فهرست ابزارهای طلاسازی و ساخت جواهرات 2022
  • 2022-04-12

فهرست ابزارهای طلاسازی و ساخت جواهرات 2022

فهرست کامل ابزارهای طلاسازی، مهره سازی و ساخت جواهرات

 

فهرست مطالب


- فهرست کامل ابزار برای زرگری، مهره سازی و ساخت جواهرات
1) سندان جواهر
2) انبردست
3) سیم برش
4) اره جواهرساز
5) فایل های دستی و فایل های سوزنی
6) ابزار تکمیل
7) چکش نیمکت
8) مته ها و ابزارهای چرخشی
9) گیره نیمکتی
10) ابزار حکاکی
11) شفت و ابزار شفت انعطاف پذیر
12) مشعل و ابزار لحیم کاری
13) ورنیه کولیس و کولیس تقسیم کننده
14) سنگ تراش
15) مهره گیر
16) فرز و ست فرز
17) چاقوی نیمکتی
18) لوپ
19) مربع را امتحان کنید
20) عینک ایمنی و محافظ صورت
22) محافظت از شنوایی

 

طلاسازی و جواهرسازی از مشاغل بسیار مهم در صنعت فلزکاری است. ابزارهای مورد استفاده در این معاملات برای کار با قطعات نسبتاً کوچک فلز عالی هستند و اغلب می توانند بین این دو تجارت قابل تعویض باشند. برخی از این ابزارها اهداف کلی بسیاری را انجام می دهند و برخی دیگر فقط می توانند وظایف خاصی را انجام دهند. ما در اینجا لیست خواهیم کرد و در مورد اینکه انواع ابزارهای طلاسازی و جواهرسازی چیست و هدف اصلی آنها در تجارت مربوطه چیست بحث خواهیم کرد.

طلاسازی این روزها به یکی از پردرآمدترین شغل‌های جهان تبدیل شده است و هرکسی می‌تواند با کمی خلاقیت، آموزش و البته علاقه، وارد این صنعت شود؛ پس اگر شما هم به طلاسازی علاقه‌مندید، دست به کار شوید! مانند هر حرفه دیگری، دنیای طلاسازی نیز ابزار موردنیاز و خاص خود را دارد. این لوازم با نام ابزارآلات کارگاه زرگری در بازار شناخته می‌شوند.

تعدادشان زیاد است اما قصد دایم در خصوص مهم‌ترین، اصلی‌ترین و موردنیازترین‌ها صحبت کنیم. اگر قصد ورود به دنیای طلاسازی را دارید یک سری ابزارآلات و لوازم مورد نیازتان خواهد بود که باید پیش از هر چیزی نسبت به تهیه یک چک‌لیست برای تهیه آن‌ها اقدام کنید.

 

ابزار آلات طلا و جواهر سازی

ابزارهای طلاسازی از وسایلی ضروری و پر اهمیت جهت ساخت انواع طلا و زیورآلات محسوب می شوند که به کمک آنها میتوان طلا و جواهراتی زیبا و مزین به طرح و مدلهای چشم نواز را ایجاد کرد. ابزار آلات این رشته بر خلاف باور عموم نسبت به خیلی از رشته های هنری و صنعتی در دسترس تر و به لحاظ حجم و فضای مورد نیاز کوچک تر و کم جا تر است .به طوری که بسیاری از افراد در اتاق منزل خود اقدام به انجام کار و فعالیت کرده اند.

بطور کلی رشته طلا و جواهر سازی کاربرد زیاد و مخاطب بیشتری نسبت به رشته های دیگر دارد و هنرجو براحتی فضای مناسبی برای بهره گیری از خلاقیت خود دارد. امروزه طلا و جواهر سازی یکی از پردرآمدترین مشاغل به شمار می آید که میتوانید با گذراندن دوره های آموزشی و دارا بودن مقداری خلاقیت در منزل نیز از این طریق کسب درآمد نمائید. ابزار شناسی جزو دورههای مقدماتی و عمومی رشته های طلا و جواهر سازی است که لازم است تا هر فردی که میخواهد به دنیای ساخت طلا و جواهر وارد شود آن را شناخته و با ابزارهای کاربردی و گوناگون آشنا شود.

 

1) سندان جواهر فروشان


سندان و ایستگاه کاری جواهرسازی کوچک


سندان های جواهرفروشی از کوچک ترین سندان های روشن هستند که بیشتر مدل ها تنها چند اونس وزن دارند. اگرچه ممکن است شکننده به نظر برسند، اما در واقع بسیار بادوام و ابزاری ضروری برای اکثر طلاسازان هستند.

 

 سندان های جواهرساز اغلب از فولاد ابزار آهنگری یا ریخته گری ساخته می شوند که یک ماده قوی است که می تواند ضربه های چکش جواهرساز را بدون مشکل تحمل کند. سطح این نوع سندان معمولاً برای ایجاد یک لایه صاف برای شکل دادن به جواهرات ساخته می شود که کار بسیار ظریف و دقیقی است.

 

 ابزار طلاسازی

 

 

2) انبردست

پایه ها ابزاری دستی هستند که عمدتاً برای نگه داشتن یا خم کردن اشیاء کوچک استفاده می شود. آنها معمولاً از فلز ساخته می شوند و دارای یک دسته با روکش لاستیکی در یک سر و انبر در انتهای دیگر هستند. هسته انبردست معمولاً از یک مفصل جعبه تشکیل شده است که در انبر آهنگری نیز رایج است.

قسمت انبر انبر در اشکال مختلف موجود است. برخی از این اشکال گرد، مسطح، دندانه دار یا منقاری هستند. از آنجایی که این ابزار بسیار همه کاره است، اهداف زیادی در زرگری و جواهرات سازی دارد، از جمله خم کردن فلزات و صاف کردن سیم ها.

 

 ایزار طلا سازی

 

3) سیم برش


سیم برش ابزار بسیار مفیدی در هنگام کار با مواد ساخت جواهرات است. سیم برش ها در بریدن تکه های سیم بسیار موثرتر از قیچی های معمولی هستند و به راحتی فرسوده نمی شوند.


    ابزار تخصصی: این ابزارها به طور خاص برای ایجاد برش های تمیز و صاف روی سیم حافظه سخت طراحی شده اند.
    استفاده آسان: طراحی انبرهای کاتر ما استفاده از آنها را برای صنعتگران جدید یا با تجربه آسان می کند.
    چنگ زدن محکم: دستگیره های راحت، چسبندگی محکمی را برای اطمینان از برش قوی و دقیق فراهم می کند.


4) اره جواهرساز


اره جواهر ساز ابزار بسیار موثری در ساخت جواهرات است. هدف این ابزار برش تمیز مواد بدون خم شدن است. اره های جواهرسازی می توانند فلز، چوب، فایبرگلاس و سایر موادی که معمولاً در ساخت جواهرات استفاده می شوند را برش دهند. این ابزار از دسته چوبی، اسکلت فلزی و تیغه تشکیل شده است. قاب فلزی را می توان به گونه ای تنظیم کرد که طول تیغه مورد نظر را در خود جای دهد.

تیغه اره معمولاً از دندانه هایی تشکیل شده است که به طور یکپارچه روی موادی که می خواهید برش دهید یا سوراخ کنید، برش می دهند. مهم است که ضخامت تیغه را بر اساس ماده ای که می برید انتخاب کنید. تیغه هایی که خیلی بزرگ یا دوتا کوچک هستند برش های تمیز و دقیقی ایجاد نمی کنند و در صورت استفاده نادرست ممکن است بشکنند.

 

 ابزار طلا سازی

 

5) فایل های دستی و فایل های سوزنی



فایل های دستی ابزار بسیار مفیدی هستند که باید بخشی از کیت هر جواهرات ساز باشند. فایل ها نیز در اشکال مختلف از جمله شکل های صاف و نیمه گرد موجود هستند و از فلز با سطح ساینده ساخته شده اند. ممکن است فایل ها دارای دسته باشند یا نباشند زیرا بسیاری از مردم ترجیح می دهند فایل مورد نظر خود را قبل از نصب دسته بر روی آن خریداری کنند.

شکل فایل تخت عمدتاً برای صاف کردن نواحی بزرگتر یا انتهای سیم به منظور حذف مقادیر کمی از مواد اضافی روی فلز استفاده می شود. شکل فایل نیم گرد از یک طرف صاف و یک طرف گرد تشکیل شده است. ضلع گرد بسته به زاویه ای که آن را در دست گرفته اید، در براده کردن داخل حلقه یا شکل خمیده بسیار موثر است. برای مشاهده انواع گردنبند طلا روی لینک کلیک نمایید.

فایل‌های سوزنی بسیار کوچک‌تر از فایل‌های دستی دیگر هستند، ویژگی‌ای که به شما امکان می‌دهد براده‌کاری دقیق‌تری روی قطعه کار خود انجام دهید. این فایل ها برای تکمیل کار و طراحی های ظریفی که به ابزارهای کوچکتری نیاز دارند عالی هستند.

 

ابزار طلا سازی

 

6) ابزار تکمیل


ابزارهای تکمیلی مختلفی برای ساخت جواهرات وجود دارد. برخی از این ابزارها عبارتند از بادگیر، برس و ابزار سنباده. باف ها به شما این امکان را می دهند که سطحی براق روی سطح قطعه کار ایجاد کنید. برس های سیمی می توانند از نیکل، برنج یا فولاد ساخته شوند و در صاف کردن و صیقل دادن سطوح ناهموار بسیار موثر هستند زیرا ویژگی سایندگی آنها می تواند مواد اضافی را از بین ببرد.

ابزار سنباده به دلیل بافت شنی که دارند به روش مشابهی کار می کنند. می‌توانید به راحتی سطحی را با استفاده از کاغذ سنباده، نوارهای شنی، دیسک‌های شنی یا اسپندهای شنی جلا دهید که برخی از آنها به‌طور گسترده در اکثر فروشگاه‌های سخت‌افزار و فروشگاه‌های آنلاین موجود است.

 ابزار طلا سازی

 

7) چکش نیمکت


چکش نیمکتی ابزاری عالی برای شکل دادن به مواد است. انواع مختلفی از چکش های جواهرات موجود است که برای اهداف مختلف مناسب هستند. برخی از این چکش‌ها عبارتند از: چکش‌های گلوله‌ای، پتک‌ها، چکش‌های تراشکاری، و چکش‌های تعقیب یا چکش‌های طلاسازی. این چکش ها می توانند شکل دهی و بافت جواهرات را تسهیل کنند.

 

 
10) ابزار حکاکی جواهر
MAURO CATEB CC BY-SA

ابزار حکاکی برای ساخت جواهرات در اشکال مختلف موجود است. این ابزارها می‌توانند مسطح، گرد یا اریب‌دار باشند و به شما اجازه می‌دهند تا اشکال خاص را در سنگ‌ها تراشیده یا حک کنید.

11) شفت و ابزار شفت انعطاف پذیر
ابزار شفت برای نقره سازی
MAURO CATEB CC BY-SA

یک شفت انعطاف‌پذیر به‌عنوان یک ضمیمه به مته عمل می‌کند که به سازنده جواهرات اجازه می‌دهد تا کارهای حفاری و تکمیل را بدون نیاز به نگه داشتن مته سنگین در این فرآیند انجام دهد.

12) مشعل و ابزار لحیم کاری
مشعل نقره سازی برای لحیم کاری
MAURO CATEB CC BY-SA

از آنجایی که کار با فلزات مختلف ذاتی صنعت زرگری و جواهرسازی است، لحیم کاری نیز یک کار بسیار رایج است که هنگام کار بر روی پروژه ای انجام می شود که نیاز به اتصال دو قطعه فلز دارد. نوع لحیم مورد استفاده تا حد زیادی به نوع فلزی که در فرآیند لحیم کاری به هم وصل می شود بستگی دارد.

لحیم کاری فلز یا آلیاژ فلزی است که باید در دمای کمتری نسبت به فلزی که به آن متصل می شود ذوب شود. از آنجایی که ابتدا فلزات را لحیم می کند، به عنوان یک عامل اتصال بین دو قطعه فلزی عمل می کند.

13) کولیس ورنیه و کولیس تقسیم کننده
نقره سازی و جواهر سازی کولیس
MAURO CATEB CC BY-SA

کولیس و کولیس ورنیه ابزار اندازه گیری مفیدی برای زرگری و جواهرسازی هستند. می تواند به شما امکان اندازه گیری فواصل کوچک را با دقت بالا بدهد. اغلب از آنها برای اندازه گیری قطر داخلی یا خارجی اشکال دایره ای یا عمق یک سوراخ استفاده می شود. جداکننده ساخت جواهرات یک ابزار طراحی مفید است. این یک قطب نما است که می تواند اشکال دایره ای با فاصله یکسان بین نقاط مختلف را بازسازی کند.

14) سنگ تراش

سنگ تراش ابزار ساده ای است که به شما امکان می دهد یک قطعه فلز را روی سطح سنگ ساینده به منظور ایجاد یک لبه نوک تیز تیز کنید. یکی از کاربردهای آن در ساخت جواهرات، ایجاد انتهای نوک تیز بر روی گوشواره است.

اسمیت - TRI6 TRI-6 آرکانزاس TRI-HONE سنگ های تیز کننده سیستم خاکستری

15) مهره گیر

مهره کوب ابزاری ضروری برای مهره زنی جواهرات است. این ابزار معمولاً دارای یک دسته چوبی است که به سوهان سوزنی گرد و ظریف متصل است.

هدف این ابزار صاف کردن یا گسترش سوراخ مته در داخل یک مهره است تا بتوان آن را با نخ یا سیم ضخیم تری رشته کرد. طراحی مخروطی آن به شما امکان می دهد قطر این سوراخ رشته را تنظیم کنید.

 


16) فرز و ست فرز

 



فرزها ابزارهای فولادی هستند که برای شکل دادن و طراحی نقش و نگار روی سنگ ها و سایر جواهرات استفاده می شوند. آنها معمولاً در مجموعه فروخته می شوند و اشکال مختلفی در انتهای فرزها دارند تا اشکال یا جزئیات مختلف را آسیاب کنند.

ابزار طلا سازی

17) چاقوی نیمکتی



چاقوهای جیبی یا چاقوهای نیمکتی ابزارهای بسیار مناسبی هستند که در طول فرآیند ساخت جواهرات در دسترس هستند. از این چاقوها می توان برای حک کردن اشکال در قطعه کار و ایجاد طرح های پیچیده روی مواد مختلف استفاده کرد.

 

 

ابزار جواهرات

 

 

18) لوپ

از آنجایی که طلاسازی و ساخت جواهرات معمولاً شامل کار با مواد و قطعاتی است که از کنار انگشت شست شما بزرگتر نیستند، دیدن جزئیات کوچک یک قطعه کار با دید معمولی ما می تواند چالش برانگیز باشد. استفاده از لوپ یا ذره بین هنگام جزئیات یا شکل دادن به قطعات جواهرات می تواند فشار روی چشمان شما را کاهش دهد و به شما کمک کند جزئیات کوچک را واضح تر ببینید.



19) مربع را امتحان کنید



مربع آزمایشی ابزاری است که از دو ضلع عمود بر هم تشکیل شده است که زاویه 90 درجه را تشکیل می دهند. این ابزار تکمیلی به سازندگان جواهرات کمک می کند تا زاویه قائمه را در کار خود مقایسه و اندازه گیری کنند.



20) عینک ایمنی و محافظ صورت



هنگام کار با سطوح ساینده و مواد کوچکی که به طور بالقوه می توانند به چشم شما آسیب بزنند، محافظت از چشم بسیار مهم است. محافظ های صورت می توانند از آسیب دیدن ذرات کوچک ناخواسته به صورت شما جلوگیری کنند.



21) محافظ شنوایی



بسیاری از ابزارهای برقی و تکنیک های شکل دهی فلزی که در طلاسازی و جواهرات سازی استفاده می شود می توانند صداهای بلندی را منتشر کنند که می تواند به شنوایی شما آسیب برساند. استفاده از گوش گیر می تواند به شما کمک کند بدون اینکه سر و صدا حواس شما را پرت کند روی کار خود تمرکز کنید و شنوایی خود را حفظ کنید.

 

اخبار اقتصادی را میتوانید در جهان سرمایه گذاری دنبال

 investworld.ir

فهرست اخبار اقتصادی

 

 

 

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

نکات خرید پایه جواهر و پایه حلقه جواهر

برای ساخت جواهرات ابتدا برای آن قالب طلا می سازند و سپس روی آن نگین و سنگ می گذارند. به طور کلی زیورآلات همان قالبی است که برای زیورآلات بدون نگین و سنگ ساخته می شود و هر کسی می تواند بنا به سلیقه و دلخواه خود آن را سفارش دهد.

نماد پر در جواهرات به چه معناست؟

پر ها نمادهای قدرتمندی هستند که برای نسل ها مورد استفاده قرار گرفته اند. اگرچه تعبیر آن با توجه به فرهنگ ها و سنت های خاص متفاوت است، اما پیوند معنوی قوی از این نماد ایجاد می شود. با هم، معنای پشت این نماد را که معمولاً در جواهرات، خالکوبی ها و لوازم جانبی مختلف یافت می شود، بررسی می کنیم.

تکنیک تشخیص جواهرات اصل از تقلبی

از منظر یک خریدار و با نگاهی غیر کارشناسانه، می‌توان گفت که تقریباً تمام طلا و جواهرات موجود در بازار، زیبا، فریبنده و اصل به‌نظر می‌رسند. بسیاری از آن‌ها دارای طرح‌های زیبا و درخشندگی خیره کننده‌ای هستند و همگی در زمانی‌که شخصی از آن‌ها استفاده می‌کند، زیبا و خاص به‌نظر می‌رسند.

مهم ترین نکات خرید سرویس جواهر کدام اند؟

برای خرید سرویس جواهر باید برخی نکات را رعایت کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را طبق سلیقه خود داشته باشیم.

ایده استفاده از جواهرات برای فصل های مختلف

ایده های مختلفی برای استفاده از جواهرات متناسب با فصل وجود دارد که می تواند زیبایی ظاهری افراد را دوچندان کند. برای مثلا فصل پاییز از جواهراتی با رنگ های پاییزی مثل نارنجی می توان استفاده کرد. در این مقاله به بررسی انواع جواهرات ترند متناسب با فصل می پردازیم.

تاریخچه ساخت و طراحی جواهرات

جواهرات یک شکل جهانی از تزئینات هستند. جواهرات ساخته شده از پوسته، سنگ و استخوان از دوران ماقبل تاریخ باقی مانده است. این احتمال وجود دارد که از همان اوایل به عنوان محافظتی در برابر خطرات زندگی یا به عنوان علامت مقام یا رتبه استفاده می شدند

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد