سفارش ساخت طلا
  • 2020-04-20

سفارش ساخت طلا

 با گذشت زمان و پیشرفت علم و گسترش یافتن فضای مجازی و اینترنت، افراد مدل ها و طرح های مختلفی از طلا را مشاهده می کنند. شما می توانید در زرگری ها به دنبال طرح موردنظر خود باشید. اما گاهی ممکن است نتوانید طلای مورد نظر خود را پیدا کنید و اگر هم بتوانید آن را پیدا کنید قیمت آن بسیار بالا می باشد. این کار ممکن است برای برخی بسیار وقت گیر باشد.

 

شما می توانید به راحتی طراحی ساخت طلای خود را سفارش دهید.به همین دلیل سازندگان طلا سیستمی را طراحی کردند که شما بتوانید طلا و طرح مورد نظر خودتان را سفارش دهید. شما برای اینکه طلای خود را سفارش دهید باید اطلاعات آن اعم از سایز، جنس، اثر( طلا یا نقره ) نگین قیمتی یا غیرقیمتی را به اطلاع طراحان برسانید. طراحان بعد از اینکه اطلاعات طلای شما را بررسی کردند، هزینه و برنامه ریزی مراحل ساخت آن را تنظیم می کنند.

 

ساخت طلا و طراحی آن به دو گونه انجام می شود.

 

طراحی با دست: همانطور که از اسم این طرح مشخص است، از این طراحی کلاسیک در طراحی طلا و جواهر در گذشته استفاده می کردند. در همه ی هنرها قبل از اینکه اقدام به ساخت چیزی کنیم، باید طرح داشته باشیم. این طرح از ذهن و خلاقیت یک شخص پرورانده می‌شود و به شکل یک طلا درمی آید.طراحی با کامپیوتر: با گسترش علم در کشور ایران و کشورهای دیگر طراحی طلا با کامپیوتر انجام می شود. در این نوع از طراحی با استفاده از برنامه های سه بعدی طراحی اولیه ی طلا انجام می‌ شود و سپس و از دستگاه پرینت سه بعدی استفاده می شود تا مدل پایه ساخته بشود و در نهایت در روند ریخته‌گری به طلا و جواهر تبدیل می شود.

 

زمانی که تصمیم به سفارش برای ساخت طلا می گیرید، به این معنا است که بودجه و هزینه‌ای که می خواهید برای این سفارش انجام دهید را با شرایط خود هماهنگ کرده اید. شما می توانید حتی با مقدار بودجه ی کم هم طلا سفارش دهید. به طوری که ضخامت کار یا تعداد سنگ های روی انگشتر یا پلاک را کم کنید و سنگ های قیمتی کمتری در سفارش خود استفاده کنید.از این رو سفارشی که انجام می دهید، مطابق سلیقه شماست و با شرایط شما هماهنگی دارد و به نوعی طلای   دلخواه شما می باشد.

 

نحوه قیمت گذاری سفارش ساخت طلا

 

وقتی که شما طلایی را سفارش می دهید، باید ارزش و قیمت آن طلا  را بررسی کنید. این ارزش و قیمت به عوامل زیر بستگی دارد:

 

 

 

  •  نگین: نوع نگینی که روی طلای شما مورد استفاده قرار می‌گیرد بر روی ارزش و قیمت آن تاثیر می گذارد(الماس، برلیان)
  • وزن سنگ: واحد وزن سنگین قیراط است و هرچه سنگ به کار برده شده بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت آن افزایش پیدا می‌کند
  •  وزن طلای مدل: براساس عیار طلا  که شما سفارش می دهید قیمت آن زیاد یا کم می شود
  • نوع طراحی: اگر طراحی شما پیچیده و یا سخت باشد، زمان و مراحل ساخت آن نیز طولانی تر خواهد شد و هر چقدر طلای شما ظریف تر و ساده تر باشد، زمان تحویل و ساخت ان نیز زودتر انجام می شود.

 

حق تمام خریداران است که طلایی را انتخاب کنند که متناسب با سلیقه و دلخواه آن ها باشد. زیرا خرید طلا یکی از سخت ترین خریدهاست که بسیار باید در آن دقت شود. در صورتی که طلای دلخواه و مورد نظر خود را خریداری نکنید، ممکن است ضررهای زیادی ببینید.این نکته حائز اهمیت است که خریداران زمانی که طلای خود را سفارش می‌دهند، باید در انتخاب نگین و یا سنگی که بر روی طلا کار می‌شود دقت کنند. زیرا طلا با نوع سنگ و نگین به کار رفته در طلا باید هماهنگی داشته باشد.

 

به عنوان مثال اگر می خواهید سفارش شما از جنس نقره باشد، نباید سنگ های قیمتی و یا به تعداد زیاد بر روی آن کار شود. معمولاً نگین ها و سنگ های قیمتی را بر روی طلا کار می کنند تا ارزش و زیبایی طلا را دو چندان کند. به همین دلیل عاقلانه نیست که بر روی نقره نگین و یا سنگ های قیمتی کار شود.

 

مدت تحویل سفارش ساخت طلا چقدر است؟

 

مدت زمان تحویل و ساخت طلا بستگی به نوع طرح شما دارد. تا زمانی که مدل و طرح شما توسط طراحان دیده نشود نمی‌توان در مورد تحویل وقت و زمان آن نظر داد. اما معمولاً طبق پیچیدگی و یا سادگی که یک طرح یا مدل دارد ساخت و تحویل آن طول می کشد.

 

آیا از نظر اقتصادی به صرفه است که طلای را از زرگری خریداری کنیم و یا اینکه سفارش ساخت آن را به کارگاه های طلا و جواهر سازی بدهیم؟

 

در پاسخ به این سوال باید گفت که هنگامی که به طلا فروشی ها مراجعه می کنید تا طلایی را خریداری کنید طلا فروش از شما اجرت ساخت و سود و مالیات را دریافت می کند اما سازندگان معمولاً هیچ سودی و مالیاتی را از شما نمی گیرند.هنگامی که سازندگان طلا و جواهر طلایی را می سازند ممکن است در تیراژ بالا تولید شده باشد و به همین دلیل نسبت به یک قطعه طلای ساخته شده قیمت به صرفه تری دارد. نکته ی بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که چه بخواهید طلا را اماده بخرید و چه بخواهید آن را سفارش دهید، باید به فروشگاه و کارگاه های معتبر و دارای پروانه کسب بروید و حتماً فاکتور فروش را از خریدار و یا سازنده دریافت کنید که در هنگام فروش طلا و جواهر خود به مشکل برنخورید.

 

طراحی طلا

 

در سفارش ساخت طلا همه چیز به عهده ی مشتری است. مشتری جنس، رنگ، مدل و طرح طلا را انتخاب می‌کند. مشتری حتی می‌تواند قیمت سنگ های به کار رفته بر روی طلا را نیز تعیین کند. اگر فکر می‌کنید که در این کار تجربه ای ندارید و اینکه ممکن است انتخاب درستی انجام ندهید، می توانید از طراحان و متخصصان ساخت طلا کمک بگیرید. افراد هستند که به حکاکی بر روی طلا بسیار علاقه دارند. این مشتریان معمولاً اسم یا هر چیزی را بر روی طلا حکاکی می کنند و این به سلیقه مشتری بستگی دارد.

 

ناگفته نماند که طلا فقط مخصوص خانم ها نیست. بسیاری از آقایان هستند که به طلا علاقه بسیار زیادی دارند. ممکن است طرح هایی که مناسب آقایان  باشد در فروشگاه ‌ها کمتر دیده شود و به همین دلیل آقایان می توانند طلا و طرح‌های خودشان را سفارش دهند و به کارگاه های طلا فروشی مراجعه کنند تا طرح مورد نظر خود را به طلا تبدیل کنند.اگر می خواهید با قیمت پایین تر طلا و طرح مورد نظر خود را داشته باشید می توانید در سفارش ساخت طلا از نگین ها و سنگ های قیمتی استفاده نکنید. این موضوع را بدانید که هر چه سنگ و نگین های به کار رفته در طلای شما قیمتی تر و سنگین تر باشد هزینه و قیمت آن نیز بیشتر می شود. شما می توانید طرحی ساده و ظریف اما مورد دلخواه خودتان را داشته باشید.

 

بسیاری از طلاها را با دست نمی شود ساخت. بنابراین نیاز است که از پرینتر سه بعدی استفاده شود و بعد در قالب ریخته گری تولید شود. به طورکلی بیشتر طرح ‌هایی که در فروشگاه ها می بینیم و دارای نگین های ریز هستند، در قالب ریخته گری تولید شده اند این که شما در هنگام سفارش طلا، طلای خارجی یا ایرانی را انتخاب کنید، به بودجه و هزینه ای که می خواهید به این کار اختصاص دهید، بستگی دارد. مطمئنا قبل از اینکه طلا را سفارش دهید، به ظرافت، رنگ طلا، اجرت ساخت، کیفیت و طراحی آن توجه کرده اید.طلا ی ایتالیایی به دلیل ظرافت بالایی که دارد از کارمزد ساخت بالایی نیز برخوردار است. انتخاب این نوع طلا بستگی به بودجه شما دارد.

 

اما اگر طلای ایرانی در نظر دارید بهتر است که طلای یزد را انتخاب کنید. طلای یزد دارای مدل های متنوع و مختلف است و همچنین طرفداران زیادی دارد. طلای یزد در عیار۲۰ ساخته می شود.این طلا بسیار شفاف تر و مقاوم تر است. اگر بودجه ی شما در حدی نیست که بتوانید در سفارش طلای خود از طلای خارجی استفاده کنید، می توانید از بین طلا های ایرانی طلای یزد را انتخاب کنید.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

طراحی طلا چیست؟

طراح طلا و جواهر، با استفاده از مواد مختلف از جمله طلا، نقره و سنگ های قیمتی، جواهرات را طراحی کرده و درست میکند.امروزه صنعت ساخت و طراحی طلا در جهان به علت ویژگی های خاص این رشته ظرفیت زیادی برای گسترش خود دارد.

تاریخچه ساخت و طراحی جواهرات

جواهرات یک شکل جهانی از تزئینات هستند. جواهرات ساخته شده از پوسته، سنگ و استخوان از دوران ماقبل تاریخ باقی مانده است. این احتمال وجود دارد که از همان اوایل به عنوان محافظتی در برابر خطرات زندگی یا به عنوان علامت مقام یا رتبه استفاده می شدند

طلای روسی چیست و چه تفاوتی با طلای زرد دارد؟

طلای روس اصطلاحی است که در بسیاری از فروشگاه های طلا و سازندگان طلا و جواهر رایج می باشد. این نوع طلا تفاوت هایی با طلای زرد دارد. درصد خلوص طلای روس از طلای زرد کمتر است بدین صورت که میزان مس به کار رفته در طلای روس از طلای زرد بیشتر می باشد.

ساخت اقساطی طلا

خرید و ساخت اقساطی طلا، می تواند سود مناسبی را نصیب خریدار نماید، به شرط انکه به جواهر سازی ها و فروشگاه های معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید تا سود خود را از فروش اقساطی به حداقل میزان ممکن دریافت نمایند.

آشنایی با طلای دست ساز و ماشینی؛ کدام‌یک بهتر است؟

طلای دست ساز و ماشینی هر کدام ویژگی ها و زیبایی خاص خود را دارند و اناخاب هر یک با توجه به نوع مصرف و سلیقه فرد انجام می شود.

اجرت ساخت طلا چقدر است؟

سوالی که برای تمامی خریداران طلا به وجود می آید این است که اجرت ساخت طلا چقدر است؟! به صورت کلی برای محاسبه اجرت ساخت طلا روش های متفاوتی وجود دارد علاوه بر آن عوامل بسیار مختلفی بر مقدار اجرت ساخت تاثیر گذار است که تمامی آن ها را در این مطلب شرح داده ایم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد