راه های ضدعفونی کردن طلا و جواهرات در خانه
  • 2020-04-26

راه های ضدعفونی کردن طلا و جواهرات در خانه

وقتی که از طلا و جواهر به مدت طولانی استفاده میکنید امکان دارد که کثیف شود و نیاز به تمیز کردن و ضدعفونی کردن داشته باشد. به طور کلی برای تمیز کردن طلا و جواهرات می توانید از روش های زیر استفاده کنید. باید بدانید که تمیز کردن و ضد عفونی کردن طلا و جواهر باعث براقیت و درخشندگی آن نیز می شود.

 

برای ضد عفونی‌کردن طلا می توانید جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و مخلوط این دو محلول خمیری را به شما می دهد که می توانید با مالیدن خمیر بر روی طلا ان را تمیز کنید.روش بعدی این است که می توانید آن را داخل محلول آب و مایع ظرفشویی و یا آب و پودر لباسشویی و وایتکس قرار دهید و آن را درون آب جوش بگذارید. بعد از مدتی طلا را از آب در بیاورید و آن را خشک کنید. می ‌توانید برای خشک کردن آن از سشوار استفاده نمایید. این روش برای جواهرات توصیه نمی شود.

 

چه زمانی گوشواره نیاز به ضدعفونی کردن دارد؟

 

بدانید که ضدعفونی کردن‌ گوشواره کار بسیاری مهم می باشد و باید به آن توجه کرد. گوشواره را هم می‌توان زمانی که در گوش است ضد عفونی کرد و هم می توان آن را از گوش درآورد و بعد این کار را انجام داد.وقتی که  گوش خود را سوراخ می کنید باید یک ماه تا یک ماه ونیم گوشواره در گوش شما بماند تا سوراخ بسته نشود و از این رو باید مراحل بهداشتی و نگهداری از گوشواره طلا را حتما رعایت کنید. اگر برای تان سخت است که گوشواره را در بیاورید و آن را تمیز کنید می توانید در حالی که گوشواره در  گوش شما است این کار را انجام دهید.

 

برای این کار باید ابتدا دستان خود را با آب و صابون تمیز بشورید. سپس پنبه را به الکل آغشته نمایید و با آن لاله ی گوش خود را تمیز کنید. اگر پنبه در دسترس شما نبود می ‌توانید از پدهای مخصوص تزریقات که در داروخانه ها موجود است استفاده کنید. با پنبه آغشته به الکل کل گوشواره را تمیز کنید و دقت داشته باشید که هیچ جای گوشواره بدون برخورد الکل باقی نماند. شما برای سلامتی خودتان باید این کار را روزی یک بار انجام بدهید.زمانی که گوشواره را از گوش درمی آورید و می خواهید آن را ضدعفونی کنید باید مراحل زیر را انجام دهید.

 

نگهداری از طلا

 

در شروع کار باید به مدت ۲۰ ثانیه دستان خود را با آب و صابون بشورید و آن را به خوبی خشک کنید.گوشواره را در ظرف شیشه‌ای و یا پلاستیکی کم ارتفاع قرار دهید.هنگامی که گوشواره ها را در ظرف قرار دادید باید اب اکسیژنه در ظرف بریزید و بگذارید گوشواره به مدت ۲۰ دقیقه در این محل بماند. اگر احساس می کنید که گوشواره خیلی کثیف است می توانید از آخر شب تا اوایل صبح  در اب اکسیژنه بگذارید. بعد از اینکه ۲۰ دقیقه تمام شد یک پارچه تمیز و یا برس مسواک را بر روی گوشواره بمالید.

 

زمانی که گوشواره را با پارچه یا مسواک تمیز نمودید آن را با آب ولرم آبکشی کنید و سپس با یک پارچه خشک کنید. می توانید ان را در هوای آزاد قرار دهید تا خود به خود خشک شود.باید اضافه کرد که طلا را می توان با مایع ظرفشویی، آمونیاک، آبجوش و خمیردندان نیز تمیز و ضدعفونی نمود. روش اول تمیز کردن طلا با مایع ظرفشویی است. چند قطره مایع ظرفشویی را در داخل ظرفی که پر از آب است بریزید. استفاده از آب شهری گزینه بسیار مناسبی برای تمیز کردن طلا می باشد اما گر بتوانید آب معدنی یا آب کربناته استفاده کنید می تواند نتیجه بهتری بدهد.

 

اگر طلا و جواهرات شما دارای سنگ های خیلی قیمتی مانند عقیق است، بهتر است که از آب داغ یا آب گرم استفاده نکنید. زیرا باعث می شود که سنگ های قیمتی ترک بخورد و یا بشکند. طلا را به مدت ۱۵ دقیقه در محلول مایع ظرفشویی و آب قرار دهید و بگذارید قشنگ با آب و مایع مخلوط شود و سپس می توانید با یک مسواک نرم بر روی طلا بکشید تا تمام کثیفی را از روی طلا از بین برود. توصیه می کنیم که از برس های نرم برای تمیز کردن طلا استفاده نمایید چون برس های زبر امکان دارد  به طلای شما آسیب بزند. در این مرحله می توانید طلای خود را با آب ولرم بشویید و سپس آن را با حوله ی تمیز خشک کنید.

 

روش دیگر برای ضدعفونی کردن طلا استفاده از آمونیاک می باشد. این نکته را بدانید که آمونیاک محلولی بسیار قوی است و استفاده بیش از حد از آن می ‌تواند طلای شما را خراب کند. پس زیاد از این روش برای تمیز کردن طلا استفاده نکنید. طلاهایی که دارای مروارید یا پلاتین هستند نباید با آمونیاک تمیز شوند.

 

درون ظرفی شش پیمانه آب و یک پیمانه آمونیاک بریزید و طلا را در آن قرار بدهید. توجه کنید که فقط باید ۶۰ ثانیه یا کمتر طلا را در این محلول بگذارید. چرا که بیشتر ماندن طلا باعث از بین رفتن فلزات طلا می شود. بعد از این مرحله طلا را با دقت آبکشی نمایید تا تمامی محلول آمونیاک از روی طلا شسته و تمیز گردد. سپس با یک حوله ی خشک طلا را خشک کنید.

 

 جواهراتی که سنگ هایی به آنها چسبیده اند نباید خیس شوند. مایع ظرفشویی می تواند چسب نگین ها را شل کند بنابراین برای تمیز کردن چنین طلاهایی باید حوله ای را به مایع ظرفشویی آغشته کنید و سپس آن را بر روی طلا بمالید، بعد از این مرحله با یک حوله ی خیس، مایع را از روی طلا پاک نمایید.

 

بهتر است که این طلاها را کنار بگذارید تا به طور طبیعی خشک شود.روش بعدی برای تمیز کردن طلا، روش اب جوش است. این روش فقط برای طلا و جواهراتی متناسب  است که در آنها سنگ های سفت همانند الماس به کار برده شود و نباید طلاهایی که سنگ‌های قیمتی مانند عقیق دارند را با این روش تمیز کرد زیرا آب جوش و آب داغ می تواند سنگ های قیمتی را بشکند و خرد کند.

 

داخل ظرف آب جوش بریزید و جواهرات خود را با فاصله در آب جوش قرار دهید تا زمانی که آب سرد شود اجازه دهید جواهر خود در آب بماند و سپس بعد از اینکه از آب آنها را بیرون آوردید با یک حوله ان را خشک کنید. در انتها آب تیره‌ای که در درون ظرف مشاهده می کنید نشان دهنده ی کثیفی جواهر می باشد و هر چه اب تیره تر باشد به این معنا است که طلای شما بهتر تمیز شده است.

 

راه های ضدعفونی طلا| روش های ضد عفونی طلا | نگهداری از طلا| ضد عفونی کردن طلا چگونه انجام می شود؟

 

در نهایت روشی که برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن طلا از آن استفاده می شود و می تواند به شما در مواقعی که به مواد دیگر دسترسی ندارید کمک کند ضدعفونی کردن با مسواک است. زمانی که در سفر هستید و احساس می کنید که طلای شما نیاز به  ضدعفونی کردن و تمیز شدن دارد، می ‌توانید از یک مسواک و  خمیردندان کمک بگیرید.

 

خمیر دندان را با آب قاطی کنید و ماده خمیری که به دست می‌آید را بر روی طلای خود بمالید، باید با استفاده از یک مسواک نرم طلای خود را تمیز کنید اما اگر دسترسی به مسواک نرم برای شما وجود ندارد می توانید از دست خود کمک بگیرید. بعد از اینکه ماده خمیری را بر روی طلا مالیدید آن را آبکشی کنید و سپس با حوله آن را خشک کنید.روش های دیگری هم برای ضدعفونی کردن طلا وجود دارد که می‌تواند کمی پرهزینه تر باشد.

 

می توانید الکل و آب را با هم مخلوط کنید و آن را بر روی حرارت بگذارید تا به دمای ۹۰ درجه برسد و سپس طلا و جواهرات خود را درون این محلول بریزید و آن را رها کنید.شما می توانید از آب لیمو و مایع ظرفشویی هم برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن طلا استفاده کنید. در این روش به جای استفاده از گرما و آب جوش آب لیمو را با مایع ظرفشویی قاطی می کنید و برای چند ثانیه و چند دقیقه طلای خود را در درون محلول می گذارید و سپس آن را آبکشی می کنید.

 

می توانید بدون نیاز به حرارت و گرما از محلول آب و مایع ظرفشویی و نوشابه گازدار نیز استفاده کنید و طلای خود را ضد عفونی کنید. طلا را در این محلول بگذارید و بعد از چند دقیقه آن را از محلول در بیاورید و آبکشی کنید و سپس با حوله ی تمیز آن را خشک کنید.امیدواریم این روش ها بتواند به شما در تمیز کردن طلا و جواهرات کمک کند.

 

چرا باید گوشواره های طلا را ضدعفونی کنیم؟

 

بدن انسان به صورت طبیعی همیشه مانع و سدی در برابر انواع مختلف باکتری و بیماری‌ها تولید می‌کند و به این وسیله می‌تواند از ورود آنها به بدن پیشگیری نماید. اما وقتی بخش خارجی دچار آسیب می‌شود یا مثلا برای انداختن گوشواره، سوراخ می‌شود، باکتری‌ها می‌توانند به راحتی در آن قسمت تجمع کنند و عفونت ایجاد کنند؛ مگر اینکه آن را تمیز و استرلیزه نگه دارید.

 

وقتی گوش را سوراخ می‌کنند اگر دچار عفونت شود، درد زیادی را باید تحمل کنید و بعضا ممکن است خطرناک هم باشد. از این جهت ، ضدعفونی کردن محل پیرسینگ بسیار ضروری و مهم است.اما اگر این دلایل برایتان قانع کننده نمی باشد، در زیر دلایل دیگری برایتان توضیح خواهیم داد  که ضرورت ضدعفونی کردن پیرسینگ و گوشواره طلا را ثابت می‌کنند:

 

راه های ضدعفونی طلا| روش های ضد عفونی طلا | نگهداری از طلا| ضد عفونی کردن طلا چگونه انجام می شود؟

 

زیبایی: 

 

گوشواره طلا به مرور زمان درخشش و جلوه‌ی خود را از دست می‌دهد. به این خاطر که آلودگی‌ها، چربی‌ها و روغن‌ها روی سطح آن انباشت می‌شوند. تمیز و ضدعفونی کردن آن کمک می‌کند تا همه‌ی این کثیفی‌ها پاک شود و گوشواره طلا شما مثل روز اول بدرخشد.

 

دوام و طول عمرگوشواره : 

 

روغن‌های طبیعی و محصولات آرایشی می‌توانند به بدنه‌ی طلا  آسیب وارد کنند و از عمر مفید آن بکاهند. اما با تمیز کردن و ضدعفونی کردن گوشواره طلا به طور مرتب می‌توانید به افزایش طول عمر آن کمک کنید.

 

سلامتی: 

 

زمانی که تازه گوش را سوراخ کرده‌اید بسیار مهم است که محل پیرسینگ را دائم تمیز و ضدعفونی کنید زیرا در غیر این صورت گوش دچار عفونت و دردهای شدید خواهد شد.

 

راه های ضدعفونی طلا| روش های ضد عفونی طلا | نگهداری از طلا| ضد عفونی کردن طلا چگونه انجام می شود؟

 

دشمن طلا و جواهر شما چیست؟

 

اگر رفتن به استخر و شنا کردن جزء برنامه‌های شماست پیش از ورود به آب، طلا و جواهر خود را بیرون آورید؛ زیرا کلر درون آب از دشمنان طلا و جواهر می باشد. مواد شوینده قوی که موقع استفاده از آن‌ها باید دستکش استفاده کرد هم، از دشمنان طلا و جواهر شما است.

 

تمیز کردن گوشواره طلا نگین دار

 

نحوه تمیز کردن گوشواره هایی که دارای سنگ قیمتی هستند و یا به اصطلاح نگین دار هستند کمی متفاوت است. مهمترین سنگ هایی که معمولا در این نوع گوشواره ها استفاده میشوند الماس، یاقوت کبود و زمر هستند که سنگ هایی گرانبها و ارزشمند هستند. بنابراین شستشو و تمیز کردن گوشواره طلا این چنینی از اهمیت بسیارزیادی برخوردار هستند.

 

برای تمیز و ضدعفونی کردن گوشواره طلا نگین دار مراحل زیر را دنبال کنید:

 

  • یک کاسه اماده کنید و داخل کاسه یک پیمانه کامل آب بریزید و بعد از اضافه کردن آب، حدود کمتر از ۱ چهارم پیمانه آمونیاک به آب کاسته اضافه کنید.
  • با دقت گوشواره طلا را داخل کاسه حاوی آب و امونیاک قرار دهید. تا ۲۰ دقیقه اصلا به محلول داخل کاسه و گوشواره طلا دست نزنید تا به اندازه کافی ضدعفونی شود.
  • بعد از اینکه گوشواره ۲۰ دقیقه در کاسه ماند، یک کاسه دیگر آماده کنید.
  • داخل کاسه دوم مقداری مایع ظرفشویی (مصف قاشق غذاخوری) بریزید و کاسه را تا نصفه پر کنید.
  • بعد از آماده شدن کاسه دوم، یک دستکش دست کنید و با کمک آن گوشواره را از کاسه اول خارج کنید. وقتی آن را در آوردید زیر آب شیر قرار دهید و با دست آن را دستمالی کنید.
  • بعد از آن گوشواره را به آرامی داخل کاسه دوم که حاوی آب و صابون یا مایع ظرفشویی است قرار دهید.
  • اگر جرم یا چیزی روی گوشواره طلا هنوز وجود دارد با کمک یک پارچه تمیز یا یک مسواک نرم آن را تمیز کنید.
  • سپس دوباره آن را آبکشی کرده و با کمک یک پارچه یا حوله تمیز آن را خشک کنید و در نهایت در معرض هوای آزاد قرار دهید.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

دلیل سیاه شدن طلا چیست؟

به جز طلای خالص موجود در جواهرها، بقیه آلیاژها با اکسیژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واکنش شیمیایی می‌شوند و همین دلیل کافی است تا باعث شود طلای ما بعد از مدتی سیاه و کدر جلوه کند.

تکنیک تشخیص جواهرات اصل از تقلبی

از منظر یک خریدار و با نگاهی غیر کارشناسانه، می‌توان گفت که تقریباً تمام طلا و جواهرات موجود در بازار، زیبا، فریبنده و اصل به‌نظر می‌رسند. بسیاری از آن‌ها دارای طرح‌های زیبا و درخشندگی خیره کننده‌ای هستند و همگی در زمانی‌که شخصی از آن‌ها استفاده می‌کند، زیبا و خاص به‌نظر می‌رسند.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد