انواع نگین انگشتر مردانه و زنانه کدام است؟
  • 2020-06-20

انواع نگین انگشتر مردانه و زنانه کدام است؟

 انگشتر ها از قدیمی ترین اشیا قیمتی هستند که قدمت بسیار بالایی دارند. امروزه نیز انواع متفاوت از این نوع انگشترها، برای سلیقه های مختلف تولید وبه بازار عرضه می شوند. یکی از مهمترین ملاک هایی که برای انتخاب انگشتر بسیار مهم و حائز اهمیت است،  نوع نگینی هست که در آن به کار رفته است.

 

معرفی انواع نگین انگشتری:

 

عقیق:

 

این سنگ از قدمت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که مصریان باستان حدود سه هزار سال پیش، از این نوع سنگ برای تزیین ظروف و ساخت انگشتر استفاده می کردند. سنگ عقیق در رنگهای زرد، سبز، سرخ و سیاه یافت می شود.

 

هر کس بنا بر سلیقه خود رنگ موردعلاقه خود را انتخاب می کند. از جمله سنگهای عقیق که در بازار موجود هستند می توان به عقیق خزه ای، عقیق شجری، عقیق چشمی، عقیق آبدار، عقیق مجوف، عقیق دژی و عقیق منظره ای اشاره کرد. در مورد خواص سنگ عقیق احادیث و روایت‌های مختلفی بیان شده است. عقیق بیشتردر انگشتر های مردانه مورد توجه قرار گرفته است.

 

فیروزه:

 

این سنگ زینتی از نوع سنگهای آذرین محسوب می شودکه در رنگهای فیروزه ای با تناژ رنگی آبی روشن، آبی تیره، سبز روشن و سبز تیره یافت می شود. معدن فیروزه ایران، فیروزه تبت، فیروزه آمریکا و فیروزه مصر از بزرگترین مکان های استخراج فیروزه در دنیا به شمار می‌روند. سنگ فیروزه به دو نوع عجمی و شجری تقسیم بندی می شود.

 

مروارید:

 

این سنگ گرانبها و درخشان از داخل صدف که نوعی نرم تن دریایی است استخراج می شود. در زمان های قدیم مردم بر این باور داشتند که مروارید از اشک فرشتگان به دست می آید.  مروارید ها انواع گوناگونی دارند. مروارید آکویا، مروارید اقیانوس آرام جنوبی، مروارید تاهیتی، مروارید آبی، مروارید آب شیرین، مروارید آبه، مروارید کشی، مروارید باروک و مروارید های مصنوعی از جمله سنگ های مروارید به شمار می روند از این سنگ در انگشتر های زنانه بسیار استفاده می شود.

 

زمرد:

 

در گذشته و از دیر باز از سنگ زمرد به عنوان سنگ مقدس یاد شده است. این نوع سنگ علاوه بر ساخت انگشتر مردانه و زنانه، درساخت انواع جواهرات و زیور آلات مختلف نیز کاربرد دارد.

 

یاقوت:

 

یاقوت دومین سنگ گرانبها بعد از الماس  و جزو سه گوهر سنگ قیمتی دنیا به شمار می رود. این سنگ بیشتر در رودخانه ها و کنار کوه ها یافت می شود. یاقوت در انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. یاقوت قرمز، یاقوت کبود، یاقوت ستاره ای و یاقوت زرد از جمله انواع سنگ یاقوت هستند. یاقوت قرمز از گرانبهاترین گوهر سنگهای قیمتی محسوب می شود به طوری که هر قیراط آن صد هزار دلار ارزش دارد و در نوع خود بی نظیر است.

 

نگین انگشتر| انگشتر مردانه

 

الماس:

 

الماس سخت ترین ماده طبیعی در روی زمین به حساب می آید. الماس در رنگهای مختلف مانند آبی، صورتی، قرمز، نارنجی، قهوه ای، زرد و سیاه در طبیعت یافت می شودکه الماس قرمز بسیار کمیاب است و ارزش بسیار زیادی دارد. الماس از گران ترین سنگها هست که در ساخت انگشتر کاربرد فراوانی دارد.

 

یشم:

 

این نوع سنگ از دیرباز در میان چینی ها از محبوبیت بالایی برخوردار بود و از 5000سال در جواهرسازی، مجسمه سازی و ساخت ابزار آلات مختلف استفاده می شده است. این سنگ در دو نوع یشم اعلی و یشم نفریت یافت می شود و از بادوام ترین سنگها به شمار می رود. یشم در بین مردم دنیا مخصوصا ایرانی ها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

لعل:

 

این سنگ در صنعت جواهر سازی کاربرد فراوانی دارد و با نامهای تجاری مختلف در بازار موجود می باشد. جنس این سنگ نسبتا سخت می باشد. سنگ لعل دارچینی، سنگ لعل سبزو سنگهای لعل با نام تجاری اسپسارتیت، دمانتویید و رودولایت ازپرکاربردترین سنگ های لعل به حساب می آیند.

 

زبرجد:

 

این سنگ به خاطر ارزش والایی که دارد در بین مصریان از محبوبیت زیادی برخوردار است به طوری که نماد گوهر ملی مصر را از آن خود کرده است. زبرجد تنها به رنگ سبز وجود دارد. برخلاف بقیه سنگها،  این نوع سنگ در لایه های عمیق و زیرین زمین یافت می شودو از تنوع بسیار زیادی بر خوردار است.

 

کهربا:

 

این نوع سنگ از شیره درختان به دست می آید و بسیار شیک و متفاوت است. کهربا منشاء گیاهی و حیوانی دارد و از سنگ های ارگانیک به شمار میرود که به خاطر ظاهر شکیل و زیبایش در صنعت جواهر سازی از آن استفاده می شود. انگشتر های زیبا و گرانقیمت با کهربا تزیین می شوند.

 

بیان خواص سنگها بر اساس احادیث و روایات:

 

در دین اسلام به خواص سنگها در روایت های مختلف بسیار اشاره شده است و به فرموده پیامبران استفاده از این نوع سنگ ها باعث افزایش و وسعت رزق و روزی می شود. در ایران نیز سنگ هایی که پیشینه مذهبی دارند مانند عقیق و فیروزه جایگاه ویژه ای در بین مردم دارند و بسیار استفاده می شوند.

 

خواص نگین های استفاده شده در انگشتر:

 

خواص عقیق:

 

امام صادق می فرمایند هرکس انگشتر عقیق استفاده کند با هر بار نگاه کردن به آن حج یا عمره در نامه اعمال او نوشته می شود. در زیرچند نمونه از خواص این انگشتر بیان شده است.

 

  • دور کردن بلایا و بدی ها
  • موجب خیر و نیکی و رفع غم و غصه
  • گشایش رزق و روزی
  • پایان یافتن کارها به نیکی و خوبی
  • استجابت زود هنگام دعا
  • ایمنی از بلایا
  • همراه داشتن انگشتر عقیق برابر با هزار رکعت نماز
  • آرامش بخش
  • زیاد شدن انرژی معنوی
  • دور شدن از نیروهای منفی

 

نگین انگشتری|انگشتر مردانه

 

خواص سنگ انگشتری یاقوت:

 

امام رضا می فرمایند هر کس از انگشتر یاقوت استفاده کند فقر از او دور می شود. همچنین در حدیثی به نقل از فرموده پیامبر (ص)بیان شده است که یک رکعت نماز با این انگشتر برابر است با هفتاد رکعت آداب این انگشتر به شرح زیر است :

 

  • برای صاحبش نجابت و بزرگی به ارمغان می آورد.
  • فقر را بر طرف می کند.
  • دور کردن غم و غصه

 

خواص سنگ انگشتری زمرد:

 

سنگ زمرد از گرانبهاترین سنگ ها در جهان به شمار می‌رود که در زیر به چند نمونه از خواص آن اشاره شده است.

 

  • ثروتمند شدن و بی نیازی از مردم
  • اثر نکردن سحر و جادو
  • چشم زخم و سحر را باطل می کند
  • آسان شدن کارها و شادابی روحیه

 

خواص سنگ انگشتری شرف الشمس:

 

این انگشتر هر ساله در روز و ساعت خاصی(19فروردین) تهیه می شود و برای فراوانی رزق و روزی و جذب محبت استفاده می شود. برخی از افراد برای رفع بیماری صرع و سردرد های میگرنی از این انگشتر استفاده می کنند. برخی نیز رونق کسب و کار و راحتی و آسایش در زندگی را مدیون استفاده از این انگشتر با ارزش می دانند.

 

خواص سنگ انگشتری حدید:

 

این سنگ قیمتی به رنگ سیاه و قهوه ای تیره در طبیعت یافت می شود. که برپشت و روی نگین آن ذکر مخصوص نوشته شده است. نوشتن ذکر مخصوص باعث قوت و قدرت بیشتر این انگشتر می شودبه همین دلیل بسیاری از مردم در ایام گرفتاری از آن برای رفع مشکلات استفاده می کنند.

 

سخن پایانی :

 

نگین انگشتری اگر از سنگ های نام برده شده باشد می اواند در کنار زیبایی و جلای خاصی که به انگشتر و همچنین به دستان شما می بخشد خواص و اثرات مثبت فراوانی نیز داشته باشد. سنگ های مختلف که در انگشتر و دیگر زیورالات استفاده می شود با برخورداری از انرژی های نهفته درون خود به دفع نیروهای منفی کمک می کنند. همچنین افراد متولد ماه های مختلف می توانند سنگ ماه تولد خود را برای تزیین انگشتر خود سفارش دهند.

برای خرید طلا قسطی آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

قیمت انگشتر تک نگین زنانه

قیمت انگشتر تک نگین زنانه به عواملی مانند نوع نگین، جنس رکاب و وزن آن بستگی دارد، انواع انگشتر تک نگین زنانه مانند انگشتر تک نگین شرف شمس، انگشتر تک نگین زمرد، یاقوت، عقیق، فیروزه و ...وجود دارد که هر کدام خواص و ویژگی های منحصر بفردی داشته و قیمت مشخصی نیز دارند.

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه

اغلب خرید هدیه برای آقایان کاری دشوار است؛ برخی از مردان به جواهرات و طلا علاقه دارند، در این مقاله راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه برای شما فراهم شده است.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد