چه انگشتری برای انگشت شما مناسب است؟
  • 2020-12-08

چه انگشتری برای انگشت شما مناسب است؟

 

یکی از جذاب ترین و پرطرفدار ترین زیورآلات انگشتر است. انگشتر ها می‌ توانند به انگشتان دست شما زیبایی خاصی دهند. از این رو برای خریدن آنها باید توجه لازم را به کار ببرید و مناسب ترین انگشتر را برای انگشت خود انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که هر انگشتری برای دست شما مناسب نیست.

 

از چه راهی انگشتر مناسب دست خود را پیدا کنید؟

 

با توجه به اینکه انگشتر می تواند به دست شما زیبایی خاصی دهد و توجه اطرافیان را به خود جلب کند. بنابراین باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد. یکی از راه ‌های انتخاب جواهرات این است که در جواهر فروشی مدل های مختلفی از زیورآلات را بیاندازید تا به درک و شناخت بیشتری از زیورآلات مناسب با بدن خود برسید.اگر می خواهید با خیال راحت به خرید انگشتر و زیورآلات بپردازید یا آنکه عزیزان تان را به دور از چشم آنها شگفت زده نمائید و برای آنها هدیه انگشتر بخرید.

 

 از این فرمول برای برداشتن گامی بزرگ به سمت انتخاب انگشتری که از لحاظ شکل و اندازه مناسب انگشت فرد موردنظرتان (یا خودتان) است استفاده نمائید:

طول انگشت × پهنای انگشت + شکل انگشتر + مدل انگشتر = مناسب ترین گزینه

 

روش اول تعیین سایز انگشتر:

 

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای این کار، استفاده از انگشتر و حلقه موجود در منزل است.  فقط کافی است از یک خط‌ کش دقیق و حلقه در دست‌تان استفاده کنید. به وسیله خط‌کش، قطر داخلی حلقه خود را اندازه‌گیری نمایید. عدد به دست آمده را با اعداد جدول مقایسه کنید. عدد مقابل سطر، سایز مورد نظر شماست.

 تذکر: در صورتی که عدد به دست آمده، دقیقا برابر با اعداد موجود در جدول نبود. لازم است عدد بزرگ‌تر را مورد قبول قرار داده و سایز بزرگ‌تر را انتخاب نمایید.

 

زمانی که انگشتر های مختلف را امتحان می کنید تا متناسب ترین آن را انتخاب کنید باید به چند عنصر توجه کنید. عنصرهایی مانند سن و فرم دست و اندازه ی انگشتان می ‌تواند در انتخاب انگشتر مناسب به شما کمک کند.

 

انگشتر مناسب با سن:

 

هر انگشتری به هر سنی نمی خورد. بنابراین افراد جوان بهتر است حلقه های نازک با سنگ های ریز را انتخاب کنند و افرادی که سن بالاتری دارند بهتر است از حلقه های بزرگ با سنگ های درشت استفاده کنند تا چروک های دستشان را کمتر نشان دهد.

 

 

انگشتر مناسب با فرم دست ها:

 

افراد فرم دست های مختلفی دارند. هر فرمی از دست جذابیت خاص خود را دارد. اما توجه به فرم دست در انتخاب انگشتر مناسب بسیار اهمیت دارد. در زیر انواع فرم دست و انگشتر مناسب با آن را توضیح می ‌دهیم.

 

انگشتر مناسب دست کوچک:

 

اگر فرم دست های شما کوچک است باید انگشتری که ابعاد بزرگ دارند را انتخاب کنید. یعنی انگشتر با سنگ های کوچک و بیضی و قلبی شکل برای دستان شما بهترین انتخاب است.

 

دست های بزرگ:

 

برای دست های بزرگ انگشتر های درشت با سنگ های بزرگ بسیار مناسب هستند.

 

انگشتر مناسب انگشت های بلند:

 

انگشترهایی که سنگهای گرد و تراش پرنسسی دارند برای انگشت های بلند بسیار مناسب هستند. هرچه انگشتر بلندتر باشد، باید انگشترهای ظریف بدون نگین درشت را انتخاب کنید. حلقه های پهن برای انگشت های بلند انتخاب خوبیست.

 

انگشت های کوتاه:

 

برای انگشت های کوچک و کوتاه حلقه های باریک و نازک و نگین های بیضوی و تخم مرغی شکل و سنگ هایی که شکل مستطیلی داشته باشند بسیار مناسب هستند. کسانی که انگشتان کوتاه دارند بهتر است که در یک انگشت دو انگشتر بیندازد این باعث می شود که انگشتان کوتاه آنها زیبایی بیشتری را نشان دهد.

 

انگشت های قلمی:

 

برای انگشت های قلمی باید انگشترهایی را انتخاب کنید که حلقه های قطور و سنگ های کوچک داشته باشند.

 

انگشت های پهن:

 

برای انگشت های پهن باید انگشتری را انتخاب کنید که انگشت ها را پهن تر نشان ندهد. حلقه هایی که دارای ضخامت قطور و یا متوسط هستند می توانند گزینه ی خوبی برای انگشت های پهن باشند. سعی کنید انگشتر های خود را با نگین های پهن و بزرگ بیضوی یا نگین های مثلثی نامتقارن انتخاب کنید تا انگشت شما را ظریف نشان دهند. توجه داشته باشید که انگشتر باریک با سنگ های نازک می تواند دست شما را پهن تر کند.

  


توجه به مدل ناخن به هنگام خرید انگشتر:

 

شکل و طول معمول ناخن هایتان را در نظر بگیرید؛ اینکه آنها را معمولاً بلند می گذارید یا کوتاه می کنید، مانیکور شده هستند یا برش خورده؟ ناخن های بلند ظاهر انگشت های شما را بلندتر می نماید، پس در واقع آنها نیز بایستی به نوعی در معادله بالا حساب شوند. توجه داشته باشید که اگر ناخنهای بلند دارید باید انگشترهای ظریف یا نگین کوچک را انتخاب کنید.

  

از آنجایی که انگشتر جزء زیورآلاتی است که مردان نیز می توانند از آن استفاده کنند بنابراین نکاتی که در انتخاب انگشتر مناسب به آنها اشاره شد برای مردان نیز صدق می کند.مردان می توانند به جز حلقه ازدواج در دو انگشت دیگر انگشترهای رنگ مات بیاندازد و می‌ توانند در انگشت کوچک انگشتر بیندازند که به معنای موقعیت بالای اجتماعی آنهاست.
علاوه بر تمام موارد فوق که به آنها اشاره شد، رکاب انگشتر و سایز آن هم می‌تواند در انتخاب مناسب انگشتر نقش داشته باشد.


سایز انگشتر:

 

برای اینکه بتوانید انگشت را به مدت زمان زیادی استفاده کنید و از آن احساس رضایت داشته باشید، باید رکاب انگشتر را جوری انتخاب کنید که مفصل انگشت شما آزاد باشد و به راحتی در انگشت شما حرکت کند.پس حتما به اندازه انگشت خود و یا کسی است که برای او انگشتر می خرید دقت کنید و از سایز انگشت آگاهی داشته باشید.از انتخاب انگشتر خیلی تنگ و گشاد بپرهیزید انگشتر هم اندازه دست خود انتخاب کنید، زیرا به مرور زمان روی فرم انگشتتان تاثیر بدی می گذارد. لازم است سایز کاملا مناسب خود را انتخاب کنید.

 

رکاب انگشتر

 

طول انگشتر را در نظر بگیرید قرار نیست تمام انگشت خود را با انگشتر بپوشانید، همانطور که اندازه ی دست برای انتخاب یک انگشتر مهم است، طول انگشتان نیز به همین اندازه مهم و قابل توجه هستند؛ انگشتر به منظور پوشاندن کل بند انگشت طراحی نشده است. باید انگشتری انتخاب کنید که مفصل انگشت در آن آزاد باشد و به راحتی بتواند حرکت کند.برای اینکه انگشتر باعث زیبایی بیشتر انگشت شما شود و بتواند نظر دیگران را نیز به خود جلب کند باید سایز مناسب با انگشت خود را انتخاب کنید.

 

 

انگشتر در انگشت شست نشانه ی اصالت است. برای انگشت کوچک انگشتر های نازک و ظریف را بدون سنگ و یا نگین انتخاب کنید.بهتر است که در انگشت وسط انگشتری نیاندازید زیرا انگشت غیرمتعارف است و موقع انجام کار ممکن است در کارها دخالت کند و برای شما مشکل پیش بیاد.رنگ انگشتر هم بسیار مهم است. شما می توانید هر رنگ از انگشتر را که دوست دارید انتخاب کنید.

 

انتخاب انگشتر

 

انتخاب انگشتر

 

بهترین زمان برای انتخاب انگشتر چه زمانی است؟

 

سایز انگشتر در طول روز و در ساعت مختلف، متفاوت است. برای اندازه گیری سایز انگشت خود بهترین زمان بعد از ظهر است که دستها گرم می باشد زیرا در هوای سرد سایز انگشت کوچک می شود.توصیه می شود برای به دست آوردن سایز انگشتر آن را در چند مرحله و در ساعت مختلف امتحان کنید تا مطمئن شوید که درست ترین سایز را انتخاب کرده اید. اگر در انتخاب سایز انگشتر خود دچار شک شدید، بهتر است که بزرگترین سایز را سفارش دهید به طور معمول سایز انگشتر برای خانمها ۶ و برای آقایان ۹ است.

 

رنگ پوست چه تاثیری در انتخاب مناسب برای انگشتر دارد؟

 

رنگ پوست هم یکی از مواردی است که هم باید در انتخاب انگشتر و هم دیگر جواهرآلات به آن توجه کنید. افراد دارای رنگ پوست های مختلفی مانند رنگ پوست سرد، گرم، خنثی و روشن و تیره می باشند. افراد با رنگ پوست های مختلف باید انگشتر های مختلف را انتخاب کنند.

 

رنگ پوست گرم:

 

اگر رنگ پوست شما تن گرمی دارد بهترین انتخاب برای شما انگشتر هایی با رنگ زرد و طلایی قرمز و صورتی است. سنگ های تزیینی به کار رفته بر روی زیورآلات شما نیز باید متناسب با رنگ پوست شما زرد و طلایی نارنجی و سبز باشد.

 

بهترین جواهر آلاتی که به شما توصیه می شود جواهرات رنگ طلایی است اما باید اضافه کرد که الماس سفید است اما می تواند برای شما مناسب باشد. شما می توانید از یشم، زبرجد، چشم گربه و اوپال برای سنگ های قیمتی استفاده کنید.

 

رنگ پوست سرد:

 

رنگ پوست سرد دقیقاً برعکس رنگ پوست گرم است. جواهرآلاتی که طیف رنگی آبی سرد و نقره ای دارند مناسب این پوست می باشد. سنگ های تزیینی قرمز مثل یاقوت سرخ برای رنگ پوست سرد بسیار مناسب است.توصیه می شود که طلای سفید و نقره ای را برای رنگ پوست سرد انتخاب کنید. سنگ های قیمتی یاقوت سرخ و یاقوت کبود، عقیق و آمیتیست می ‌تواند از مناسب ترین سنگهای قیمتی برای این پوست باشد.

 

رنگ پوست خنثی:

 

کسانی که رنگ پوستشان خنثی است یعنی نه در دسته ی رنگ پوست سرد و گرم و روشن قرار دارند می ‌توانند از رنگ‌های تیره و روشن استفاده کنند. به طور کلی هر نوع جواهرآلاتی به پوست آنها می ‌آید. در انتخاب جواهرآلات آزاد هستند.

 

رنگ پوست روشن:

 

کسانی که رنگ پوست روشن دارند نباید از رنگ تیره استفاده کنند و بهتر است که رنگ‌های ملایم را انتخاب کنند.

 

رنگ پوست تیره:

 

افرادی که رنگ پوست تیره دارند باید از جواهرآلات استفاده کنند که طیف رنگی آنها روشن است. به طور کلی برای پوست های تیره هر نوع جواهرآلاتی مناسب است.

 

نقش لباس:

 

لباس می‌ تواند در انتخاب انگشتر و همچنین زیورآلات مناسب تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.لباس مشکی با هر نوع رنگ و مدل جواهرآلاتی هماهنگی دارد اما اگر لباستان سفید است بهتر است جواهرآلات و سنگهای قیمتی باباقوری را انتخاب کنید.اگر انگشتر شما دارای مروارید سفید است، بهتر است که آن را با لباس سبز و آبی استفاده کنید.اگر رنگ لباس شما ارغوانی است، باید جواهرالات شما زمرد زرد، طلا و کوارتز باشد.

 

توصیه می شود که سنگ های زمرد را با لباس‌های قرمز استفاده کنید. زیرا زیبایی و جذابیت خاصی را به شما می دهد.در صورتی که لباس های رنگ خنثی استفاده می کنید بهترین جواهر الماس و جواهرات سیاه می باشد.به طور کلی با الماس هر نوع لباس و استایلی هماهنگ می شود.

 

خرید انگشتر نقره

 

انگشتر نقره بسیار با دوام است و دربرابر آسیب دیدگی و خش و لکه مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. فلز نقره را براحتی می توان با یک پارچه کتانی نسبتا زخیم جلا انداخته و همیشه براق نگه داشت. فلز نقره خاصیت ضد عفونی کنندگی و میکروب کشی داشته و در بسیاری از موارد علمی از آن به عنوان میکروب کش استفاده می شود.اگر قصد خرید جواهر با قیمت مناسب دارید، خرید انگشتر نقره استرلینگ ۹۲۵ بهترین گزینه می باشد.

 

فلز نقره در میان جواهرات از نظر دوام و قیمت، مقاوم و مقرون به صرفه است و مخصوصا در کنار سنگ های قیمتی ارزش افزوده بالایی هم پیدا می کند این فلز گرانبها درخششی خیره کننده دارد که به تقاضای روز افزون و محبوبیت آن در دنیای مد جواهرات اضافه کرده است!

 

خرید انگشتر نقره با روکش طلا

 

در نظر داشته باشید شما می توانید با صرف مقدار کمی هزینه بر روی انگشتر نقره خود آبکاری طلای زرد یا طلای سفید انجام دهید. آبکاری نقره حتی اگر بسیار نازک باشد در صورت نگهداری صحیح می توانید مدت زمان قابل توجهی آن را داشته باشید. بسته به ضخامت آبکاری و نحوه محافظت در برابر خراش ها و ساییدگی می توانید حدود یک تا ۵ سال یا بیشتر روکش جواهرات نقره خود را حفظ کنید.

 

انگشتر و انواع آن

 

در صورتی که لباسهای بهاره و تابستانه تن می کنید بهتر است از سنگ های رنگی مانند زبرجد سبز و زبرجد هندی استفاده کنید. الماس هم می ‌تواند برای لباسهای تابستانه و بهاره مناسب باشد.امیدواریم که با رعایت نکات بالا بتوانید بهترین و مناسب ترین انگشتر را انتخاب کنید. طلا جزء خریدهایی محسوب می شود که در صورت عدم رضایت و خشنودی می تواند ضررهایی را برای شما به وجود بیاورد.

 انگشتر و انواع آن

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد