دلایل استفاده از نقره به جای طلا برای مردان
  • 2024-04-14

دلایل استفاده از نقره به جای طلا برای مردان

همانطورکه میدانید  نقره به عنوان یک فلز گرانبها و مقرون به صرفه شناخته شده است. نقره به عنوان یک فلز مسکن و آرامش بخش، می‌تواند به افزایش حالت آرامش و تسکین در بدن و ذهن کمک کند.

به عبارت دیگر، این جواهرات می‌توانند به آقایان کمک کنند تا در مواقع استرس و نگرانی، احساس آرامش و آرامش را تجربه کنند. همچنین ، جواهرات نقره نیز به عنوان یک عنصر زیبایی و شیک پذیرفته شده‌اند.

از گذشته‌، انسان‌ها برای آرامش و احساس آرامش از نقره  استفاده می‌کردند و این اعتقاد و تفکر اقدام به ساخت جواهرات و آنها را در زندگی روزمره خود گرفته‌اند.


آقایان با پوشیدن انگشتر یا دستبند نقره، می‌توانند در مواجهه با استرس و اضطراب احساس آرامش و آرامش را تجربه کنند.نقره به عنوان یک فلز مسکن و آرامش بخش، می‌تواند به افزایش حالت آرامش و تسکین در بدن و ذهن کمک کند.

طراحی‌های متنوع و زیبا در انگشترها و دستبندهای نقره، به آقایان امکان می‌دهد تا به عنوان یک مکمل از استایل خود، از این جواهرات استفاده کنند. بنابراین، آقایان می‌توانند ضمن بهره‌برداری از خواص آرامش بخش نقره، به شکلی شیک و زیبا ظاهر شوند.


نقره چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از فلزات پرکاربرد و قابل انعطاف، نقره است. منظور از انعطاف پذیری این است که این فلز را می توانید به ورقه های نازک و بدون ترک خوردن یا خرد شدن تبدیل کنید. فلزهای گران قیمت و با ارزش مانند نقره و طلا معمولا در پوسته زمین یافت نمی شوند و از نظر شیمیایی بسیار فعال نیستند. این ویژگی باعث شده از این دو فلز در ساخت جواهر، سکه و هنر استفاده کنند

نقره و سلامتی افراد:

ممکن است بسیاری از شما با کدر شدن و سیاه شدن زیور آلات نقره خود روبه رو شده باشید و این موضوع ممکن است بعد از استفاده کوتاه مدت از نقره رخ دهد.

باید بیان شود که این امر نشانه بسیار مهمی برای بدن شما می باشد، زمانی که غده های بدن شما فعالیت منظم و خوبی نداشته باشند و ترشح عرق و چربی بر روی پوست شما بیش از اندازه باشد، رنگ نقره را کدر و تیره می کند!

شما با دیدن کدری جواهرات نقره خود بهتر است توسط دکتر چکاب شوید. اگر جواهرات نقره شما به سرعت کدر نشد و تغییر رنگ نداد، نشان می دهد که شما مشکل غدد ندارید به دلیل آن که ترشح چربی ها و عرق شما متعادل بوده.

جالب است بدانید که استفاده از نقره سبب می شود که حفظ حالت الاستیکی رگ های خونی موجود در بدن انسان ها حفظ شود و این موضوع خود نقش مهمی را در تشکیل و درمان استخوان و هم چنین ترمیم و نگه داری و پاکیزگی پوست ایفا می کند.

نقره ضد استرس و ضد افسردگی است:

کاهش میزان فعالیت استرسی در بدن را می توان به عنوان اصلی ترین مزایای استفاده از این فلز گران بها دانست. جالب است بدانید اگر نقره را در کنار سنگ های زیبایی مانند فیروزه و عقیق و ... استفاده کنید، استرس را از شما دور می کند و برای شما شادی و آرامش را به همراه دارد.

از دیگر فواید نقره می توان گفت که این فلز انرژی بدن انسان را تا چندین برابر افزایش می دهد که این امر دارای اهمیت بسیار زیادی برای کسانی است که بیشتر احساس خستگی و بی انرژی بودن می کنند .افراد می توانند این فلز را به صورت زیورآلات داشته باشند.

از دیگر ویژگی‌های نقره ، رنگ طبیعی آن است که به همین دلیل جواهرات نقره با هر تُن لباسی مطابقت دارند و در هیچ ترکیبی ناهماهنگ به نظر نمی‌رسند وبه خوبی ست می شوند. به عنوان مثال ، انگشترهای نقره ای مردانه و ساعتهای استیل یا دستبند نقره ای مطمئناً مناسب خواهد بود و برای هر نوع لباس پوشیدن مناسب خواهد بود.

خواص و فواید نقره برای مردان

از خواص و فواید نقره برای مردان، قدرت تسکین‏دهندگی و کاهش درد را میتوان اشاره کرد. از زمانهای گذشته مردم بر این باور بودند که نقره تسکین دهنده درد است بنابر این  برای تسکین درد های خود از  از نقره استفاده میکردند

 

خواص و فواید نقره برای مردان

 

امروزه علم پزشکی ثابت کرده است که ذرات موجود در نقره میتواند از طریق پوست جذب بدن شود. و بنابراین مصرف مداوم زیورآلات نقره در کاهش دردهای ناشی از خستگی و بروز آسیبهای جسمی مؤثر خواهد بود.

راه‌های جلوگیری از سیاه شدن نقره

عوامل زیادی مانند آب‌وهوا، رطوبت و ترکیبات شیمیایی می‌توانند باعث سیاه و کدر شدن نقره می شوندبااین‌حال اگر با نحوه صحیح نگهداری نقره آشنا شوید می‌توانید تا حد زیادی از کدر شدن آن پیشگیری کنید.

  • بعد از استفاده از نقره سعی کنید آن را تمیز کنید
  • جواهرات نقره را در محل مناسب نگهداری کنید
  • به هیچ وجه نقره را در جای مرطوب نگهداری نکنید
  • مانند جواهرسازها به نقره نگاه کنید
  • زیورآلات نقره را جداگانه نگهداری کنید
  • از محلول محافظ نقره استفاده کنید
  • هنگام آشپزی زیورآلات نقره خود را  استفاده نکنید
  • از محلول آب و اسید آمونیاک برای شستشو استفاده کنید
  • از پودر بچه استفاده کنید
  • نقره را در معرض نور مستقیم قرار ندهید
  • هنگام استفاده از مواد شیمیایی و پاک‌کننده‌های خانگی از جواهرات نقره خود استفاده نکنید.
  • هنگام خواب از زیورآلات نقره خود استفاده نکنید
  • بعد از استحمام و آرایش، از زیورآلات نقره استفاده کنید
  • زیورآلات نقره روکش رادیوم تهیه کنید

شناخت عیار نقره

حتما در خرید نقره اعداد حک شده روی آن را دیده اید، این اعداد معیار سنجش عیار نقره می باشد که در هر زیورآلات یکسان نیست.

در نقره این عدد سه رقمی می باشد که با تقسیم بر 10، عیار خالص نقره به دست می آید. به دلیل بافت نرم نقره باید آن را با مقداری ناخالصی ترکیب کرد که این ناخالصی معمولا مس یا نیکل است.

مشهورترین عیار نقره که به احتمال زیاد در جواهرات خود در حال حاضر دارید، عیار 925 می باشد که به نقره استرلینگ شناخته می شود. این نقره در بین عیارهای مختلف نقره محبوب تر می باشد.

سرکه برای تمیز کردن زیورآلات نقره

چنانچه جواهرات نقره شما تغییر رنگ داده است برای تمیز کردن آن از می‌توانید از ترکیب جوش‌ شیرین و سرکه استفاده کنید.

برای این کار دو قاشق غذاخوری جوش ‌شیرین را داخل نصف فنجان سرکه سفید ریخته و به ‌خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. جواهرات نقره خود را به مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل این محلول قرار داده و پس ‌از آن را با آب سرد بشویید. پس ‌از شستن با آب سرد باید آن‌ها را خشک کنید. این روش باعث درخشش و سفیدی زیورآلات نقره‌ی شما می‌شود.

چه کارهایی باعث تیره شدن نقره می‌شوند؟

بسیاری از مواد و وسایلی که در طول روز با آن‌ها سروکار داریم، موجب تیرگی و کدر شدن نقره می‌شوند. یکی از معمول‌ترین این مواد، آب است. آب به دلیل این‌ که دارای کلر است باعث تغییر رنگ نقره می‌شود. گاهی اوقات نیز سیاه شدن نقره با عرق بدن اتفاق افتاده و زیورآلات نقره سریع‌تر تغییر رنگ می‌شوند.


تماس عطر و اسپری مو، بعضی غذاها و سالادها و حتی پارچه‌های پشمی با نقره نیز باعث سیاه و کدر شدن آن می‌شود. اگر در محیط کار خود با مواد شیمیایی زیادی سروکار دارید، ممکن است متوجه شوید که نقره شما سریع تر از حالت معمول دچار تیرگی شده ‌است.

این مشکل برای فروشندگان لوازم آرایشی بسیار رایج است. به‌ همین دلیل توصیه می‌کنیم فروشندگان لوازم آرایشی و افرادی که در تماس با مواد شیمیایی هستند، در محیط کار خود از زیورآلات نقره استفاده نکنند و یا در صورت استفاده، از برخورد آن‌ها با مواد شیمیایی جلوگیری کنند.

 

چه کارهایی باعث تیره شدن نقره می‌شوند؟

 

هرچند وقت یک بار نقره را جلا دهیم ؟

با توجه به اینکه از جواهرات نقره، ظروف سرو غذا و یا کارد و چنگال خود مراقبت می‌کنید، این وسایل به‌مرورزمان کدر می‌شوند.

اگرچه نقره‌ جات نیاز آن‌چنانی مانند مراقبتی که از وسایل خانگی پرمصرف مانند ملافه و ظروف آشپزخانه به عمل می‌آورید ندارد، اما همچنان باید هر چند وقت یکبار تمیز شود تا درخشندگی خود را حفظ کرده و از کدر شدن آن‌ها پیشگیری شود.

اگر این کار به موقع انجام نشود ممکن است جواهراتتان کهنه به نظر برسند و معمولاً تمیز کردن آن‌ها پس از گذشت زمان بسیار دشوارتر می‌شود.

نحوه تمیز کردن نقره ؟

روش هایی خانگی که برای تمیز کردن نقره کاربرد دارد شامل روش های زیر است که در ادامه تک تک این روش ها را توضیح خواهیم داد :

  1. خمیر دندان
  2. پودرماشین لباسشویی
  3. جوش شیرین
  4. نشاسته ذرت و آب
  5. مایع ضد عفونی کننده دست
  6. سرکه
  7. سس گوجه فرنگی
  8. شیشه پاک کن
  9. مایع ظرف شویی

استفاده طلا و نقره کنار هم

 استفاده از طلا و نقره کنار هم در میان برخی از آقایان بسیار رواج دارد. نکته ی مهمی که در این میان وجود دارد، مربوط به تداخل اثرات این دو فلز در یکدیگر است. معمولا در طب قدیم معتقد بودند که طلا باعث افزایش کاهش فشار خون و نقره باعث افزایش فشار خون می‌شود.

البته هر دوی این فلزات به نوعی تعادل در فشار خون را موجب می‌شوند. اما استفاده هر دو در قالب یک آلیاژ باعث بروز بی‌نظمی و اختلال در فشار خون فرد می‌شود.

سخن پایانی 

استفاده از طلا برای مردان در دین اسلام حرام است و دلیل آن زیان هایی است که برای بدن آقایان دارد.با توجه به اینکه از سالیان بسیار دور تا به امروز از طلا برای وسایل زینتی استفاده می شده. بیشتر خانم ها به طلا علاقه ویژه ای دارند، مردان نیز از قدیم به طلا و زیورآلات طلایی علاقه مند بودند.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

خواص فلز نقره برای زنان و مردان

نقره یکی از فلزات جذاب برای تولید انگشتر، دستبند و دیگر اکسسوری هاست، در این مطلب خواص فلز نقره برای زنان و مردان را مورد بررسی قرار می دهیم.

۷ تفاوت طلا و نقره کدام است؟

طلا و نقره به عنوان دو فلز محبوب و گرانبها برای تهیه انواع زیور آلات کاربرد دارند ولی این دو فلز تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند.

نقره چیست؟

نقره یکی از فلزهای ارزشمند یافت شده در طبیعت است که تاریخچه پیدایش ان به قرنها قبل بازمی گردد. کاربرد این فلز در صنایع مختلف همچنین در تولید انواع زیورالات باعث شد انسان ها از گزشته تا به امروز توجه ویژه ای به این فلز داشته باشند.

خرید نقره

نقره یکی از فلزات زیبا و قیمتی است که به دلیل زیبایی و کیفیت و خواصی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. افراد برای خرید نقره باید علاوه بر ظاهر به اصل بودن آن توجه کنند.

حلقه نقره

حلقه نقره یکی از زیورالات جذاب و دوست داشتنی در بین نسل جوان است که بدلیل تنوع طرح های ارائه شده بسیارمورد توجه قرار گرفته است.ثبات رنگ، زیبایی، قیمت مناسب و تنوع از جمله مزایای حلقه نقره است.

عیار نقره چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

عیار نقره نشان دهنده درصد خلوص این فلز است بالا ترین عیار نقره 999 است که نشان دهنده بیشتر ین خلوص یعنی 99 درصد است اما به طور کلی در ساخت اشیاء و زیورالات و دیگر لوازم نقره از عیار پایینتری استفاده می شود چرا که فلز نقره بسیار نرم است و برای ساخت این وسایل باید با دیگر فلزات ترکیب شود و به این صورت عیار نقره کمی پایینتر می آید. عدد 925 روی اکثر زیورالات نشان دهنده عیار نقره است.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد