاکرای قلب مرکز عشق، شفقت و همدلی شماست. چاکرای گلو توانایی شما در برقراری ارتباط و بیان خود را کنترل می کند.

 

خواص درمانی فیروزه

 

سرانجام، چاکرای چشم سوم شهود و آینده نگری شما را باز می کند. وقتی چاکراهای شما مسدود می شوند، ممکن است از درد جسمی و روحی رنج ببرید. خوشبختانه سنگ های فیروزه می توانند این چاکراها را باز کنند و شما را از درون و بیرون شفا دهند.

در اینجا گفته شده است که چگونه این سنگ فیروزه می تواند به شما کمک کند:

1. بهبود سرماخوردگی

فیروزه برای کمک به بهبود گلودرد ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است. برای تسکین گلو درد، با آبی که با کریستال فیروزه ای شارژ شده است غرغره کنید. همچنین تصور می شود که فیروزه برای تسکین علائم آلرژی مفید است.

2. سردرد

برای کمک به تسکین درد میگرن، یک کریستال فیروزه را روی پیشانی خود قرار دهید.

3. سیستم ایمنی

یک گردنبند فیروزه ای بپوشید یا تکه ای از این سنگ را در جیب خود نگه دارید تا بهبودی را بهبود بخشد و سیستم ایمنی خود را تقویت کند.

4. سم زدایی

یک کریستال فیروزه را در یک پارچ یا لیوان آب قرار دهید و اجازه دهید تا آب را با انرژی شفابخش خود تزریق کند. این آب را در طول روز بنوشید تا به سم زدایی بدنتان کمک کند.

5. مسکن درد

گفته می شود پوشیدن جواهرات فیروزه ای یا قرار دادن تکه ای از این سنگ روی مفاصل دردناک به کاهش التهاب و درد کمک می کند.

6. پوست

تصور می شود فیروزه برای درمان مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس مفید باشد.

7. دستگاه تنفسی

گفته می شود که فیروزه برای تسکین علائم آسم مفید است.

8.     دستگاه گوارش

     یک کریستال فیروزه را روی شکم خود قرار دهید یا آب فیروزه ای بنوشید تا به رفع سوء هاضمه و سایر هضم ها کمک کند.

نکات مهم درباره سنگ فیروزه چیست؟

کریستال فیروزه یک فسفات هیدراته از آلومینیوم و مس است که از آن رنگ زیبای سبز دریایی تا آبی اقیانوسی خود را می گیرد. با نام فیروزا نیز شناخته می شود.

این سنگ به شکل ‌های گره ‌ای واضح دیده می‌ شود و یک سنگ نیمه سخت است که دارای سختی 5-6 در مقیاس Moh است. کریستال های شفابخش فیروزه را می توان در ایران و آمریکا یافت.

محتوای کمتر در بلغارستان، هند، استرالیا، شیلی و ترکستان یافت می شود. این سنگ عمدتاً برای اهداف زینتی به دلیل رنگ های جذاب آبی و سبز استفاده می شود. رگه ها و طلایی و قهوه ای به ظاهر آن بسیار بیشتر می افزاید.

1- کریستال فیروزه یک متعادل کننده و تثبیت کننده عالی است. نوسانات خلقی را تثبیت می کند، همه چاکراها را در یک راستا قرار می دهد و آرامش درونی را تقویت می کند.

2- افرادی که حملات پانیک و مشکلات افسردگی دارند باید برای آرام کردن مشکلات خود فیروزه بپوشند.

3- کریستال فیروزه در افزایش خلاقیت و خودآگاهی نیز خوب است.

4- این کریستال شفابخش همچنین برای افرادی که به دنبال بیداری معنوی هستند خوب است زیرا فرد را به حساسیت روانی و دنیای معنوی متصل می کند و از انرژی های منفی محافظت می کند.

• چه کسی باید فیروزه را استفاده کند؟

کریستال فیروزه سنگی بی خطر است و عوارضی ندارد. بنابراین، هر کسی می تواند آن را استفاده کند. اگرچه افرادی که با علامت کمان متولد شده اند باید فیروزه بپوشند. همانطور که در بالا توضیح داده شد، افرادی که مشکلاتی مانند حملات پانیک یا افسردگی دارند یا افرادی که به دنبال معنویت هستند نیز باید فیروزه را استافده کنند.

• کریستال های شفابخش فیروزه آمادگی جسمانی را تضمین می کنند. به آسم، الکلیسم، فشار خون بالا، میگرن، عفونت های ویروسی یا سموم موجود در محیط کمک می کند.

• همچنین بیماری های ناشی از آلودگی را از بین می برد و ایمنی را تقویت می کند.

 

چه کسی باید فیروزه را استفاده کند؟

 

معنای معنوی فیروزه چیست؟

کریستال فیروزه انسان را با دنیای معنوی مرتبط می کند، حساسیت روانی را تحریک می کند و از انرژی های مضر و منفی محافظت می کند.

نگین فیروزه نماد همنشینی است و آرامش را به خانه و خوشبختی را برای صاحب خانه به ارمغان می آورد. مردم در زمان های قدیم ماسک ها، جواهرات و مجسمه های ساخته شده از کریستال های شفابخش فیروزه را می ساختند.

آنها آن را در طول سفر و در محل زندگی خود نزد خود نگه می داشتند تا از موجودات منفی دور باشند و با ارتعاشات آن آرام بمانند. نگه داشتن آن یک طلسم شانس محسوب می شد.

• چرا فیروزه اینقدر محبوب است؟

سنگ فیروزه برای قرن ها گرامی داشته شده است. برای اهداف تشریفاتی، ساخت جواهرات، نقاشی، دکور و موارد دیگر استفاده می شود.

فقط نگاه به کریستال فیروزه ای انسان را به یاد اقیانوس ها و سواحل می اندازد که آرامش و آرامش را به ذهن می آورد. به عنوان سنگ خوش شانسی شناخته شده است. 

آیا سنگ فیروزه از شما محافظت می کند؟

1- فیروزه نیز سنگی هماهنگ کننده است که می تواند آرامش درونی را القا کند و روحیه شکسته را بالا ببرد.

2- سنگ فیروزه نه تنها به دفع احساسات منفی از ذهن کمک می کند، بلکه گفته می شود بدن شما را نیز سم زدایی می کند.

3- از آنجا که فیروزه به محافظت و آرامش کمک می کند، یک کریستال شفابخش عالی برای همراهی با یوگا و مدیتیشن است.

4- فیروزه با چاکرای گلو مرتبط است. این چاکرا برای ارتباط گیری است، بنابراین، فیروزه سنگی برای ارتباط مناسب با افراد مختلف است. 

5- این کریستال شفابخش می تواند گوینده را خلاق تر، صادق تر، رساتر و دوست داشتنی تر کند.

6- استفاده از آویز فیروزه ای بهترین راه برای اطمینان از تماس این سنگ شفابخش با چاکرای گلوی شما در طول روز است.

چگونه با کریستال فیروزه مدیتیشن کنیم؟

1- مکانی آرام و ساکت برای مدیتیشن برای خود پیدا کنید. دور از هرج و مرج و سر و صداهای روزانه بنشینید. در مدیتیشن راحت خود بنشینید و سنگ فیروزه را در هر دو دست خود بگیرید.

2- اجازه دهید بافت صاف سنگ بر روی کف دست‌هایتان که آن را نگه می‌دارد بچرخد.

3- در حالی که جریان نفس را از معده به ریه ها تا گلو و در نهایت بینی خود احساس می کنید، نفس عمیق بکشید. با هر بار رها شدن نفس خود، ارتعاشات کریستال های فیروزه را در خود احساس کنید.

4- بگذارید انرژی های کریستال فیروزه تمام چاکراهای شما را متعادل کند، شما را تثبیت کند و جریان مثبت اندیشی را تقویت کند. فیروزه یک کریستال شفابخش شگفت انگیز برای مثبت اندیشی است.

• روش دیگر مراقبه با فیروزه، انجام تمرین ریکی است.

ریکی برای تراز و ادغام چاکراها عالی است. به علاوه، اگر این کار را با فیروزه انجام دهید، از بهترین سنگ برای انجام آن استفاده می کنید.

1. در وضعیتی راحت و آرام دراز بکشید.

2. کریستال شفابخش فیروزه را بین فضای ابروهای خود (چاکرای تاج)، گلو، سینه و روی ناف خود قرار دهید.

3. اگر فقط یک کریستال شفابخش فیروزه دارید، مهم است که آن را روی چاکرای گلوی خود قرار دهید، زیرا این سنگ با چاکرای گلو مرتبط است.

مراقبت و نگهداری از سنگ فیروزه

به عنوان یک سنگ نسبتاً ظریف، باید محبت و مراقبت بیشتری را روی سنگ های فیروزه خود به خرج دهید. با این اوصاف، حتما جواهرات فیروزه ای خود را برای استفاده گاه و بیگاه ذخیره کنید.

اگر به فکر خرید انگشتر فیروزه هستید، فراموش نکنید که محل مناسبی را برای حفظ جواهرات خود در نظر بگیرید. فیروزه خود را در ظرفی با روکش پارچه و دور از سایر سنگ های قیمتی نگهداری کنید تا از خراشیدگی جلوگیری شود.

 

مراقبت و نگهداری از سنگ فیروزه

 

واقعیت حیاتی دیگری که باید در نظر گرفت این است که فیروزه مایعات و گازها را خیلی سریع جذب می کند. به همین دلیل است که باید جواهرات خود را از هرگونه حرارت و مواد شیمیایی دور نگه دارید.

شما می خواهید از هر گونه آسیب جبران ناپذیر جلوگیری کنید. وقتی صحبت از تمیز کردن سنگ های فیروزه می شود، از صابون ها، مواد شوینده و پاک کننده های مکانیکی دوری کنید. باز هم، فیروزه بسیار متخلخل است و در این مواد شیمیایی مضر غوطه ور می شود.

در عوض، نگین های خود را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و با احتیاط خشک کنید. شما می خواهید این کار را هر بار که جواهرات خود را می پوشید انجام دهید تا آن را تازه و تمیز نگه دارید.

اکنون توضیح داده‌ایم که چه نوع جواهرات فیروزه‌ای را بخریم و چگونه از آن مراقبت کنیم. اما به هر حال قیمت فیروزه چقدر است؟

قیمت و ارزش سنگ فیروزه

به عنوان یک سنگ قیمتی محبوب و ارزشمند، جای تعجب نیست که فیروزه می تواند بسیار گران باشد. با این حال، قیمت سنگ فیروزه تنوع و انعطاف زیادی را ارائه می دهد. 

1. یکنواختی و اشباع رنگ نقش مهمی در ارزش گذاری فیروزه ایفا می کند.

2. به طور کلی سنگ های تیره رنگ ارزش بیشتری دارند. 

3. نگین‌های فیروزه‌ای که سبز یا آبی مایل به سبز هستند، کمتر مطلوب و در نتیجه ارزان‌تر دیده می‌شوند. 

4. با ارزش ترین فیروزه چیست؟ بسیاری فیروزه معروف ایرانی را که قبلاً به آن اشاره کردیم، ارزشمندترین نوع فیروزه می دانند. فیروزه ایرانی با رنگ عمیق و غنی و عدم وجود اجزاء، قطعاً یک صید نادر است.

5. در نهایت، صرف نظر از سبک یا بودجه شما، به راحتی جواهرات فیروزه ای را پیدا خواهید کرد که مناسب شما باشد. فیروزه چقدر همه کاره است.

سخن پایانی

فیروزه از نظر فیزیکی برای سم زدایی بدن، تقویت سیستم ایمنی و کمک به جذب مواد مغذی مفید است. همچنین تصور می شود که به مشکلات تنفسی، گلودرد و میگرن کمک می کند.

در حالی که هرگز نباید درمان حرفه ای پزشکی را با کریستال شفا جایگزین کنید، بسیاری از مردم دریافته اند که کریستال های فیروزه دارای انرژی شفابخشی هستند که به طرق مختلف برای آنها مفید است. 

برچسب ها : خصوصیات فیروزه
: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

نحوه نگهداری از سنگ فیروزه

سنگ فیروزه از سنگ‌های قیمتی و بسیار باارزش است که از دیرباز مورد توجه اکثر مردم بوده و از فواید بسیار زیادی برخوردار است. این سنگ به دلیل بافت نرمی که دارد؛ بسیار شکننده است، به همین جهت توصیه می‌شود به خوبی از آن مراقبت کنید تا طول عمر بالایی داشته باشد

خرید و فروش فیروزه

سنگ فیروزه از جمله سنگهای زینتی است که در کنار زیبایی و جلوه خاصی که دارد از مزایای متعددی نیز برخوردار است، خرید و فروش فیروزه به دلیل جذابیت و محبوبیت این سنگ بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

خواص سنگ فیروزه در اسلام

سنگ فیروزه علاوه بر زیبایی خیره کننده ای که دارد از خواص زیادی نیز برخوردار است که در اسلام نیز به آن اشاره شده است در این مقاله به انواع خواص این سنگ زینتی میپردازیم.

سنگ فیروزه چیست؟

سنگ فیروزه کانی از جنس فسفات آبدار، آلمینیوم و مس با ساختار بلوری کج وجهی است و بهترین ناحیه از نظرآ ب و هوایی برای تشکیل این سنگ مناطق خشک است، معدن سنگ نیشابور از قدیمی ترین و مهمترین معدن در کشور و در سطح جهان نیز از شهرت و اعتبار خاصی برخوردار است.

فیروزه نیشابوری چیست و معادن آن در ایران کدام است؟

سنگ فیروزه یکی از سنگ های با ارزش است که به دلیل زیبایی و ویژگی های منحصر به فردی که دارد از گذشته تا کنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است، در این میان سنگ فیروزه نیشابور یکی از با ارزشترین سنگ های فیروزه محسوب می شود که منبع اصلی آن معادن این سنگ در دامنه جنوبی کوه بینالود است.

چطور فیروزه اصل را از تقلبی آن تشخیص دهیم؟

سنگ فیروزه یکی از سنگ های زیبا و قیمتی است که در انواع مختلفی وجود دارد، فیروزه نیشابور یکی از معروف ترین سنگ های فیروزه است که به رنگ آبی آسمانی بوده و رگه ها و نقطه های سیاه در آن وجود دارد. تغییر رنگ سنگ فیروزه در معرض آفتاب نشان دهنده تقلبی بودن آن است.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد